Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

ktm gs620 duke - cisnienie oleju


brecha

Rekomendowane odpowiedzi

Kupilem ktm gs620 duke z 96r. z przebiegiem prawie 50tys., zadnego kopcenia z ukladu wydechowego i mam kilka pytan odnosnie cisnienia oleju i jego kontrolki.

Po rozgrzaniu silnika i jego ponownym rozruchu kontrolka cisnienia oleju gasnie dopiero po 4-5 sek. Zdarzylo mi sie ze pociagnolem od 0 do 140 z max przyspieszeniem, pozniej szybkie hamowanie i znowu max przyspieszenie w okolce 140 i zapalila sie kontrolka oleju. Wylaczylem silnik poczekalem 15sek odpalilem i kontrolka gasnie tak jak wczesniej, czyli po 4-5sek. Powtorzylem sytuacje i sprawa sie powtarza.

Przy odpalaniu zimnego moto wydaje mi sie ze kontrolka oleju gasla szybko, ewentualnie wyzsze obroty na ssaniu powodowaly szybkie gasniecie kontrolki. Nie jestem pewien jak to bylo do konca, ale napewno nie rzucila mi sie w oczy dluzej nie gasnaca kontrolka. Pozniej sprawdze jeszcze raz.

Sprzedajacy twierdzi ze mial podobne sytuacje i niekoniecznie przy ostrych przyspieszaniach i nie wylaczal silnika a kontrolka gasnie po jakims czasie i ze jest to spowodowane zamontowaniem czujnika cisnienia od innego modelu przez poprzedniego wlasciciela i ze on tak jezdzil 3 lata jakies 10tys.

i teraz kilka pytan.
1. oddac go odrazu jak najszybciej?
2. czujnik w ramie (zbiorniku oleju) to czujnik cisnienia czy poziomu, kontrolka czerwona w zegarach to kontrolka cisnienia czy poziomu (jak dla mnie to zachowuje sie jak kontrolka cisnienia)
3. jak sprawdzic poziom oleju ? (mi powiedzieli i gdzies tez wyczytalem: praca silnik 5min wylaczamy na 3-4 i odkrecamy mala srobke w gornej czesci ramy/zbiornika i ma tam wyciekac olej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jeżdżę teraz lc4 i olej sprawdzam zarowno ma zimnym jak i ciepłym silniku. Lc4 ma smarowanie z mokrą miską, wiec trzeba jedynie dać czas olejowi splynąć. 4-5 sekund to sporo, zapalanie w czasie jazdy też nie powinno mieć miejsca. Obstawiam zurzycie pompy olejuć. Zrzucadz sprzęgło i jest dostep. Pomierzyc i wymieniac co trza. 50 tys to sporo jak na singla. Ale są udokumentowane przebiegi 100 000 km elceczworek bez naprawy głównej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiałbym na zawór bezpieczeństwa, tzw bypass,
prosta konstrukcja spręzynka i zaworek i
byc moze dostał sie tam jakis syf i cisnienie poprostu ucieka.
 
Podstawa to manometr i zmierzyc cisnienie oleju,
spuścic olej i zobaczyc czy nie ma zanieczyszczeń.

BearingAtStart.JPG
Tu masz pompe oleju. - łatwa w wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.