Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

ŁaĂącuch - wasze opinie


PRZEM

Rekomendowane odpowiedzi

no to sprawa dotyczy ww elementu ja swĂłj smaruje Âśrednio co 300 - 400 km czyli co tankowanie, uÂżywam sprayu, nie mam Âżadnego nawilÂżacza nie stosuje leju przekÂładniowego, ale chyba sprobuje pozatym zauwaÂżyÂłem Âże przy ostrej jeÂździe musze naciÂągaĂŚ ÂłaĂącuh co ok. chyba 700 km, nie mam obecnie licznika i trudno mi to oceniĂŚ, ale napiszcie jak z waszymi moto pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwyk³y olej przek³adniowy smarujesz co 2 dni! i jak wyjedziesz z garazu to wszystko masz na spodniach! a tak na serio to jeden znajomy mechanik powiedzia³ mi tak: Wszystkie te kettenspraye s¹ dobre dlatego bo nie brudz¹ a¿ tak bardzo a i mozna rzadziej smarowaÌ bo nie "spadaj¹" z ³aùcucha! ale jest minus- to ¿e nie spadaj¹ to oznacza ¿e siê do ³aùcucha wszystko lepi! a to znowu oznacza krótsz¹ zywotnoœÌ naszej kety wzi¹³em sobie to do serca i kupi³em zwyk³y olej przek³adniowy! posmarowa³em kilka razy i co siê sta³o macie opisane wy¿ej hehe! wróci³em do kettensprayu i trudno! wymieniê napêd wczesniej- ale mniej wydam na proszki do prania 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....smarowanie olejem co 200-300km o ile nieposiada sie przyzadu samoczynnie dozujacego olej. lancuch smarowany plejem potrafi wytrzymac kilka razy wiecej, ja swoj smarowalem olejem co 200km(zawsze mialem olej przy sobie) i po 10 tys km niewymagal naciagu!!!co do chalpania fegli to jak sie to zle robi tak jest.Nasmarowac objechac szmatka , odczekac ok 2h , zalaczyc silnik wlaczyc 1 przylozyc szmatke oszyscic z resztek oleju i siu , nic niebrudzi.Stosowac oelj przekladniowy.Przy stosowaniu wszystkich sprayow i inyych "udogodnien" zajechalem lancuch po 3 tys !!!!wiec samo za siebie mowi - OLEJ jesli ktos niema ochoty co kilka tys wymieniac zestawu napedowawgo.Spray ma ta przewage ze jest szybciej nakladalny i teoretycznie niebrudzi , ale jak pozadnie sikniesz to tez uwali kolo, a duzo latwiej wyczyscic z oleju (sama szmatka)Zalecany olej przekladnowy (ja mam bardzooo gesty )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stoswalem spray CASTROLA i ARALA ktory lapie wszystkie syfy , drugim elementem mogla byc jaka wada produkcyjna, kto wie.wiem jedno i kazdy to przyna kto jezdzi juz kilka dobrych lat (nawinol kilkadziesiat tys km a nie kilka) i stosowal olej oraz spray , ze spray g.o.w.n...o wart!!! No aleju przejezdza sie 2 razy wiecej - wszystko zalezy od stylu jazdy.Jak chcesz wiedziec na jakim moto zajechalem lanuch po 3 tys, XJ Diversion - wersja otwarta. Wiec ani slaby ani mocny.Pozatym jak pialem wyzej , zadnej potrzeby regulacji lancucha przy stosowaniu oleju (jazda turystyczna - ja taka stosuje i o innych sie niewypowiadam , typu stoopki , enduro , szalenstwa tupu palenie kapci itp itd) U mnie jazda turystyczna to predksoci zedu 130max140km/h w 98% po asfalcie bez dynamicznych startow , sprawdzania przyspieszania i cholera wie czego jeszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze polecam lekturĂŞ na temat ÂłaĂącuchĂłw O-ringowych i X-ringowych i jeÂżeli komuÂś siĂŞ wydajĂŞ Âże olej czy smar dotrze do wnĂŞtrza ogniwa jest niezÂłym optymistÂą CoÂś co ma chroniĂŚ przed wodÂą chroni teÂż przed Âśrodkami smarnymi jest to tylko ochrona z zewnÂątrz i ja stosowaÂłem smar w sprayu. Po drugie ÂłaĂącuch kupuje siĂŞ nie tylko rozmiarowo ale i mocowo. Ja w swojej CBR 1000 miaÂłem ÂłaĂącuch na 170 KM i do samego koĂąca czyli sprzedaÂży nie miaÂłem z nim najmniejszego problemu a przejechaÂłem 20tys na ÂłaĂącuchu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziœ zacz¹³em eksperymentowaÌ z olejem i powiem ¿e nawin¹³em dziœ 100 km i ³aùcuch ca³y czas lsni jak psu jajca wydaje mi sie ¿e nie zaszkodze w ten sposob ³ancuchowi, teraz zmieniaj¹c spray na olej, pozatym w moim przypadku, lubie troszeczke podgoniÌ tempo i nie moge tego nazwaÌ jazda turystyczna pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maxkls a ja polecam forum ogulne gdzie jest kilka stron na ten temat i jednak wiekszosc (zdecydowana) szarych ludzi jak i bardziej znanych zaleca olej , a spray to dla wygodnych.oto to forum http://forum.motocyklistow.pl/dzial mechanikaJa juz powiedziaem wszystko co mialem w tej sprawie Zreszta kazdy znajdzie swoj wlasny zloty srodek i to dla niego jest najlepsze - powodzenia 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uÂżywam smaru w sprayu ARAL z teflonem. Nie brudzi, tylko po odparowaniu rozpuszczalnika robi siĂŞ biaÂły i niefajnie to trochĂŞ wyglÂąda. SmarujĂŞ co ok 500 km i nie mam problemĂłw.
widze Âże kolega kudÂłaty teÂż zaopatruje siĂŞ w sklepie na karbiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam zestawy napêdowe firmy PBR, dostêpne u Olka Dobre ceny i solidna jakoœÌ W ostatnich dwóch motocyklach jeŸdzi³em na RK i te¿ chwali³em

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.