ruhh Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 witam, po przywitaniu pora na gradobicie pytań mianowicie, motor cbr f4 600 (na gaźnikach) 110hp. Przebieg 22.000Gaźniki są po synchronizacji, napęd oraz łańcuch w bardzo dobrym stanie. Opony też jeszcze sezon objeżdzą. Jedyne co muszę zrobić to wymienić filtry i olej. Czy opłaca się zakupić taki zestaw ? http://allegro.pl/item811089413_motul_olej..._600_f2_f4.htmlco do świec to bym sie zastanowił ponieważ moto aktualnie pali na dotyk. nie wiem jaki wcześniej był lany olej ... Z tego co sie orientuje to tylko to muszę przy nim zrobić. Reszta wyjdzie w praniu.Druga sprawa, na kokpicie mam kontrolkę od rezerwy w baku... brakło mi paliwa podczas drogi do domu i kontrolka nawet nie migła ! Rozebrałem to ponieważ myślałem że żarówka mogła się spalić a tu ciekawa sprawa ... poniżej zamieszczam zdjęcia:http://img684.imageshack.us/img684/64/1001243.jpghttp://img684.imageshack.us/img684/64/1001243.jpgjak widać nie ma żarówki do kontrolki od rezerwy ???? niechcialem tego licznika rozkrecac ... czekam na pomoc pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zitol Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Co ty tam widzisz na tym foto bo ja nic...Rezerwa może nie świecić bo jeden kabelek który jest wpięty u dołu baku mógł wypaść.Albo wogóle jest czujnik niepodpięty. To taka najprostsza do zdiagnozowania rzecz.Ja bym na twoim miejscu sprawdził zawory bo w przebieg 22.000 chyba sam nie wierzysz ;)No i pochwal się co to kupiłeś (wrzuć fotki całego moto) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yohe Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Nie znam sie na tym, wiec wypowiem sie tak:Olej + filtr 140 zł + wysylka 16 = 156 złhttp://allegro.pl/item811089413_motul_olej...f4.html#gallery4x 28,5 = 114 zł + wysylka 13,5 = 127,5 zł156 + 127 = 283 Reasumujac cenowo sie oplaca . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Evil Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 a w sklepie taniej niz na allegro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ruhh Opublikowano 22 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 sorki złe foto zapodałem, tzn są obydwa takie same to poprawne od tyłu :http://img19.imageshack.us/img19/9702/1001244xp.th.jpgczy wierze w ten przebieg ? napisałem w zaokrągleniu, póki co nic nie wskazuje na to by silnik był zajechany Może jutro jak będzie fajna pogoda to pstrykne kilka fotek bo w garażu to nie za ładnie bedą wyglądać ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damikss Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 ogolnie nie nalezy wierzyc w nic co mowi sprzedajacy .ze tam wymienil to i to.wiec lepiej dla wlasnego komfortu wymienic wszytko pod siebie .luzy tez bym sprawdził.czyli olej filtry, plyn hamulcowy,chłodniczy, stan kloców.luzy.chyba tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ruhh Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 właśnie się zabieram za szczegółowe oględziny, biore aparat i będe w razie niejasności robił foto ))editi są pierwsze zastanawiające mnie fakty :------ pod siedzeniem wychodzi mi taka kostka http://img21.imageshack.us/img21/6195/1001524n.jpg------ tutaj są do niej podłączone takie dziwne włączniki http://img682.imageshack.us/img682/2186/1001525c.jpgdo czego mogła służyć ta instalacja ? następna sprawa:------ przy rączce hamulca przedniego jest zbiorniczek z szybką do określania płynu hamulcowego / hydraulicznego ? raz tam mam full a raz prawie nichttp://img21.imageshack.us/img21/203/1001516s.jpg-------przy czym na drugim zdjęciu jest zbiorniczek gdzie tego płynu sie zapewne dolewa ? tam jest na kresce minimumtrzecia sprawa to jak podejrzewam oczko do sprawdzania poziomu oleju ? jak sprawdzać w tym oczku olej ??http://img7.imageshack.us/img7/7722/1001508f.jpgostatnie foto to zbiornik płynu chłodniczego, na zimę spuscić płyn czy tylko wymienic ? dodam iż moto stoi w nieogrzewanym garażu.http://img20.imageshack.us/img20/497/1001520.jpgpozdrawiam i z góry przepraszam za tak zapewne banalne pytania dla Was Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damikss Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 właśnie się zabieram za szczegółowe oględziny, biore aparat i będe w razie niejasności robił foto ))editi są pierwsze zastanawiające mnie fakty :------ pod siedzeniem wychodzi mi taka kostka http://img21.imageshack.us/img21/6195/1001524n.jpg------ tutaj są do niej podłączone takie dziwne włączniki http://img682.imageshack.us/img682/2186/1001525c.jpgdo czego mogła służyć ta instalacja ? następna sprawa:------ przy rączce hamulca przedniego jest zbiorniczek z szybką do określania płynu hamulcowego / hydraulicznego ? raz tam mam full a raz prawie nichttp://img21.imageshack.us/img21/203/1001516s.jpg-------przy czym na drugim zdjęciu jest zbiorniczek gdzie tego płynu sie zapewne dolewa ? tam jest na kresce minimumtrzecia sprawa to jak podejrzewam oczko do sprawdzania poziomu oleju ? jak sprawdzać w tym oczku olej ??http://img7.imageshack.us/img7/7722/1001508f.jpgostatnie foto to zbiornik płynu chłodniczego, na zimę spuscić płyn czy tylko wymienic ? dodam iż moto stoi w nieogrzewanym garażu.http://img20.imageshack.us/img20/497/1001520.jpgpozdrawiam i z góry przepraszam za tak zapewne banalne pytania dla Was olej w oczku sprawdzaj na motocyklu ustwionym na prosto stojacym na 2 kolach:)) ma byc tak do polowy okienka .wazne zeby byl:))plyn chlodniczy jezeli wiesz co bylo lane to zostaw jezeli nie wiesz to nalej zwyklego samochodowego do chlodnic aluminiowych one sa odporne na tem (na butelce pisze)co do plynu hamulcowego najlepij odkrecic zbiorniczek i sprawdzic ile go tam jest .a te kostki to sam nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ruhh Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 a jak zrobić z płynem chłodniczym na zime ? moto stoi w nieogrzewanym garażu, letniego wiadomo nie zostawie ... zalać zimowym czy wogoóle go spuścic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 właśnie się zabieram za szczegółowe oględziny, biore aparat i będe w razie niejasności robił foto ))editi są pierwsze zastanawiające mnie fakty :------ pod siedzeniem wychodzi mi taka kostka http://img21.imageshack.us/img21/6195/1001524n.jpg------ tutaj są do niej podłączone takie dziwne włączniki http://img682.imageshack.us/img682/2186/1001525c.jpgdo czego mogła służyć ta instalacja ?to pewnie od silniczka chowania rejestracji tylnej co sadząc po kolorze płynu hamulcowego... najlepiej wymień na nowy! a najpierw zobaczysz różnicą, a potem ją poczujesz. znajdź równy kawałek betoniku, w miare wypoziomowany i motocykl utrzymując w pionie sprawdzasz poziom. jak jeszcze coś tam jest to dobrze. jak minie entuzjazm to polecam wymianę wszystkich płynów, filtrów, przegląd klocków. do wiosny jest czas. A i nie zapomnij się ogrzewać w garażu bo aH3N6 atakuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zitol Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Płyn hamulcowy sprawdza się przy kierownicy skręconej w lewo motocykl w pionie(po to aby kreski określające minimalny poziom płynu ustawione były w poziomie)Ja też bym płyn wymienił na twoim miejscu. Poziom oleju według instrukcji do naszej Cebry sprawdza się na centralnej podstawce.Więc nie musisz mieć nikogo do pomocy Za to z tymi zegarami to ciekawa sytuacja, bo tak jakby fabrycznie też żarówki nie bylo... ale nie chce mi się moich wyciągać żeby sprawdzić co się tam kryje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
179274_1449834468 Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Płyn w układzie chłodzenia być musi, bo on zawiera środki antykorozyjne. Wystarczy Petrygo jest na bazie Glikolu Etylenowego z inhibitorami rdzy, więc to co Honda sugeruje.Butelka 1l kosztuje ok. 8,50. 3 litry powinny Ci wystarczyć. Można też kupić Motul jakiś tam Antifreeze, tylko, że to to samo, a 4l takiego Motula kosztuje ponad 50zł, więc.....http://allegro.pl/item826248522_motul_moto...y_25c_fv1l.html litr kosztuje 25zł, a parametry pracy w temp. te same.....Płyn hamulcowy, jak już powiedziano, musisz wymienić, bo masz tam herbatkę. Koszt pół litry Dot-4 to jakieś 9zł.Są to groszowe sprawy jak widać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LEŚNICZY Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Za 55 zł mosz 5 l koncentratu wysokiej jakości , jak zmieszasz 50/50 to wychodzi - 35 stopni ( cena z hurtowni w Rybniku ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Płyn w układzie chłodzenia być musi, bo on zawiera środki antykorozyjne.panie kolego, to mnie doprowadziłeś do zamyślenia...jak ktoś robi np. remont i ma spuszczony płyn chłodniczy, silnik w garażu do wiosny sobie leży, albo z innych jakichkolwiek przyczyn mam ściągnięta chłodnice, to oznacza ze mu sie silnik zardzewieje???to co mam wjechać motocyklem do pokoju na zimę bo mam spuszczony płyn? pytam serio, bo coś mi tu nie daje spokoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dadario Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 według zaleceń płyn w układzie chłodzącym powiniem być...a ewentualne naprawy i spuszczenie tego płynu powinny być wykonywane w jak najszybszym czasie ponieważ wnętrze kanałów chłodzących ulega utlenieniu i przez co pogarsza się wymiana ciepła miedzy silnikiem a chłodziwem...oczywiście nie jest to super drastyczna sprawa ale żywotność silnika spada...według zaleceń płyn w układzie chłodzącym powiniem być...a ewentualne naprawy i spuszczenie tego płynu powinny być wykonywane w jak najszybszym czasie ponieważ wnętrze kanałów chłodzących ulega utlenieniu i przez co pogarsza się wymiana ciepła miedzy silnikiem a chłodziwem...oczywiście nie jest to super drastyczna sprawa ale żywotność silnika spada... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ruhh Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 dzieki dzieki Panowie za pomocpłyny wszystkie do wymiany to wiadomo. Patrze w to szkiełko (od poziomu oleju) świece żarówką bateryjką i jakoś tam nic nie widzę ?! ciekawa sprawa z tą rezerwą bo wszystkie kable do baku są wpięte .... jeszcze sprawa odnośnie akumulatora ... mam w domu 3 sztuki (jedna była nówka ale odleżała swoje i już nie działa tak jak powinna) jaki akumulator kupić ? potrzebuje najlepiej konkretnego linku np z allegro. Co do opon, czy na podstawie tego foto mozna cos powiedziec ? http://img689.imageshack.us/img689/6241/1001504a.th.jpgOraz jak w domowych warunkach zabezpieczyć łańcuch, oraz jak i czym go smarować (mój aktualnie jest w takim stanie jak na foto poniżej)http://img22.imageshack.us/img22/1431/1001503d.th.jpgpozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picek Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Łańcuch do mycia i smarowania.Myj naftą lub innymi nie agresywnymi środkami.Pewnie jak w większości jest to oring także zwykłą benzynką oringi będą się niszczyć.Poszukaj sobie np. na aledrogo tak z ciekawości płynów i olei do konserwacji łańcuchów motocyklowych.Co do oczka oleju--może nic tam nie widzisz bo jest go za dużo.Odpal silnik i dopiero looknij.Oponki sobie sprawdź jak z ich starością.Widać takie nie tęgie sobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
179274_1449834468 Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Za 55 zł mosz 5 l koncentratu wysokiej jakości , jak zmieszasz 50/50 to wychodzi - 35 stopni ( cena z hurtowni w Rybniku )Na gwiazdkę można jeszcze sąsiada obdzielić i wysłać powodzianom Jak napisał dadario silnik się będzie utleniał od wilgoci, nawet jak gołym okiem tego nie widać, to nie znaczy, że proces nie postępuje. Bo umówmy się, wiele się nie stanie przez jedną zimę.Druga sprawa, aluminium nie rdzewieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LEŚNICZY Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Na gwiazdkę można jeszcze sąsiada obdzielić i wysłać powodzianom I tu się mylisz bo całe 10 l poszło w brudasa ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picek Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 "aluminium nie rdzewieje."Może i nie rdzewieje--ale utlenia się i robi kruche. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ruhh Opublikowano 25 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 zajrzałem dzisiaj do filtru powietrza i to co zobaczyłem to mnie przeraziło ... filtr chyba od nowosci nie był wymieniany?http://img16.imageshack.us/img16/8731/1001529k.jpgodnośnie tych dwóch komór powietrznych - tam znajdują się gąbki i jedna jest uszkodzona, da sie takie coś dokupic ? http://img697.imageshack.us/img697/4848/1001526.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosma Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Wielu ludzi holduje takiemu postepowaniu zeby nie wymieniac filtra tylko go prać albo trzebac i odkurzac co zrobic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LEŚNICZY Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 zajrzałem dzisiaj do filtru powietrza i to co zobaczyłem to mnie przeraziło ... filtr chyba od nowosci nie był wymieniany?http://img16.imageshack.us/img16/8731/1001529k.jpgCBR śmigała po LESIE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ruhh Opublikowano 25 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 no właśnie ten filtr da sie troche odrestaurować ale ja nie mam zamiaru oszczędzać na takich detalach )) a co z tymi małymy gąbkami ? da sie to dokupić ? juz wszystko wyczyszczone, w weekend uderze na giełde )mam bak na wierzchu i myślałem żeby go wymyć, co Wy na to ? (całe życie śmigam dislami więc o to pytam )edit, co sądzicie o kupnie tego aku ? http://moto.allegro.pl/item817964721_akumu...rancja_24m.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
179274_1449834468 Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 no właśnie ten filtr da sie troche odrestaurować ale ja nie mam zamiaru oszczędzać na takich detalach )) a co z tymi małymy gąbkami ? da sie to dokupić ?Jak nie dokupić to może zrobić. Bo u Hondy to pewnie będzie kosztować taka popierduła w kwocie trzycyfrowej nawet.juz wszystko wyczyszczone, w weekend uderze na giełde )mam bak na wierzchu i myślałem żeby go wymyć, co Wy na to ? (całe życie śmigam dislami więc o to pytam ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.