Skocz do zawartości

kolba

Użytkownicy
  • Zawartość

    157
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

Ostatnia wygrana kolba w Rankingu w dniu 18 Maj

kolba posiadał najczęściej polubioną zawartość!

Reputacja

30 Wspaniała

O kolba

  • Tytuł
    Wąchacz spalin
  • Urodziny 18.03.1972

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd:
    SRC

Ostatnie wizyty

1281 wyświetleń profilu
  1. kolba

    Hamulce

    Układy hamulcowe do przenoszenia siły wykorzystują płyny hamulcowe. W ich nazewnictwie przyjąła się nazwa „Płyn DOT“. Jest to skrót amerykańskiego ministerstva transportu (Department of Transportation). Określiło ono specyfikacje dla płynów hamulcowych. Najstarsza specyfikacja DOT została zastąpiona przez DOT 2. Ona z kolei po rozszerzeniu hamulców tarczowych została zastąpiona przez DOT 3. Samochody wyposażone w system ABS wymagają z koleii lepszego płynu, który nosi oznaczenie DOT 4. Niektóre samochody wyścigowe i motocykle wymagają płynu wytrzymującego ekstremalnie wysokie temperatury w systemach hamulcowych. Dla ich potrzeb opracowano DOT 5. Problemem w tym, że podczas gdy płyny DOT 2, 3 i 4 są między sobą kompatybilne, to żaden z nich nie może być mieszany z DOT 5. Powodem tego jest bazowy składnik płynu – w przypadku DOT 5 jest to silikon, podczas gdy w przypadku pozostałych podstawę stanowi polietylenglikol. Jeżeli płyn DOT 5 wlejemy do systemu, który zawiera DOT 3 lub 4 (dotyczy to także DOT 2, który jednak nie występuje już tak powszechnie na rynku), powstała mieszanka zniszczy gumowe uszczelki systemu hamulcowego. Uszkodzenie powstanie bardzo szybko, a naprawa oznaczać będzie kompletną wymianę uszczelek w całym systemie hamulcowym. Nigdy nie wolno mieszać płynu hamulcowego DOT 5 (koloru niebieskiego) z jakimkolwiek innym płynem DOT. Na rynku istnieje także nowa wersja DOT 4, przystosowana do pracy w jeszcze wyższych temperaturach. Niestety nie uzyskała oznaczenia DOT 4.1 bądź DOT 6, ale DOT 5.1. Płyn DOT 5.1 jest żadko spotykany aczkolwiek przy zakupie trzeba uważać czy aby przypadkiem nie kupujemy DOT 5! Jeżeli w pojeździe, w którym wymagany jest DOT 5.1 istnieje potrzeba uzupełnienia płynu lub odpowietrzenia systemu hamulcowego, możemy w tym celu użyć płynu DOT 4. Jeżeli jednak całkowicie wymieniamy płyn hamulcowy lub potrzebujemy napełnić cały system (np. po jego naprawie), konieczne jest zastosowanie płynu 5.1. Płyny hamulcowe posiadają silne właściwości higroskopijne – chłoną wilgoć z powietrza i tym samym zwiększają między innymi swoją objętość. Dlatego koniecznejest, aby był płyn był odpowiednio szczelnie zamknięty. Zwiększona zawartość wody powoduje spadek temperatury parowania (punktu wrzenia). Szczątkowa ilość wilgoci może być także wchłaniana poprzez gumowe uszczelki i przewody (w rzeczywistości poprzez każdy materiał oprócz metalu i szkła). Płyn hamulcowy, który znajduje się w układzie, ma niższy punkt wrzenia niż nowy płyn. Dlatego określone dla niego zostały dwie minimalne wartości, znane jako „suchy“ i „mokry“ punkt wrzenia. „Suchy“ dotyczy nowego płynu, z kolei „mokry“ to punkt wrzenia płynu, który zawiera około czterech procent wody. Taka była średnia ilość, jaką DOT stwierdził w losowo wybranych pojazdach po pewnym czasie użytkowania. Dlatego przy wyborze należy kierować się „mokrym“ punktem wrzenia. DOT 5.1 ma wyższą wartość mokrego punktu wrzenia (190° C) i o połowę niższą w stosunku do DOT 4. W praktyce oznacza to, że system z płynem DOT 5.1 ma mniejsze opóźnienie, zapewnia szybszą reakcję pedału hamulca i lepszą modulację działania ABS. Ponadto, niższa lepkość ułatwia odpowietrzanie i osadzanie okładziny. Płyn DOT 5.1 wykazuje się także mniejszą zmianą objętości w wyniku wahań temperatury – pozwala to na stabilne działanie hamulców w szerokim zakresie temperatur.
  2. kolba

    WITAM WSZYSTKICH SERDECZNIE

    Cześć
  3. kolba

    Cena nowej maszyny

    nie do końca tak jest towary np. w Niemczech niekiedy są tańsze w przeliczeniu jak w Polsce od lat kupuje tam perfumy markowe o połowę tańsze kurtkę na motocykl o 1000 pln tańsza
  4. kolba

    Dni Piekar śląskich

  5. kolba

    Podbeskidzie wita

    Cześć
  6. kolba

    Cześć z Rudy Śląskiej!

    Cześć
  7. kolba

    Cześć wszystkim!

    Cześć
  8. kolba

    Cena nowej maszyny

    wątpie że producent sprzedaje firmie X i pomija dealera po prostu dealer ma dość duże widełki co do ceny a przeważnie zarabia na przeglądach dlatego wydłuża się gwarancje i płaci po 2 tysie za przegląd
  9. kolba

    Cena nowej maszyny

    u nas nie te zarobki ,cła i podatki niemiec kupi przykładowo Vulcana S z tego roku za 7600 euro ok 32000pln może go kupić za 4 wypłaty jakby nic nie jadł. Ten sam model salon polska ok 35000 więc porównywalnie ale ile wypłat trzeba odłożyć? ok12
  10. kolba

    WItajcie

    Cześć
  11. kolba

    Cześć :)

    Cześć
  12. kolba

    Świerzak :)

    Cześć
  13. kolba

    158 cm i co dalej :)

    Cześć z tego co wiem przeważnie kurs i egzamin na śląsku w większości robi się na suzuki gladius ale są szkoły z innymi motocyklami, gdzieś też był ten temat pisała też kobitka z takim problemem z tego co zapamiętałem to można na egzamin przyjść ze swoim motocyklem najlepiej popytać w WORD lub w jakieś szkole nauki jazdy
  14. kolba

    Spalanie w motocyklu

  15. kolba

    Cześć :D

    Cześć
×

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.