Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Problem Z Jawa 350 Ts


tomix

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowy u was na forum myślę że wy mi pomożecie mianowicie chodzi o to że posiadam motor marki Jawa 350 ts zrobiłem kapitalny remont silnika łożyska pierścienie wodziki kute nowy zapłon ale motor nie chce palić na kopa a jak pchnę to pali od razu i motor idzie ładnie lecz gdy się rozgrzeje to jedynie można jechać 1 lub 2 proszę o pomoc bo dużo kasy w nią włożyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz skąd jesteś to podjadę i ustawię Ci ten zapłon.
Mój adres wielkie laki 35b 48-317 korfantów woj. opole
Dobra , a tak na poważnie to synek chce pomocy .Może spróbujemy .Napisz ino chopie , jakeś to skłodoł tego moplika.Mosz jakiś sprzęt do tego ?Wał nowy?Jeśli nie to uszczelniacze wymienione?przerywacze nowe?Świece nowe?gaźnik wyczyszczony i wyregulowany?Sprężanie możesz podać?Akuś naładowany?To tak na początek...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oprócz wału wszystko jest nowe najlepsze jest to że chodziła mi przed remontem jak igiełka a teraz nie wiem co jest już ustawiałem zapłon tak jak pisze w serwisówce i nie potrafią tego zrozumieć tylko dla czego jak bez pośrednio do celindrów dam paliwo to od szczała pali a jak mogę sprawdzić spręrzanie jeśli chodzi o kompresje to wydaje mi się że jest dobra bo jak pcham ją na 1 to koło w miejscu stoi czy ma to znaczenie że obniżyłem przód o 12 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc to robiłem tak GMP czyli górny martwy punkt i przerywacze mają być otwarte przerwa ma być od 0,30 do 0,40 jak już tak jest to podpinam żarówkę jeden przewód do masy a drugi do przerywacza pierwszy cylinder to jest prawy czyli duża płytka na zapłonie teraz jak przerywacze są ustawione to ustawiam zapłon w cylinder prawy wkładam pręt i gdy tłok jest w położeniu GMP to na pręcie robię kreskę równo z górą głowicy pózniej cofam wałem to tyłu czyli w lewo o 2,7mm do 3,0mm i styki przerywacza muszą się zetknąć i żarówka ma zgasnąć jak tak się nie stanie to wtedy obracam całym zapłonem w lewo by wyprzedzić a w prawo by opuznić oczywiście pacząc czy żarówka gaśnie a co do gaznika to naprawdę jest czysty a ta śrubka od powietrza ustawiłem tak jak piszą w schemacie 1,5 obrotów w lewo gdy jest całkiem dokręcona ja podejrzewam ten przód tak właśnie ustawiam zapłon tak jest podane w serwisówce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie robisz błąd w momencie ustawiania przerwy.Nojpierw ustow komplet wielko płytka (prawy gar chyba) , a potem na lewym szczelina i punkt.po ustawieniu jeszcze roz sprowdź wszystko .Dokładność gwarantem sukcesu..Drugo sprawa z tym paliwkiem .albo coś z pływakiem (poziom , nieszczelny) albo mosz kajś nieszczelność w układzie ssącym.Filtr powietrza ok?Spróbuj zamienić świece.jak zmieni się "niechodzący " gar to wyjaśnienie mosz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kilka Jaw i CZ i z każda dochodziłem do perfekcji. zapłon zawsze ustawiałem na 3,2 mm i ciezej zapalała ale za tomiała wyższe obroty.Zapłon w jawach może nie tyle jest wadliwy co wał potrafi być przestawiony nierówno na czopach tj. nie co 180 stopni! (zdziwienie?) czasami jest to 179 stopnia etc) czyli mówiac prościej fabryka robi nie dokładnie (Z)jawy).Zapłon niestety musi byc dobrze ustawiony, złe ustawienie objawia się tym, że albo będzie Ci kiepsko palić (pół biedy) albo za dobrze(przyspieszony zapłon) i kolanka wydechowe beda fioletowe! Często zdaża sie że czop na którym jest krzywka zapłonowa bywa krzywy w skutek złego demontażu silnika! i wtedy ustawienie zapłonu jest niemożliwe bo wał ma bicie!(próbować przetoczyc czop)Drugi wadliwy motyw w jawie to kolektor ssący! Jeżeli chcesz go dobrze i szczlenie dokręcić to cylindry wraz z głowicami musza miec popuszczone szpilki, wtedy dokręcasz kolektor i dopiero gary, inaczej jak cylindry masz juz dokręcone to dokręcajac kolektor może w któryms momencie nie dolegać do wyfrezowania cylindra.3 sprawa to gumka krócca ssacego w która wchodzi gaźnik, tez potrafi ten gaźnik wycisnąc i icągnac lewe powietrze.. W mojej jawie przerabiałem ten patent na stały króciec aluminiowy lub poprostu 2 gaźniki z japoni (synchro) i po kłopocie.Ogólnie robiąc generalke w mojej jawie, zminimalizowałem pojemność szkodliwa karteru, obie korby przed założeniem wąłu, zostały przeszlifowane odchudzone, wypolerowane i zwazone by były jednakowe(oryginalne posiadają nadmiar produkcyjny potrafią wagowo sie róznić) nastepnie tłoki z pierścieniami poprawione pilnikiem bo posiadały wady odlewnicze(oryginalne tłoki!) tak samo wazone by były jednakowe.. Całosc złozona wał wywazony. Kanały przepłukujące wypolerowane, silnik poskładałem i zorganizowałem sobie zapłon elektroniczny (IZI) wtedy jawa zaczeła chodzić zupełnie inaczej, mogła pracować na wolnych przy głupich 500 obr / min co jest niemozliwe przy zwykłym zapłonie (normalne ustawienie) zapłon nie posiadał odcinki wiec (Z)jawa kręciła do 9 tys obr na luzie. Prędkosc jaką osiągnałem po jeździe próbnej to max 160!Wydałem wtedy ok 900zł na remont silnika.Ustaw porzadnie gaźnik, sprawdź opisane przezemnie nieszczelności i działaj!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.