slusar_o2

Tory Wyścigowe

253 posts in this topic

Cześć. Zastanawiałem się czy są może jakieś obiekty u nas na śląsku (ewentualnie nie za daleko śląska np. Wrocław, Kraków etc) na których można by poćwiczyć jazdę? Jakieś tory kartingowe, gdzie można za opłatą (lub za darmo) sobie "wykupić" godzinkę i poprzeszkadzać szybszym kierowcą ?Szukałem na google, nic ciekawego i konkretnego nie znalazłem, forumowa wyszukiwarka coś chyba nie działa, a kiedyś rozmawiałem z chłopakami w salonie Kawasaki na Rozdziańskiego i coś napomnieli o torze w CzęstochowieWięc znacie jakieś tutejsze tory ?Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyrazowa nie polecam. Tor jest juz w tak beznadziejnym stanie, ze tylko gruntowna modernizacja moze go uratowac. Kiedys tam jezdzilem w ramach GP Wyrazowa, ale w tym sezonie asfalt stal sie jakis dziwny i przyznam szczerze, ze boje sie tam jezdzic, bo mozna nie popelnic bledu, a sie przewrocic.Polecam natomiast tor kartingowy Wallrav Race Center w Starym Kisielinie. Daleko, ale za 120 zlotych dostajesz mozliwosc jazdy na tym obiekcie w godzinach 10:00-18:00. Treningi motocyklistow odbywaja sie w niedziele.Dobrym pomyslem jest takze Radom. Jest o wiele blizej od nas, niz Stary Kisielin. Nie bylem, ale wiem, ze jest zmodernizowany. Nowy asfalt. Terminy zamawiac u Automobilklubu Radomskiego. W tym roku koszt jazdy byl 50 zlotych/dzien. Placicie i jezdzicie do woli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

najblizszy tor masz w Brnie.Wyrazow to nie tor motocyklowy tylko kartingowy i do tego w oplakanym stanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ostatnio jak tam byłem to okrutnie driftowali tam wyrywali asfalt z korzeniami wiec dlatego tak wyglada jak wyglada, z kolei kisielin to super tor pod super moto a nie sporty ale z braku laku...w polsce jedynie poznań ale daleko i do dupy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owszem. Kartingowe tory nie sa idealne dla sportowych moto, aleprzy nizszych predkosciach mozna technike podszkolic. Lepszy rydz niz nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ostatnio jak tam byłem to okrutnie driftowali tam wyrywali asfalt z korzeniami wiec dlatego tak wyglada jak wyglada, z kolei kisielin to super tor pod super moto a nie sporty ale z braku laku...w polsce jedynie poznań ale daleko i do dupy
dlaczego do dupy? wg mnie super techniczny tor.Ze daleko to sie zgodze ale ze do dupy???cos ci sie chyba pomylilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

do dupy do dupy nic mi sie nie pomyliło, pod tym względem ,że nic nie wolno bo co to za jazda po torze na seryjnych wydechach i po 15 min idź pan w huj, w Brnie to ryczysz z rur jak lew i 25 min zapychasz po prawdziwym torze a nie jakiejś namiastce, wiec oceń sam

Share this post


Link to post
Share on other sites

do dupy do dupy nic mi sie nie pomyliło, pod tym względem ,że nic nie wolno bo co to za jazda po torze na seryjnych wydechach i po 15 min idź pan w huj, w Brnie to ryczysz z rur jak lew i 25 min zapychasz po prawdziwym torze a nie jakiejś namiastce, wiec oceń sam
no to moze władze toru sa do dupy.ale sama nitka jest ok.Wiem jak jest na Brnie bo tam jezdze bo jest blizej niz do Poznania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc właśnie, sam widzisz, że mam racjeJest jeszcze jeden na słowacji całkiem nowy i kto wie czy sie nie skusze w nowym sezonie i tez minimalnie blizej niz do poznania, tak ,że poznań jest na szaaaarym końcu gdzie bym pojechał,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cudze chwalicie, swego nie znacie. Tor Poznan jest super. Konfiguracja zakretow jest bardzo fajna i chyba tylko niezbyt logiczna zasada dzialania AW jest minusem. Jezdzilem w Brnie - tez super obiekt, szczegolnie sektor stadionowy. Ale nie powiedzialbym, ze Poznan jest na szarym koncu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Każdy z Was ma rację.Jeśli mowa o samej nitce toru, to faktycznie Poznan jest bardzo fajnym torem, i jest to opinia wielu zawodnikow z wyzszej polki (czytaj np francuzow jezdzacych w tym roku w WMMP). Jesli chodzi natomiast o oraganizacje jakichkolwiek treningów to jest to porazka na calej linii. Limity glosnosci? Po co? Ja chcac pojezdzic tam w przyszlym roku, musialbym zdejmowac wydech i zakladac serie... Pytam po co? To jest jakies chore i niedorzeczne. W Brnie nie ma problemu z limitami, ale z tego co wiem, to problem jest z wykupieniem wjazdu, ale to tylko przed samymi treningami jak jest duzo ludzi. Mozna to obejsc rezerwujac sobie miejsce przez internet. Co do Slovakia Ring... Coż, widzałem filmik z przejazdu po tym torze. Wydaje sie miod malina... Slepe zakrety, duze strefy bezpieczenstwa... Śląsk jest w o tyle dziwnej sytuacji, ze nibdy do kazdego toru mamy jednakową ilość kilometrów, no ale jednak za kazdym razem jest to spory dystans do przejechania... A Wyrazów, Kisielin... Nie byłem, nie wypowiadam sie. Jedni mowia, ze fajne miejsca do doskonalenia techniki, inni narzekaja... Kazdy jezdzi tam, gdzie mu sie podoba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiecie, z limitami glosnosci to jest tak. Jezeli polecicie w Rookie albo w innym pucharze to limit glosnosci macie wyzszy i wcale nie musicie zmieniac wydechu na serie. Limit glosnosci zalezy od klasy w ktorej sie lata, ale fakt faktem, bzdurny wymysl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tych torach jakie są wymagania co do ubioru? Wystarczą ciuchy motocyklowe czy muszą one spełniać jakieś specjalne wymogi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no w adasiach, krutkim rękawku i jeansach cie nie wpuszczą.
Po co od razu taki chamski tekst? Kolega pewnie pyta o to, czy np kask musi miec europejska homologacje itp... Czemu polak jest taki, ze od razu przypierda..a sie do drugiego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po co od razu taki chamski tekst? Kolega pewnie pyta o to, czy np kask musi miec europejska homologacje itp... Czemu polak jest taki, ze od razu przypierda..a sie do drugiego?
Ponizej daje wymogi na treningach w Poznaniu. To pewnie jest standard wszedzie:Podstawowy strój motocyklisty:- kask- rękawice- buty- kombinezon (1 lub 2 częściowy, skórzany lub z materiału trudnościeralnego).Warto zapisac sie do AW. Wowczas treningi sa za 50 zlotych, a jak sie ma licencje zawodnika to sa za darmo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponizej daje wymogi na treningach w Poznaniu. To pewnie jest standard wszedzie:Podstawowy strój motocyklisty:- kask- rękawice- buty- kombinezon (1 lub 2 częściowy, skórzany lub z materiału trudnościeralnego).Warto zapisac sie do AW. Wowczas treningi sa za 50 zlotych, a jak sie ma licencje zawodnika to sa za darmo.
Maro, w jaki sposob sie zapisac? Jaka jest roczna skladka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maro, w jaki sposob sie zapisac? Jaka jest roczna skladka?
Musisz wypelnic formularz dostepny na stronie www.aw.poznan.pl. Potrzebnych jest dwoch czlonkow rekomendujacych, ktorzy zloza swoj podpis i numer legitymacji. Ja ci nie pomoge, bo jestem czlonkiem kandydatem na razie. Roczna skladka wynosi okolo 50 zlotych. Dokladnie nie pamietam, wszystko jest do znalezienia na stronie AW.Po zalatwieniu formalnosci dostaje sie legitymacje czlonka i jest sie czlonkiem kandydatem przez jeden rok. Czlonek kandydat moze korzystac ze wszystkich praw poza czynnym i biernym prawem wyborczym do organow AW. Czyli treningi ma sie juz za pol ceny lub za darmo.Naprawde polecam, bo zaden inny klub nie da darmowych treningow w Poznaniu i jesli nie jest sie dzianym, to jest to jedyna sensowna organizacja do zapisania sie. Co do czlonkow rekomendujacych, znajdziesz ich w Poznaniu na treningach motocyklowych. Poszukaj wsrod zawodnikow i popros. Znaja sytuacje wiec raczej nie odmowia. Potrzebni sa tylko dwaj, wiec zawsze sie kogos znajdzie.Jak chcecie cos wiedziec to pytajcie. Chetnie podziele sie z Wami swoim doswiadczeniem z pierwszego sezonu powaznego scigania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no w adasiach, krutkim rękawku i jeansach cie nie wpuszczą.
Za debila się nie uważam za to Twoja wypowiedź poza wszelką krytyką. Widzę, że do niektórych osób trzeba pisać DUŻYMI LITERAMIMaro17 na szczęście jak i większość tutaj na forum do takich nie należy. Właśnie o to mi chodziło czy musi być 1 czy 2 częściowy, skóra czy może być też teks i homologacje na kask (oraz czy zapięcie musi być DD) i tego typu rzeczy. Bardziej inteligentnym nie trzeba tłumaczyć. Czy na torach różnią się od siebie te wymagania np. w Brnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na treningu nie sprawdzaja czy kask ma zapiecie DD, ale na zawodach DD i homologacja sa obowiazkowe co do kasku. Na zawodach istnieje rowniez obowiazek posiadani zolwia na plecy. Co do treningu w Brnie, to niczego mi nie sprawdzali. Moze dlatego ze wszystko mialem. Najbezpieczniej bedzie, jak jadac do Brna zabierzesz skorzany kombinezon. Wowczas nie powinno byc problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a róbta co chceta, jak wicie lepiej, znaFcy , powodzenia. Coś tam, od kogoś słyszeli i kozaczą,, jedź zobaczysz co trzebatylko sie nie zdziw ,że cie nie wpuszczą przez zupełnie coś innego o czym tu nikt nie wspomniałJa bede jechał a ty bedziesz sie oblizywał, tak więc słuchaj dalej pierdoł o jakis zółwiach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zainteresowanych odsylam na www.aw.poznan.pl do zakladki Motocykle/Treningi i tam znajdziecie cale info. Poza tym widze, ze niektorzy tutaj nie lubia, gdy traca pozycje jedynego znawcy i specjalisty.A co do niby zaslyszanych informacji, to opowiadam forumowiczom o tym co sam przezylem. Na treningach w Poznaniu niczego poza glosnoscia nie sprawdzali na bramie wjazdowej. A potem kontroli zadnej nie bylo.A na zawodach musi byc zolw, homologowany kask z zapieciem DD, buty i rekaiwce skorzane oraz 1-czesciowy kombinezon skorzany. Takie sa wymogi co do ubioru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a róbta co chceta, jak wicie lepiej, znaFcy , powodzenia. Coś tam, od kogoś słyszeli i kozaczą,, jedź zobaczysz co trzebatylko sie nie zdziw ,że cie nie wpuszczą przez zupełnie coś innego o czym tu nikt nie wspomniałJa bede jechał a ty bedziesz sie oblizywał, tak więc słuchaj dalej pierdoł o jakis zółwiach
Naucz sie czytac ze zrozumieniem i nie kozacz... Bo takich kozakow juz wielu widzialem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now