Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Opona - Mega szybkie starzenie sie gumy


arczi137

Rekomendowane odpowiedzi

Mam nietypowy problem z przednia oponą

Gumy zakupione w komplecie w 2011r. obie dot 0511 wiec nie stare :)

 

Mianowicie przednia opona wyglada jak 10 letnia guma duzo mikropękniec w lamelach bieżnika  na boku opony rownież je widac, zastanawiam sie czy ta guma czasem nie dostanie wystrzału. Na biezniku w jednym miejscu wyczuwalne jakieś dwa wzgórki jakby bąble. Nigdzie  nie wpadłem w jakaś mega dziure.

Tylna guma wyglada ok.

Co moze być powodem takiego zestarzenia 2 letniej opony?

 

mowa tu o oponach michelin pilot road 2 CT2

 

Pewnie nie podlega to reklamacji:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde ciśnienie sprawdzam czesto i cały czas takie same czyli 2,3 atmosfery  w zimie w garazu stoi ogrzewanym suchym zawsze temp. w garazu minimum 10 na plusie.

 

Tak wyglada tylko przód tył bez zmian jak zwykła 2 letnia guma bez pęknięć.

 

stary batlax z 2005 nie ma takich porów jak ten 2 sezonowy michał :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 komplet brany w OPONEO

 

Według serwisowki ciśnienie w oponach fazera ma być 2.25 przod i 2,4 do 2,6 tył  sprawdzam czesto czasami raz w tygodniu bo latam po winklach a na kapciu zle sie maszyna prowadzi. Nie widziałem zadnych ubytkow powietrza  nie liczac tego co zejdzie podczas samego pomiaru.

 

Tez mnie te pękniecia w oponie z tak swierzym DOT'em zastanawiaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnienia w oponach były własciwe?

Może wydac sie to smieszne ale zawsze przednie koło bardziej narązone

jest na działanie UV i promieni słonecznych.

napisał wcześniej, że utrzymywał ciśnienie 2,3

 

 

Oponeo mówi samo za siebie, mam przyjemność albo i nie obsługiwać ich klientów i to co czasem ta firma wyprawia to żenada ale to już inny temat, jak masz rachunek to wysyłaj zapytanie o reklamację, choć z doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że masz jakieś 10% szans, żeby Ci to uznali, bo powiedzą, że problem z ciśnieniem albo, że motocykl stał pod słupem wysokiego napięcia i to wywołało uszkodzenia, bo już się z takim tekstem spotkałem reklamując kiedyś gumy od klienta niestety.

 

Mówisz, że latasz po winklach? Szybko wymiatasz na nich? Bo może przegrzałeś oponę i zrobiło się spore ciśnienie, teoretycznie latając ostro po winklach powinno się ciśnienie zmniejszyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak poczytałem warunki gwarancji na OPONEO to odpuszczam reklamowanie maja miliony powodow zeby jej nie uznać.

 

nfs - piszesz ze ze słonca, kurde to co daszek zrobić na koło  :P  moto cały czas garazowane nie stoi na placu a kilka godzin pod knajpą  to nie powinien być problem.

 

Nic tak czy inaczej trzeba coś kupić o podobnej przyczeponosci co tył   by nie mieć niespodzianek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze doradzicie jakaś opone turystyczno sportową?? Co by trzymała nie gorzej niż poprzedni michał pilot road?

 

Albo wsadzić typowo sportowa np. pilot power? Tylko pewnie przebieg tej opony bedzie znacznie niższy, a moze coś z dunlopa czy innych producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde ciśnienie sprawdzam czesto i cały czas takie same czyli 2,3 atmosfery  w zimie w garazu stoi ogrzewanym suchym zawsze temp. w garazu minimum 10 na plusie.

 

Cześć.

1. Garaż. Moje skojarzenie: pracujące silniki (ozon), opary, smary i chemikalia innej maści.

2. Sucho. Jak bardzo sucho?

3. Min. 10 stopni.

 

To, co wymieniłeś, to kiepskie warunki przechowywania opony. Jeśli dodać do tego np. 6 miesięcy stania motoru w takich (i od czasu do czasu znacznie gorszych) warunkach, to uśmiercasz oponę znacznie szybciej. Trochę za szybko, ale to, co opisałeś, znacznie jej pomogło.

 

Gwarancji na opony udziela ich producent, a nie sprzedawca. Warto się dowiedzieć, czy nie możesz reklamować o głównego dilera motocyklowego Michelina w Polsce, w firmie Polonia Cup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumiarz

Ludzie w blaszokach trzymaja moto przez zime i gumy nie parcieja po 2 latach.

 

Pytasz jak sucho? No w wodzie nie stał ani motocykl ani gumy. Wzgledna wilgotność w pomieszczeniu 60%. Niewidziałem zeby ktos opony przechowywał w próżniowych warunkach. Opony z puszki przewaznie sie zrzuca i na poł roku wrzuca do garazu, piwnicy i nie rozlatuja sie po 2 sezonach.

 

Jakie według Ciebie są warunki przechowywania gum i całego motocykla?

 

Jak juz pisałem czytałem warunki gwaracncji i odpuszczam bo jest tyle warunkow do spełnienia ze nawet trzymanie opony pod łóżkiem w pierzynie nie gwarnantuje  uzyskania reklamacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady nie w takich warunkach opony sie trzyma i jakoś nic sie z nimi nie dzieje, dziwne ze tył jest ok, a przód nie... Od siebie polecam pilot power mam na przodzie jakieś 2,5 tys przejechane i nie widać jakiś śladów zużycia jazda bardziej agresywna, a trzyma się dobrze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.