Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Patrz w lusterka motocykle są wszędzie


.:BadMan:.

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie , na portalu poboczem.pl znalazłem taki tekst, ciekawy jestem co o nim myślicie. .

Ostatnio na wielu samochodach coraz częściej zobaczyć można naklejkę "patrz w lusterka, motocykliści są wszędzie". Mimo że jestem kierowcą z wieloletnim stażem i mogę się pochwalić dyplomem wyższej uczelni, mam jednak duże problemy ze zrozumieniem tego przesłania.

Tak - przyznam się od razu - nie jestem motocyklistą. Jakoś nigdy nie ciągnęło mnie do wiatru we włosach i robali w zębach. Mam jednak kilku przyjaciół, którzy od lat jeżdżą na dwóch kółkach - jeden ma dniepra, inny ściągnął sobie ze Stanów wymarzonego harleya. Kiedyś, przy piwie, prosiłem ich, by w racjonalny sposób wytłumaczyli mi, o co chodzi autorom takich nalepek. I wiecie co? Po kilku kolejkach zgodnie doszliśmy do wniosku, że akcja ma jedynie charakter informacyjny - ostrzega przed głupotą sporej części motocyklistów...

Młodzieńcy dosiadający szybkie ścigacze mają kierowcom za złe, że ci wymuszają pierwszeństwo przejazdu i "nagle" zmieniają pas ruchu zajeżdżając im drogę. To - podobno - jest przyczyną tak wielu wypadków. Przyznam szczerze, że durniejszego argumentu nie słyszałem dawno. By to udowodnić, posłużę się znienawidzoną przez młodzież matematyką.

Kiedyś, w jakiejś mądrej motoryzacyjnej prasie przeczytałem, że DOBRY kierowca samochodu spogląda w lusterko średnio raz na pięć sekund. Zdaniem panów (bodajże z ADAC, już nie pamiętam) to optimum. Częstsze wpatrywanie się w lusterka sprawiałoby, że kierowca nie widziałby, dokąd jedzie.