darotelewizorek Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Jako że dopiero chodzę na kurs na prawko muszę się jeszcze jakiś czas pomęczyć ze swoim chińskim badziewiatym junakiem 121. Już drugi razy traci mi się kompresja z 11 do 5bar. Za pierwszym razem nieszczelność na nowej głowicy była na zaworze wydechowym po 1000km więc zawiozłem głowice do sanecznika w Rybniku. Wczoraj przejechałem 70km i kompresje znów gdzież wzięło. Poprzedni właściciel rozbebeszył tłumik i to prawdopodobnie przyczyna upalania się zaworu ale to już przy 70km? Mam w planach jeszcze zająć się tłumikiem i pytanie Czy ma sens jeszcze raz zawór docierać czy raczej nowy, jak nowy to mam problem bo nie wiem czy dostanę identyczny. Mam problem też z kupnem uszczelki pod głowicę (zamówiona od listopada jeszcze nie dotarła) na internecie znalazłem firmy które dorabiają uszczelki ale nic po blisku a jedyna uszczelka na wzór do ta zamontowana w silniku. Co do sanecznika z Rybika to się na nich przejechałem, mieli splanować głowice i dotrzeć zawory. Odebrałem głowice zmontowaną, wyczyszczoną z zewnątrz kolektory też czyste. W domu sprawdziłem szczelność, wlałem benzyne ekstrakcyjną do kolektora i było ok ale przy wylewaniu benzyny wypłynął osad. Rozebrałem zawór a wokół gniazda wiórki ze stali i pasta do docierania zaworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 http://www.agmot.pl/sklep/k/313/Uszczelki-i-uszczelniacze-silnikowe/m/28077/JUNAK-121 dostepne od reki. te zanieczyszczenia świadcza tylko o braku fachowości ze strony wykonawcy. wypłukaj cała głowicę w ciepłej wodzie z mydlinami, nastepnie przedmuchaj kompresorem i częśc robocza od strony wałka rozrzadu nasmaruj olejem silnikowym wszystkie współpracujące elementy. wydech w znacznym stopniu może wpływac na żywotnośc zaworów. Puki co wyreguluj właściwie zawory, sprawdź po tej operacji kompresje, nastepnie sprawdź regulacje gaźnika. uboga mieszanka także działa destrukcyjnie na silnik. przy przelotowym wydechu powinienes wymienic dysze na wieksza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darotelewizorek Opublikowano 6 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Mam identyczną uszczelkę i nie pasuje. Aktualnie mam inną głowicę zakupioną w autoryzowanym serwisie junaka i jest inna uszczelka pod głowicą chodzi o średnice tłoka. Uszczelka jest do kupienia w zestawie ale nie osobno. Cena zestawu to 200zł. A oczywiście że głowica po fachowcach została przepłukana i bieżnie nasmarowane. Po zmontowaniu mierzyłem ciśnienie było 11bar. Zawory na początek ustawiłem z większym luzem a ustawienie wg. fabryki nie zwiększyło ciśnienia teraz mam 5bar a co dziwne moto jedzie 110km/h. Spróbuje zdemontować głowice, dotrzeć zawory i zamontować na starej uszczelce może da rade no i zrobię coś z tłumikiem. Jak uszczelka pości to wtedy będę szukał firmy co mi zrobi uszczelkę pod głowice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Hm, może ten Twój manometr ogłupiał? Może nawalił?, a wszystko jest OK. Na 5 barach to silnik ledwo by zapalił. Zrób jeszcze próbę olejowa - nalej trochę oleju do cylindra i zmierz wtedy kompresję. Ta próba pomaga określić, gdzie w cylindrze uchodzi mieszanka - przez nieszczelne pierścienie czy przez nieszczelne zawory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Manometry czesto oszukuja.Jak masz redukcje to sprawdz nim luft w kolach.Stawiam ze jest do wyrzucenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darotelewizorek Opublikowano 6 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Manometry mam dwa analogowy i cyfrowy. Co do pomiaru to ta wartość 11bar była na początku po zamontowaniu głowicy gdzie do cylindra wlałem trochę oleju. Spróbuje jutro skapnąć trochę oleju i zmierzyć ciśnienie. Kompresja też jest wyczuwalna organoleptycznie, czuć po obrotach rozrusznika lub jak odpalam z kopniaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Wszystko ładnie pięknie, tylko czy sprawdzone(robione) były prowadnice zaworowe? Założenie nowego zaworu nie pomoże, jeżeli prowadnica ma nadmierny luz....... Sprawdź to jeszcze.......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darotelewizorek Opublikowano 6 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Jakoś specjalnie nie sprawdzałem nie pamiętam pewnie przyjąłem że głowica była kupiona nowa kompletna gotowa do montażu, no teraz ma 2tyś km ale duży luz pewnie by przykuł moją uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 No cóż, to skoro nowa głowica, to może winy nalezy szukać poniżej(tłok-cylinder). Dobrze zrobiona głowica(lub nowa), poprawny montaż, musi banglać cudów nie ma...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darotelewizorek Opublikowano 7 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 nowy tłumik własnego projektu już pospawany, jeszcze tylko dołożę zwężkę i pomalować. W środę zabieram się za rozbieranie głowicy. Wlałem trochę oleju na tłoka ale sprężanie nie wzrosło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.