Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

nowe prawojazdy


mako967

Rekomendowane odpowiedzi

Prace Ministerstwa Infrastruktury nad nowelizacją ustawy o prawie jazdy kat. A zostały zakończone przed wakacjami. Pomysły rządu mają trafić do Sejmu jeszcze we wrześniu, a jeśli zostaną zaakceptowane, zaczną obowiązywać w przyszłym roku.

Ministerstwo tak zaplanowało system uzyskiwania i nowy podział kategorii prawa jazdy na motocykle oraz quady:

Kategoria AM - prawo jazdy uprawniające do prowadzenia motorowerów oraz pojazdów czterokołowych o masie bez obciążenia do 350 kg (większość quadów), prędkości maksymalnej do 45 km/godz. oraz silniku o pojemności skokowej do 50 cm3. Wymogiem jest ukończone 14 lat.

Cięższe quady będą wymagały posiadania prawa jazdy kategorii B1, ponieważ zaliczono je do "pojazdów samochodowych przeznaczonych do przewozu osób lub ładunków, z wyłączeniem samochodu osobowego, ciężarowego i motocykla, którego masa własna nie przekracza 550 kg". Niestety oznacza to, że na potężnych quadach nie będzie wymagany kask.

Kategoria A1 - dozwolona od 16. roku życia. Upoważnia do prowadzenia motocykli o pojemności skokowej mniejszej, bądź równej 125 cm3, mocy do 15 KM i o stosunku mocy do masy nie przekraczającej 0,13 KM/kg oraz do prowadzenia motocykli trzykołowych o maksymalnej mocy 20,4 KM. Honda CBR 125R ma 12,9 KM i waży 115kg, co daje 0,11 KM/kg.

Kategoria A2 - nowowprowadzona, dozwolona od 18. roku życia, pod warunkiem posiadania poprzedniej kategorii (A1) przez minimum 2 lata. Takie prawo jazdy umożliwia prowadzenie motocykli o mocy nieprzekraczającej 47,65 KM i stosunku mocy do masy nie większym niż 0,272 KM/kg. Suzuki GS 500 ma 46 KM i 160 kg bez płynów, co daje 0,29 KM/kg. Natomiast z płynami waży 188 kg, a wtedy stosunek wynosi 0,24 KM/kg. Powstaje pytanie, co dokładnie znaczy „masa bez obciążenia"?

Kategoria A - aby uzyskać „królewskie" prawo jazdy, młody kierowca, tak samo, jak w poprzednim przypadku, będzie musiał najpierw zdobyć kategorię na mniejsze motocykle (A2) i posiadać ją najkrócej przez 2 lata. Oznacza to, że najpierw trzeba przejeździć łącznie 4 lata na słabszych maszynach klasy A1 i A2. Poza tym, minimalny wiek, niezbędny do prowadzenia motocykli bez ograniczeń, będzie wynosił 24 lata.

Ciekawostką są nowe przepisy dotyczące kategorii C, które już weszły w życie. Wymagany wiek, został podniesiony z 18 do 21 lat, a liczba godzin praktycznych w trakcie kursu z 30 do... 280! Szybkie obliczenia mówią, że kursant jeżdżąc po 2 godziny ze średnią prędkością 30 km/h, przejedzie 8400 km i dopiero po 140 dniach codziennej praktyki (ponad 4,5 miesiąca) będzie mógł przystąpić do egzaminu.

Uwaga! Wszystkich, którzy mają wątpliwości po przeczytaniu tego artykułu, zapraszam do lektury jego nowszej wersji. Ministerstwo Infrastruktury odpowiedziało na kilka naszych pytań, a może i wasze niepewności również zostaną rozwiane.

Źródło - http://www.scigacz.pl/Prawo,jazdy,na,motocykl,nowa,ustawa,10623.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Kategoria A1 - dozwolona od 16. roku życia. Upoważnia do prowadzenia motocykli o pojemności skokowej mniejszej, bądź równej 125 cm3, mocy do 15 KM i o stosunku mocy do masy nie przekraczającej 0,13 KM/kg oraz do prowadzenia motocykli trzykołowych o maksymalnej mocy 20,4 KM. Honda CBR 125R ma 12,9 KM i waży 115kg, co daje 0,11 KM/kg.

Kategoria A2 - nowowprowadzona, dozwolona od 18. roku życia, pod warunkiem posiadania poprzedniej kategorii (A1) przez minimum 2 lata. Takie prawo jazdy umożliwia prowadzenie motocykli o mocy nieprzekraczającej 47,65 KM i stosunku mocy do masy nie większym niż 0,272 KM/kg. Suzuki GS 500 ma 46 KM i 160 kg bez płynów, co daje 0,29 KM/kg. Natomiast z płynami waży 188 kg, a wtedy stosunek wynosi 0,24 KM/kg. Powstaje pytanie, co dokładnie znaczy „masa bez obciążenia"?

Kategoria A - aby uzyskać „królewskie" prawo jazdy, młody kierowca, tak samo, jak w poprzednim przypadku, będzie musiał najpierw zdobyć kategorię na mniejsze motocykle (A2) i posiadać ją najkrócej przez 2 lata. Oznacza to, że najpierw trzeba przejeździć łącznie 4 lata na słabszych maszynach klasy A1 i A2. Poza tym, minimalny wiek, niezbędny do prowadzenia motocykli bez ograniczeń, będzie wynosił 24 lata.

Kategoria A1 jest i bedzie od 16 roku zycia a powyzsze kategorie beda obowiazywac najprawdobodobniej o stycznia 2013r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kategoria A1 - dozwolona od 16. roku życia. Upoważnia do prowadzenia motocykli o pojemności skokowej mniejszej, bądź równej 125 cm3, mocy do 15 KM i o stosunku mocy do masy nie przekraczającej 0,13 KM/kg oraz do prowadzenia motocykli trzykołowych o maksymalnej mocy 20,4 KM. Honda CBR 125R ma 12,9 KM i waży 115kg, co daje 0,11 KM/kg.

Kategoria A2 - nowowprowadzona, dozwolona od 18. roku życia, pod warunkiem posiadania poprzedniej kategorii (A1) przez minimum 2 lata. Takie prawo jazdy umożliwia prowadzenie motocykli o mocy nieprzekraczającej 47,65 KM i stosunku mocy do masy nie większym niż 0,272 KM/kg. Suzuki GS 500 ma 46 KM i 160 kg bez płynów, co daje 0,29 KM/kg. Natomiast z płynami waży 188 kg, a wtedy stosunek wynosi 0,24 KM/kg. Powstaje pytanie, co dokładnie znaczy „masa bez obciążenia"?

Kategoria A - aby uzyskać „królewskie" prawo jazdy, młody kierowca, tak samo, jak w poprzednim przypadku, będzie musiał najpierw zdobyć kategorię na mniejsze motocykle (A2) i posiadać ją najkrócej przez 2 lata. Oznacza to, że najpierw trzeba przejeździć łącznie 4 lata na słabszych maszynach klasy A1 i A2. Poza tym, minimalny wiek, niezbędny do prowadzenia motocykli bez ograniczeń, będzie wynosił 24 lata.

Kategoria A1 jest i bedzie od 16 roku zycia a powyzsze kategorie beda obowiazywac najprawdobodobniej o stycznia 2013r

Dobra to dzięki , czyli nic takiego nie będzie to dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kategoria A1 - dozwolona od 16. roku życia. Upoważnia do prowadzenia motocykli o pojemności skokowej mniejszej, bądź równej 125 cm3, mocy do 15 KM i o stosunku mocy do masy nie przekraczającej 0,13 KM/kg oraz do prowadzenia motocykli trzykołowych o maksymalnej mocy 20,4 KM. Honda CBR 125R ma 12,9 KM i waży 115kg, co daje 0,11 KM/kg.

Kategoria A2 - nowowprowadzona, dozwolona od 18. roku życia, pod warunkiem posiadania poprzedniej kategorii (A1) przez minimum 2 lata. Takie prawo jazdy umożliwia prowadzenie motocykli o mocy nieprzekraczającej 47,65 KM i stosunku mocy do masy nie większym niż 0,272 KM/kg. Suzuki GS 500 ma 46 KM i 160 kg bez płynów, co daje 0,29 KM/kg. Natomiast z płynami waży 188 kg, a wtedy stosunek wynosi 0,24 KM/kg. Powstaje pytanie, co dokładnie znaczy „masa bez obciążenia"?

Kategoria A - aby uzyskać „królewskie" prawo jazdy, młody kierowca, tak samo, jak w poprzednim przypadku, będzie musiał najpierw zdobyć kategorię na mniejsze motocykle (A2) i posiadać ją najkrócej przez 2 lata. Oznacza to, że najpierw trzeba przejeździć łącznie 4 lata na słabszych maszynach klasy A1 i A2. Poza tym, minimalny wiek, niezbędny do prowadzenia motocykli bez ograniczeń, będzie wynosił 24 lata.

Kategoria A1 jest i bedzie od 16 roku zycia a powyzsze kategorie beda obowiazywac najprawdobodobniej o stycznia 2013r

Bzdury piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to teraz kolejne gromadzenie pytan :D

1. A1 - jaka cena jest wyrobienia ?

2. Czyli chodzi o to tak :

"Oznacza to, że najpierw trzeba przejeździć łącznie 4 lata na słabszych maszynach klasy A1 i A2"

Prawidłowe :

"Oznacza to, że najpierw trzeba przejeździć łącznie 2 lata na słabszych maszynach klasy A2"

tak ? Czy mylę prawde hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz 18 lat i robisz A2 (jak wprowadzą) - jeździsz dwa lata i masz możliwość uzyskać zwykłe A. Jeśli zaczynasz w 16 roku z kategorią A1 to wtedy masz 4 lata tylko z tego powodu, że A2 możesz mieć dopiero od 18 roku życia. Kategoria A1 nie liczy się do stażu na motocyklu w celu uzyskania pełnego A. I jeśli masz już wiek 24 lat możesz zaczynać od razu od kategorii A.

Tabelka:

16- : kat A1

18-24 : kat A2 (po dwóch latach posiadania kat A)

24+ : kat A

Nie wiem jedynie jak ustawodawca określi sytuację gdy motocyklista uzyska A2 w wieku 23 lat i po roku posiadania uzyska ustawowy wiek do posiadania A.

Mam nadzieję, że teraz zrozumiale. Niedawno miałem to wałkowane. A co do ceny przypuszczam, że wszystkie kategorie będą kosztować tyle samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze się tak spytam czy Honda NSR 125 JC22 - 36 koni sie wlicza do A1 ? Czy nie ? Bo tam coś pisze 20 km a na aukcji na tej Hondzie mam 36

I nie rozumiem po co jest jakaś waga zrobiona motocykla do prawo jazdy :D

Swego czasu szukałem jakiejś 125 lud 250 i z tego co wiem to NSR 125 ma 28KM a wersja europejska zablokowana 15KM więc coś nie tak piszą chyba że moto podrasowane.

Wersja europejska jest zablokowana właśnie po to żeby łapała się w kategorię A1.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.