Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Popieprzona elektryka w GSX-R k4 - problem z żarówkami


*IRO*

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

 

Mam w swoim suzi zainstalowany xenon - denerwował mnie, policja w tym sezonie kilka razy mnie przez niego zatrzymała, chciałem go wywalić i zainstalować legalne Osram Cool Blue Intense. Wszystko fajnie, odłączyłem stare okablowanie od ksenonu i uzyskałem w ten sposób oryginalną kostkę. Niby wszystko prosto i ładnie, ale STOP...tutaj pojawia się problem! Zgodnie z instrukcją do gsx-r k4 dzienna żarówka to H7, długie to H4, problemem nie jest ta ostatnia, tylko H7 do jazdy dziennej ponieważ kostka wychodząca z moto to wypisz wymaluj kostka do H4, a w kloszu lampy jest wejście TYLKO I WYŁĄCZNIE na H7! Poprzedni właściciel coś konkretnie tutaj nakręcił i nie mam pojęcia dlaczego tak zrobił, ale jak to teraz obejść? Obie żarówki tzn H4 i H7 w gsxr mają takie samo napięcie więc chociaż to nie powinno być problemem. Czy mogę gdzieś kupić kostkę do żarówki H7? Wtedy najwyżej...no właśnie co? W sumie mógłbym chyba wsadzić blaszki to starej kostki, zakleić izolacyjną żeby trzymało i poprowadzić nową kostkę...co o tym myślicie?

 

Główne pytanie --> czy to bezpieczne rozwiązanie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że H4 i H7 nie ma tych samych kostek - H4 jest o wiele większa i sama żarówka ma trzy blaszki, a nie dwie jak w przypadku H7.

Żarówka H7 po prostu chyba nie wejdzie do kostki H4.

 

Czyli podsumowując - sprawdzić, czy w moto mam DWA kable w tej niepasującej kostce, jeżeli tak to ją wywalić i na jej miejsce zamontować normalną H7?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak dupa blada. H4 i H7 to 2 rózne kostki. Więc musisz wejść w posiadanie nowej kostki H7, najlepiej z gotowymi kablami, uwalić tę dziwną i przylutować się do kabli z uwalonej kostki. Chyba to lepsze niż przekładać blaszki, bo inna wielkość kostki może również oznaczać inną wielkość blaszek.

 

A w ogole to fajnie, ze nie tylko ja dziś nie wyjechałem, bo jak czwarte moto na drodze dziś przybadałem to moja już w aucie miała dość mojego płaczu i narzekania ;)

 

A w ogóle to zerknij, czy H4 u Ciebie działa tylko jako długie i możnaby się podpiąć do krótkich? Ja tak w FZ6 mam - oryginalnie H7 na mijania a H4 na drogowe ale pociągnięte mam zasilanie do H4 na żarnik 'krótkich' i wtedy mam 2 źródła światła zamiast jednego. Zawsze to trochę bardziej widoczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, potrzebuję elektryka do moto - znacie jakiegoś? Planowałem moto dać do MotorFun w pszczynie na wymiane opon i przewodów hamulcowych - czy robią tam elektrykę? Wszystko ładnie podłączyłem, nawet działa ALE kiedy uruchamiam migacz, lub awaryjne i odpalam długie to kierunki gasną...nie mam pojęcia dlaczego, nie wiem też czy wcześniej to miałem niestety, bo to dosyć nietypowa kombinacja świateł :( Żarówki na bank mam dobre napięcie, kierunki diody, czyli pobierające mniej prądu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.