Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Kupno motocykla 125tki - zobacz , mile widziana pomoc


Szafus22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam prosze o niezamykanie tego tematu , szukalem , szperalem po sieci po tym forum po innych forach i jakos nie wiem czemu nie moglem znalesc tego czego szukalem . A wiec prosze was o wasze opinie lub jakies namiary na jakies forum do tematow zwiazanych mojego zapytania . A wiec moje pytanie jest zwiazane z kupnem motocyklu marki Honda Cbr 125 / Honda Nsr 125 , przy kupnie na co mam patrzec , na co zwrocic szczegolna uwage aby nie dac sie nabrac na tzw mine .

Z gory dzieki za odpowiedzi i jeszcze raz prosze o niezamykanie tematu.

LwG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nsr to silnik 2T (dwusów) cbr125r to 4T (czterosów).

Nsr -wiecej pali ma dużo większego kopa bo to 2T,dużo mniejsza żywotność silnika w stosunku do 4T musisz byc przygotowany że poniesiesz koszty remontu silnika(cylinder,tłok itd).

Cbr125 jak nie ganiasz spalanie ok 2,5 L dynamika mniejsza,pod górkę zdycha,najlepsza prędkość na trasie ok 100km/h bo chyba akurat wtedy łapie moment obrotowy.Niskie koszty użytkowania (300 km ok 42 zł!)

Na co zwracać uwagę ano przede wszystkim raczej na stan silnika.Jak nie wydaje dziwnych dźwięków i ma dynamikę to powinno wskazywać że jeszcze pojeździ.

Na resztę można przymknąć oko bo owiewki kupisz tanio,naped opony itp też nie jest to takie istotne.

Podstawowy problem łebole zajeżdżaja to okrutnie i ciężko znaleźć w dobrym stanie.Nawet jak byś kupił z krzywymi lagami to na prostowanie czy wymiane też majątku nie stracisz.Tak więc wystarczy sprawdzić ogólny stan motocykla i tyle,bo jakis typowych duzych niedomagań nie posiadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli kolego z tego co zrozumialem w nsr'ce koszta zwiazane beda z cylindrem i podzespoly , a na cbr'ce maly koszt eksplatacyjny? :P I patrzec tylko czy cos nie puka nie stuka tak?;d

Jeszcze pytanie do posiadaczy CBR'ek 125'tek : >

Pytanie polega na tym czy cbr'a daje rade sobie w wyprawach np w gory? Jezeli tak to miej wiecej w jakich predkosciach CBR'ka daje rade poznac , ze to wlasnie Honda :D Posiadam aktualnie simsona s51 i na 4 podjade pod kazda gorke ;D moze przesada czasami redukcja musiala isc do 2-3 alee... ;D mala redukcja i poszedl wyzej ;D

Prosze o opinie na temat Hondy Cbr 125 !!

LwG !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może Honda CBF 125? Porównanie CBF i CBR na ścigaczu:

'W porównaniu z filigranową cebeerką 125, ten motocykl wygląda dojrzalej. Kierownica jest szersza, owiewki większe, ochrona przed wiatrem lepsza, a siodło trochę wyższe. Silnik robi wrażenie mocnego. Co ciekawe, wydaje się nawet bardziej krzepki niż jego chłodzony cieczą, mocniejszy odpowiednik napędzający cebeerkę 125. Nic dziwnego: chłodzony powietrzem napęd CBF-a 125 ma wprawdzie o 3 KM mniej, ale generuje wyższy moment obrotowy, który w dodatku jest dostępny dużo wcześniej. Żwawy piecyk nie wyrywa wprawdzie rąk z barków, ale umożliwia dość dynamiczną jazdę."

http://www.motocykl-online.pl/testy/Honda_CBF_125 Ja przymierzyłem się zarówno do CBF jak i CBR - CBR udaje ścigacza, CBF jest fajnym szosowo turystycznym motorkiem, na którym siedziało mi się zdecydowanie wygodniej niż na CBR. Moim faworytem jest Honda Varadero 125, ale ten motocykl kosztuje dwa razy więcej od CBF125 i CBR125.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ta cbr125r w góry to nie za bardzo.Mała pojemność będzie tam zdychała.Silnik ma moc ale dopiero na górze obrotów.Tak jak pisałem jadąc 100 czuć że najlepiej jedzie.Wcześniej słaby a ponad 100 już jak by miał trochę za szybko.Najlepiej trzymać 100 do max 120.Z małej pojemności mocy nie zrobisz,chyba ze kosztem v max i spalania.

Na krętych zjazdach strasznie pewnie się prowadzi.Hamulce żyleta,chłodzenie cieczą więc jak chcesz możesz go kręcić.

Pewnie ze jak zredukujesz i polecisz po obrotach to będzie szła,bo chyba po 12 tys dopiero czerwone pole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może Honda CBF 125? Porównanie CBF i CBR na ścigaczu:

'W porównaniu z filigranową cebeerką 125, ten motocykl wygląda dojrzalej. Kierownica jest szersza, owiewki większe, ochrona przed wiatrem lepsza, a siodło trochę wyższe. Silnik robi wrażenie mocnego. Co ciekawe, wydaje się nawet bardziej krzepki niż jego chłodzony cieczą, mocniejszy odpowiednik napędzający cebeerkę 125. Nic dziwnego: chłodzony powietrzem napęd CBF-a 125 ma wprawdzie o 3 KM mniej, ale generuje wyższy moment obrotowy, który w dodatku jest dostępny dużo wcześniej. Żwawy piecyk nie wyrywa wprawdzie rąk z barków, ale umożliwia dość dynamiczną jazdę."

http://www.motocykl-...y/Honda_CBF_125 Ja przymierzyłem się zarówno do CBF jak i CBR - CBR udaje ścigacza, CBF jest fajnym szosowo turystycznym motorkiem, na którym siedziało mi się zdecydowanie wygodniej niż na CBR. Moim faworytem jest Honda Varadero 125, ale ten motocykl kosztuje dwa razy więcej od CBF125 i CBR125.

Dzieki futrzak za propozycje CBF'ki ale niestety nie mam tyle funduszy , mam budzet tylko i wylacznie do 4 tysiakow ;] A CBF chodzi w granicy od 4,4-5 wzwyz a wiec odpada ten motocykl a nie powiem , ze bym go nie dorwal ;D A wiec dalej bym prosil o informacje na temat tej Hondy Cbr 125.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ta cbr125r w góry to nie za bardzo.Mała pojemność będzie tam zdychała.Silnik ma moc ale dopiero na górze obrotów.Tak jak pisałem jadąc 100 czuć że najlepiej jedzie.Wcześniej słaby a ponad 100 już jak by miał trochę za szybko.Najlepiej trzymać 100 do max 120.Z małej pojemności mocy nie zrobisz,chyba ze kosztem v max i spalania.

Na krętych zjazdach strasznie pewnie się prowadzi.Hamulce żyleta,chłodzenie cieczą więc jak chcesz możesz go kręcić.

Pewnie ze jak zredukujesz i polecisz po obrotach to będzie szła,bo chyba po 12 tys dopiero czerwone pole.

Dzieki kolego za zainteresowanie moim tematem jestem Twoim dluznikiem ;D

Co do zakretow i gor to wiesz mi nie potrzeba duzej mocy nie wiadomo jakiej , chodzi mi o to aby przy "pyrkaniu" 50-60 sie nie pocil tak jak simson , ze trzeba robic postoje chociaz 1 + rozprostujesz kosci ;D Zakrety , wiesz kolego jak wspomnialem chce kupic cos lepszego od simsona aby jakos dawalo rade czy to w gorach "na lekkich gorach" a jak sie nauczylem simsonem w zakrety wchodzic to mysle , ze na CBR;ce to bedzie mi sie elegancko pokonywalo "winkle" chce zmienic bo jak wiesz simson to jak by powiedziec juz zabytek i chce mu dac spokoj i go odremontowac .; P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega ma taką z którym garażuje.

Ma ją od sezonu i nie narzeka, w sezonie nie zepsuło mu się nic, 0 usterek, a kupił dość starą, średnio zadbaną, ale atrakcyjną cenowo.

Więc raczej bezawaryjna jest ^.-

Moc jak moc, słaba, ale za to pięknie małe spalanie.

I jej wygląd to też jedna z zalet. Bardzo lekkie moto, ale generalnie malutkie.

Ja jeżdżę na gpz, to wsiadając na cbr jest uczucie troche jak wsiadanie na zabawkę.

Dla niego moc jest idealna i widzi w tym moto same plusy, więc myśle że w jego imieniu mogę śmiało polecić :)

NSR i inne 2T to tak jak mówili poprzednicy duże ryzyko, ja bym raczej pojeździł na 4t a szukał mocy w późniejszych motocyklach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.