DANIELEKiol Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Witam mam pytanko dotyczące opony do mojej Yamahy mam aktualnie 160/60zr17 ale niedługo bedzie wymiana chciałbym szerszą 170 można zakładać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Ja mam taką 240 mogę dać free. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiloszRR Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Wszystko można tylko w jakim celu? Prowadzenie sie pogorszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANIELEKiol Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Wszystko można tylko w jakim celu? Prowadzenie sie pogorszy.kurcze ta moja taką wąska hee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.majzel. Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 ale po co chcesz zakładać szerszą? jak do lansu to można a jak chcesz śmigać tak jak do tej pory to oryginalny wymiar, bo na`szerszym możesz w winklach się zdziwić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TMK Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 ja mam w dziorze 180 wsadzone orginał 160 ale jest jeszcze tył trochę uniesiony do góry co dało zmianę konta główki ramy i jeździ się dobrze, dużo lepsza reakcja na szybkie zmiany kierunku jazdy. Ale sama szersza opona może pogorszyć prowadzenie w zakrętach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Unfamiliar Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 O ile w ogóle szersza ci się zmieści. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maćko Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Ostatnio też dużo czytałem na ten temat. W skrócie - wchodzą do kota 170/60 i 180/55 na felgę 160.Prowadzenie się nie dużo pogarsza, tylko na 180 ponoć trochę wybula na środku opone. Tu masz link do lektury z forum fazera i thundercata : http://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=3&t=5009 Miłej lektury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turbo88 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Ja kiedyś założyłem 160 zamiast 130, lans był, motor nie skręcał więc szybko opona została spalona. W moim aktualnym motocyklu wrzuciłem potorówkę 180 zamiast 170 i w moim odczuciu było zajeb****, ale tylko dlatego że ta opona miała dużo mniej gumy na bokach niż na środku, a więc profil tej opony poniekąd został zachowany. Na tej oponce śmigałem aż miło, nigdy nie puściła mimo że praktycznie zamknąłem przód. Ja na twoim miejscu został bym przy 160, chyba że znajdziesz 170 ze zjechanymi bokami, w innym przypadku tak jak koledzy pisali na winklu się możesz zdziwić.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koral99 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Mam w Gs 500 na tyle 150/60/17 po zmianie felgi na 4,5 cala zamiast 130/70 na węższej feldze Przede wszystkim zmieniłem, bo ładniej wygląda to był początek mojej przyjaźni z moto, więc miałem inny pogląd, ale też nie pierwszy dzień na moto. "Słucham" opini mniejszości, która potwierdziła to co zrobiła np. fotami (byłem/ pewnie dalej jestem amator [pipa]) i dała werdykt, że jest lepiej ... I powiem osobiście, że mi się lepiej lata zakręty niż na 130 . I ok, na kolano nie schodzę, ale na 130 też nie schodziłem (wiem, są tacy co schodzą i wiem, że mam małe "kochones" po prostu). Chociaż uważam według mojego odczucia, że lepiej, niżej i co za tym idzie -> szybciej w zakrętach mi idzie na 150 niż na 130.Planuje zmianę na cbr 600 f2/f3 (gsxr - tak wiem, że dziś to jest lipa, ale no cóż zrobić, więcej niż teraz ludzi nie okradnę wię na nową 600RR "kajne kasu" ) i planuje założenie opony 180/55 na odpowiedniej feldze (jak nie zmienię na cbr to na pewno na nowy sezon zapnę 120 z przodu, zamiast 110 w gs <- według ludzi, którzy to faktycznie zrobili jest +, a może nawet zmienię wahacz na tyle i zapnę z tyłu 180 wtedy w tej biednej starej gs500 z 93r)....Siedziałem (kulałem) na fazerze 2007 rok , który ma oponę z tyłu 180 i też się pewniej czułem w zakrętach. Może to psychiczne tylko, ale pewniej się czułem (niżej->szybciej), a nawet nie myślałem, że opona ma inny rozmiar.Pytanie -> ile osób, które krytykuje szerszą oponę faktycznie tego spróbowało -> porównało???Mówią producent przewidział inaczej? Sorry, ale kiedyś były inne "realia" inne opony!! Teraz do 100 konej maszyny producent przewidział inną oponę niż kiedyś. OK wiem, zawias też jest inny, ale jednak...MiłoszRR? U ciebie jest gorsze? Nie bierz tego do serca (nie znamy się więc to nie jest personalnie), bo w moto jestem gówniarz i bardzo dużo muszę się jeszcze nauczyć więc liczę na konkretną odpowiedź bo z auto, auto wiem, że zmiana kół na szersze z mniejszym profilem jest na + plus (pisze z własnego doświadczenia, choć wiem, że 4 koła to nie dwa -> ale jestem prosty i ktoś mi musi wytłumaczyć, żebym załapał, a właściwie to nawet to nie pomorze, chyba muszę się wyjeb**, to może wtedy do mnie dotrze).Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turbo88 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Ja napiszę z doświadczenia: Na szerszej oponie fajnie jeździ się na prosto, może Tobie na winklu też, ale spróbuj pojechać choć trochę szybciej po zakrętach a gwarantuję że będziesz wyciągał motocykl z rowu. Pomyśl na chłopski rozum: Jeśli wsadzisz szerszą oponę zamiast normalnej to patrząc z tyłu na motocykl zaraz rzuci Ci się w oczy że opona z kształtu zbliżonego do "V" przybiera kształt "U". Prowadzi to do tego że powierzchnia opony która powinna dolegać do asfaltu podczas złożenia w zakręcie, jest mniejsza i to znacznie. Wytłumaczone trochę łopatologicznie, ale myślę że dosyć jasno A co do zmiany 110 na 120 z przodu to broń Cię Panie Boże.Lepiej nie zakładaj szerszych tylko to co fabryka, a dozbieraj kasę i jak kupisz nowe moto to z szerszymi felgami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koral99 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Jeśli wsadzisz szerszą oponę zamiast normalnej to patrząc z tyłu na motocykl zaraz rzuci Ci się w oczy że opona z kształtu zbliżonego do "V" przybiera kształt "U".Ok, ale ja w tym momencie pisze też o zmianie felgi na szerszą więc automatycznie zachowuje "V", a nie tworze na wąskiej feldze "U" tylko po prostu moje "V" jest teraz większe, o ile dobrze mi się wydaje?Gs500 ma oryginalną felgę 3,5 cala szeroką i oponę 130/80/17 , ja mam założona teraz felgę z gsxf 4,5 cala i oponę 150/60/17, dla przykładu sprawdziłem sobie, że Ducati Monster 620 ma seryjną felgę na tyle 4,5 cala i opone 160/60/17Na szerszej oponie fajnie jeździ się na prosto, może Tobie na winklu też, ale spróbuj pojechać choć trochę szybciej po zakrętach a gwarantuję że będziesz wyciągał motocykl z rowuale ja czuje, że właśnie w winklu teraz się bardziej kładę, mam większą prędkość, a nawet spokojnie mogę dodać mu gazu w zakręcie. Może to tylko psychiczne i na wąskiej oponie też bym tak zrobił, ale na wąskiej tego nie robiłem, a tu robię. I wiem dobrze, że są tacy co zakładaj na tył do gs-y oponę 120 (na feldze 3,5) i na torze oblatują 600, ale jak Ja na to patrze, to oni też po prostu zwiększają tym automatycznie swoje V?? Po prostu bez zabawy w zmianę felgi.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANIELEKiol Opublikowano 16 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 obecnie jeżdzę na komplecie Pirelli Diablo Rosso IIa opona z tyłu do wymiany w trybie natychmiastowym moje ostatnie zapytanie czy mogę założyć inną oponę (np Pirelli Strada czy inny producent)czy musi być taka sama? bo rozmiaru nie zmieniam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turbo88 Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Musisz wybrać ten sam rozmiar, co do modelu i producenta, dobierz go do swojego stylu jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANIELEKiol Opublikowano 16 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Musisz wybrać ten sam rozmiar, co do modelu i producenta, dobierz go do swojego stylu jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kivan Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Ja bym Ci Diablo Corse polecił, latałem na komplecie, teraz mam Dragony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANIELEKiol Opublikowano 16 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 mam dobrać opone i producenta do stulu jazdy eh mozecie coś polecić no i co z tym indeksem ZR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turbo88 Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 ZR- to indeks prędkości. Opona tak oznaczona wytrzyma więcej niż 240km/h. Opony możesz mieć różnych producentów np. Przód michelin tył pireli. A co do konkretnych modeli to jak jeździsz głównie turystycznie bez przeginania to bierz Pireli Diablo Strada albo Michelin Pilot Road. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thundercat Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Miałem w kocie 160 teraz dałem 180 i jest ok kwestia przyzwyczajenia niema tragedji felgi nie zmieniałem patrzyłem i 190 wejdzie sprubuje kiedyś jak taką dopadne na próbe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thundercat Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Wdze z żor jesteś możesz podjechać i karnąć sie na 180/55 i zobaczysz różnice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANIELEKiol Opublikowano 16 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Miałem w kocie 160 teraz dałem 180 i jest ok kwestia przyzwyczajenia niema tragedji felgi nie zmieniałem patrzyłem i 190 wejdzie sprubuje kiedyś jak taką dopadne na próbe kurcze ale nie zalecają zmieniać na szerszą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANIELEKiol Opublikowano 16 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 ZR- to indeks prędkości. Opona tak oznaczona wytrzyma więcej niż 240km/h. Opony możesz mieć różnych producentów np. Przód michelin tył pireli. A co do konkretnych modeli to jak jeździsz głównie turystycznie bez przeginania to bierz Pireli Diablo Strada albo Michelin Pilot Road.ok a co z tymi indeksami typu 68W 69W 73W widze że Strada takie ma bo znalazłem jeden rozmiar z różnym indeksem 160/60/160 69W I 73W ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADAMS86MCE Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Ja w moim GSXR miałem założoną podobno fabryczną szerokość 160/60/17 i jeździło się tragicznie (raz że stara 2005 rok guma, a dwa że wąska i ślizgała się jak głupia na niższych biegach). Wymieniłem na 190/50/17 i na prostej o wiele lepiej, na zakrętach nie odczułem różnicy. Teraz mam 190/55/17 i na tej jeździ mi się trochę gorzej. Niebawem wrzucam potorówke 190/55/17 i zobaczę jak na niej będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thundercat Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 W instrukcji jest napisane że 160/60 lub 170/60 lub 180/55 mam tą ostatnią i jest ok i w zakrętach i na prostej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANIELEKiol Opublikowano 16 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 ja już głupi z tego jestem he i dalej niepewność jaką założyć lampka się zaświeciła że może szerszą by założyć kurcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.