kacper1972 Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 Witajcie,W stodole u babci odnalazł się junak ojca - staruszek jak byłem mały to pamiętam jak jeździłem ściśnięty pomiędzy matką a ojcem. Ale ojciec miał wypadek na nim i słuch o maszynie zaginął aż tutaj jest. Jaki problem - ano chcę go odrestaurować nie ze wszystkim dam sobie sam rade. ale wyczyszczenie z rdzy, starej farby to pestka, mechanika do specjalisty - nie mam za dużo kasy - wiadomo żona - a samochód to co:-))))Mam tylko pytanie czym czyścicie maszyny, ramy, najgorsze to takie trudno dostępne miejsca. ręcznie czasochłonne. znalazłem coś takiego Stożki ścierne PFERD, niby pferd to dobra firma, ale w życiu a tym nie pracowałem, a wydaje się że było by dobre do czyszczenia szcególnie kapturki, Macie może doświadczenia jakieś? z tymA do dyspozycji mam wiertarkę i całkiem dobrą kątówkępz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sumadax Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 A może lakier nie jest mocno styrany i warto zostawić oryginał?Przemyśl sprawę zanim uruchomisz kątówkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CB1 Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 Witajcie,W stodole u babci odnalazł się junak ojca - staruszek jak byłem mały to pamiętam jak jeździłem ściśnięty pomiędzy matką a ojcem. Ale ojciec miał wypadek na nim i słuch o maszynie zaginął aż tutaj jest. Jaki problem - ano chcę go odrestaurować nie ze wszystkim dam sobie sam rade. ale wyczyszczenie z rdzy, starej farby to pestka, mechanika do specjalisty - nie mam za dużo kasy - wiadomo żona - a samochód to co:-))))Mam tylko pytanie czym czyścicie maszyny, ramy, najgorsze to takie trudno dostępne miejsca. ręcznie czasochłonne. znalazłem coś takiego Stożki ścierne PFERD, niby pferd to dobra firma, ale w życiu a tym nie pracowałem, a wydaje się że było by dobre do czyszczenia szcególnie kapturki, Macie może doświadczenia jakieś? z tymA do dyspozycji mam wiertarkę i całkiem dobrą kątówkępzJak chcesz usunac stary lakier i rdze to najlepsza metoda jest piaskowanie.Potem taka rame sie fosforanuje i lakieruje proszkowo i masz jak z fabryki.Jesli chcesz odrestaurowac Junaka to radze raz a pozadnie, mozesz to troche w czasie rozciagnac, zeby koszty sie na raz nie skumulowaly.Moge sie polecic jesli chodzi o piaskowanie i malowanie proszkowe, troche juz tego przerobilem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the-man Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Zacznij od porządnego umycia, zobacz w jakim stanie jest lakier, wycieki oleju. Jeśli lakier zmatowiał zastosuj pastę "TEMPO" nie zaszkodzi a pomoże, najtańsza i najlepsza do takiego zadania. Dopiero wtedy podejmij decyzje co z tym zrobić, ile jesteś w stanie wydać i jak bardzo się rozciągnie w czasie. Może byś tak, że nie trzeba lakierować. Wszelką rdze usuniesz szczotka drucianą i siłą zaparcia potem możesz użyć szmatki matującej wygląda trochę jak drucianka. Kątówką możesz sobie nie dać rady a czasem zniszczyć niż pomóc, lepiej papier ścierny zobacz jak to idzie a dopiero potem kątówka w miejscach gdzie widzisz, że ręcznie papierem byś się zajechał. Pomysł z piaskowanie nie jest zły kwestia tego ile chcesz wydać i co chcesz osiągnąć czy chcesz zrobić renowacje czy tylko doprowadzić do jako takiej użyteczności.Junak po renowacji może osiągnąć cenę 15 tys. zł do tematu trzeba podejść poważnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Butan Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 Silnik wyczyść ręcznie wełną stalową (czasem nazywaną watą stalową) . Wełna ma gradację (grubość jak papier ścierny ) 5 ; 4 ; 3 ; 2 ; 1 ; 0 ; 00 ; 000 ; 0000. Najgrubsza (robi rysy) ma nr 5 a najdrobniejsza to 0000. Do czyszczenia silnika polecam kupić nr 1(wstępne) i 000 (polerowanie).Wełną 000 lub 0000 możesz czyścić też części chromowane bez ryzyka porysowania .Materiały te dostaniesz bez problemów w sklepach obi (dział materiałów ściernych) lub na allegro.Zapewniam że efektem działania tej wełny będziesz pozytywnie zaskoczony . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 Miałem taką super starą książkę gdzie wszystko było o naprawach,regulacjach Junaka.Dałem ja koledze gdyż ten takiego zawsze bardzo chciał mieć .Książka była rewelacyjna może gdzieś taka znajdziesz.Z jej pomocą prawie wszystko sam zrobisz.Może gdzieś w bibliotece idzie wypożyczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bogas Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 Zapodej jakieś fotki to bydzie cosik szło doradzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid1981 Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 hmmm mysle ze najpierw zacznij od mechaniki zeby wszystko smigalo chyba ze chcesz junkersa na wystawe:))) do patrzenia a nie jazdy.....jednak wez relanium bo ten sprzecik daje sie we znaki haha jednak jak sie porobi to troszke posmigasz .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.