Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

I Kolejny Raz Z Cyklu Moto Nie Odpala


Osek22

Rekomendowane odpowiedzi

Nie irytuj sie kolego... wiekszosc po prostu zna swoje sprzety na wylot i dziwne jest ze ktos moze nie znac choc moze :>Poza tym dosc nieskladnie to opisales i trzeba dopytywac a tego nikt nie lubi.Swieca kontrolki ?Podladowales aku ?Jesli tak to sprawdz bezpieczniki zaczynajac od glownego. Malo prawdopodobne zeby Ci przepalilo wszystkie naraz wiec zacznij od glownego. Jesli on jest ok to moze sie minus urwal gdzies. Bezpieczniki pod wypelnieniem sa przy czaszce po lewej stronie.To sa tylko podstawowe czynnosci. Sprawdz czy Inne rzeczy dzialaja. stop,swiatla,kierunki,klakson i opisz to dokladnie jesli nie ruszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Kosma.Wczoraj sprawdzilem glowny bezpiecznik i byl wywalony. Dzsiaj zmienilem na nowy i moto odpalilo bez problemu. Wszystko o czym pisales posprawdzalem i jest ok. Poczekalem az sie moto zagrzeje do 104C zeby sprawdzic wiatraki i tez jest OK. W sobote sprawdze baterie przed jazda, zrobie kilka km i sprawdze ponownie zeby zobaczyc czy laduje. Na cos jeszcze powinienem zworocic uwage?Ps. Ja sie dopiero ucze swojego sprzeta. Nigdy nie mialem okazji grzebac wiec tego nie robilem. Nowe moto sa prawie ze "bezobslugowe" i jak zacznie sie cos dziac to czesto bez podlaczenia do kompa ani rusz. Myle sie? Wkur...em sie ze po zimie chcialem wyjechac a zafundowalem sobie zonka. Jesli kogos obrazilem po drodze to sorki. Stawiam browca przy najblizszej okazji.Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie--nie ma co się "strzępić".Fakt jest taki,że gdy kupuje się jakiś sprzęt mechaniczny to warto w pierwszej kolejności zaopatrzyć się w jakiś serwis czy instrukcje.Nie wyobrażam sobie wyjechać poza dom pojazdem o którym nie wiem NIC.A gdyby tak owy bezpiecznik pierdyknął wskutek odkręconej klemy gdzieś w Polsce, gdzieś w polu,gdzie nie ma zasięgu ani na telefon ani na neta?--pchać do domu?Nie wiem jak kto ale pierwsze po kupnie czegokolwiek siadam na sraczu i czytam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , motocykle nie są tylko dla zakręconych na mechanikę kiziorów . Chłopak zapytał ,może trochę nieporadnie bo nie ma wiedzy ale nie rozłożył rąk i nie zadzwonił po pana Mietka co ma spawarkę i naprawia motury . Miał stresa ale jednak sam zadłubał . Jakoś tam trzeba zacząć przygodę z mechanikowaniem . A że taka nauka idzie często w parze z kosztami , to też jest jakiś tam urok . Jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Kosma.Wczoraj sprawdzilem glowny bezpiecznik i byl wywalony. Dzsiaj zmienilem na nowy i moto odpalilo bez problemu. Wszystko o czym pisales posprawdzalem i jest ok. Poczekalem az sie moto zagrzeje do 104C zeby sprawdzic wiatraki i tez jest OK. W sobote sprawdze baterie przed jazda, zrobie kilka km i sprawdze ponownie zeby zobaczyc czy laduje. Na cos jeszcze powinienem zworocic uwage?Ps. Ja sie dopiero ucze swojego sprzeta. Nigdy nie mialem okazji grzebac wiec tego nie robilem. Nowe moto sa prawie ze "bezobslugowe" i jak zacznie sie cos dziac to czesto bez podlaczenia do kompa ani rusz. Myle sie?
Ciesze sie ze pali Ale mimo wszystko uwazaj na siebie Zbyt wielu znajomych na er jedynkach pojechalo prosto do nieba ;(Znajdz jakis miernik (voltomierz) i sprawdz napiecie na biegunach akumulatora.Przed odpaleniem i po odpaleniu na wolnych obrotach, a jak sie zagrzeje troszke to sprawdz przy 3 i 5 tysiacach obrotow. Powinno oscylowac w granicach (odpowiednio) ok 12V,13V,14V. Tak sprawdzisz ladowanie (mniej wiecej Zaden pojazd mechaniczny nie jest bezobslugowy. Zasada jest jednak prosta. Jak nie wiesz to nie tykasz sie tego bo najpewniej bedzie gorzej Powodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi ale niestety sam dupę trujesz. W naszym kraju robi się to samo co w ameryce- ktoś tam ma swoją dziedzinę i już czuje się zobligowany nie umieć nic więcej i do uszczelki w kranie już wzywa fachowca bo przecież on ma swoją dziedzinę i hydraulikiem nie jest. Kiedyś nie było internetu nie było dostępu do wszelkiej wiedzy z każdej dziedziny, a połowa ludzi ze wszystkim potrafiła sobie poradzić, a teraz im młodsi tym bardziej niezaradni i leniwi...
Panie Prezesie , masz Waszmość nietrafne podejście do zarzuconego tematu.Internet jest po to aby z niego korzystać. Gdybyś Waść patrzał ino wstecz, to nadal jeździlibyśmy na chabetach. Takie czasy pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pewnie i ja zaraz zostanę wyśmiany. po przeczytaniu tego wątku tak wniskuję. Ale mam proste pytanko dla takich fachowców jak Wy. Gdzie dokladnie pod siedziskiem przy aukmie jest główny bezpiecznik? Zwarł mi plus przy podłączaniu baterii i podejrzewam,że się przepalił bo nawet nic się nie zaświeca Dodam,że to R1 z 2008 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhhhI wychodzi na to że R1 przerasta wszystkich...Poza tym to dziwi mnie fakt szukania łatwizny, bo najpierw siedział bym 5godzin przy moto, śledząc każdy kabelek(pewnie z manualem w ręce) a dopiero potem pytał tutaj...Coś mi sie wydaje że za dużo osób chce iść na łatwiznę...A zasada jest prosta... najpier popatrz, potem pomyśl, znów popatrz, jeszcze raz pomyśl i dopiero dotknij żeby coś zrobić. A tak by the way przypomniał mi się mały żarcik...Większośc mechaników działa zgodznie z regułą:Jeśli nie da się czegoś naprawić młotkiem, znaczy że masz za mały młotek..Ale jesli nie da się naprawić czegoś dużym młotkiem to znaczy że problem tkwi w elektryce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdz jakis miernik (voltomierz) i sprawdz napiecie na biegunach akumulatora.Przed odpaleniem i po odpaleniu na wolnych obrotach, a jak sie zagrzeje troszke to sprawdz przy 3 i 5 tysiacach obrotow. Powinno oscylowac w granicach (odpowiednio) ok 12V,13V,14V. Tak sprawdzisz ladowanie (mniej wiecej
Dzieki Kosma, sprawdzone i wyglada na to ze wszystko OK. Jedyna roznica jest taka, ze przed odpaleniem odczyt oscyluje w granicach 12.5 a po odpaleniu wskakuje od razu na 14, przy 4tys obr 14.3Pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.