Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Filtr powietrza jak o niego dbacie?


swirekk

Rekomendowane odpowiedzi

Masz filtr papierowy czy typu K&N?

Papierowy to wymiana wg instrukcji.

Jak niewymienny, to np.: http://knfilter.pl/K...er_Clean_PL.htm

niewymienny

i właśnie bałem się tej odpowiedzi :D

Czemu wszystko skupia się na jednym produkcie?

Nie ma lepszych?

Czekam na dalsze sugestie i propozycje czego używacie, co polecacie a czego nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i właśnie bałem się tej odpowiedzi :D

Czemu wszystko skupia się na jednym produkcie?

Nie ma lepszych?

Hm, bo tylko ten znam. :D I chyba jest najbardziej znany. Sprawdziłem w Louisie i do mojego kosztuje 85 €, a są dwa :), a więc jakby z mojej strony małe zainteresowanie. Poza tym mocy w moto mam pod dostatkiem, jak dla mnie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Te zestawy do czyszczenia K&N to zwykły pic na wodę fotomontaż. Nie opłaca się tego kupować. Najlepiej daje radę letnia woda z bardzo, ale bardzo bardzo lekkim roztworem zwykłego mydła i wszystko gra. A co do oleju to polecam Castrola w dużej puszce, niedrogi a bardzo wydajny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zestawy do czyszczenia K&N to zwykły pic na wodę fotomontaż. Nie opłaca się tego kupować. Najlepiej daje radę letnia woda z bardzo, ale bardzo bardzo lekkim roztworem zwykłego mydła i wszystko gra. A co do oleju to polecam Castrola w dużej puszce, niedrogi a bardzo wydajny.

Hmmm , czy przeprowadziłeś jakieś badania laboratoryjne , że do filtra K&N jest lepsza letnia woda z mydłem i Castrol który notabene jest do filtrów gąbkowych ( a filtr gąbkowy od filtra K&N rózni sie znacząco i tu nie trzeba być geniuszem żeby to zrozumieć ) od środków K&N do filtró K&N ?

nie żeby mnie to przejmowało , bo jak Ci pasuje to smaruj i masłem osełka , ale nie opowiadaj że to jest najlepsze bo nie ma takich dowodów .

Jeżeli ktos kupuje filtr K&N to warto o niego dbac - jak zaleca producent ( analogia jak z olejem silnikowym :też można znaleźć jakiś tańszy , po co przepłacać skoro olej to olej i też smaruje - a jednak podejżewam że nie wlewasz kujawskiego lub samochodowego do motocykla)

:)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm , czy przeprowadziłeś jakieś badania laboratoryjne , że do filtra K&N jest lepsza letnia woda z mydłem i Castrol który notabene jest do filtrów gąbkowych ( a filtr gąbkowy od filtra K&N rózni sie znacząco i tu nie trzeba być geniuszem żeby to zrozumieć ) od środków K&N do filtró K&N ?

nie żeby mnie to przejmowało , bo jak Ci pasuje to smaruj i masłem osełka , ale nie opowiadaj że to jest najlepsze bo nie ma takich dowodów .

Jeżeli ktos kupuje filtr K&N to warto o niego dbac - jak zaleca producent ( analogia jak z olejem silnikowym :też można znaleźć jakiś tańszy , po co przepłacać skoro olej to olej i też smaruje - a jednak podejżewam że nie wlewasz kujawskiego lub samochodowego do motocykla).

No, cos w tym jest. Tylko ja nie zwracam uwagi na takie "kombinacje" - wymieniam wszystko wg instrukcji w czasie podanym przez instrukcje. Jak to mówia Niemcy - jestem zbyt biedny, zeby oszczędzać :). Zresztą warto czasami przeliczyc, czy te 50 PLN na wymianie oleju na 10 - 15 kkm przebiegu to ma jakies znaczenie? Raz kupiłem w markecie płyn do chłodnic BASFna dolewki i nie wymieniałem wg instrukcji i ... mam w autku nowa chłodnicę. Dokładnie srodek rdzenia skorodował i wyleciał :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm , czy przeprowadziłeś jakieś badania laboratoryjne , że do filtra K&N jest lepsza letnia woda z mydłem i Castrol który notabene jest do filtrów gąbkowych ( a filtr gąbkowy od filtra K&N rózni sie znacząco i tu nie trzeba być geniuszem żeby to zrozumieć ) od środków K&N do filtró K&N ?

nie żeby mnie to przejmowało , bo jak Ci pasuje to smaruj i masłem osełka , ale nie opowiadaj że to jest najlepsze bo nie ma takich dowodów .

Jeżeli ktos kupuje filtr K&N to warto o niego dbac - jak zaleca producent ( analogia jak z olejem silnikowym :też można znaleźć jakiś tańszy , po co przepłacać skoro olej to olej i też smaruje - a jednak podejżewam że nie wlewasz kujawskiego lub samochodowego do motocykla)

:)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm , czy przeprowadziłeś jakieś badania laboratoryjne , że do filtra K&N jest lepsza letnia woda z mydłem i Castrol który notabene jest do filtrów gąbkowych ( a filtr gąbkowy od filtra K&N rózni sie znacząco i tu nie trzeba być geniuszem żeby to zrozumieć ) od środków K&N do filtró K&N ?

nie żeby mnie to przejmowało , bo jak Ci pasuje to smaruj i masłem osełka , ale nie opowiadaj że to jest najlepsze bo nie ma takich dowodów .

Jeżeli ktos kupuje filtr K&N to warto o niego dbac - jak zaleca producent ( analogia jak z olejem silnikowym :też można znaleźć jakiś tańszy , po co przepłacać skoro olej to olej i też smaruje - a jednak podejżewam że nie wlewasz kujawskiego lub samochodowego do motocykla)

:)

Pozdrawiam.

A jakie testy Ci są potrzebne skoro środki do czyszczenia K&N mają za zadanie rozpuścić tłusty smar jakim nasączany jest filtr? To samo uzyskuje się mydłem i wodą, które jakby na to nie patrzeć mają mniej kwasowy odczyn pH niż środki proponowane przez firmę.

Porównanie z olejem silnikowym to jakieś nieporozumienie, a przecież powinnaś to wiedzieć skoro prowadzisz sklep z artykułami z branży ;).

Jeżdżę na Castrolu 3 rok, filtr czyszczę regularnie 3x w sezonie i jakoś nie zaobserwowałem uszkodzenia czy zapchania przestrzeni między włóknami, więc jak już napisałem- mogę śmiało polecić.

Vagon- pracujesz we Fiacie? :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Vagon :

Nie popadajmy w paranoje że cały świat chce nas wyruchać na kase, bo daleko nie zajedziemy. Idąc Twoim tokiem myślenia trzeba by było wypowiedzieć wojnę wszystkim dużym korporacjom , czyli na przykład rezygnować z gwarancji - bo po co - przecież tu także można pomyśleć że ktoś nas "robi" na kase z przeglądami gwarancyjnymi bo np. trzeba uzywać oryginalnych filtrów oleju itd. , a nie K&N czy japońskiej Meiwy , które na pewno gorsze nie są .

Tego jednak nie zmienimy , tak to teraz działa i już , a jak się komuś nie podoba , może zostać anarchistą ,wypowiedzieć wojnę światu, nie kupować np. pralki jak się stara spierniczy i prać w rzece , bo przecież korporacje robią kasę , a w rzece też wypierzesz ;)

Co do Filtra K&N , jakoś blado widzę to czyszczenie co 30 tyś km. , ponieważ w naszym motocyklu jest założony filtr BMC i po 12 tys. km . jest już do wyczyszczenia .

Wracając jednak do filtra powietrza K&N :

do Kivan:

Czyszczenie to najmniejszy problem . Bardziej interesuje mnie tutaj , nasączanie olejem. Zobacz sobie jaką budowę ma filtr gąbkowy a jak zbudowany jest filtr K&N , w którym zastosowane są włókna bawełny.

Chyba jest różnica : w strukturze , możliwościach chłonnych i przepustowości tych materiałów.

Też posiadalismy CBR 600 F4 z filtrem K&N , przez 3 sezony . Po 1 sezonie mozna było w filtrze znaleźć od drobnego syfu przez owady aż po kawałki liści , na pewno nie ryzykowałabym , aby ten drobniejszy syf znalazł się w gaźnikach , przez nieodpowiednie nasączanie.

Moje porównanie dot. olejów silnikowych , jest jak najbardziej na miejscu - analogiczny "problem".

Dalej nie przekonuje mnie to że Ty użytkujesz tak 3 lata .

Poza tym , jak dlugo mam do czynienia z tą branżą , tak jeszcze nie spotkałam się by któryś z poważnych mechaników lub serwisów tak traktował K&N . Przecież dla serwisu byłoby taniej , a idąc dalej Waszą teorią spiskową , można by lepiej skroić klienta.

Niestety , filtr K&N nie został wymyślony po to żeby był tani dla Polaków i traktowany byle czym.

Zasmucę Was jeszcze jednym , nie jest tak że każdy kto prowadzi serwis lub sklep w tej branży , chce wszystkich "wy*ujać " i akurat moja wypowiedź tutaj znalazla się dlatego , że przez tego typu rózne "dobre rady z forum" ludzie potem mają problemy ze sprzętami .

Sorry ale motocykle to hobby , nie obowiązkowe i nie tanie ... tanie nigdy nie będzie , niestety wiele ludzi nie zdaje sobie z tego sprawy i jak LBG napisał : kto oszczędza - ten wydaje 2 razy więcej.

Na końcu jeszcze dodam , że ja nie chcialabym kupić motocykla który jest serwisowany "po kosztach" , niby wszystko robione, ale najlepiej jak najtaniej i obchodząc wszystkie procedury .

To tyle ode mnie ;) jeżeli obstajecie przy swoim - to pozostańcie .

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Vagon :

Nie popadajmy w paranoje że cały świat chce nas wyruchać na kase, bo daleko nie zajedziemy. Idąc Twoim tokiem myślenia trzeba by było wypowiedzieć wojnę wszystkim dużym korporacjom , czyli na przykład rezygnować z gwarancji - bo po co - przecież tu także można pomyśleć że ktoś nas "robi" na kase z przeglądami gwarancyjnymi bo np. trzeba uzywać oryginalnych filtrów oleju itd. , a nie K&N czy japońskiej Meiwy , które na pewno gorsze nie są .

Tego jednak nie zmienimy , tak to teraz działa i już , a jak się komuś nie podoba , może zostać anarchistą ,wypowiedzieć wojnę światu, nie kupować np. pralki jak się stara spierniczy i prać w rzece , bo przecież korporacje robią kasę , a w rzece też wypierzesz ;)

Co do Filtra K&N , jakoś blado widzę to czyszczenie co 30 tyś km. , ponieważ w naszym motocyklu jest założony filtr BMC i po 12 tys. km . jest już do wyczyszczenia .

Wracając jednak do filtra powietrza K&N :

do Kivan:

Czyszczenie to najmniejszy problem . Bardziej interesuje mnie tutaj , nasączanie olejem. Zobacz sobie jaką budowę ma filtr gąbkowy a jak zbudowany jest filtr K&N , w którym zastosowane są włókna bawełny.

Chyba jest różnica : w strukturze , możliwościach chłonnych i przepustowości tych materiałów.

Też posiadalismy CBR 600 F4 z filtrem K&N , przez 3 sezony . Po 1 sezonie mozna było w filtrze znaleźć od drobnego syfu przez owady aż po kawałki liści , na pewno nie ryzykowałabym , aby ten drobniejszy syf znalazł się w gaźnikach , przez nieodpowiednie nasączanie.

Moje porównanie dot. olejów silnikowych , jest jak najbardziej na miejscu - analogiczny "problem".

Dalej nie przekonuje mnie to że Ty użytkujesz tak 3 lata .

Poza tym , jak dlugo mam do czynienia z tą branżą , tak jeszcze nie spotkałam się by któryś z poważnych mechaników lub serwisów tak traktował K&N . Przecież dla serwisu byłoby taniej , a idąc dalej Waszą teorią spiskową , można by lepiej skroić klienta.

Niestety , filtr K&N nie został wymyślony po to żeby był tani dla Polaków i traktowany byle czym.

Zasmucę Was jeszcze jednym , nie jest tak że każdy kto prowadzi serwis lub sklep w tej branży , chce wszystkich "wy*ujać " i akurat moja wypowiedź tutaj znalazla się dlatego , że przez tego typu rózne "dobre rady z forum" ludzie potem mają problemy ze sprzętami .

Sorry ale motocykle to hobby , nie obowiązkowe i nie tanie ... tanie nigdy nie będzie , niestety wiele ludzi nie zdaje sobie z tego sprawy i jak LBG napisał : kto oszczędza - ten wydaje 2 razy więcej.

Na końcu jeszcze dodam , że ja nie chcialabym kupić motocykla który jest serwisowany "po kosztach" , niby wszystko robione, ale najlepiej jak najtaniej i obchodząc wszystkie procedury .

To tyle ode mnie ;) jeżeli obstajecie przy swoim - to pozostańcie .

Pozdrawiam :)

He he i rozwinal nam sie tutaj temat :)

Po pierwsze co do tych 30 tys km to sie pomylilem!!! To nie jest 30 ale 80 tys km (slownie: osiemdziesiat tysiecy kilometrow) Jak juz wczesniej pisalem nie lubie pisac pierdol ktorych nie sprawdzilem. Jezeli umiesz troche po niemiecku to tu masz linka do Louisa. Solidna firma zajmujaca sie sprzedaza wyposazenia do motorow, od ciuchow po tuning i czesci zamienne. Przeczytaj sobie punkt drugi z opisu!!!

http://www.louis.de/_10908d6880c0e178b34ceb00ed3010cab0/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10050166

Dla tych ktorzy nie umia po niemiecku przetlumacze:

"Filtr czysci sie dopiero wtedy gdy na jego powierzchni utworzy sie 2/3 milimetrowa warstwa brudu. Przy normalnej eksploatacji czyszczenie powtarza sie co 80 tys km"

Wydaje mi sie ze sprzedajac ten produkt Louis nie nabijal by ludzi w butelke podajac nieprawdziwe informacje. Taka firma jak Louis nie moze sobie pozwolic na utrate reputacji!!!! Chyba ze Ty jestes lepiej poinformowana!!!!

Co do paranoi to sami ja sobie stwarzamy. Zamiast uruchomic szare komorki i zaczac myslec racjonalnie poddajemy sie sugestiom wplywom innych. Powiedz mi z reka na sercu ktory warsztat nie probowal kiedys wyruchac klienta na kase? Dosyc czytam tu postow w ktorych ludzie pisza "przyjechalem do warsztatu zeby zalatac opone a gosciu chcial mi na chamca sprzedac nowa" Sami sobie wyrobiliscie taka opinie i nie czarujmy sie nie ma uczciwych warsztatow. Sa tylko tacy ktorzy mniej albo wiecej ruchaja klienta.

Oczywiscie jak mi sie pralka popsuje moglbym pojsc nad rzeke i wyprac pranie w rzece ale tu nie o to chodzi!!! Po prostu nie zawsze wszystko jest tak jak pisze w instrukcji obslugi. Do cholery mojego swetra nie musze prac w Perwoll tylko moge do tego wziac inny plyn do prania.

Nikogo tutaj nie namawiam by nie jezdzic na przeglady albo zamiast dobrego oleju silnikowego nalac oleju rzepakowego do silnika!!! Chce tylko chlopakom doradzic ze jeden (drozszy) produkt mozna zastapic innym (tanszym) Fakt motor to nie jest tanim hobby, ale nie powinnismy z niego robic niepotrzebnie jeszcze drozsze!!!

Jeszcze co mnie najbardziej wku**lo to to ze sugerujesz mi ze wciskam bale i ze przez moje " dobre " rady ludzie maja problemy ze sprzetami......jak to nazwalas. Nigde nie pisze czegos co nie jest sprawdzone albo czegos czego nie wiem. W przeciwienstwie do Ciebie zanim cos napisze zawsze staram sie zasiegnac "rady" eksperta albo pisze cos co sam sprawdzilem!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. "Filtr czysci sie dopiero wtedy gdy na jego powierzchni utworzy sie 2/3 milimetrowa warstwa brudu. Przy normalnej eksploatacji czyszczenie powtarza sie co 80 tys km"

2. Dosyc czytam tu postow w ktorych ludzie pisza "przyjechalem do warsztatu zeby zalatac opone a gosciu chcial mi na chamca sprzedac nowa"

Oczywiscie jak mi sie pralka popsuje moglbym pojsc nad rzeke i wyprac pranie w rzece ale tu nie o to chodzi!!!

3. Po prostu nie zawsze wszystko jest tak jak pisze w instrukcji obslugi. Do cholery mojego swetra nie musze prac w Perwoll tylko moge do tego wziac inny plyn do prania.

1. Na warunki polskie bym przyjął 40 kkm max. W moim autku filtr powietrza niby jest na 40kkm, ale wymieniam po 20, wyglada wtedy jak po uzytkowaniu w DE po 40. I tez do tego wysypuję z filtra garstkę "czastek stałych".

2. Sorry, ale na łatanej oponie chcesz jeździc? W PL nie ma zadnej odpowiedzialności, więc Ci ja jakiś macher i ją polepi, ale to sie nadaje do wymiany!!!

3. Nie zawsze, ale zazwyczaj :).

4. Czy, według Ciebie, w Tutku był trotyl? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Na warunki polskie bym przyjął 40 kkm max. W moim autku filtr powietrza niby jest na 40kkm, ale wymieniam po 20, wyglada wtedy jak po uzytkowaniu w DE po 40. I tez do tego wysypuję z filtra garstkę "czastek stałych".

2. Sorry, ale na łatanej oponie chcesz jeździc? W PL nie ma zadnej odpowiedzialności, więc Ci ja jakiś macher i ją polepi, ale to sie nadaje do wymiany!!!

3. Nie zawsze, ale zazwyczaj :).

4. Czy, według Ciebie, w Tutku był trotyl? ;)

Napisalem tu tylko zalecenia producenta. Wiadomo kazdy dba o sojego sprzeta i nie dopuszcza do sytuacji ekstremalnych. Chociaz wydaje mi sie ze nawet na polskie warunki taki filtr tez by te 80 tys km wytrzymal.

Po pierwsze ta dziura w oponie miala sluzyc tylko jako przyklad a po drugie naprawde czytalem tutaj takie posty zobacz sobie na (Friendly and unfriendly - Ratka Motocykle - post od kosma z 15.09.2009 godz 14:00 )

A tak ogolnie to takie fora jak FSM powstaja dlatego zeby ludzie z podobnymi hobby mogli wymienic sie swoimi doswiadczeniami, pomoc sobie nawzajem, zorganizowac wspolnie jakas impreze albo wypad na mopach. Zauwazylem jednak ze tutaj przybiera to troszeczke komercyjny obrot.

Na mopie jezdze juz wieksza polowe mojego zycia i jakies tam doswiadczenie juztam mam. Staram sie zawsze pisac na te tematy o ktorych mam pojecie. Jak czegos nie wiem to nie wypisuje pierdol. Niekiedy jak czegos nie wiem to sam szukam tu (albo gdzie indziej) porady. W koncu czlowiek uczy sie przez cale zycie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisalem tu tylko zalecenia producenta. Wiadomo kazdy dba o sojego sprzeta i nie dopuszcza do sytuacji ekstremalnych. Chociaz wydaje mi sie ze nawet na polskie warunki taki filtr tez by te 80 tys km wytrzymal.

Po pierwsze ta dziura w oponie miala sluzyc tylko jako przyklad a po drugie naprawde czytalem tutaj takie posty zobacz sobie na (Friendly and unfriendly - Ratka Motocykle - post od kosma z 15.09.2009 godz 14:00 )

A tak ogolnie to takie fora jak FSM powstaja dlatego zeby ludzie z podobnymi hobby mogli wymienic sie swoimi doswiadczeniami, pomoc sobie nawzajem, zorganizowac wspolnie jakas impreze albo wypad na mopach. Zauwazylem jednak ze tutaj przybiera to troszeczke komercyjny obrot.

Na mopie jezdze juz wieksza polowe mojego zycia i jakies tam doswiadczenie juztam mam. Staram sie zawsze pisac na te tematy o ktorych mam pojecie. Jak czegos nie wiem to nie wypisuje pierdol. Niekiedy jak czegos nie wiem to sam szukam tu (albo gdzie indziej) porady. W koncu czlowiek uczy sie przez cale zycie. :)

Wiesz, że chyba masz racje ;). O RM słyszałem też troche krytycznych uwag, i to z pierwszej reki.

Drogi polskie są znacznie brudniejsze od niemieckich, wierz mi, Tam mogłem nie myć auta po 3-4 miesiace, a potem go tylko płukałem za 2 DN na myjni bezdotykowej. I to obojetnie lato czy zima. I po deszczu auto było czyste. Nawet się kiedys zastanawialiśmy, kiedy oni te drogi i autostrady sprzataja, bo nigdy nie trafialismy na jakąś akcje sprzatania.

A w doborze róznych zamienników wazny jest zdrowy rozsadek, tak jak piszesz i dociekanie. A ja jeżdzę na 2oo letko 40 lat :D. Od Simsona SR2 ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.