Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

honda cb 1300


onkel pyjter

Rekomendowane odpowiedzi

  • 11 miesięcy temu...

Nie wniosę nic w temacie co prawda, ale onkel nie rozważasz B-Kinga? Kiedyś się jarałem CB 1300, ale jeśli kasa nie gra roli to brałbym B-Kinga.

Trzeba jeszcze zapytać autora tematu, czy szuka czegoś w stylu UJM, czy mogą być jakieś inne high end'owe naked wydumki :lol:

Wtedy możemy sypać modelami, jak z rękawa :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka kryteriów co do następnego motocykla:

  • naked, blisko UJM ale to nie jest najważniejsze
  • pojemność okołolitrowa (przy czym głównie zależy mi na sporym momencie w niższych i średnich obrotach)
  • lekkie prowadzenie, nie chcę walczyć o życie na każdym zakręcie a obecny GSR jest dla mnie pod tym względem doskonały
  • dobry komfort dla plecaczka
  • ABS
  • wtrysk
  • cena poniżej 15tys.

Kilka sprzętów jest w moim kręgu: CB1300, XJR1300, GSX1400, B-King przy czym chyba tylko CB spełnia wszystkie moje zachciaki. XJR nie ma ABSu a wtrysk jest od 2007r wzwyż, GSX-a podejrzewam (bez sprawdzenia, uprzedzam) o lekką ociężałość w stosunku do reszty sprzętów a B-King ma imitację siedzenia dla pasażera i trochę jeszcze zbyt nowy (czyt. za drogi :(). Na razie i tak nie mam kasy na zmianę motocykla no ale wiecie jak jest - pomarzyć nie zawadzi :) Może za 2-3 lata się uda a tymczasem gromadzę opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka kryteriów co do następnego motocykla:

 

  • lekkie prowadzenie, nie chcę walczyć o życie na każdym zakręcie a obecny GSR jest dla mnie pod tym względem doskonały

To chyba nie ten segment ;) Z pewnością dwie kolumny resorująco tłumiące nie ułatwią ci tego, co sobie zakładasz ;)No, ale nie można tutaj tez mówić o walce o życie.....o lekkości baletnicy z resztą też.

Ale jak już, to cb 1300 lub zrx 1200 mogą cię do tego zbliżyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GSX 1400 nie posiada ABS, ale żeby ociężały, no na pewno nie przy ruszaniu :P

Kiedyś czytałem artykuł porównujący CB do, no właśnie nie pamiętam czy XJR i ZRX czy GSX1400. Poszukam.

i poszukałem http://www.motocykl-online.pl/testy/kawasaki-zrx-1200-suzuki-gsx-1400-honda-cb-1300

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peri - dzięki za artykuł, jakoś go wcześniej nie znalazłem.

Jak już chyba kiedyś pisałem zdaję sobie sprawę że poręczności sześćsetki w tych sprzętach nie mam co szukać ale jazda testowa Banditem 1250 mnie przeraziła. On w ogóle nie chciał skręcać. Siła potrzebna do inicjacji skrętu była zdecydowanie za duża. Albo moto miało coś nie teges z ciśnieniem/łożyskiem albo ten typ tak ma.

Jak będę miał okazję się kiedyś karnąć którymś mopkiem z mojej listy to się dowiem jak jest i się wypowiem konkretniej bo na razie wybrzydzam jak królewna na wieży :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XJR z Ohlinsem zapomniałeś..

Tak, ale w poczatkowej fazie produkcji miały go tylko wersje SP.

Spece z yamahy sami w końcu doszli do wniosku, że Ohlinsy będą w standardzie i tak chyba jest do dnia dzisiejszego, ale nie śledzę tego aż tak uważnie ;)

Nie wiem, jak to wygląda w obecnych modelach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedzilem 2 sezony gsx 1400 przed zakupem poruwnywalem go z zrx1200r i xjr1300 i pobil obie niemilosiernie, ma wtrysk a roczniki konkurencji w tym samym przedziale cenowym tego nie oferuja, poza tym przy moim wzroscie kolana nie miescily mi sie w wytloczeniach na baku xjr'ki co bylo malo komfortowe... A w kwesti estetyki gsx byl najladnieszy szegulnie w czarno czerwonym malowaniu ... A co do cb1300 wyglad silnika nie pasuje mi zbytnio do tego typu maszyny ...

Zanim kupisz cokolwiek pojezdzij i poogladaj, ale z wlasnego doswiadczenia wiem ze poza xjr ciezko znalesc godny egzemplaz,tego typu sprzety byly w polsce sprzedawane za berdzo duze pieniadze jak na owe czasy i wiekszosc to sprowdzony zlom i poklejony super glue. Zrx1200r idealny wlasciwie w polsce nie wystepuje gsx'y sie zdazaja ale wtedy wlasciciel ceni sobie np. 2002r ok 18 tpln, cb1300 nie widzialem jeszcze w ogloszeniu w stanie " godnym "

Ps sory za ortografie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten typ tak nie ma. Kiedy przesiadłem się na Bandita ze sporta to miałem wrażenie że kręci się nim jak rowerem. Może dlatego że ze sporta który generalnie skręca jak autobus przegubowy :) Podejrzewam problemy z ciśnieniem. Miałem podobnie stąd tak obstawiam. Nie przekreślaj zatem Bandita z tego powodu.

 

 

jazda testowa Banditem 1250 mnie przeraziła. On w ogóle nie chciał skręcać. Siła potrzebna do inicjacji skrętu była zdecydowanie za duża. Albo moto miało coś nie teges z ciśnieniem/łożyskiem albo ten typ tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tomashtt - kurde, to ile masz wzrostu?  :)

@ben10 - bardzo chętnie widziałbym w garażu b1250 ale muszę się przejechać jeszcze raz innym egzemplarzem. W zasadzie ma wszystko co mi potrzeba no tylko to moje złe doświadczenie rzuciło na niego paskudny cień.

 

Dziękuję wam wszystkim za rzeczową gadkę!  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.