Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Problem Z ładowaniem Akumulatora


blu

Rekomendowane odpowiedzi

helojeśli ktoś jest kumaty to proszę o poradę , mam problem z ładowanie aku , wymieniłem stary akumulator na nowy bo myślałem że to wina aku ale okazało się że z nowym jest tak samo tz. polatam trochę na moto a na drugi dzień nie mogę motocykla odpalic (siada akumulator).I teraz mam pytanie co się porobiło , czy to alternator ??? I jak to w najprostszy sposób sprawdzic. Motocykl to Suzuki VZ 800 z góry dziękuje za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do klem aku przystaw miernik zmier znapiecie i odpal i sprawdź czy wraz ze wzrostem obrotów rosnie napięcie ale nie przekroczy 14,4 V jezlei spada lub przekracza to wlanięty regler , lub tez alternatordlatego potem musisz zmierzyć alternator czy każda z "faz" daje jednakowy prąd(zmienny)Ja stawiam na regler lub połaczenia zasniedziały (utleniły się)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś mi mówił że jeśli podkręcimy obroty to powinno światło się rozjaśnic w tedy będzie to oznaczac że wszystko jest ok. niestety światło świeci bez zmian "regler" tz. regulator napięcia ? nie bardzo jestem kumaty w tych sprawach dlatego pytam I gdzie on w ogóle jest ? Nie chce wiez moto na serwis bo to zapewne tylko pierdoła a zimno jak cholera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś mi mówił że jeśli podkręcimy obroty to powinno światło się rozjaśnic w tedy będzie to oznaczac że wszystko jest ok. niestety światło świeci bez zmian "regler" tz. regulator napięcia ? nie bardzo jestem kumaty w tych sprawach dlatego pytam I gdzie on w ogóle jest ? Nie chce wiez moto na serwis bo to zapewne tylko pierdoła a zimno jak cholera
Nic tylko pomierzyc tak jak napisali Ci wyzej. I to raczej nie pierdola. Jesli nie masz zasniedzialych wtyczek to raczej regler. Jesli sie nie znacz to lepiej odddaj to do serwisy bo mozesz jeszcze wiecej szkod narobic jak zrobisz zwarcie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam podobny problem. Wczoraj jezdziłem około godziny, wyłączyłem motocykl no i nie mogłem go już odpalić. Akumulator nie ładował się podczas jazdy (plus był zaśniedziały). Sprawdziłem dziś napięcie na zaciskach podczas pracy silnika no i jest 14.4 V. Przez zimę ładowałem akumulator dwa razy. Czy on ma jeszcze szansę działać prawidłowo (po usunięciu nalotu) czy raczej już czas na wymianę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówkę lewy. Znalazłem na elektrodzie prosty sposób sprawdzenia pojemności. Rozumiem, że jeżeli pojemność będzie się różniła znacznie od znamionowej to z akumulatorem już kiepsko? Mam jeszcze jedno pytanie. Do jakiego poziomu powinno spaść napięcie, aby uznać, że akumulator jest rozładowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.