Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Brak Mocy Na Wolnych Obrotach


dudek17

Rekomendowane odpowiedzi

Hej Po kilkumiesiecznym postoju ja i moja Cebra znowu jesteśmy razem. Wprawdzie ojciec mi ją w zimie przepalał ale wiadomo, trzeba serwis zrobić.Dziś wlałem paliwa po raz pierwszy, pokręciłem kilka sekund, moto zagadało. Niestety gasło gdy tylko puściłem manetkę gazu (stęskniła się czy co ? ;) ), więc podkręciłem trochę obroty pokrętłem. Na ssaniu normalnie trzymał równe obroty na powiedzmy poziomie 1,5tys.Teraz wlasnie poszedłem się kawałek przejechać, bo takiej mniej ruchliwej ulicy, bo nie ma miejsca żeby za bardzo go pogonić no i co zauważyłem:Po pierwsze, nie wkręca się tak chętnie na obroty jak kiedyś. Bardzo wolno przyśpiesza w zakresie wolnych obrotów, a powyżej 7 tys już o wiele lepiej, prawie że normalnie. No i kultura pracy troszke jakby inna jest.Zamówiłem już nowe świece NGK do wymiany i filtr oleju, bo nawet jesli świece nie są przyczyną to na pewno nie zaszkodzi , a wyjdzie mu na dobre.A po drugie, mam filtr K&N, którego jeszcze nie czyściłem. I tutaj upatrywałbym się przyczyny, ale głowy nie dam. Zapewne przydałoby się przeczyścić, wiem że istnieją jakieś zestawiki do czyszczenia filtrów, ale jakoś nie moge czegos takiego tutaj dostać. Stad moje pytanie :Czy da się wyczyścić filtr powietrza jakimś "domowym" sposobem, w sensie przy użyciu ogólno dostępnych środków ? Jak się to robi, no i czego nie używać żeby przypadkiem nie zniszczyć.Ewentualnie co jeszcze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po drugie, mam filtr K&N, którego jeszcze nie czyściłem. I tutaj upatrywałbym się przyczyny, ale głowy nie dam. Zapewne przydałoby się przeczyścić, wiem że istnieją jakieś zestawiki do czyszczenia filtrów, ale jakoś nie moge czegos takiego tutaj dostać. Stad moje pytanie :Czy da się wyczyścić filtr powietrza jakimś "domowym" sposobem, w sensie przy użyciu ogólno dostępnych środków ? Jak się to robi, no i czego nie używać żeby przypadkiem nie zniszczyć.Ewentualnie co jeszcze ?
Jak nie możesz takiego zestawu znaleźć to zapraszam ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr ograniczołby raczej wysokie obroty.
Więc co to może być Goorny ? Licze sie z Twoim zdaniem bo wiem że masz o tym pojęcie. Może świeca?
Jak nie możesz takiego zestawu znaleźć to zapraszam ;-)
Dzięki Dragon, ale nie wiem czy wysyłka do UK mi sie opłaci ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kumpel miał tą samą jazdę z fajerem w tym roku , Zmienił świeczki i hula maszina . Wykręć świece ( długi klucz) i zobacz jak wyglądają , dużo to wytłumaczy.
Też tak podejrzewałem, bo podobnie mi sie zachowywał GSXF jak przetarł mi sie jeden przewód od świecy. Świece już zamówiłem, a klucza do świec bede szukał gdzieś po sklepach teraz. Bez wzgledu na to jak te świece wyglądają to zmienie, mam nadzieje że to pomoże A czy jak np. któraś świeca jest kaprawa to może zmienić kulture pracy silnika, że jakby wibruje bądź stuka?Niemniej jednak ten filtr chciałbym przeczyścić tak czy owak.Wiec tak jak napisał Amek ? A co do tego psikania olejem, to jaki to ma być olej? bez znaczenia? No i tak zupełnie troche offtopic, ale jaki olej 10W40 wlać? Motul 5100 10W40 sie nada ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak w temacie K&N...testowałem kiedyś te filtry na dużym silniku V8 jezdżąc autostradą katowice-kraków.wiecie co wyszło?na czystym fabrycznym papierowym wkładzie sensownego producenta auto pali litr mniej i jedzie 10km/h szybciej.wg mnie procedura czyszczenia K&N zawiera dwie pułapki.najpierw trzeba filtr przedmuchać, potem zlać rozpuszczalnikiem do syfu, potem obficie spłukać wodą.a potem wysuszyć.tyle, że żeby wyschło porządnie to powinno leżeć dobę w ciepłym i suchym. jeśli nie wyschnie to filtr nie ma pełnej drożności.jak już wyschnie nasączyć tym drugim, czerwonym glutem.i teraz ile tego napryskać?jak będzie za mało to filtr bedzie przepuszczał syfy szkodliwe dla układu tłok/tuleja. jak będzie za dużo to zamuli silnik brakiem przepływu-nie bedzie się wkręcał i więcej spali.do dupy taka robota. silnik jest na tyle precyzyjnym urządzeniem, że stosowanie elementów mających działać "na oko" może tylko pogorszyć jego parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domowe sposoby na filtr? Benzyna ekstrakcyjna/płyn do mycia naczyń, wysuszyć, popsikać olejem silnikowym i od biedy będzie. Mimo wszystko polecam profesjonalne metody .
Przemyj rece pare rady benzyną to uświadomisz sobie jak niszczycielskie dzialanie mają węglowodory. Także jeżeli chcesz uszkodzić filtr myj dalej benzyną.Podejżewam że to nie świece, bo czułbyś że nie pracuje na wszystkie gary, pozatym walnięta świeca która nawet daje iskre przy cisnieniu atmosferycznym, po wkręceniu do głowicy dawac już nie musi. Więc nie licz na przebudzenie powyżej 7 tyś obr. Filtr tez odpada , bo jakby był zapchany nie miałbys wysoikich, natomiast jeżeli filtr ma gdzies nieszczelnośc no to problem z wkręcaniem, i średnie obroty do kitu.stawiam na zasyfiony gaźnik.P.s. Ja K&N nie stosuje bo tak jak przedmówca zauwązyłem, że w warunkach "domowych" jego stosowanie kończy sie mniejsza prędkoscią max i większym spalaniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem Amek co Ty chcesz od oleju firmy Motul?Jak dla mnie to jeden z najlepszych.
Jo tam jeszcze nie kosztowoł , ale może się kiedyś skusza .Zwłaszcza że moja kupiła jakieś nowe frytki .Z olejem to jest tak:Musi(powinien ) być.Reszta to rzecz drugorzędno.Pomijając skrajności typu kujawski w MZ-cie , olej bydzie smarowoł i chłodził.Generalnie dane serwisowe powinny być priorytetowe.Co do dziury od wolnych do średnich , to jo chyba nie za bardzo kumaty, boch przy dwóch ostatnich takich sytuacjach(nsr i chyba gsxr) wymiękł ....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zdębiałem! Idzie jak burza! I do tej pory tak naprawde nie wiem co było przyczyną bo wymieniłem jedną świecę i wyczyściłem filtr Wiec to chyba jednak był filtr, bo był dość zapaskudzony, ale trudno powiedzieć, no chyba że akurat te świecę wymieniłem co trzeba Co nie zmienia faktu że jak już kupiłem komplet to resztę też zmienie, tylko troche walki bedzie mnie to kosztowało Spróbuję załatwić ten hondowski klucz do świec, bo tą grzechotką nie ma szans wymienić tych środkowych, za mało miejsca między ramą żeby zrobić ruch Filtr wyciągnąłem i wypłukałem w wodzie z płynem do mycia naczyń a później psiknałem takim olejem 3w1 w sprayu. Sądzę że powinno być dobrze A co do oleju, no to z tych co mam do wyboru to jest Castrol GTX lub Magnatec i Motul 5100. No ale to jeszcze z dzien czy dwa poczytam co tam w necie skrobią na te tematy i któryś z nich wybiore Dzięki chłopaki za pomoc. Już sie bałem że to coś poważnego może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zdębiałem! Idzie jak burza! I do tej pory tak naprawde nie wiem co było przyczyną bo wymieniłem jedną świecę i wyczyściłem filtr Wiec to chyba jednak był filtr, bo był dość zapaskudzony, ale trudno powiedzieć, no chyba że akurat te świecę wymieniłem co trzeba Co nie zmienia faktu że jak już kupiłem komplet to resztę też zmienie, tylko troche walki bedzie mnie to kosztowało Spróbuję załatwić ten hondowski klucz do świec, bo tą grzechotką nie ma szans wymienić tych środkowych, za mało miejsca między ramą żeby zrobić ruch Filtr wyciągnąłem i wypłukałem w wodzie z płynem do mycia naczyń a później psiknałem takim olejem 3w1 w sprayu. Sądzę że powinno być dobrze A co do oleju, no to z tych co mam do wyboru to jest Castrol GTX lub Magnatec i Motul 5100. No ale to jeszcze z dzien czy dwa poczytam co tam w necie skrobią na te tematy i któryś z nich wybiore Dzięki chłopaki za pomoc. Już sie bałem że to coś poważnego może być
Możesz stawać w jednym szeregu z Czachorem i Dąbrowskim bo oni mają na swoich motocyklach reklamy ORLEN a leją do silnika jakieś zachodnie paskudztwo i nie mogą przez to wygrywać wyścigów.Masz motocykl oklejony reklamami Castrola ? to nalej minerala z ORLENU wyjdzie taniej i też żadnych wyścigów nie wygrasz.A tak poważnie Castrolem możesz zalać i silnik się nie obrazi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.