Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Eksploatacja


patrol13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, podałby ktoś, co warto sprawdzić - stan eksploatacji co jakiś czas danych części, w zasadzie jestem początkujący i chciałbym zadbać trochę o moto, i jak ktoś mówi, że co xxxx tyś. km należy sprawdzić zużycie danej części w motocyklu. Moją prośbę kieruję do was, abyście napisali jakie części warto sprawdzić i co jakiś czas. 

 

Pozdrawiam, mam nadzieje, że w miarę zrozumiale napisałem heh

 

ps. szukałem w internecie, ale nie mogłem znaleźć tego co chciałem, być może źle pisałem, ale naprawdę wyczerpały się moje możliwości jak mogę to wpisać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze są hamulce.

Stan tarczy klocków i płynu.

Olej w silniku,płyn chłodzący, ciśnienie w oponach, naciąg łańcucha.

O to zadbaj i będzie ok.

Olej i filtry raz w roku chyba że jeździsz bardzo dużo to wtedy po przebiegu które podaje producent.

To tak wielkim skrócie ?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest ważne....od opon,po oświetlenie,poprzez płyny,stan instalacji,po uszczelnienia silnika,zawieszenia itd.

Wszystko zależy od tego,jakiego starego masz paścia,ilu artystów uskuteczniało przy nim swoją radosną twórczość,ile razy bity,ile wiórów w skrzynii i takie tam inne.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zmieniam moto zaczynam  od płynów olej silnik. sprzęgło, skrzynia ,chłodnica wymienia też filtr oleju i powietrza i świece wszystko zapisuje i wiem co kiedy wymienić reszta wyjdzie w praniu jak przejedziesz 1000 km wtedy lepiej wymienić na bieżąco by nie obciążyć kieszeni na serwisówki mało kto patrzy olej wymieniają co sezon jedni na jesień by nie stał w zimie na starym oleju jedni dopierdo na wiosne do których się zaliczam bo jeżdże do śniegów musisz sam ocenić co wymienić a co może zaczekać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, kolba napisał: