LosKurczakos Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Zapewne znajdzie się tutaj jakiś specjalista w tych sprawach a ja niestety nie potrafię odnaleźć odpowiedzi na może proste pytanie . Mój klient dokonał zakupu przedmiotu ( wielkogabarytowego ) wraz z zapłatą .Ja zapłaciłem prowizję od sprzedaży .Zgodnie z umową wysłałem do klienta przedmiot . Klient w trakcie gdy przesyłka szła do niego dokonał zakupu u innego sprzedawcy o 5 zł taniej gdzie wartość transakcji to ponad 400 zł .Finalnie mój niedoszły klient nie odebrał pomimo ponownego awizowania przesyłki i paczka na mój koszt powróciła do firmy .Klient żąda zwrotu dokonanej wpłaty wraz z kosztem przesyłki .Teraz moje pytanie - czy w związku z faktem nieodebrania przesyłki , ( pomijam fakt że droga powrotna została opłacona przez moją firmę ) w świetle obowiązujących przepisów przysługuje klientowi zwrot pełnej kwoty wraz z przesyłką ?Proszę o informację osób zorientowanych wraz z jakimś adekwatnym artykułem .Dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu64 Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Witam ten link powinien Tobie pomóc.http://prokonsumencki.pl/blog/zwrot-towaru-zakupionego-przez-internet-przez-konsumenta-nowa-ustawa-konsumencka/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LosKurczakos Opublikowano 13 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Może ... a na pewno lecz chyba jestem ciemny ale nie potrafię w tym artykule odnaleźć jednoznacznej odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu64 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 USTAWA z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Rozdział 4Prawo odstąpienia od umowyArt. 27. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dniodstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34ust. 2 i art. 35. Art. 33. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowanyprzez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowychkosztów.Art. 34. 1. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcędo odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsię-biorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub niepoinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.3. Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa a rzecz dostarczono konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwałw chwili zawarcia umowy, przedsiębiorca jest zobowiązany do odebrania rzeczy na swój koszt, gdy ze względuna charakter rzeczy nie można jej odesłać w zwykły sposób pocztą.4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposóbwykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformowałkonsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9. art 33 rozumiałbym to tak:Jeśli miałeś w opcji przykładowo przesyłkę jako list zwykły, i przesyłkę kurierską, a klient wybrał przesyłkę kurierską, to zwracasz mu jedynie kasę za przesyłkę jako lis zwykły. art 34 ust 3. natomiast jak się nie mylę dotyczy Twojego przypadku i ponosisz koszty transportu, gdyż jak pisałeś towar miał duże gabaryty - ze względuna charakter rzeczy nie można jej odesłać w zwykły sposób pocztą. Edit: Myślę kategoriami konsumenta - kupującego. Art 33 ust. 2 mówi że klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy chyba że zgodziłeś się je ponieść albo nie poinformowałeś klienta, że w przypadku zwrotu musi ON zapłacić za zwrot rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harmonista Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Według mnie ustawa o prawach konsumenta nie ma tutaj do końca zastosowania. Gościu nie odebrał towaru (w myśl ustawy nie dostarczono go konsumentowi) w związku z czym go nie odsyłał, więc branie pod uwagę charakteru rzeczy ni jak ma się do ustawy. Możesz ewentualnie zwrócić się do rzecznika konsumenta z pytaniem ale ja osobiście olałbym ciepłym moczem takiego klienta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brojler Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Według mnie ustawa o prawach konsumenta nie ma tutaj do końca zastosowania. Gościu nie odebrał towaru (w myśl ustawy nie dostarczono go konsumentowi) w związku z czym go nie odsyłał, więc branie pod uwagę charakteru rzeczy ni jak ma się do ustawy. Możesz ewentualnie zwrócić się do rzecznika konsumenta z pytaniem ale ja osobiście olałbym ciepłym moczem takiego klienta Jeśli klient kliknął "kupuję" to umowa jest zawarta i prawo jest wiążące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nelson71 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Może to pomoże http://ezakupy.uokik.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi/transport/ http://www.infor.pl/prawo/prawa-konsumenta/konsument-w-swieta/263432,Ezakupy-konsument-nie-ponosi-kosztow-wysylki.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.