PODKOWA Opublikowano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 Witam wszystkich, Zastanawiałem się czy można zamontować sam żarnik ksenonowy do seryjnej lampy gsxr K1 (anglik) bez utraty dowodu ? Miał może ktoś takie doświadczenia ?? Czy taką lampę da się później ewentualnie wyregulować na nasze polskie przepisy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 Montować możesz.Ale homologacji, czy też zgodności z przepisami nie uzyskasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBikerManiac Opublikowano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 A sam żarnik nic nie da bez przetwornicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PODKOWA Opublikowano 7 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 A sam żarnik nic nie da bez przetwornicy fakt, ale pomijając już inne części składowe tego zestawu... spotkał się ktoś na rynku z lampą już odpowiednio przygotowaną do czegoś takiego dedykowaną właśnie dla K1 ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreknorwegia Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 witam mozna na allegro lub ebayu kupic caly zestaw do konkretnego moto (xenony) jezeli o to ci chodzilo. ja obecnie mam w swojej suzi taki wlasnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 witam mozna na allegro lub ebayu kupic caly zestaw do konkretnego moto (xenony) jezeli o to ci chodzilo. ja obecnie mam w swojej suzi taki wlasnie .Masz na to homologacje? Jest tam znak zgodnosci CE, jest ten zestaw dostosowany do europejskich wymogow? Watpie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Homologacja to wazna sprawa..np jezeli w cos rpzydzwonisz a masz polise AC i ubezpieczyciel zobaczy brak homologacji ..to nie wypłaci kasy;) tak samo wyczajny wypadke tęz moga wina Ciebie obicązyc jeżeli stwierdza że np .."oslepiasz" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Homologacja to wazna sprawa..np jezeli w cos rpzydzwonisz a masz polise AC i ubezpieczyciel zobaczy brak homologacji ..to nie wypłaci kasy;) tak samo wyczajny wypadke tęz moga wina Ciebie obicązyc jeżeli stwierdza że np .."oslepiasz"Masz rację, jednak pomimo to zdecydowałem się i do VStroma zakładam, właśnie jest u mechanika i na dniach odbieram. Pomimo iż mam OC,AC i faktycznie w razie dzwona...Zakładam dla swojego bezpieczeństwa, bo będę bardziej widoczny, bo lepiej będę widział. A ubezpieczenie mam w dupie. Od kiedy jeżdzę samochodem z ksenonami (fakt, fabrycznymi) to gdy przesiadam się do auta żony ze zwykłymi światłami to czuję się jakbym zapomniał ich włączyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blazej_MTX Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Niestety ciężko mi powiedzieć jak sprawa ma się w przypadku świateł w motocyklach. Wiem jednak, że wkładanie palników ksenonowych do lamp samochodowych nie przystosowanym do tego kończy się oślepianiem innych uczestników ruchu. Odpowiedni kształt przesłony i odbłyśnika ma tutaj duże znaczenie. Następną sprawą jest brak spryskiwaczy. W momencie gdy szkło reflektora jest brudne razisz nawet gdy masz oryginalne ksenony. Nie bez powodu w samochodach z ksenonami obowiązkowe są spryskiwacze i auto poziomowanie. Uważam, że w motocyklach będzie analogicznie, tym bardziej, że światła są wyżej niż w większości samochodów.No i pytanie czy policja walczy z tymi ksenonami w motocyklach. Paru znajomych już płaciło mandaty za brak homologacji na ksenony w samochodach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBikerManiac Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Z tego co ja wiem to dużo ziomali ma Xenony czy to w 1000RR czy VFR/GSXR takie zwykłe rzędu 200zł.I dużo ziomali miało przygody z pzu auto casco i 1 słyszę aby komuś nie wypłacili za szkody z powodu Xenonów !!Co do oślepiania BiXenony nie możliwe bo mają przesłonę która zakrywa czubek żarnika! Co do Xenonów możliwe,że ciut mocniej świecą ale czy oślepiają nie spotkałem się aby komuś kto w moto ma xenony ktoś migał no chyba,że żarnik odwrotnie założył.Po 2 ludzie co nie mają Xenonów i tak na długich jeżdżą i bardziej oślepiają.A widoczność na Xenonach a zwykłych h7 to całkiem inna bajka.Co do policji mieszkam nie daleko drogi ``Kalecka``na którą zjeżdża masę moto i trochę policji vectra z video radarem itp i nigdy w życiu nikt mandatu nie dostał za Xenony za łyse opony wygięte tablice owszem Ps: Co do montażu ,polega on na wymianie żarówki na żarnik podpięcia 2 kabli do przetwornicy i przymocowaniu przetwornicy w dogodne miejsce i to wszystko ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosma Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Następną sprawą jest brak spryskiwaczy. W momencie gdy szkło reflektora jest brudne razisz nawet gdy masz oryginalne ksenony. Nie bez powodu w samochodach z ksenonami obowiązkowe są spryskiwacze i auto poziomowanie.poziomowanie zyroskopowe i spryskiwacze sa obowiazkowe w poj samochodowych wyprodukowanych po 2005 roku i wczesniejszych ale tylko jesli ksenon byl wyposazeniem fabrycznymA wiec tak.Mialem ksenony w giksereze k1, cbrxx, zzr1100 i zzr600W kazdym z nich montowalem sam i sam regulowalem tak zeby widziec wystarczajaco i nie oslepiac.Nie wyobrazam sobie mojej jazdy bez ksenonow, moze dlatego ze smigam zwykle dosc szybko i dynamicznie na moto i puchą.gikserem mialem tez wypadek i wyplacona szkode calkowita z AC. Nikt do niczego sie nie doczepil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lpt Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Mnie sprawdzali na miejscu kolizji czy przypadkiem nie miałem ksenonów. Może tak poprostu trafiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBikerManiac Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Różnie bywa, różnie się trafi nie ma co gdybać bo mandat można dostać i dowód policja może zabrać za byle co...Za diody led bez homologacji,lampy tylne led zintegrowane z kierunkowskazami,co 2 wydech jest za głośny lub not use for road,co 2 opona łysa lub torowa itd itd a jak ktoś chce i tak będzie montował i jeździł z czym chce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blazej_MTX Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Co do oślepiania BiXenony nie możliwe bo mają przesłonę która zakrywa czubek żarnika! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Whiplash Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 a ja powiem tak, juz wole zwykle samochody z Hidami niz seryjnei wypuszczane na tzw samopozycjonujacych sie soczewkach bo te dopiero daja po oczach, jak gosc jedzie po dziurach to ta soczewka wali doslownie wszedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.