Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Zbiornik Paliwa


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

witam to znowu ja mam pytanie chodzi o zbiornik paliwa w moim motorze .motor jak juz pisalem dlugo stal i musze wyczyscic bak tylko nie wiem jak to zrobic.macie jakies propozycjeprosze was o pomoc pozdrawiam
A dlaczego chcesz czyścić ten zbiornik ?Jest skorodowany w środku, czy tylko jakiś syf tam się nagromadził ?Jeżeli skorodowany, to możesz spróbować wrzucić do środka drobne gwózdki( warto je wcześniej policzyć ) i płukać aż do zadowalającego efektu. Później zabezpieczyć odpowiednią farbą np. Corrina.
Może ja się podepnę pod temat.Co robicie z paliwem po zimie??Rozumiem zeby nalać pod korek PB a na wiosnę co? WYlewacie?? Pytam bo niektóre motongi nie chcę iść na zwietrząłym paliwie.
Paliwo po zimie wypalam w czasie jazdy Przez tak krótki okres zimowania z pewnością twoje paliwo nie zwietrzeje, a jeżeli masz Varadero na gaziorach, to ten kuń zeżre wszystko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyściłem zbiornik w swojej VT 1100 wiosną zeszłego roku i naczytałem się na ten temat na forach miłośników weteranów.Jeśli moto stał długo to bardzo możliwe, że dopadła go rdza...Ale spoko.Zanim pobawisz się w śrubki i gwózdki wrzucane do środka, pamiętaj że trzeba je jeszcze stamtąd powyjmować a to może być dłuuuuga historia.Jeśli masz "kielich"(wewnętrzny) wokoło wlewu zapomnij o swobodnym wyciąganiu śrubek z wnętrza...Na nic się zdadza przekleństwa czy błagania o litość..Srubki, gwózdki, i inne ciulstwa przemyśl dokładnie.Ja nie przemyślałem i namęczyłem się jak cholera.Małe gooowno wewnątrz baku, którego nie umiesz wyjąć , które samo nie chce wypaść (...a sam je tam wrzuciłeś!!!) potrafi sprawić ból...Ciekawym pomysłem było wlanie Coca Coli do środka(oczywiście najpierw sciągasz bak...) i pozostawienie wszystkiego na jakiś czas, zalecano na forach ok 24-48 godzin.Cola zawiera kwas fosforowy który reaguje tylko z rdzą nie niszcząc żywego metalu.W przypadku gdyby tej rdzy było dużo, poleca się FOSOL, środek na odrdzewianie, do kupienia np. w Praktikerze lub Nomi.Ja nalałem Coli i ciutkę tego Fosolu do niej.Wszystko puściło i było oki.Do płukania użyj benzyny ekstarkcyjnej.Kup dwa piwa, włącz radyjko (jak masz w garażu),paczkę paluszków lub chipsów i jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są takie magnesy na patyku ;) można wyjąć nakrętki bez problemu. Swego czasu czysciłem bak z jakiegos dwusuwa, rdza była w środku, a raczej osad z oleju po 7 latach stania.. Masakra! Kamyczki, paliwo i mieszanie, i mieszanie, i wymiana i znowu mieszanie.. Zajeło to troche czasu, ale warto potem ten zbiornik od wewnatrz zabezpieczyc, zeby efekt był długotrwały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jutro odbieram motor od machanika gdzie oddalem go do malego przegladu technicznego tzn sprawdzenie zaworow i regulacji gaznikow i teraz wlasnie musze zrobic z tym zbiornikiem i bedzie wszystko w porzadku Wielkie dzieki za wasze propozycje pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM W SOBOTE ODEBRALEM bandita i jestem bardzo zadowolny super teraz chodzi .wyczyscilem dzis bak FOSOL'em i teraz jest super mam nadzieje ze teraz juz nie bedzie zadnych problemowdziekuje za wasze propozycjepozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerabialem ten problem w kawie. tak jak pisze kolaga fosol jest super tylko potem nawet zalewajac bak do konca(wnioskuje ze nie masz juz warstwy odchronnej w baku) bak zacznie rdzewiec ,wiec najlepszym rozwiazaniem bylo by wypelnienie go jakas farba ja uzylem farby okretowej cor active do malowania zbiornikow okretowych . mozna nia pokrywac rdze koszt jakies 15 zl .zobacz za miesiac ale u mnie radza powracala po fosolu .wiec tylko malowanie w srodku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

- odrdzewiacz, czyli na pusty zbiornik, możesz go nawet odtłuścic ciepła woda i ludwikiem wlewasz zwyczajny odrdzewiacz i poruszasz energicznie zbiornikiem żeby sie rozprowadził(przeźroczysty lekko galaretowaty czasem)Zostawiasz na ok 2~3 godzinyPotem całośc wypłukujesz (z rdzy zrobi sie taki szary osad) i wrzucasz czyste nakretki, M6, lub M8nie musisz ich liczyc, bo bedzie słychac jak któras zostanie w środku. Z mała ilościa ciepłej wody "poszelątac" tak ze spłucze ten szary nalot i nie masz wogóle rdzy w zbiorniku. Na koniec jezlei da sie śrubki normalnie wyrzucic przez wlew to tak robimy lub przyrząd konstruujemy z linki predkościomiera i magnesika neodymowego zagniecionego w tulejc ena koncu tej linki.Potem po wypłukaniu i wylaniu wody, przelewamy zbiornik denaturatem aby pozbyc sie wody I zalewasz wachą pod korekNie musisz niczym konserwowac zbiornika bo benzyna puki jest w zbiorniku zapobiega powstawaniu korozji, Chyba że zostawisz na dłuższy postój prawie pusty to może 'zardzewieć" tak jak zreszta w Twoim wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ja się podepnę pod temat.Co robicie z paliwem po zimie??Rozumiem zeby nalać pod korek PB a na wiosnę co? WYlewacie?? Pytam bo niektóre motongi nie chcę iść na zwietrząłym paliwie.
1. lejesz paliwo pod korek (ale to oczywiste)2. jeśli wiesz, że twoje moto nie będzie tankowane świeżym paliwem dłużej niż 60 dni, to na jesień kupujesz w serwisie Hondy butelkę <FUEL STABILIZER> nr. zamówienia: 08732-0001, wlewasz całą zawartość do baku i na wiosnę odpalasz bez żadnych problemów. Ten płyn nie dopuszcza do korozji, wypiera wodę i utrzymuje liczbę oktanową Pb. Osobiście używam tego stabilizatora trzecią zimę i bardzo sobie chwalę http://www.ronayers.com/catalogs/pu/parts....8&type=1262
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ks rider jak chcesz wypiaskowac zbiornik od srodka??nie chce mi sie czytac po kolei kazdej metody ale w zabytkach robimy tak:do pustego zbiornika troche żelastwa, zbiornik zaklejamy w miare szczelnie tasma i podpinamy za pomocą siatki bagażowej do betoniarki. Włączamy maszyne i tylko co jakies pol godziny zmieniamy pozycje betoniarki. po 1,5h nawet nie wiem jak zapyziały bak jest wyczyszczony. nastepnie wywalamy wszystko ze srodka i płukamy do momentu pozbycia sie całego syfu z środka.pozniej kupujemy odpowiedni preparat do zabezpieczenia wnętrza zbiornika paliwa (ja uzywalem firmy spies hecker) i zgodnie z instrukcja malujemy.jak nie chcesz zniszczyc lakieru zewnętrznego to pamietaj zeby go bardzo dokladnie zabezpieczyc bo sie poobdziera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.