Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Tankbag Czy Kufer Centralny ?


Rekomendowane odpowiedzi

No więc szukałem na forum ale nie znalazłem, potrzebuje czegoś na wypady weekendowe w góry.Tankbag ten http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=694643105lub kufer KAPPA 48 litrów, stelaż i płytę mam z GIVI, i teraz pytania:1. Czy magnesy rzeczywiście nie rysują baku ?2. Czy cały tankbag nie przeszkadza w kierowaniu ?3. Czy jak będę jeździł bez kufra będą jakiejś odczuwalne różnice w prowadzeniu motoru pod kątek pusty stelaż/bez stelaża?4. Co ostatecznie polecacie ? Bo potrzebuje to tylko na weekendy pojemność podobna a cena 300 za tankbag i 600 za kufer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie wybral bym centralny Kufer.Jazda z takim slupem http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=694643105#gallery przed nosem to zadna przyjemnosc.Ja mam centralny , boczne, 65l rura ,plecak (nie pomylic z Pasarzerem) , tankbag i tylko dwa razy uzylem tankbaku i to tylko z koniecznosci .tymbardziej krotkie sobotnie i niedzielne wypady kufer jest leprzy, no i do pasarzeratez jest lepiej ma sie o cos oprzec .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Topcase lepszy. Tankbag rysyje bak. Pusty stelaż nie wpływa na prowadzenie motocykla.Mam komplet kufrów i tankbag. Prawie zawsze jeżdżę z topcasem, na krótsze wycieczki zabieram dodatkowo tankbag (głównie po to by mieć gdzie mape włożyć), a na dłuższe (kilkudniowe) wyjazdy zabieram boczne kufry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam i to i to....przy kufrze producent w instrukcji ostrzega że możesz jechać tylko do 120km/h i ładowność do 3 kg (mój Givi ma taką wlepkę w środku)...jednak praktyka pokazuje co innego i pakujesz do środka tyle ile wlezie i polecisz wiele więcej niż te 120:) Odkąd kupiłem swój centralny..to powtarzam co chwile że to był najlepszy zakup w stronę turystyki. Na wypady nieopisanie przydatny...na dalsze podróże również. Z tankbagiem jadę tylko w dalsze trasy i czasem napakowany tak że zegarów nie widzę to nie narzekam na brak komfortu prowadzenia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu nikt nie napisal, ze przy pełnym kufrze (do kappy k48 wlazi ponad 12kg), przy prędkościach powyżej 150km/h, czuć nieraz jak podnosi się przód?kufer dobra rzecz, ale trzeba wyczuć jak z nim jechać. miałem juz 3 kufry (stanie w korkach, więc dziękuję), teraz mam topcase k48 i tankbaga i bez problemu się mieszczę, a ze nieraz się torbe rozpina po samą szyje, na trasie to nie przeszkadza. mi baku nie rysuje a częsciej mam torbe na baku niż kufer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ta ładownością w GIVI nie przesadzałabym zbytnio . Wiadomo można cos wiecej włożyć, ale nie przeginać.Kolega tak w trasie zgubił kufer z Givi - wypiął mu się z płyty Kufer jest bardziej praktyczny ( nawet w naszej CBR na dłuzsze wypady stosujemy) przede wszystkim nie musisz brac ze soba -jak tankbag'a .Pozdrawiam,Syla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ta ładownością w GIVI nie przesadzałabym zbytnio . Wiadomo można cos wiecej włożyć, ale nie przeginać.Kolega tak w trasie zgubił kufer z Givi - wypiął mu się z płyty Kufer jest bardziej praktyczny ( nawet w naszej CBR na dłuzsze wypady stosujemy) przede wszystkim nie musisz brac ze soba -jak tankbag'a .Pozdrawiam,Syla
A jaki był ten kufer?? tzn jakie mia mocowanie?? bo to ma bardzo duze znaczenie. monolock ma tylko 3kg a monokey 10kg tak wiec jak widac roznica jest zasadnicza i jak twoj kolega napakowal do wersji skuterowej ze 12 kg to nie ma sie co dziwic ze zbierał skarpetki po autostradzie trzeba uwazac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja za 150 kupilem se stelaż i za 100 kufer. Świetny zakup i ładuje zawsze jakies 8 kg i problemu nie ma. A żeby nie spadł na dziurach przy prędkości czy coś, to zabezpieczam go takimi gumami za 1zł/szt z hakami na końcach. Może i lekka wieś - ale wole kufer dowieźć, a niż potem się martwić czy można 150 polecieć, i co będzie jak trafię na łożyska z wiaduktu czy cuś... Oczywiście tylko w trasie go dodatkowo zabezpieczam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam i stosuję i torbę na bak i kufer...wrażenie tankbag:-idealny na drobiazgi typu portfel, klucze jakieś,mapę-mój niestety rysuje bak(mam plastikowy a torbę zapinam na pasy mocujące) dlatego postanowiłem magnesy wyciąć...-mój z racji że jest niewysoki to w niczym nie przeszkadza....wrażenia kufer:-słuchać go jak wibruje(motor duuży jednocylindrowiec-tak mają)-ładowność i zamknięcie na postojach(dwa kaski integrale wchodzą)-gdy nie jest wypakowany a coś w niego rzucimy to są tendencje do rysowania przedmiotów...moje spostrzeżenia... można załadować kufer centralny i workiem piasku jak ktoś potrzebuje...ale dodatkowa waga tak wysoko bardzo pogarsza właściwości jezdne każdego moto....więc jak masz 15kg w kuferku naprawdę spokojniej trzeba brać zakręty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki był ten kufer?? tzn jakie mia mocowanie?? bo to ma bardzo duze znaczenie. monolock ma tylko 3kg a monokey 10kg tak wiec jak widac roznica jest zasadnicza i jak twoj kolega napakowal do wersji skuterowej ze 12 kg to nie ma sie co dziwic ze zbierał skarpetki po autostradzie trzeba uwazac
toteż nalezy dopasować kufer do potrzeb. o to tutaj chodzi. Kolega nie miał wersji skuterowej a i tak mu sie wypiął. Miał mocowanie monkey kufer v46 .poza tym nie załadował 12 kg - to byłoby juz wielkim przegięciem.Pisząc swojego poprzedniego posta miałam na mysli to, ze nie powinno się przeginać z tym ładowaniem "wszystkiego" do kufra . Oczywiście Twój post Bart , nie mógł się obyć bez zbędnego - uszczypliwego ale jakże "jaśnie oświecającego" komentarza na temat pakowania sie do kuferka na skuter.Pozdrawiam,SylaEdit: Jeździsz na dłuższe trasy , kupujesz solidny kufer , o wiekszym litrażu, stelaż i płyte i nie masz sie o co martwić .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tankbag Bufallo nie taki duzy "komin" jak ten z linku ale na krotkie wypady,dojazd do pracy itp. w zupelnosci wystarczy. Dodatkowo moze sluzyc jako plecak i ma miejsce na mape.Prawdą jest ze trzeba uwazac podczas zakladania na bak zeby przypadkiem jakies drobne kamyczki czy inne smieci nie dostaly sie pod magnesy bo wtedy czeka cie polerka . Kufer owszem ale i koszt wiekszy. Na dluzsze wyjazdy warto zainwestowac w dobra podstawe i kufry,a tankbag traktowac jako uzupelnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.