Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Banditem Z Kolanem W Winklach


Shakal

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 173
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Bylem przekonany, ze dopiero w litrze byla wieksza guma... Tak czy owak - 160 na kolano zejsc mozna A zeby nie bylo OT to pomocny obrazek, z opisem jakie "kolano" daje jaki kąt pochylenia motocykla i dlaczego -> linkJa niestety do czasu zakupu nowych opon musze sie wstrzymac z cwiczeniami bo wczoraj mialem juz kilka razy cieplo na sercu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze dobrze - kolano kolanem - tylko powiedzcie mi dlaczego na rondzie w orzeszu zdzieram podnóżek, a kolanem nie hacze ? Widowiskowe to to jest, tylko niech mi ktoś powie - jak już szlifuje podnóżkiem, i krawędzią buta przy palcach ( też tam jakaś metalowa wkładka jest ) to na kolano jeszcze muszę schodzić ?! Będzie jakakolwiek różnica ? ! Nota bene niestety za często wychodzi to z pasażerem... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze dobrze - kolano kolanem - tylko powiedzcie mi dlaczego na rondzie w orzeszu zdzieram podnóżek, a kolanem nie hacze ? Widowiskowe to to jest, tylko niech mi ktoś powie - jak już szlifuje podnóżkiem, i krawędzią buta przy palcach ( też tam jakaś metalowa wkładka jest ) to na kolano jeszcze muszę schodzić ?! Będzie jakakolwiek różnica ? ! Nota bene niestety za często wychodzi to z pasażerem... ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie - jeszcze dziewczyna nie jest na tyle odważna żeby się przechylać, a ja też nie mogę za bardzo rziciom manewrować, no bo w/w dziołcha ze strachu zginie. Tak więc jak już jestem na etapie podnóżków i butów, to do prawidlowego kolana daleko ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie - jeszcze dziewczyna nie jest na tyle odważna żeby się przechylać, a ja też nie mogę za bardzo rziciom manewrować, no bo w/w dziołcha ze strachu zginie. Tak więc jak już jestem na etapie podnóżków i butów, to do prawidlowego kolana daleko ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schodzac na kolano błedem jest zwieszanie polowy albo i wiecej tylka z moto. Balansuje sie tulowiem i barkiem w strone zakretu (jakby wciskac poldupek w siedzenie) stosujac przeciwskret i regulujac gazem, wczesniej mozna przesunac sie blizej baku, stopy skrecone do srodka moto zeby nie przytrzec butow. Wszystko na tym filmiku http://www.youtube.com/watch?v=sxODoscChNo...feature=relatedZwieszajac tylek caly ciezar przenoszony jest na podnozek do srodka zakretu a kierowca trzyma sie kierownicy (napiete rece), kiedy wykonuje sie balans cialem wiekszy ciezar pozostaje na zewnetrznym podnozku a rece na kierownicy sa na pełnym luzie. Wtedy mozna elegancko wyczuc moto w zakrecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze dobrze - kolano kolanem - tylko powiedzcie mi dlaczego na rondzie w orzeszu zdzieram podnóżek, a kolanem nie hacze ? Widowiskowe to to jest, tylko niech mi ktoś powie - jak już szlifuje podnóżkiem, i krawędzią buta przy palcach ( też tam jakaś metalowa wkładka jest ) to na kolano jeszcze muszę schodzić ?! Będzie jakakolwiek różnica ? ! Nota bene niestety za często wychodzi to z pasażerem... ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schodzac na kolano błedem jest zwieszanie polowy albo i wiecej tylka z moto. Balansuje sie tulowiem i barkiem w strone zakretu Zwieszajac tylek caly ciezar przenoszony jest na podnozek do srodka zakretu a kierowca trzyma sie kierownicy (napiete rece), kiedy wykonuje sie balans cialem wiekszy ciezar pozostaje na zewnetrznym podnozku a rece na kierownicy sa na pełnym luzie. Wtedy mozna elegancko wyczuc moto w zakrecie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zleży jaki rider i z jaką prędkością jedzie...na w/w filmiku koleś pokazuje wyraźnie co się może stać jak prawie całą dupę zdejmiesz...ciężar tak bardzo przenosi sie na zewnetrzny podnóżek, że nietrudno o ześlizgnięcie się nogi i w efekcie glebe...pewnie że prosto się mówi, trudniej wykonać ale trochę praktyki i wyjdzie. Najważniejsze jest operowanie: tułów w stronę skrętu - barki i dynia w stronę skrętu(tak jakbys zewnętrzą rękę prostował i ciągnął motocykl do wewnatrz skrętu jednocześnie wewnętrzną pchając kiere lekko w przecinwynm kierunku (przeciwskręt) - ale dupa nie poza moto tylko trochę zsunięta (w jedenej linii z wychylonym tułowiem)...a właśnie gdy zawiesisz sie na manetkach i je ściskasz, a nie ma swobodnego ruchu to zanczy że albo jedziesz za wolno i za mało pochylasz moto albo jedziesz obok motocykla a nie siedzisz na nim...nie jestem ekspertem coprawda ale miałem już kilka "sytuacji awaryjnych" własnie z powodu bezsensownej nadmiernej chęci zrobienia kolana przy zbyt małej prędkości i niewielkim połozeniu moto...także na błędach uczy się człowiek najlepiej...byleby to nie był błąd przy barierkach na popularnych zjazdach bo już parę osób w ten sposób zakończyło karierę np na pyrzowicach...Fota jak nie powinno się tego robić...zobaczcie co dzieje się z nogą post-4668-1242734616.ipb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok, to co piszesz ma sens i na filmiku tez mowia tak samo.... tylko czemu na wiekszosci zdjec z wyscigow MotoGP, magazynow motocyklowych i innych riderowi wystaje pol tylka z motora?wezmy np str 70 magazynu 'MOTOCYKL' wyd czerwcowe, tam jest zdjecie ridera od tylu i widac ze pol tylka zwisa sobie swobodnie z motocykla...?skoro to jest bledem to dlaczego tak ludzie robia mimo wszystko? nie jest wtedy latwiej 'dostac' kolanem do asfaltu? wydaje mi sie ze wtedy jestesmy w stanie przytrzec kolanem przy mniejszym kacie pochylu motocykla.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.