onkel pyjter Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Zastanawiam się nad niedużym skróceniem przełożenia (zębatki). Zamiast wysokiej Vmax chcę mieć lepszą dynamikę przede wszystkim na piątce i szóstce. Znalazłem fajną stronkę która przelicza wpływ różnych wielkości zębatek na prędkości ale cyferki to jedno a subiektywne wrażenia z jazdy to drugie. Bawił się ktoś w tym temacie? Czy zębatka większa o 2-3 zęby daje wyraźną poprawę czy raczej "psychologiczną"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Podobno w fz1n to działa i ludzie piszę po forach, że daje dobry efekt. Ale może niech ktoś się wypowie, kto śmiga z mniejszą zębatką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Regulus Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Skoro w rowerze działa, to tu też musi:). Dziadki/wujowie często bawili się z zębatkami w skuterkach, by sobie V-max zwiększyć miedzy wioskami, kosztem przyspieszenia oczywiście. u Ciebie plany odwrotne. Metody były różne, czasami zmniejszali tylnią, czasami przednią. Czasami przesadzali i z skutera 43km/h robili 80 km/h pod warunkiem ze startujesz z górki i z wiatrem. Tak wiec wszystko to z umiarem. bo nagle zamiast jechać 10km/h bez gazu będziesz jechał 20km/h a obrotów nie da rady poddusić bardziej by jednocześnie silnik nie gasł/szarpał -> płynność. Nie wiem czy są jakieś inne efekty uboczne. Np przekłamania licznika? Spalanie (np. wcześniej miałeś 50km/h przy jakiś tam obrotach, a teraz musisz mieć wyższe, albo za niskie na wyższym biegu?) Ps. Podesłałbyś stronkę? , z chęcią zobaczę. Jeżeli zmiana o 2 zęby, skutkuje np redukcją z 200km/h na 180, to powinno to być "odczuwalne" a jednocześnie nie ekstremalne. A jak z 200 na 196 to raczej placebo powstałe w wyniku, ze przy przelotowej 120, akurat silnik jest na innych może bardziej "elastycznych" obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Stosuje się to np. przy doczepieniu wózka bocznego. Wtedy potrzebna jest większa moc na kole napędowym kosztem Vmax. Skuterki Jawka 20 i Jawki 50 Mustang kiedyś tuningowali w PL (odblokowywali i zmieniali przełożenie - osiągały 80 kmh) z 40 ccm. W CS były bez blokady - króciec dolotowy miał pełnowymiarowy otwór i inne przełożenie. Oczywiście należy się liczyć z przekłamaniem licznika i innym zużyciem śr l/100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Regulus Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 edit2: znalazłem, to chyba ta stronka "gearingcommander.com", pytanie czy zmiana zębatki nie ma jakiegoś "wzoru" standard to chyba 1 do 3. np SV ma 15\45. Tak wiec, biorąc pod uwagę żywotność łańcucha, czy zmiany nie powinny być wprowadzane, np "o trzy zęby", a nie o dwa. Czyli dla powyższego przykładu dać 15/48. Czy taki pomysł to czyste "Voodoo". Ponadto po wykresie widać, ze dopiero od 3 zębatek "coś się dzieje" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
onkel pyjter Opublikowano 22 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Tak, to ta stronka. Ja to wszystko wiem, że rower, jawka, spalanie, inne wskazania licznika itd. Cyferki też widzę i rozumiem ale chciałbym wiedzieć od kogoś kto w swoim sprzęcie zmienił zębatki jak się to miało do oryginału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 1. Liczba zębów powinna być nieparzysta, żeby była możliwość współpracy wszystkich zębów ze wszystkimi. Przy parzystej ilości może nastąpić nierównomierne zużycie prowadzące do niepożądanych drgań. 2. Nie wiem, jak w moto, bo nie zmieniałem. Natomiast w rowerze, w składaku, zmieniłem z tyłu na większą ilość zębów i miał nieziemskie przyspieszenie. Kolega zmieniał w Komarze automatic (tak, było coś takiego). Z tyłu miał dwie zębatki równolegle i poza miastem przekładał łańcuch na tę mniejszą. Miał wypinaną część łańcucha. Wtedy jak się już rozpędził to ... klękajcie narody :). Niestety, w moto trzeba popróbować z wieloma zębatkami, co przyniesie lepszy efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Regulus Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 @LBG dziękuję, będę wiedział na przyszłość. @onkel pyjter Jasne, przepraszam. Niepotrzebnie roztrząsnąłem temat w kierunku "jak to zrobić" zamiast "jakie wrażenia w praktyce, na dużych pojemnościach" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcyś Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Onkel nikt ci chyba na to pytanie nie odpowie wprost! ja dawno, dawno temu w jawie TS350 zmienilem zebatke przednia z zalecanej 13-14 na 16 ze starej jawy 250 i pamietam, ze roznica byla naprawde duza! nie wiem ile kosztuje przednia zebatka do twojego bajka, ale nie jest to pewnie jakis extremalny wydatek wiec poprostu wez kup, załóż i potestuj :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Jeden zab mniej na przod.Ja tak bede u siebie zmienial.Tylko musze sprawdzic jaki mam lancuch.Jest dol mocniejszy a spada v max.Kolega z forum tak jezdzil na takim samym jsk moje moto i zdaje to egzamin.Nie wiem co bedzie sie dzialo ze spalaniem ale jestem zdecydowany na taka zmiane.Ponoc moto leci jsk glupie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guciokobuch Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Ja jak miałem CB500 to z tyłu dałem o jeden ząbek więcej. Zadnych zmian nie widziałem ani w spalaniu ani w osiągach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 W r6 sprowadzanych widzialem z tylu zebatki tuningowe o jeden zab mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 U mnie w Hondzie jest przełożenie 43/17 czyli daje to ok. 2,53. Jak zmieniam ilość zębów w zębatce odbiorczej to mam ok. 2,33%/ząb. Przy zmianie zębów w zębatce zdawczej o jeden ząb mam ok. 6%/ząb (dokładnie -6,25% i 5,56%). A więc widać, że 1 ząb w zębatce odbiorczej daje ok. 2,5% zmian, czyli rzeczywiście niewyczuwalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdrianMoto Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Dalej nikt nie odpowiedział wprost. Tak, zmiana zębatki o więcej niż 2-3 zęby daje różnice. Jednak z większości info wynika że lepiej zmienić zębatka zbiorcza niż zdawcza (czemu, to już musisz sam poszukać bo nie pamiętam i nie będę wprowadzał w błąd). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariox27 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Ja w cbr 900rr miałem z przodu 2 zęby mniej. Objawialo się to tym że licznik oszukiwał o ok.8-10kmh. Na 1 przy odkręceniu nawet jak się kładlem na zbiorniku i tak koło się dzwigało na 2 z gazu tez potrafil isć do góry ogólnie bylem zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
onkel pyjter Opublikowano 9 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 No i to są konkretne odpowiedzi Adrian, Mariox - dzięki wielkie. Wstępnie planowałem małą zębatkę zmniejszyć o 1 ząb a duża powiększyć o 1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blagas Opublikowano 10 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2016 Ja zmieniałem przednią zębatkę o 1 ząb więcej, ale w DT125X i Vmax wzrósł o 15 km/h. Odbiło się to na mniejszym spalaniu na dojazdy do roboty. Moc czy zmalała nie wiem pewnie tak, ale nie odczuwalnie. Wiadomo możesz zmienić na jaką chcesz byle by pasowała pod łańcuch. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miśor Opublikowano 12 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 A ja się ustawiłem przeciwnie - turystycznie. W miejsce 15/45 mam teraz 17/44 i ładnie. Nie chciałem się bawić w niuanse i faktycznie, taka zmiana jest radykalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.