Fotoman Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 W piątek tj. 17.04 ok godz 16.00 stojąc w korku na trasie Chorzów-Bytom widziałem Aprilke przeciskająca się środkiem drogi... Kto to był ? Kask z elementami czerwieni i mały tylni kuferek .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek2006 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 To nie ja kuferka brak kask czarny pełny Nolan .pytajnik jak sprawdzacie stan oleju na ciepłym na zimnym tak mi przetłumaczył tłumacz online :2,12 SPRAWDZANIE oleju w silniku LEVEL I Topping UP Przeczytaj uważnie 1.2.2 (olej silnikowy) i 1,4 (środki ostrożności Nych i ogólne informacje). Sprawdź olej co 500 km. x Wyłącz silnik i pozwól mu ochłonąć na co najmniej dziesięć minut, co pozwala na przepływ oleju z powrotem do oleju pan i ostudzić. x Włącz silnik i ponownie go bezczynny przez co najmniej jeden minut w celu wypełnienia zbiornika oleju. x Wyłącz silnik. x Trzymaj pojazd w pozycji pionowej, zarówno z koła spoczywającej na ziemi. Jeśli nie do przeprowadzenia powyższych operacji będziesz podejmowania ryzyka nieprawidłowego pomiaru nia ropy poziomie. x c x x x x Odkręcić i wyjąć wtyczkę / dipstick (1) Czystość części w kontakcie z oliwek z czystą szmatką. Włóż wtyczkę / dipstick całkowicie do otworu wlotu (2) ze - obecnie śrubowania go. Wyjmij wtyczkę / dipstick ponownie (1) i odczytać poziom oleju: Max = maksymalny poziom. Min = minimalnego poziomu. Różnica między "MAX" i "MIN" jest ok. 300 CMC. Poziom oleju jest prawidłowy, jeśli osiągnie około "MAX" na znak dipstick. Nie należy przekraczać "MAX" znak, ani pozwolić, aby olej przejdź poniżej "min" znaku w celu uniknięcia poważnych - nych do uszkodzenia silnika. jeden x Jeśli to konieczne, dopełnić zbiornik oleju w silniku poprzez in - niech otwór (2) po wyjęciu wtyczki / dipstick (1). No i jak mi ochłonie 10 minut i odpalę na minute i sprawdzę to mam zadużo po wymianie wlałem 2,2 litra ale potem odlałem bo sprawdziłem jak instrukcja przewiduje .rano odpaliłem na minutkę sprawdziłem i ledwie bagnecik się zamoczył więc mało .Napiszcie jak wy sprawdzacie .Teraz zrobię tak właśnie stoi na podwórku motór i czekam aż ochłonie godzinkę albo i ze dwie potem odpalę na minutkę by napełniła pompa zbiornik oleju i sprawdzę jak zamało doleje jak za dużo to niewiem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buba Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Silnik ma być zimny. Zapalasz na minutkę, gasisz i wtedy sprawdzasz poziom. Bagnetu nie wkręcasz przy pomiarze.Pozdrawiam, Radek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek2006 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 No i i o to chodziło Radek A co do integracj jest nas tylko 5 szt hm? aprilowcy pegasowcy odbiór zgłaszać się . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buba Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 W zeszłym roku na Jasnej Górze widziałem dwóch Pegasistów w promieniu 50 metrów od miejsca, w którym stałem Jeden był z Gdańska, a drugi chyba z Bytomia. Kilku kolejnych przewinęło się przez to forum, ale już nie są aktywni (niektórzy w ogóle nie byli - tylko pisali do mnie na priva z pytaniami).Fotomanie: na pewno nie mnie widziałeś. Kask mam cały czarny (szczękowy Nolan), kuferków brak. Moto i zbroja jak w profilu.Naprawiłeś już swoją Aprilkę?W ten weekend troszkę przewietrzyłem Pegasa. Teraz boję się zajrzeć do baku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek2006 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Ja na JG widzałem 2 szt + moja więc czi spodziewałem się więcej jedna cała srebrna druga fiuletowo srebrna jak moja i Radka chiba te same barwy posiada, a może to ty byłeś ? A co do reszty Pegasowców poczekamy wcześniej czy później tu trafią i się odezwą ,wiem bo grzebiąc w necie szukając porad się znajdzie coś zawsze tylko trzeba trzymać temat . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buba Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Nie, na pewno nie mnie widziałeś. Ja w tym roku zrezygnowałem z mszy na Jasnej Górze i pojechałem w inne miejsce. A to dlatego, że denerwuje mnie coraz większa ilość osób traktująca tę mszę jak jakiś zlot, na którym można się lansować na swojej za**ej R1-ynce. Pozatym z roku na rok coraz więcej maszyn i coraz większe ryzyko uszkodzenia moto w tym tłoku. Jak byłem pierwszy raz, to zjechało się 5000 sprzętów, za drugim razem 12000 i już było bardzo ciasno. A teraz ponoć 20000 jednośladów - masakra.Mój Pegaz ma troszkę niestandardowe malowanie (np. osłony tłumików na błyszczącą czerń pomalowałem). Jest czarno-szary. Poniżej link do zdjęcia z zeszłego sezonu:http://www.apriliaforum.com/forums/attachm...mp;d=1191364536 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek2006 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Radek powiem tak byłem pierwszy raz na JG 4 lata temu potem nie jeździłem bo nie było mnie w kraju no i jeden rok bez moto może pół sezona.I mnie też zdenerwował fakt teraz że msza się nie skonczyła a ci lanseży już odpalali maszyny i wyjeżdzali nawet nie czekali na poświęcenie moto więc przyjechali dla lanserki jak piszesz.NIE DLA DRESÓW NA MOTOCYKLACH!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dadario Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Szymon wita serdecznie!!!Więc kolejna Aprilka dołącza do grupy...Tym razem granica pod Jastrzębiem i Bytom w jednej osobie(zależnie gdzie aktualnie się znajduję z racji studiów)...motor mam od 3 miesięcy i jakieś 500km za sobą no ale zważywszy że prawko odebrałem w środę nie jest źle...oceniając ten model:-wygląd...wielki plus...połączony z brzmieniem posiada bardzo wysoki współczynnik odwracalności głowy...-prowadzenie....plus....stabilny i stosunkowo łatwy w prowadzeniu...chociaż masa robi swoje...-ma to coś...może tylko ja tak sądzę ale coś w nim jest co powoduje że chce sie na niego popatrzeć...-silnik...moim zdaniem dobrze utrzymany powoduje bardzo wiele przyjemności z jazdy...wady...-nie wiem jak wyjdzie ostatecznie ale spalanie (od pełnego baku do rezerwy 280km) myślałem że będzie lepiej no ale tez nie było zbyt delikatnej jazdy...-niestety poniżej 3tys obrotów nieprzyjemnie szarpie przy próbie delikatnego przyśpieszenia...ale mimo to narazie wniebowzięty....tak więc do zobaczenia na trasie...może jakaś wspólna wycieczka??majowy łikend się zbliża...pogoda ma być ładna...czekam na wasze wypowiedzi...A jeszcze jedno bo zapomniałem...zgubiłem gdzieś w trakcie jazdy śrubkę łączącą szybę z owiewką...czy ktoś może ma jedną na zbyciu??wiem że to drobiazg...no ale lepiej jest mieć kompletny moto...a prowizoryczne połączenie wygląda kiepsko....z góry dzięki !!!/ Edytuj swoje posty! / Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buba Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 -wygląd...wielki plus...połączony z brzmieniem posiada bardzo wysoki współczynnik odwracalności głowy...Oj taak... w tej kwestii się zgadzamy chyba wszyscy -prowadzenie....plus....stabilny i stosunkowo łatwy w prowadzeniu...chociaż masa robi swoje...W testach różnych enduraków turystycznych można przeczytać, że przy wyższych prędkościach są niestabilne, wężykują itp. Dla Aprilii Pegaso ten problem nie istnieje - idzie jak po sznurku aż do prędkości maksymalnej A co do masy... nie jest duża w porównaniu do innych turystyków, jednak środek ciężkości znajduje się wysoko - dlatego trzeba uważać podczas manewrów przy małych prędkościach. Na początku stanowi to wadę, później jeździec się przyzwyczaja.-nie wiem jak wyjdzie ostatecznie ale spalanie (od pełnego baku do rezerwy 280km) myślałem że będzie lepiej no ale tez nie było zbyt delikatnej jazdy...Niecałe 6 litrów na setkę to nie jest taki zły wynik. Jeszcze zależy na jak długich trasach użytkujesz moto. Przy dobrze wyregulowanych gaźnikach średnie spalanie powinno być w granicach 5 - 5.5 litra przy normalnym stylu jazdy.-niestety poniżej 3tys obrotów nieprzyjemnie szarpie przy próbie delikatnego przyśpieszenia...Trochę pomaga wymiana świecy na irydową (kosztuje znacznie więcej, ale opłaca się). Trzeba też dbać o dobry naciąg i stan łańcucha. Przy tym silniczku warto trzymać obroty powyżej 3000 - on to lubi A jeśli bardzo chcesz, żeby się zbierał dobrze z niskich obrotów - należy dokonać małego tuningu gaźników, lub w ogóle je wymienić na inne - ponoć daje bardzo duży przyrost mocy! Ale to się wiąże ze zwiększonym zużyciem paliwa.A jeszcze jedno bo zapomniałem...zgubiłem gdzieś w trakcie jazdy śrubkę łączącą szybę z owiewką...czy ktoś może ma jedną na zbyciu??Podejrzewam, że w niejednym serwisie idzie kupić taką śrubkę. Raczej nikt tego w zapasie nie trzyma, ja sam mam kilka śrubek nieoryginalnych. Pozdrawiam, Radek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fotoman Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Ja mam pytanie do was apropo hamulców... mnie osobiście wydają się zbyt słabe jak na tą mase. Ostatnio dojeżdżając do świateł za paliło się żółte, mogłem spokojnie dodać gazu i przelecieć ale że droga była sucha i nikt mi nie siedział na zatku rozpocząłem hamowanie. I tu moje zdziwienie bo zatrzymałem się juz pod sygnalizatorem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek2006 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 No witam nowego kolegę i to z Bytomia .Hamulce prawda mogły by być mocniejsze nie powiem ale przyzwyczaiłem się i staram być bardziej przewidywalny .Śrubki hi mam 3 szt inne i to brzydkie wybieram się do Obi zakupić coś ładniejszego idzie coś dobrać do GSX -y wymieniłem wszystkie i niekiepsko wyglądało ,mi też szarpie ale naumiałem się jeździć powyżej 3 tyś i jest gites .Co do jakiegoś spotkania myślę ze wcześniej czy później dojdzie poczekajmy jeszcze chyba jeszcze nas się coś zbierze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buba Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Pegaso ma miękkie przednie zawieszenie i dosyć mocno nurkuje przy hamowaniu. Nie czuć tak dobrze podłoża pod kołem, więc może nawet lepiej, że nie ma hebli jak w sporcie - oszczędza nam w ten sposób niejednej gleby Ale pocieszę Was - jeździłem już na kilku sprzętach z gorszymi hamulcami Pozdrawiam, Radek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek2006 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Z tym olejem mam jakieś dziwne wskazania robię jak Radek mówił i okazało się że trzeba dolać dolałem więc ,dziś zaś sprawdzałem i za dużo dodam że dolewam po troszku strzykawką by nie przelać więc nie piszcie pewno za dużo nalałeś Może pompa coś nie tak ? ale by kontrolka świeciła czyż nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dadario Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Bytom licznie reprezentowany...a więc do póki ktoś nie wyjdzie z otwartą propozycją to nic z tego nie będzie. więc proponuję pierwszy JA :-)3maja niedziela godzina 14...miejsce zależne od "rozkładu" chętnych po województwie. Postaramy się ogólnie wybrać środek :-) wszyscy zainteresowani niech dają znać tutaj...oczywiście ktoś "spoza" Pegasowych enduraków również jest mile widziany!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fotoman Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Moja Aprilia odebrana z warsztatu. Śmiga jak by ktoś jej dołożył 10 KM Przyczyna awarii... Zanieczyszczenia z baku + woda lol Pod korkiem paliwa znajduje się taka dziurka do odpowietrzania paliwa, okazało się że obudowa wlewu jest rozszczelniona i jak pada deszcz to woda przedostaje się do baku... Teraz jest wszystko wporzadku, a ja wyjmuje moto tylko w słoneczne dni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek2006 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Moja Aprilia odebrana z warsztatu. Śmiga jak by ktoś jej dołożył 10 KM Przyczyna awarii... Zanieczyszczenia z baku + woda lol Pod korkiem paliwa znajduje się taka dziurka do odpowietrzania paliwa, okazało się że obudowa wlewu jest rozszczelniona i jak pada deszcz to woda przedostaje się do baku... Teraz jest wszystko wporzadku, a ja wyjmuje moto tylko w słoneczne dni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tony.zielony Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Siema wszystkim Jak dotąd przejechałem Appą około 2000km.Początki : ciężko w zakrętach przy małej prędkości, ale sie przyzwyczaiłem xDTemperatura wody na trasie spada do 60 st C b.dziwne ale jeśli mówicie że tak ma to spoko.Spalanie około 7-8 litrów posiadam Pegaso z 1996 roku chcę coś pogrzebać w gaźnikach.Wygląd: no cóż mało ich w kraju hehe, włoski design bestia pięknie ryczy i potrafi przykuć wzrok. Ostatnio kupiłem opony Mitas E07 opowiem o wrażeniach jak tylko przejade kilka km.Ogólnie jestem b zadowolony. Stosunek cena/jakość jak dla mnie spoko.Przy okazji zapytam czy podczas uruchamiania silnika, po puszczeniu przycisku startera macie czasami taki nieprzyjemny brzdęk?? Jest tam taki mechanizm trochę jak wolnobieżka w rowerze, rozrusznik jest na stałe zazębiony z kołem na wale, gdy nim kręcimy to napędza wał. Zastanawiam się ile kosztuje ta część i czy warto to w ogóle rozbierać. Po wyciągnięciu rozrusznika koło napędzane od niego nie porusza się swobodnie w żadną stronę czy tak ma być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buba Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Witam3. maja prawdopodobnie będę w Poraju nad wodą. Każdy coś planuje na majówkę, więc to nie jest szczęśliwa data na spotkanie W ogóle ostatnio dużo się przemieszczam i rzadko na forum loguję.Tony mnie w rozruszniku nic nie brzęczy. Nigdy przy nim nie kopałem, więc nie wiem jak ma być.Czekamy na opis oponek, porównanie do poprzednich Ty masz Pegasa po face-liftingu, czy jeszcze sprzed (z kanciastą lampą z przodu)? Bo jeśli tego nowszego, to nie powinien tyle palić - gaźniki źle wyregulowane lub po prostu zużyte.Pozdrawiam, Radek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tony.zielony Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Tak ja mam jeszcze kanciastą lampę hehe. W tej chwili moto jest w warsztacie z uwagi właśnie na ten rozrusznik a przy okazji wymiany łańcuszka rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek_Czeladź Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 a może modzi przeniosą temat w jemu należne miejsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek2006 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Przy okazji zapytam czy podczas uruchamiania silnika, po puszczeniu przycisku startera macie czasami taki nieprzyjemny brzdęk?? Jest tam taki mechanizm trochę jak wolnobieżka w rowerze, rozrusznik jest na stałe zazębiony z kołem na wale, gdy nim kręcimy to napędza wał. Zastanawiam się ile kosztuje ta część i czy warto to w ogóle rozbierać. Po wyciągnięciu rozrusznika koło napędzane od niego nie porusza się swobodnie w żadną stronę czy tak ma być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek_Czeladź Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 również witam Marka, tyle że latam efzetką i na ich temat piszemy w dziale ku temu stworzonym. Czy to tak trudno dbać o porządek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tony.zielony Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Hej dzięki Marek poszukam na allegro i się zobaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dadario Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Rzeczywiście...3maj to naprawdę nieszczęśliwa data...sam zaproponowałem a teraz niestety sie muszę wycofać bo w pracy siedzę cały weekend...branża rozrywkowo klubowa więc nie zamykamy...a jako jedyny z pracowników nie "planowałem" wyjazdu z wyprzedzeniem na dłużej więc mnie wpakowali na grafik...a najnowsze doniesienie apropo mojego konika...przy spokojniejszej jeździe po fazie pełnego zachwytu spalanie spadło z 6,1 do 5,6l...wiec jestem naprawdę pod wrażenie...dodatkowo opony...dzisiaj deszcz zaskoczył mnie w drodze...i tutaj niemiłe zaskoczenie...lekko mokry asfalt po deszczu a opony mikas enduro jak na lodzie...naprawdę trzeba było pilnować gazu i z dużym wyprzedzeniem zwalniać...ale że są nowe(poprzedni właściciel założył i sprzedał moto) nie będę ich jeszcze wymieniał...trzeba będzie uważać...pozdrawiam wszystkich i życzę udanego weekendu Majowego...a gdyby okolica bytomia się napatoczyła to wieczorami zapraszam na rynek do klubu Platforma...barman zaprasza(ale uprzedzam że nie stawia :-) szerokiej i bezpiecznej!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.