kosma Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 Witam.Wiem ze roznie bywa i roznie sie zaklada. Ludzie roznie tez to traktuja ale czy:Ktos potrafi konstruktywnie stwierdzic czy opony powinny byc tego samego modelu z przodu i z tylu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 Nie wiem jak w pozostalej czesci Europy, w Niemczech stwierdzono, ze rozne opony maja wplyw na zupelnie inne wlasciwosci jezdne i prowadzenia motocykla. Dlatego przepisy zabraniala uzywania dwoch roznych fabrykatow ( innych firm ), ba nawet innych modeli tej samej firmy.W Polsce sporo ludzi trudni sie sprowadzaniem opon z Niemiec czy innych krajow, wiadomo taniej i cena czyni cuda. Do ceny niektorzy dopasowuja ideologie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
179274_1449834468 Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 Nie wiem jak w pozostalej czesci Europy, w Niemczech stwierdzono, ze rozne opony maja wplyw na zupelnie inne wlasciwosci jezdne i prowadzenia motocykla. Dlatego przepisy zabraniala uzywania dwoch roznych fabrykatow ( innych firm ), ba nawet innych modeli tej samej firmy.W Polsce sporo ludzi trudni sie sprowadzaniem opon z Niemiec czy innych krajow, wiadomo taniej i cena czyni cuda. Do ceny niektorzy dopasowuja ideologie. Amen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 Do ceny niektorzy dopasowuja ideologie. Bardzo często działa to również w drugą stronę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nie po katolicku Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 znam pewna osobe ktora z przodu ma miekka a z tylu twarda gume poniewaz lepiej sie mu prowadzi i hamuje.wg mnie typ a zarazem guma powinna byc podobna z przodu i z tyłu chociaz miałem przod i tył ten sam typ i tył uciekał , zmieniłem tył na innego producenta ale typ opony pozostał i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ShoGun Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 Nie wiem jak w pozostalej czesci Europy, w Niemczech ... Do ceny niektorzy dopasowuja ideologie.Bardzo często działa to również w drugą stronę Swiete slowa Dragon Ja jestem zdania ze nie trzeba miec tych samych opon, nie ze wzgledu na cene a na wlasciwosci jezdne roznych motocykli. Znam nawet osoby ktore celowo zakladaja rozne bo tak im sie lepiej jezdzi, ale to pewnie miekkie siurki sa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patyk Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 Ja w ogóle nie jestem zdania, ale odkąd założyłem na tył inną oponę (inny producent), to motór chętniej jedzie pochylony i mu dupa z byle powodu się nie ślizga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosma Opublikowano 15 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 Mam podobne zdanie jak wiekszosc kolegow. Z przodu mam qualifiera zawsze a ostatnio qualifiera II a z tylu eksperymentowalem. Najlepsze wyniki przy pirelli diablo rosso choc na mokrym bylo czasem slabo.Od kiedy mam z tylca michelin pilot road 2ct jest idealnie. Przy nim qualifier sie slizga w deszczu jak pojebany metzeler tez jest dobry ale z miekkim dunlopem sie nie nadaje.Znam nawet osoby ktore celowo zakladaja rozne bo tak im sie lepiej jezdzi, ale to pewnie miekkie siurki sa No coz :| jestem miekkim siurkiem Nie wiem jak w pozostalej czesci Europy, w Niemczech stwierdzono, ze rozne opony maja wplyw na zupelnie inne wlasciwosci jezdne i prowadzenia motocykla. Dlatego przepisy zabraniala uzywania dwoch roznych fabrykatow ( innych firm ), ba nawet innych modeli tej samej firmy.ks-rider mozesz podeprzec sie konkretnym przepisem z StVO ? poniewaz poczytalem biezacy i nie zauwazylem czegos takiego. jest przepis dla pkw lkw itd odnosnie opon na tej samej osi i zestawow ale odnosnie motocykla niezauwazylem. mozesz mnie oswiecic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 Znam nawet osoby ktore celowo zakladaja rozne bo tak im sie lepiej jezdzi, ale to pewnie miekkie siurki sa I owszem sa tacy ktorzy wiedza co robia.ks-rider mozesz podeprzec sie konkretnym przepisem z StVO ? poniewaz poczytalem biezacy i nie zauwazylem czegos takiego. jest przepis dla pkw lkw itd odnosnie opon na tej samej osi i zestawow ale odnosnie motocykla niezauwazylem. mozesz mnie oswiecic ?W tym przypadku StVO nie ma z tym nic wspolnego, W dziedzinie dudowy i odbioru dziala StVZOo tzw Unbedenklichkeitbescheinigung für Reifenumrüstung§ 29 StVZO, § 31 StVZO, i znany Ci juz § 36 StVZO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 Na pewno nalezy zwrocic uwage na temat rozpraszania wody przy roznych bieznikach na przednim i tylnym kole, tzn to co w komplecie moze dzialac swietnie rozkompletowane moze powodowac slizganie tylnej gumy.w ktorejs gazecie bylo to dosc szeroko oisane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosma Opublikowano 16 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 o tzw Unbedenklichkeitbescheinigung für Reifenumrüstung§ 29 StVZO, § 31 StVZO, i znany Ci juz § 36 StVZOZjadlem niechcacy literke ZNo wiec poczytalem jeszcze raz to wszystko o tych dokumentach ktore stwierdzaja czy cos jest bezpieczne i inne przepisy dotyczace tüvIch habe kein Dokument auffinden können das bescheinigt das Reifen verschiedener Herstelle zum Erlöschen der Betrieberlaubnis führen.znaczy sie nie znalazlem zadnej informacji ktora by pozwalala stwierdzic ze nie wolno uzywac opon roznych producentow na przedniej i tylnej osi.Sa tylko dokladne wytyczne ze rozmiar,szerokosc, profil, nośnosc, indeks predkosci musza sie zgadzac z rozmiarem podanym w homologacji i tym co jest napisane na Fahrzeugbrief. Poza tym sa wytyczne jak opony powinny byc montowane i naprawiane. jakie uszkodzenia mozna naprawiac a jakie nie i przy uzyciu jakich materiałow.Wiecej informacji nie znalazlem ale byc moze przegapilem wiec jesli znalazles cos mowiacego o w/w zakazie to napisz prosze Pozdrawiam :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 poczytaj §§ od 16 - Grundregel der Zulassung do § 23 ( tego juz nie musisz ).Pic polega na tym, ze wszystko co nie jest dopuszczone / wyszczegulnione jest automatycznie zabronione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosma Opublikowano 16 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Heh tez nie do konca jest to tak. Nie jest to wprost napisane i wszystko zalezy raczej od interpretacji. Na wszelki wypadek zadzwonilem do 2 warsztatow w ktorych mozna zrobic tuv i zaden z nich by sie tego nie uczepil. Uczepil by sie natomiast jakby w samochodzie po prawej byla inna opona niz z lewej i tylko taka sytuacja jest faktycznie opisana tez w Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung. Wydaje mi sie ze bezcelowa jest klotnia o to bo dolecowa interpretacja tez bedzie zalezala od osoby ktora to zaopiniuje. np. jakis Polizmajster Najwazniejsze jest to co mowi Fahrzeugbrief. Jesli jest tylko podany rozmiar to mozesz stosowac opony roznych produzentow ale coraz czesciej jest podany takze Hersteller znaczy producent a wlasciwie conajmniej 2 producentow (ze wzgledu na inna ustawe ktora mowi ze nie mozna kogos zmusic do korzystania produktow okreslonej marki) i zwykle jest to Metzeler, Pirelli. I w tym przypadku tez mozesz miec z przodu np. metzelerke a z tylca pirelli i to jest juz jednoznaczne. Nie mozna miec natomiast opony opasanej z przodu. ufffrozmawialem z goscien z pol godziny ale wyczerpal temat do cna i wyjasnil wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Heh tez nie do konca jest to tak. Nie jest to wprost napisane i wszystko zalezy raczej od interpretacji.he, he, nie zupelnie. TÜV nie ma tu nic do powiedzenia, jezeli juz to Baurad. To nie jest kwestia interpretacji tylko umiejetnosci czytania jezyka "prawniczego" ktorym sa napisane przepisy - nie pokrywa sie z " Umgangsprache ".P.S. W katamaranie mozesz miec 4 rozne opony, mozesz wyposazyc osie w opony diagonalne i Radialne § 36 Absatz 2a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosma Opublikowano 16 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 zrobilem maly update do poprzedniego posta wiec podbijam.Reasumujac wazne jest to co pisze w brifie i koniec. ;)W Puszce tez nie mozesz zrobic tak jak mowisz.w brifie jest jasno opisane jakie mozesz zalozyc opony.i ja mam jasno napisane ze w moim moze to byc 245/35ZR19 czyli radialna na felgach jakichstam i nawet ET jest podane dla felgi.Oryginalnie bylo podane 225/55R17 94YNie ma podanego producenta. Wiem natomiast ze nie wolno zalozyc 245/35/ZB19 albo MBS i tyle.poza tym z § 36 Absatz 2a wlasnie wynika ze na jednej osi mozesz miec albo takie albo takie a nie i taka i taka ;)Mam wrazenie ze mnie podpuszczasz :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keyti Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 dżizas-k-jp jak by powiedział niejaki Miauczyńskifajnie sie WAS czyta a mój faworyt to "Unbedenklichkeitbescheinigung" cokolwiek to znaczy a zeby nie było offtopowo to napisze ze od tyłu mam inną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosma Opublikowano 16 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Unbedenklichkeitbescheinigung to dokument potwierdzajacy ze cos jest bezpieczne. A raczej potwierdzajacy ze cos nie jest niebezpieczne a zeby nie było offtopowo to napisze ze od tyłu mam innąbtw. keyti... bo nie rozumiem. znaczy ze od tyłu uzywasz innej gumy niz od przodu ? bo nie wiem juz co mam myslec jak piszesz ze od tyłu masz inna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keyti Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 no własnie..chodzi o to by było wesoło co nie? a dzień bez prowokacji jest dniem straconym co do "gumy od tyłu" to widziałam nawet taką co robi różowy dym - to dla tych co lubią ostrą jazdę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Od tyłu z różowym dymem... niezła jazda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosma Opublikowano 16 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 co do "gumy od tyłu" to widziałam nawet taką co robi różowy dym - to dla tych co lubią ostrą jazdę No takie cos to musialoby niezle wygladac :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Mam wrazenie ze mnie podpuszczasz :>Nie podpuszczam Cie. Przekazuje Ci to co przekazano mi, dylemat powstaje jedynie w kwesti rozumienia jezyka" amts deutsch " mit " Umgangsprache ".Mozesz wierzyc lub nie. Obecnie nia ma juz obowiazku stosowania sie do tego co jest wpisane w papiery. Po to wlasnie jest Umbedenklichkeitsbescheinigung. Mozesz zalozyc wszystko to co producent uznal za unbedenklich. ( czyli za bezpieczne ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosma Opublikowano 16 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 W sumie mozliwe juz jakis czas z niemcach nie mieszkam wiec nie jestem na bierzaco Skoro tak mowisz to pewnie tak jest. ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marqs Opublikowano 24 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2009 Dotychczas jeździłem na obu laczkach tej samej firmy. Były to Michelin Pilot Road 2. Ale dzięki naszym Panom Drogowcom moja tylna opona przytyła o kilka gram żelastwa i nie udało się jej uratować. Na tył założyłem... SHINKO 009. Opony różnią się i składem i profilem. No i oczywiście czuć. Tylna opona jest bardziej ścięta i podczas składania się w zakręt tył jakby bardziej ochoczo to robił. Przyzwyczajony do turystycznych PR2 musiałem się przez kilka dni przestawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosma Opublikowano 5 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Podbijam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carrington Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 A co sądzicie na temat dość popularnych Pirelli Diablo Strada?Moje Micheliny Pilot Power są dość już mocno zjechane i zastanawiam się właśnie nad kupnem nowych oponek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.