Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Rekomendowane odpowiedzi

witamCzy ktos mi moze powiedziec jakis sa różnice pomiędzy takimi dwoma oponami?DUNLOP 190/50ZR17 SPORTMAX D207 a DUNLOP 190/50ZR17 (73W) TL SPMAX D207 JWyglądają tak samo model ten sam czyli D207 a różnica w cenie jest i to znaczna!!!Prawde mówiąc trochę zgłupiałem za podpowiedzi z góry dziekuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DUNLOP 190/50ZR17 (73W) TL SPMAX D207 J73- to index nośności przeliczany na kg wedle tabeliW- index predkości 270km/hTL- opona bezdętkowajedyna różnic jaką widze to J i właśnie co to jest ???DUNLOP 190/50ZR17 SPORTMAX D207tu poprostu tego nie napisali bo w tej klasie opon to raczej standatd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem coś takiego http://www.hyp4r.com/hayabusa/tyres.htmKoleś pisze, że specyfikacja 'J' oznacza iż powinna być wytwarzana wg. fabrycznych specyfikacji ?Wygląda więc na to, że jest to oznaczenie opony OEM - dedykowanej lub montowanej fabrycznie spełniającej jakieś tam wymagania techniczne?Znalazłem jeszcze to : http://hcf-fr.net/Pages/Moto/Avis_technique/moto_Avis.aspxPrzetłumaczone - http://translate.google.pl/translate?prev=...history_state0=Pisze tam, że d207J jest zatwierdzone przez SUZUKI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

a wiec wczoraj zrobilem pierwsze kilometry (ok 300km) na nowej oponie (D207) i wyglada to tak:motocykl bardzo latwo wchodzi w zakrety a prowadzenie w nich jest bardzo precyzyjne. stosunkowo szybko sie nagrzewa (oczywiscie po dotarciu czyli jakies 150km)nie wiem jak bedzie z zywotnoscia ale prawde mowiac mam to gdzies bo jazda na tej gumie to sama przyjemnosc. niestety continental musial ustąpić a roznica jest znaczna. na road attack do polozenia w zakret trzeba bylo uzyc troszke siły tutaj nie ma takiej potrzeby. oczywiscie na conti bylo o niebo lepiej niz na BT56 ale do D207 sporo jej brakuje.aha, jak sprawdzilem swoje notatki to na conti zrobiloem 12 000km i jeszcze 1000 bym zrobil to znacznika TWI jak bede mial jakas jazde na mokrym to opisze wrazenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to podczepię się pod temat Bo czeka mnie zmiana tylnej oponki. Teraz miałem założonego jakiegoś Bridgestone'a na tyle, ale jakos nie mogłem sie do niego przekonać. Na przodzie jest Sportmax D207RR. I waham się co założyć na tył, bo wybór ograniczyłem do D207 lub D207RR ale nie wiem jaka jest zasadnicza różnica miedzy nimi. Oczywiście ta Race Replika pewnie szybciej znika, ale powiedzcie czy oprócz świetnej przyczepności, idzie na niej pojeździć troche turystycznie ? Czy raczej założyć zwykłego sportmaxa D207 ?Edit: Lub ewentualnie jak wypada w porównaniu następca - D208RR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wersja rr to jak zauwazyles opona typowo sportowa a ta zanim sie zagrzeje kiepsko trzyma. jak zlapie temperture to idzie jak przyklejona. generalnie jak chcesz posmigac turystycznie to 207 bez rr208 natomiastr to tez bardziej sportowy twór. swoja drogą 207 i 208 produkowane sa obecnie rownolegle a 207 ostatnio wyszla w nowej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w Kawce mam założoną D209 Dunlop sportmax i własnie wczoraj nadużyłem zaufania do niej, by było ale szybka reakcja zaoszczędziła mi problemów. wiec wychodziłem z łuku dodałem gazu i uslizg tylnego koła, raczej na tej oponie nie powinno sie to zdazyć wiec raczej następna to bedzie Pirelli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w Kawce mam założoną D209 Dunlop sportmax i własnie wczoraj nadużyłem zaufania do niej, by było ale szybka reakcja zaoszczędziła mi problemów. wiec wychodziłem z łuku dodałem gazu i uslizg tylnego koła, raczej na tej oponie nie powinno sie to zdazyć wiec raczej następna to bedzie Pirelli
Tzn masz D209 GP racera? Jeśli tak to polecam go chwile rozgrzać zanim dasz ostro w palnik. Np po wyjeździe z garażu mam taka fajna prosta jak walne w gaz to lapie uslizg 1 raz, zaraz po tym trzyma jak przyklejona..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wersja rr to jak zauwazyles opona typowo sportowa a ta zanim sie zagrzeje kiepsko trzyma. jak zlapie temperture to idzie jak przyklejona. generalnie jak chcesz posmigac turystycznie to 207 bez rr208 natomiastr to tez bardziej sportowy twór. swoja drogą 207 i 208 produkowane sa obecnie rownolegle a 207 ostatnio wyszla w nowej wersji.
No właśnie naczytałem się różnych rzeczy o 207 bez rr, że potrafi niemiło zaskoczyć. Tzn. czytałem, i Bart jeśli bys mógł to wyprowadź mnie z błędu jeśli sie myle, że nowe gumy są dwuskładnikowe, tzn twardsze na środku, żeby dało sie turystycznie śmigać, a miększe na bokach, żeby dobrze trzymały w zakrętach. Dotyczy to tych gum ?Ogólnie to chciałbym opanować schodzenie na kolano, ale zanim to zrobię chcę zainwestować w lepszą gume na tył, bo do starej nie mam jakoś zaufania. Tak jak napisałem głównie do jazdy turystycznej, ale żeby dało się też bez stresu zebrac niżej jakiś winkiel. Ten nowy D207 byłby w porządku ? Bo w D207RR nie martwi mnie jej rozgrzewanie tylko ścieralność. Jak sądzisz na ile wystarczy taka guma? No i jak radzi sobie na mokrym?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn masz D209 GP racera? Jeśli tak to polecam go chwile rozgrzać zanim dasz ostro w palnik. Np po wyjeździe z garażu mam taka fajna prosta jak walne w gaz to lapie uslizg 1 raz, zaraz po tym trzyma jak przyklejona..
Mam Dunlop spoortmax qualifier D209 i jeździ mi się na niej jakos niepewnie zawsze przed dźidowaniem rozgrzewam opony i hamulce, lecz poprostu nie ufam jej, miałem na niej kilka małych uślizgów ale ten ostatni wkurzył mnie na maxa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Az tak dokladnie nie opanowalem tej opony w jezdzie bo zrobilem na niej dopiero pierwsze kilometry. to co opisalem to pierwsze wrazenia, ktore jak widac sa bardzo pozytywne. nie mialem mozliwosci przetestowania jej podczas ostrego złozenia i przyczepnosci w bardzo szybkich zakretach ale przy delikatniejszej jezdzie jest tak jak pisalem powyzej. moze faktycznie przy ostrzejszym wyjsciu z winkla cos puscic ale bardziej bym obstawial ze to z powodu niedogrzania opony czy kiepskiej nawierzchni.co do konstrukcji opony to jest jednowarstwowa, guma stosunkowo miekka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze faktycznie przy ostrzejszym wyjsciu z winkla cos puscic ale bardziej bym obstawial ze to z powodu niedogrzania opony czy kiepskiej nawierzchni.Takie liczenie może sie uda wyjść z zakrętu albo nie i liczenie na dobrą nawieżchnie to kurde za bardzo mnie nie rajcuje, trzeba dumać o jakiejś pewniejszej gumie. Bo też mogę przytoczyć jeszcze jeden przekład po ujechaniu około 30km nie ma siły żeby nie była rozgrzana i po opuszczeniu ronda w Głubczycach na drugim biegu uślizg na trzecim uślizg dalej nie prubowałem czyli coś z tą gumą nie tak albo nawieżchna śliska mimo ,że sucha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co uzytkownik to opinia. swoja droga kolega do 636 zalozyle wersje "GP" no i jego zdaniem jest prima. fakt trzeba troche zagrzac ale pozniej jest nie di zerwania. nie wiem nie jezdzilem to opinia zaslyszana z pierszej reki. do jazdy turystyczno sportowej uwazam ze jst bardzo dobra. swoja droga nie wiem czy jest taka guma poza slicami ktora przy pelnej pizdzie nie zerwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qrwa zamówiłem właśnie d207 ale zwykłą nie jakieś rr.... mam nadzieję, że do mojej NIE-TOROWEJ jazdy styknie na sezon Nie chce jej zmieniać za 3 000 km. Dla sprostowania mam CBR F4i i śmigam dużo z kobietą turystycznie + parę razy wyżyć się pod miastem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem powinienes byc zadowolony.a co do zywotnosci to zalezy od bardzo wielu czynników. jaki mocny sprzet jaki styl jazdy itd.wszyscy mowili ze conti to max 6-7 tys wytrzyma a ja zrobilem 12kkm i jeszcze zostalo na przypalenie dosc konkretne tak wiec 13 tysi jak nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mam zalozone d209 gp racer.wczesniej latalem na diablo corsa....musze przyznac ze dunlopy dluzej sie nagrzewają....corsy szybciej sie wgryzaly w asfalt...na corsach ruszajac z jednynki przod motocykla szedl w gore...na dunlopach lapie uslisg...test robilem na tym samym odcinku zaraz po wyjezdzie z garazu...ale roznica ta wynika z tad ze w d209 zastosowano mieszanke 3 gum...więc żywotnosc powinna byc wyzsza(mam namysli uzytkowanie na ulicy)w zlożeniu nie zdarzyło mi sie zeby d209 pusciła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.