Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Opony - Przod I Tył (takie Same ? )


kosma

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem jak w pozostalej czesci Europy, w Niemczech stwierdzono, ze rozne opony maja wplyw na zupelnie inne wlasciwosci jezdne i prowadzenia motocykla. Dlatego przepisy zabraniala uzywania dwoch roznych fabrykatow ( innych firm ), ba nawet innych modeli tej samej firmy.W Polsce sporo ludzi trudni sie sprowadzaniem opon z Niemiec czy innych krajow, wiadomo taniej i cena czyni cuda. Do ceny niektorzy dopasowuja ideologie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w pozostalej czesci Europy, w Niemczech stwierdzono, ze rozne opony maja wplyw na zupelnie inne wlasciwosci jezdne i prowadzenia motocykla. Dlatego przepisy zabraniala uzywania dwoch roznych fabrykatow ( innych firm ), ba nawet innych modeli tej samej firmy.W Polsce sporo ludzi trudni sie sprowadzaniem opon z Niemiec czy innych krajow, wiadomo taniej i cena czyni cuda. Do ceny niektorzy dopasowuja ideologie.
Amen.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znam pewna osobe ktora z przodu ma miekka a z tylu twarda gume poniewaz lepiej sie mu prowadzi i hamuje.wg mnie typ a zarazem guma powinna byc podobna z przodu i z tyłu chociaz miałem przod i tył ten sam typ i tył uciekał , zmieniłem tył na innego producenta ale typ opony pozostał i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w pozostalej czesci Europy, w Niemczech ... Do ceny niektorzy dopasowuja ideologie.
Bardzo często działa to również w drugą stronę
Swiete slowa Dragon Ja jestem zdania ze nie trzeba miec tych samych opon, nie ze wzgledu na cene a na wlasciwosci jezdne roznych motocykli. Znam nawet osoby ktore celowo zakladaja rozne bo tak im sie lepiej jezdzi, ale to pewnie miekkie siurki sa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne zdanie jak wiekszosc kolegow. Z przodu mam qualifiera zawsze a ostatnio qualifiera II a z tylu eksperymentowalem. Najlepsze wyniki przy pirelli diablo rosso choc na mokrym bylo czasem slabo.Od kiedy mam z tylca michelin pilot road 2ct jest idealnie. Przy nim qualifier sie slizga w deszczu jak pojebany metzeler tez jest dobry ale z miekkim dunlopem sie nie nadaje.

Znam nawet osoby ktore celowo zakladaja rozne bo tak im sie lepiej jezdzi, ale to pewnie miekkie siurki sa
No coz :| jestem miekkim siurkiem ;)
Nie wiem jak w pozostalej czesci Europy, w Niemczech stwierdzono, ze rozne opony maja wplyw na zupelnie inne wlasciwosci jezdne i prowadzenia motocykla. Dlatego przepisy zabraniala uzywania dwoch roznych fabrykatow ( innych firm ), ba nawet innych modeli tej samej firmy.
ks-rider mozesz podeprzec sie konkretnym przepisem z StVO ? poniewaz poczytalem biezacy i nie zauwazylem czegos takiego. jest przepis dla pkw lkw itd odnosnie opon na tej samej osi i zestawow ale odnosnie motocykla niezauwazylem. mozesz mnie oswiecic ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam nawet osoby ktore celowo zakladaja rozne bo tak im sie lepiej jezdzi, ale to pewnie miekkie siurki sa
I owszem sa tacy ktorzy wiedza co robia.
ks-rider mozesz podeprzec sie konkretnym przepisem z StVO ? poniewaz poczytalem biezacy i nie zauwazylem czegos takiego. jest przepis dla pkw lkw itd odnosnie opon na tej samej osi i zestawow ale odnosnie motocykla niezauwazylem. mozesz mnie oswiecic ?
W tym przypadku StVO nie ma z tym nic wspolnego, W dziedzinie dudowy i odbioru dziala StVZOo tzw Unbedenklichkeitbescheinigung für Reifenumrüstung§ 29 StVZO, § 31 StVZO, i znany Ci juz § 36 StVZO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o tzw Unbedenklichkeitbescheinigung für Reifenumrüstung§ 29 StVZO, § 31 StVZO, i znany Ci juz § 36 StVZO
Zjadlem niechcacy literke ZNo wiec poczytalem jeszcze raz to wszystko o tych dokumentach ktore stwierdzaja czy cos jest bezpieczne i inne przepisy dotyczace tüvIch habe kein Dokument auffinden können das bescheinigt das Reifen verschiedener Herstelle zum Erlöschen der Betrieberlaubnis führen.znaczy sie nie znalazlem zadnej informacji ktora by pozwalala stwierdzic ze nie wolno uzywac opon roznych producentow na przedniej i tylnej osi.Sa tylko dokladne wytyczne ze rozmiar,szerokosc, profil, nośnosc, indeks predkosci musza sie zgadzac z rozmiarem podanym w homologacji i tym co jest napisane na Fahrzeugbrief. Poza tym sa wytyczne jak opony powinny byc montowane i naprawiane. jakie uszkodzenia mozna naprawiac a jakie nie i przy uzyciu jakich materiałow.Wiecej informacji nie znalazlem ale byc moze przegapilem wiec jesli znalazles cos mowiacego o w/w zakazie to napisz prosze Pozdrawiam :>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh tez nie do konca jest to tak. Nie jest to wprost napisane i wszystko zalezy raczej od interpretacji. Na wszelki wypadek zadzwonilem do 2 warsztatow w ktorych mozna zrobic tuv i zaden z nich by sie tego nie uczepil. Uczepil by sie natomiast jakby w samochodzie po prawej byla inna opona niz z lewej i tylko taka sytuacja jest faktycznie opisana tez w Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung. Wydaje mi sie ze bezcelowa jest klotnia o to bo dolecowa interpretacja tez bedzie zalezala od osoby ktora to zaopiniuje. np. jakis Polizmajster Najwazniejsze jest to co mowi Fahrzeugbrief. Jesli jest tylko podany rozmiar to mozesz stosowac opony roznych produzentow ale coraz czesciej jest podany takze Hersteller znaczy producent a wlasciwie conajmniej 2 producentow (ze wzgledu na inna ustawe ktora mowi ze nie mozna kogos zmusic do korzystania produktow okreslonej marki) i zwykle jest to Metzeler, Pirelli. I w tym przypadku tez mozesz miec z przodu np. metzelerke a z tylca pirelli i to jest juz jednoznaczne. Nie mozna miec natomiast opony opasanej z przodu. ufffrozmawialem z goscien z pol godziny ale wyczerpal temat do cna i wyjasnil wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh tez nie do konca jest to tak. Nie jest to wprost napisane i wszystko zalezy raczej od interpretacji.
he, he, nie zupelnie. TÜV nie ma tu nic do powiedzenia, jezeli juz to Baurad. To nie jest kwestia interpretacji tylko umiejetnosci czytania jezyka "prawniczego" ktorym sa napisane przepisy - nie pokrywa sie z " Umgangsprache ".P.S. W katamaranie mozesz miec 4 rozne opony, mozesz wyposazyc osie w opony diagonalne i Radialne § 36 Absatz 2a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem maly update do poprzedniego posta wiec podbijam.Reasumujac wazne jest to co pisze w brifie i koniec. ;)W Puszce tez nie mozesz zrobic tak jak mowisz.w brifie jest jasno opisane jakie mozesz zalozyc opony.i ja mam jasno napisane ze w moim moze to byc 245/35ZR19 czyli radialna na felgach jakichstam i nawet ET jest podane dla felgi.Oryginalnie bylo podane 225/55R17 94YNie ma podanego producenta. Wiem natomiast ze nie wolno zalozyc 245/35/ZB19 albo MBS i tyle.poza tym z § 36 Absatz 2a wlasnie wynika ze na jednej osi mozesz miec albo takie albo takie a nie i taka i taka ;)Mam wrazenie ze mnie podpuszczasz :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unbedenklichkeitbescheinigung to dokument potwierdzajacy ze cos jest bezpieczne. A raczej potwierdzajacy ze cos nie jest niebezpieczne

a zeby nie było offtopowo to napisze ze od tyłu mam inną
btw. keyti... bo nie rozumiem. znaczy ze od tyłu uzywasz innej gumy niz od przodu ? bo nie wiem juz co mam myslec jak piszesz ze od tyłu masz inna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrazenie ze mnie podpuszczasz :>
Nie podpuszczam Cie. Przekazuje Ci to co przekazano mi, dylemat powstaje jedynie w kwesti rozumienia jezyka" amts deutsch " mit " Umgangsprache ".Mozesz wierzyc lub nie. Obecnie nia ma juz obowiazku stosowania sie do tego co jest wpisane w papiery. Po to wlasnie jest Umbedenklichkeitsbescheinigung. Mozesz zalozyc wszystko to co producent uznal za unbedenklich. ( czyli za bezpieczne )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotychczas jeździłem na obu laczkach tej samej firmy. Były to Michelin Pilot Road 2. Ale dzięki naszym Panom Drogowcom moja tylna opona przytyła o kilka gram żelastwa i nie udało się jej uratować. Na tył założyłem... SHINKO 009. Opony różnią się i składem i profilem. No i oczywiście czuć. Tylna opona jest bardziej ścięta i podczas składania się w zakręt tył jakby bardziej ochoczo to robił. Przyzwyczajony do turystycznych PR2 musiałem się przez kilka dni przestawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.