Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Po puszczeniu kierownicy lapie shimmy.


Gość Mr.Cookie

Rekomendowane odpowiedzi

GSX 1100F. po puszczeniu kierownicy zaczyna stopniowo lapac shimmy, przy okolo 50-60 km/h i wzwyz. Jakies przyczyny ?Wymienione :

-Olej w teleskopach

- Lozysko glowki ramy ( przejechane ~1500 km, musialem dokrecic, byl wyczuwalny luz ruszajac lagami .

- Kolo dzisiaj wywazone nic nie mowili ze krzywe, wiec OK.

- Opony maja 2 lata, najechane ~12 000 km.

Moto prowadzi sie jak po sznurku, w zakrety wchodzi jak w maselko, ogolnie nie ma sie do czego przyczepic. Wystarczy delikatnie przytrzymac palcem kierownice i nie ma tego efektu,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierzę.

Co prawda żaden ze mnie autorytet, ale dam se palec uciąć że żadne nowe moto (jak puszka czy łódka) nie wykazuje, albo nie powinna wykazywać, żadnych niepokojących zachowań.

Od tego jak się motong prowadzi zależy Twoje, i nie tylko, bezpieczeństwo.

Wyeliminuj shimmy, dobrze radzę, nawet kosztem pomiaru ramy...

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unfamiliar wiesz, shimmy nie ma w ogole przy normalnej jezdzie chocby z palcem na kierownicy, mozna nim leciec 2.5, 2.6 zlotego, nie ma problemu, w zakrety wchodzi elegancko, jedzie prosto, nie sciaga nic z tych rzeczy, co do pomiaru ramy w sumie czemu nie? Mozna by zrobic, w bielsku terminy maja rozlegle? nie orientujecie sie? Wiesz, troche dziwny przypadek, chopak ma nowe opony, moto nie bylo bite i tez mu to wystepuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem. Z czystej ciekawości, bo mam zwichrowany zadupek.

Gość twierdzi że około 40 min + rozbrojenie i złożenie moto. To kolejna godzina, może półtorej.

Zaznaczył jednak, że prostuje na poczekaniu tylko te niewielkie odstępstwa od normy. W innym wypadku zostawiasz sprzęt na dwa dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem, (mam) ten sam problem. Generalnie zostało zrobione, co tylko zrobione być mogło. W przedziale prędkości 80-60km/h telepie. Po wymianie gumek, problem jakby ustał. Tzn. na zimnych gumach dalej d..a. Po rozgrzaniu, przejechaniu kilku km jest idealnie. przestalem się już tym przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nisko mnie oceniasz sugerując pomiar ramy za pomocą sznura...

Nie wiem czym sobie zasłużyłem.

Hmm.

Nie. Nie za pomocą sznurka. Pomiar ramy laserowy, a osprzętu na "tokarce". Oprogramowanie aktualizuje, a ma nawet dane do pomiaru Hondy CB 400 z 1980 roku. Wim bo kumpel ma taką cafe i prosił o info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie oceniam nisko,mam szacunek do Twojej osoby i niczym nie zasluzyles, poprostu chcialem wiedziec co to za warsztat nim oddam im moje malenstwo .

No a jak z cenami ? Ile ogolnie sam pomiar ile prostowanie ramy ? Czy to indywidualnie sie dobiera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.