Piotrek1987Tg Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Witam mam pytanie posiadam suzuki gsxr 600 k3 chciałem wymienic kierunkowskazy na ledowe czy przerywnik kierunkowskazów teżmusze wymienic pod ledowy? Widziałem ze na internecie niektorzy sprzedaja je z kierunkowskazami wiec niewiem czy ten przerywnik tez trzeba wymienic? i jak ktos sie orietuje to gdzie jest w suzuki gsxr k3 taki przerywnik zamontowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek90 Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Jak nie wymienisz przerywacza to kierunki ledowe będą Ci poprostu migały z większą częstotliwościa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grybljan18 Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 przerywacz masz prawdopodobnie pod siodłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swirekk Opublikowano 17 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2016 w gsxr pod siedzeniem. Jak nie wiesz który to załącz kierunek i sprawdź palcem (będzie czuć i słychać jak tyka). Na alledrogo znajdziesz jakiś przerywacz tylko odpowiednio zamocować i wpiąć. Jest jeszcze opcja wpięcia rezystora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam36 Opublikowano 18 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2016 Możesz dac opornik jedni nawet zarówke pod siedzenie w obwód migacza dają ważne żeby stary przerywacz "widział"odpowiedni opór i bedzie migał prawidłowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guciokobuch Opublikowano 23 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 O 18.02.2016o23:03, adam36 napisał: Możesz dac opornik jedni nawet zarówke pod siedzenie w obwód migacza dają ważne żeby stary przerywacz "widział"odpowiedni opór i bedzie migał prawidłowo Ale jak da przerywacz do ledów i zrezygnuje z rezystorów (oporniki były za komuny) to zyska trochę prądu. W motorkach go ciągle brakuje a zamiast 4x21W będzie 4X0.5W. W moich wyliczeniach to 82W zyskanej mocy a jak dużo śmigasz w mieście to może być coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Odgrzeję temat. Myślę o wymianie żarówek ze zwykłych na led : -stop/postój 21/5w -kierunkowskazy 21w -postój przód 5w z tym że, jest tych żarówek bardzo dużo i jak odróżnić "ziarno od plew" i na co zwrócić uwagę. Już wiem, że trzeba wymienić przerywacz - ale widziałem że oprócz wymiany przerywacza, ktoś wyzbył się kontrolki kierunkowskazów, która powodowała świecenie wszystkich czterech kierunków - a to mi się nie podoba Co do żarówki typu 21/5w podobno bywają takie,które mają niewielką różnicę pomiędzy postojem a stopem. Jak ktoś już temat przerabiał, to proszę o podzielenie się wiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bebok. Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Przerywacz wymieniasz jak masz mechaniczny (na przekaźniku), jak masz elektroniczny nie ma potrzeby wymiany. Ja wymieniłem postojowe na ledy w5w i świecą fajnie, ale na biało i kontrastują z żółtym światłem lampy mijania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 To właśnie wczoraj,kupiłem i wymieniłem żarówki H4 na osram +110% (fajne białe z niebieską poświatą) i teraz postoje świecą na "żółto" Przerywacz na 99% elektroniczny - ale chyba będą szybko migać - tak jakby była spalona żarówka (nie wiem czy dobrze myślę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bebok. Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Nie powinny szybko migać. Elektroniczny miga z określoną częstotliwością, niezależnie od obciążenia. Dokupić możesz zawsze, warto sprawdzić na obecnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Jak wyciągnąłem jedną żarówkę (na próbę) to miga szybko Dziś kupiłem i założyłem przednie postoje... no i teraz pierwsza klasa Teraz będę knuł nad kierunkami,a co do tylnych postojowych/stopów to jeszcze się zastanowię. Trochę sprzedawca w sklepie mnie ostudził, ledy nie mają homologacji i nie powinno się ich montować jako oświetlenie zewnętrzne (szczególnie gdy widać je przez klosz, co w przypadku postojówek w FZSsie jest na moją korzyść - bo ledów nie widać ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomass Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Połowa samochodów jeździ z chińskimi dziennymi, które mają homologację na rynek pakistańsko mongolski i nie ma z tym problemów. Wsadzaj. Efek będzie kozak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 33 minuty temu, thomass napisał: Połowa samochodów jeździ z chińskimi dziennymi, które mają homologację na rynek pakistańsko mongolski i nie ma z tym problemów. Wiem, wiem i strasnie mnie to wkuza - casem mam jus mrygnąć że pomykają bez światełek, aż tu nagle... dociera do mnie promyczek chińskich (bardzo budżetowych) światełek do jazdy dziennej No i jakoś jadą Ale ja, jakoś lipy nie lubię, jak coś robić, to tak żeby wszystko miało tzw. "ręce i nogi" (i tyłek też) Więc wolę dwa razy zapytać, niż trzy razy kupować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 Trochę poczytałem i sprawa ledów (bez homologacji) jest dość śliska. W razie kolizji / wypadku, pojazdy są szczegółowo przeglądane i podczas ewentualnej sprawie sądowej, ktoś może się bronić, że nie widział: -kierunkowskazu -stopu czy postoju. Więc ja, odpuszczam sobie sprawę ledów (a miało być tak pięknie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swirekk Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Są kierunki z homologacją. Jak odpowiednio dobrać lampy, kierunki? Z innego forum zapożyczę część posta od użytkownika Wojtek81: Na kloszu lampy, na mocowaniach lub plastikowych elementach wybijane są cechy homologacji.Dla nas najistotniejsze to, czy lampa posiada homologację "E", czyli dopuszczenie do ruchu w Europie.Może występować jako samodzielna litera "E" w kółku, lub może występować przy niej numer, który oznacza kraj wydający homologację:E1 - NiemcyE2 - FrancjaE3 - WłochyE4 - HolandiaE5 - SzwecjaE6 - BelgiaE7 - WęgryE8 - CzechyE9 - HiszpaniaE10 - JugosławiaE11 - Wielka BrytaniaE12 - AustriaE13 - LuksemburgE14 - SzwajcariaE20 - PolskaOczywiście nie oznacza to, że w Polsce możemy używać tylko lamp z homologacją E20 - każda jest akceptowana, gdyż kraje UE zobowiązane są do akceptowania swoich homologacji.Następnie na kloszu znaleźć możemy informację jakie źródło światła może być używane w lampie:A - PozycyjneB - PrzeciwmgłoweC - MijaniaR - DrogoweCR - Drogowe i mijaniaC/R - Drogowe albo mijaniaHC - Halogenowe mijaniaHR - Halogenowe drogoweHCR - Halogenowe drogowe i mijaniaHC/R - Halogenowe drogowe albo mijaniaDC - Ksenonowe mijaniaDR - Ksenonowe drogoweDC/R - Bi-xenonZnak ukośnika "/" oznacza, że dane lampy nie mogą świecić się jednocześnie.Zagadnienie dlaczego te literki mają takie wielkie znaczenie opiszę później, bo to bardzo ważna rzecz.Dodatkowo, na kloszu najczęściej naniesiony jest typ żarówki, który może być użyty:H1, H3, H4, H7 dla żarówek halogenowych, oraz D2S lub D2R dla lamp wyładowczych ( xenon ).Należy pamiętać, co jeszcze raz powtórzę, że lampa posiada homologację jedynie gdy używa się jej z typem żarówki, dla jakiej została zaprojektowana!Dla przykładu: jak odczytać homologację lampy, która posiada oznaczenie na kloszu: "HC/R 25 E3 03A 32507" ?Już wyjaśniam:"HC/R" oznacza lampę halogenową ( "H" ), "C" światło mijania, a "R" światło drogowe. Ukośnik mówi, że światła te nie mogą świecić jednocześnie;"25" dostarcza nam informacji o intensywności światła reflektora;"E3" oznacza, że reflektor został zatwierdzony zgodnie z obowiązującymi przepisami UE we Włoszech;"03A" oznacza, że w reflektorze zawarte jest światło postojowe ( "A" ), a przepisy go dotyczące zmieniano trzy razy;"32507" to pięciocyfrowy numer homologacyjny.Dodatkowo na lampie mogą znajdować się wybite strzałki, które informują czy reflektor jest dopuszczony do ruchu prawostronnego ( "<--" lub brak strzałek ), lewostronnego ( "-->" ) lub lampy są symetryczne i można używać ich w USA ( "<-->" ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Strzałki także oznaczają lewą lub prawą stronę pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.