Jump to content
Forum Śląskich Motocyklistów

MT09 tracer


Recommended Posts

Sława Bracia i Siostry posiadam konia jak w tytule dosiadam  go  już  trzeci sezon, gdyby ktoś miał pytania o wady i zalety to powiem prawie prawdę ponieważ jestem motocyklistą  z wyboru nie z przymusu i wielu wad w motocyklach nie widzę jak w przyjaciołach.  Powodzenia na szalu.  Diaboł

Link to post
Share on other sites

Cześć. Potwierdzasz myszkowanie tego moto przy większych prędkościach? Swego czasu oddając moje moto na przegląd do Yamahy miałem okazje pogadać z gościem, który akurat wrócił z jazdy próbnej tracerem. Bardzo był zniesmaczony nerwowym zachowaniem motocykla. Stwierdził, że jazda nie dawała mu przyjemności, że wg niego motocykl zachowuje się dziwnie i wymaga stałego skupienia uwagi na tym co się z nim dzieje. Opowiedz może z własnej perspektywy jak to widzisz, czy zdecydowałbyś się drugi raz kupić 09?

Link to post
Share on other sites

Z myszkowaniem jest różnie występuje nieraz już przy 50 km/h jak puścisz kierownice, jak ją trzymasz to nic nie czuć. Ja już się chyba przyzwyczaiłem i nie zwracam na to uwagi albo przestało występować więc jak się przejadę bez trzymanki to dam ci znać czy mam jeszcze to myszkowanie. Co do braku pewności prowadzenia to powiem tak: Jazda w mieście max przyspieszenia hamowanie i bardzo agresywna jazda po łukach w tym MT 09 bije na głowę konkurencję w tej cenie (oczywiście) nie ma nic lepszego. Natomiast jest to łobuz i w trasie jest mało stabilny, chyba że jedziesz w miarę grzecznie, gdy jadę z kumplami np. DL 650 to dopasowując się do ich stylu jazdy Tracer 900 jest idealny nie czepie nie myszkuje po prostu jedzie, ale DL650 to typowy i chyba najbardziej sensowny turystyk bez wad w swojej klasie (cena jakoś niezawodność itd.) więc jazda obok to dla takiego nowicjusza jak tracer zaszczyt. Nerwowość to jego zaleta (ciemna strona). Agresywna jazda to jego żywioł. Krótki rozstaw kół i wysoka pozycja kierowcy wzmagają wrażenia z jazdy, ułatwiają stawanie na kole i jadę w korkach. Szybka jazda po autobahnie to raczej dla dłuższego cięższego motocykla. Bez zdjęcia blokady jedzie 230 jak go spuścisz z uwięzi 280 ale trzeba zainwestować w amor skrętu. Mnie osobiście bardzo odpowiada: jazda miejska i krótkie wypady tak do 500km. Do 100 pali mniej niż Gladius, do140 jak gs800, powyżej 140 jak Hayabusa. Tracer 900 To takie wszystko w jednym. Powodzenia na szlaku. Diaboł PS. KUPIŁBYM Dużymi Literami

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Mam MT 09 Tracer od roku :D. Niestety potwierdzam. Myszkuje. Mój akurat robił to przy około 140-150 km/h. Ale bywało że i przy niższych, zależało od warunków drogi. Pisze w czasie przeszłym bo problem rozwiązała wymiana amortyzatora tylnego na progresywny (cały komplet) i wymiana sprężyn + olej z przodu. Nie wiem który element zadecydował bo wymieniłem jednocześnie przód i tył. Trochę poczytałem na forach również zagranicznych, trochę pooglądałem opini na YouTube i inni użytkownicy tez tak mają. Wydaje się że problem generuje właśnie zawieszenie przeniesione z MT09 może dobre do golasa ale chyba trochę za słabe na Tracera. Inna sprawa że amortyzatory zarówno z przodu jak i z tylu to raczej w tym motocyklu wersja "ekonomiczna". Ja jeszcze planuje dokładkę regulacji dobicia na drugiej ladze bo fabrycznie jest tylko na jednej :angry:.

Jesli ktoś chce pogadać na temat tego sprzętu, pooglądać albo wyskoczyć na piwko to jestem otwarty. Dużo u siebie zmodyfikowałem w moto więc chętnie podzielę się wrażeniami. 

Link to post
Share on other sites
  • 10 months later...
W dniu 25.04.2017 o 20:24, Diaboł napisał:

Z myszkowaniem...

 

W dniu 16.05.2017 o 21:34, EAN napisał:

Mam MT 09 Tracer od roku :D. Niestety potwierdzam. Myszkuje...

 

Słyszałem że za wibracje i myszkowanie mogą odpowiadać źle ustawione handbary.

Zastanawiam się nad zakupem Tracer 900 2018. Te nowe modele podobno mają m.in. nieco dłuższy tylny wahacz, węższe handbary.

Wg mnie dobre korekty dla lepszej turystyki.

Zmiany 2018:

Bardziej wyszukane, wysokiej jakości panele nadwozia
Węższa kierownica z lżejszymi i cieńszymi osłonami dłoni
Nowo zaprojektowane siedzenie, poprawiające komfort kierowcy/pasażera
Nowa, regulowana jedną ręką przednia szyba, zapewniająca lepszą ochronę przed warunkami
atmosferycznymi
Dłuższy, aluminiowy wahacz, pozwalający lepiej wyczuwać napęd
Nowy podnóżek pasażera, zapewniający większy komfort
Nowe uchwyty dla pasa
 
 
 
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Zobaczymy jakie te zmiany będą, jak dadzą pojeździć w maju albo w czerwcu. Poprzednia wersja na jazdach testowych mnie nie zachwyciła, zobaczymy te poprawki. Ciekawi mnie wersja GT, ale nie dodają info czy zawieszenie jest zmienione czy zmienione tylko nastawy. Szyba wyższa to niekoniecznie lepsza. Sie zobaczy...

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Widzę mały ruch w temacie, a ja już pojeździłem Tracerem 900. Zmiany tylko na lepsze. Jazdę poprzednim modelem wspominam nieciekawie, jedynie ciąg silnika na plus. Teraz moto jest poręczniejsze dzięki zwężonej kierownicy, kanapa niby wygląda podobnie ale jest zadziwiająco wygodna i długa, można dupsko przesuwać o jakieś 20 cm przód tył. Siedzenie 85 cm nad ziemią wydawało się wysokie, ale nie, jest super. Mam 177 cm wzrostu i obie nogi mam na płasko. Podnóżki nie przeszkadzają na postoju jak w moim DL 650 2016. Silnik wydaje się nieco ugładzony, ale w dobrym znaczeniu. Tryb A dalej jest agresywny i nieco szarpiący, tryb B nieco mulisty ale to na deszcz (ciągnie mocno ale rozkręca się łagodniej, wcale nie szarpie), a tryb standard jest pośredni. Na 3 biegu "rozum nie nadąża za ciałem i maszyną, na 4 najlepiej się wykonuje błyskawiczne wyprzedzanie, na 6 ciągnie łagodnie. Szyba jest wyższa i o dziwo daje radę. Co najważniejsze poprzednia wersja przy 80 chciała mi urwać łeb i ogłuszyć. Teraz cicho może nie jest, ale turbulencji nie było nawet powyżej 200. Trzy gumowe podkładki dla większego pochylenia szyby  albo deflektorek i będzie ciszej. Mam wrażenie, że spece Yamahy, czytali fora przed modernizacją i pozbawili motka wszystkich wytykanych wad. Tłumik oczywiście do wymiany, ale takie czasy. Myślę , że Tracer GT stanie wkrótce w moim garażu, a Vstrom 650 znajdzie nowego właściciela :)

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

.... Zmieniłem sprzęt właśnie na mt 09 tracer, model z 2016 roku przejechałem już ok 2500 km. Poprzedni moto to FJR 1300 więc na ogromny plus - znacznie lżejszy, wygodna pozycja - mocy nie brakuje!! szczególnie na mapie sport. Mam akcesoryjne siedzenie więc jest wygodnie, szyba też inna  ale co najważniejsze - przeprowadzanie parkowanie oraz sama jazda " aż się gęba cieszy"  Doczepić się mogę tylko do tego że słyszę łańcuch! ale to chyba temu że wszystkie moje sprzęty zawsze były na kardan lub pas. Podsumowując tracer 900 to nie klasa premium ale jest naprawdę fajny. Myszkowanie wibracje to chyba tylko w sieci bo na drodze nic takiego nie zauważyłem - nawet przy 200kmh. Dodam jeszcze że licznik - funkcje grzane manetki - wszystko fajnie - poręcznie - czytelnie,  spalanie średnie  (2500 km to 4,1 L )  Sezon 2019  na pewno zaliczymy większy wyjazd to przetestuję dokładnie. Pozdrawiam Paweł 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.