Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Dziwny problem, GPZ 500


Norsen

Rekomendowane odpowiedzi

Mam bardzo dziwny problem, który zaczął się pod koniec tamtego roku. Zalewało mi świece, ale raz wyczyściłem i dały radę do końca sezonu.

Teraz tak, wczoraj byłem w nocy w pracy, przychodzę po 12h motocykl jest rozładowany nie odpala. No to później po południu odpaliłem go na kable pojeździłem, byłem u dziewczyny, wracam wszystko normalnie odpala tego.
Postał 4h chcę go zwieźć do garażu i nie odpala, kręci ale nie odpala.

Mam 2 letni akumulator, nowe fajki zapłonowe, nowe świece irydowe, przewód wysokiego napięcia nowy, przekaźnik ma 2 lata tak jak akumulator, gdzie może być problem?


Wydaje mi się, że znowu są zalane świece, tylko to nie może być wina świec, nie mam pojęcia gdzie szukać rozwiązania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo dziwny problem, który zaczął się pod koniec tamtego roku. Zalewało mi świece, ale raz wyczyściłem i dały radę do końca sezonu.

Teraz tak, wczoraj byłem w nocy w pracy, przychodzę po 12h motocykl jest rozładowany nie odpala. No to później po południu odpaliłem go na kable pojeździłem, byłem u dziewczyny, wracam wszystko normalnie odpala tego.

Postał 4h chcę go zwieźć do garażu i nie odpala, kręci ale nie odpala.

Mam 2 letni akumulator, nowe fajki zapłonowe, nowe świece irydowe, przewód wysokiego napięcia nowy, przekaźnik ma 2 lata tak jak akumulator, gdzie może być problem?

Wydaje mi się, że znowu są zalane świece, tylko to nie może być wina świec, nie mam pojęcia gdzie szukać rozwiązania

Witam.

Po zimie wskazane czyszczenie regulacja i synchro gaźników.

Sprawdź czy nie przelewa gaźników, mogły się zawiesić zaworki iglicowe. Możliwe że masz uszkodzoną uszczelkę kranika lub zaworek podciśnieniowy - również będzie zalewało i może przybywać oleju w silniku wskutek przelewania paliwa do cylindrów i później wiadomo do miski olejowej. Z tego co wiem to zwykłe świece NGK są wrażliwe na zalanie - nie wiem jak z irydami. 

Co do elektryki możliwe że nie masz ładowania, albo regulator nie wyrabia i słabo ładuje. Trzeba byłoby pomierzyć napięcia. Możę być zbyt małe napięcie gdy kręci rozrusznik i nie daje wtedy iskry, albo padł impulsator bądź cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz te akumulatory to maja różna jakość.Dobry ma kręcić zdrowo a nie lekko mielić.Jeśli podpięcie kablami pod inny powoduje ze moto zapala bez większych problemów to masz winowajcę.Mi aku wytrzymał 3 lata.W nocy jest zimno więc jeśli rano po nocce odpalasz to jak masz słaby aku to nic dziwnego ze moto nie odpala.Może zacznijmy od tych prostych przyczyn, zobacz jaki jest stan filtra powietrza czy nie jest do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na 100% prąd. Wszystko co związane z mechanikom działa w 100%.

Wszędzie wszystkie wtyczki wyglądają ładnie i nie ma żadnych pęknięć, wszystko sprawdzane z Danielem (czarna owca)

Dzisiaj w nocy zabezpieczyłem moduł i zostawiłem na noc na dworze. Cały mokry a odpalił. Więc boję się że tam nachodzi wilgoć i robi zwarcie i tam są problemy. Bo cewki całe mokre kilka godzin odpaliły od strzała

Jeżeli chodzi o mechanike to tak : świece irydowe. Fajki, kabel wysokiego napięcia nowe, rozrząd zawory zrobione, filtry wszystkie nowe. Tam jest serio wszystko nowe i zrobione

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.