Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Problem Z Jawa 350 Ts


tomix

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was ponownie po tylu trudach ustawienia zapłonu postanowiłem ściągnąć celindry by sprawdzić pierścienie a to co zobaczyłem to odrazu dało mi odpowiedz na moje pytanie dla czego jawa nie pali na kopa i jak ciepła to nie chce chodzić tylko zamula mianowicie na prawym tłoku połamane dwa pierścienie ale od czego to nie wiem i oczywiście olej w wale przeciek od strony skrzyni a mam pytanie bo nie chcę się załamać gdy złoże silnik i okaże się że wał jest krzywy wiec czy idzie sprawdzić samemu wał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na sprawdzanie wału patentu nie mam.A co do pierścieni to czy z tłoka nie wypadł/ubił się zamek pierściania. To jest takie małe metalowe(nie aluminowe tak jak tłok tyłko z twardszego metalu) coś które znajduje się w rowku na pierścień. Jest to poto żeby pierścień samoczynnie się nie obrócił i nie zachaczył o jeden z kanałów w cylindrze.Co do wymiany simeringu to nie jest drogie ani skomplikowane pod warunkiem że uda ci się zdjąć koło zębate z wału po lewej stronie to jest najtrudniejsza czynność w tym wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam ponownie panowie jest tak łożyska nowe zemeringi tez no praktyczni w moim silniku stare są kartery pokrywy i wał już tyle ustawiałem zapłon i nic nie mogę tego zrozumieć przed wymianą części jawa to był cud paliła na ostatnim ząbku 163km leciałem nią na każdym biegu było czuć że ciągnie a teraz pchnę to zapali od razu ale po chwili jazdy muli ja na 4 nie ciągnie ustawiałem zapłon już tyle razy 7 razy silnik rozbierałem i nic na forum elektroda napisali mi że to może być lewe powietrze ciągnie albo cylindry prze grzane co mam myśleć ??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, że przed rozbieraniem paliła a teraz nie chce. Sam składałeś czy ktoś Ci to robił???Moim zdaniem będzie to wina uszczelnienia labiryntowego na wale korbowym — szanowni koledzy o tym nie wspomnieli wcześniej a to potrafi napsuć nerwów. Ewentualnie nieszczelność na karterach(stąd olej ze skrzyni biegów w skrzyni korbowej).Wiem bo sam to przechodziłem z moją TS.A tak poza tym to jak chcesz to dobrze zrobić to musisz wziąć ze sobą do garażu paczkę fajek, zgrzewkę browara i wiadro cierpliwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt przez krzywy wał nie będzie można ustawić poprawnie zapłonu(a JAWA jest na tym punkcie bardzo czuła); ale jak już by odpaliła to strzelałaby i kichała(w gaźnik lub wydech); miałaby inną, charakterystyczną pracę silnika(nie potrafię dokładnie opisać) i raczej nie bardzo miałaby ochotę się "kręcić".Natomiast jeżeli masz nieszczelną skrzynię korbową(m.in. na uszczelnieniu labiryntowym) to silniczek nie jest w stanie wytworzyć wystarczającego podciśnienia pod tłokami w celu zassania mieszanki do skrzyni korbowej(zasada działania silnika dwusuwowego) — dlatego nie będzie chciała zapalić od kopa. Sam pisałeś, że jak wlejesz paliwo bezpośrednio na tłok to odpala i to też jest efekt takiej nieszczelności.Ponadto wspominałeś o oleju w skrzyni korbowej. Skąd się tam wziął??? Sam nalałeś bo raczej nie jest miksol który wytrąciłby się z mieszanki??? Jedyne sensowne wytłumaczenie to nieszczelne kartery, a jeśli tak to czeka Cię ponowne rozebranie silnika na czynniki pierwsze(i nie rozpoławiać karterów śrubokrętem jak to często ma miejsce). Jak już rozłożysz to wszystko dokładnie wyczyść — szczególnie na łączeniach i składaj powoli, cierpliwie, STARANNIE i DOKŁADNIE!!!Powodzenia i nie daj się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj GhoustDragon powiem tak motor kupiłem ze wszystkimi narzędziami do remontu czyli ściągacze i takie tam różne narzędzia co to jest te uszczelnienie labiryntowe nie wiem natomiast to silnik składałem starannie bo zależy mi na tej jawie wszystko jest nowe mianowicie opiszę jak silnik chodzi jak jest zimna to muszę ją pchnąć ale na ssaniu to nawet nie 2 metry i chodzi na kopa nie zapali a zaś jak ciepła to czasem pali od kopa ale czuję że to nie to co przed remontem wtedy czułem że ciągnie a teraz czy to może być wina zapłonu już opisywałem jak go ustawiam po prostu nie wiem HELP ME PLIS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.