maciekkk15 Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 witam mam kawasaki gpz 600 .. mechanik ustawil mi rozrzad zawory itd itd ale jak odpale motor cos w nim stuka ... mechanik mówił ze jest dziura w kolektorach dlatego tak sie dzieje .. zaspawałem dziure ale nadal cos stuka...czy to mozliwe ze tak sie tłuka wałki rozrzadu ?????bo mechanik mi mowił ze wał panewki sprzegło jest ok rozrzad i zawory ustawione sa ale ze troche przykrzywione sa wałki rozrzadu .. ale mowił ze to nie od tego stuka ??? jak myslicie ??? czy to te wałki jednak stukaja wbrew temu co mówi mechanik ? ... trudno je bedzie wymienic?? i czy taka naprawe mozna samemu wykonac??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Ja pie... , co Ty masz za mechanika ? A wogóle ciekawi mnie spsób w jaki sprawdził, że wałki są krzywe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goorny Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Jakoś boja się wypowiadać , ale co tam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hayabuster Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Nie powiesz mi chyba że w gpz wyklepał się rozrząd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vraf Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 a mechanikowi co dolegało? czy to może kaziu zza płota z grabiami i gównem na gumofilcach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
179274_1449834468 Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Chlopie radze Ciebie zmien mechanika , cos mi sie wydaje ze ten fachowiec nalezy do zorty tych Specow ktorzy nawet w komarku zawory ustawia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekkk15 Opublikowano 21 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 kurde nie mówiłem wam zebyscie krytykowali mechanika tylko prosiłem was o pomoc w razwiazaniu problemu .. a jak narazie zadnych konkretnych odpowiedzi tu nie widze ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACA Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Jesli faktycznie okaze sie ze to walki, bo zazwyczaj to one stukaja przy glowicy jak sa uszkodzone to moze Cie poratowac albo regeneracja albo szukaj uzywanej glowicy. Daj to porządnemu mechanikowi do sprawdzenia, trzeba okreslic czy wystarczy regenerowac tylko walki czy trzeba bedzie sie dokladnie zajac glowica...A i jeszcze jedno, jesli bedziesz dalej na tym jezdzil to bardzo prawdopodobne ze w krotkim czasie Ci to pier*olnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamikadze... Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Tak jak mówi Jaca... Z tego co opisujesz Twoj ,,mechanik,, raczej ma małe pojęcie o tym co robi. Skorzystaj z porady konkretnego mechanika-wtedy napewno temat się wyklaruje.Możesz określić w której części silnika jest stuk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giemul Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 kurde nie mówiłem wam zebyscie krytykowali mechanika tylko prosiłem was o pomoc w razwiazaniu problemu .. a jak narazie zadnych konkretnych odpowiedzi tu nie widze ...chyba nie myślisz , że ci ktoś dokładnie zdiagnozuje na forum internetowym , co ci stuka w twoim silniku??? Myślisz ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Nie chodzi juz o sama krytyke mechanika ale jaką masz gwarancje że wyżej wymienione przez Ciebie czynności wykonał prawidłowo? bo po "jego" wypowiedzi na temat niepokojących dźwieków można miec spore wątpliwości co do jego wiedzy.Dobry mechanik bierze stetoskop do łapy i nie pisze nonsensów w stylu przekrzywione wałki;)w której częsci silnika masz ten stuk? Po zagrzaniu jest głosniejszy? Cichnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekkk15 Opublikowano 22 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 narazie nie jezdze na takim jak stuka ... stuki sa w gornej czesci silnika i to na bank .. na paczatku myslałem ze to zawory ale jednak INNY mechanik je posprawdzal poustawiał i było tak samo .. wiec to odpadlo .. jesli sciagne ta pokrywe zaworow to zobacze cos niepokajacego co by mogło wskazywac ze to sa te walki czy raczej szukac w innej czesci silnika ??? aha .. czy silnik zimny czy ciepły to stuka tak samo ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Takl jak napisał giemul nikt w 100% nie wskaże Ci bez osłuchania źródła hałasu w Twoim silniku.Mogą sie trzaskać oba wałki rozrzadu jeżeli maja wytarte siedziska i mostki w głowicy (zbyt duży luz)prowadnice zaworowe, napinacz rozrządu, sworzeń(/nie) etc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamikadze... Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 będą wydatki.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skinny500 Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Jak mi coś zaczęło stukać w GPX600 to skonczyło się na kupnie nowego moto i sprzedaniu starego na części . W każdym razie kiedy szukałem mechanika, który by się miał czas tym zająć bez czekania to każdy słycząc GPX/GPZ od razu mówił że w tych motocyklach zniszczenie korbowodu to nic niezwykłego). Al etak jak już pisali - to może być wszystko. Zawieź to do jakiegoś innego mechanika na oględziny i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
179274_1449834468 Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Odbiera się motocykl od mechanika i trzeba samemu szukać przyczyny niepokojących dźwięków... Niedobrze.Nie wiem skąd jesteś chłopie, ale Junkol (Tychy) jest wielkim fachowcem.Prowadził naprawy w moim GS 500E, teraz w Bandicie, w tatowym XVS 1100. Nie oddałbym moto nikomu innemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekkk15 Opublikowano 23 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 sprawa sie raczej rozwiazala ....... mechanik mnie wyjebal na czysto .. pojade do niego w ramach reklamacji bo miał sprawdzic od czego sa te stuki ...i sam stwierdził ze to sa kolektory a dzisiaj to sprawdzilem i na drugim cylindrze nie ma wogóle kompresji i swieca jest sklepana ... mozecie mi z góry okreslic ile to bedzie wydatku na wymiane tej panewki ??? mam do niego jeszcze stary wal tez z rozjebana panewka a dało by sie jakos przelozyc jena panewke ze starego wału na ten co jest teraz w silniku czy nie bardzo ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamikadze... Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 To chyba nie panewka jak Ci świece sklepało;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goorny Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 sprawa sie raczej rozwiazala ....... mechanik mnie wyjebal na czysto .. pojade do niego w ramach reklamacji bo miał sprawdzic od czego sa te stuki ...i sam stwierdził ze to sa kolektory a dzisiaj to sprawdzilem i na drugim cylindrze nie ma wogóle kompresji i swieca jest sklepana ... mozecie mi z góry okreslic ile to bedzie wydatku na wymiane tej panewki ??? mam do niego jeszcze stary wal tez z rozjebana panewka a dało by sie jakos przelozyc jena panewke ze starego wału na ten co jest teraz w silniku czy nie bardzo ???W teorii chyba nie , w praktyce raczej tak.Trza by było obadać serwisowka.Drugo sprawa jak tłok waloł o świeca to tłok tyż do wymiany.Chyba nie chcesz przy 150km/h mieć zablokowany silnik?.Co do kasy to cieżko pedzieć ,ale mykej gibko na jakiś warsztat bo sezon idzie , i bydziesz potym czekoł.Mechanik skrewioł .Pomiar kompresy to podstawa.Sorry za o z kreską , ale klawier mi chyba siednoł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.:BadMan:. Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 wytłumaczy mi ktoś na chłopski rozum jak może sklepać świecę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamikadze... Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 tłok dobija w świece i sklepuje ją i panewka to nie jest:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.:BadMan:. Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 tłok dobija w świece i sklepuje ją i panewka to nie jest:)czyli wał ma takie bicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goorny Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 tłok dobija w świece i sklepuje ją i panewka to nie jest:)Panewka stopy ,łożysko lub panewka głowki , zło świeca ,gniazda/o sworznia tłokowego .Som sworzeń wątpia.Można jeszcze hipotetycznie założyc coś z głowicą , lub przekrecony gwint świecy(za głeboko wkrecono ).Ewentualnie jakiś farfocel(jakiś taki zaj.bisty ) w garze.Bardzo prosto jest to zdiagnozowac.Na moje oko w tłoku już jest dziura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamikadze... Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Jak dla mnie uleciał zawór, stąd te objawy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawasaki Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 może zawór sie urwał, główka wpagła do cylindra i robi larmo sklepanie świecy to za duży skok na wywaloną panewkę, z kolei jakby to był urwany korbowód to byłaby duża miazga w silniku po odpaleniu, moim zdaniem cos wpadło do cylindra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.