Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Kto smaruje ten jedzie


DANVIELD

Rekomendowane odpowiedzi

Zapewne wraz z zakonczeniem sezonu wielu z nas przesiada sie do puszek.
Ciekawy artykuł, mysle ze zasady w wiekszości obowiązujące w silnikach motocyklowych.
Zapraszam do lektury i komentowania.

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/oleje-long-life-nie-ma-olejow-wytrzymujacych-30-tys-km/e6q0k1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy olej co 15 tys km bez znaczenia jakim autem jeżdżę, nie wierzę producentom samochodów, bo wiemy ze chcą sprzedać towar a nie zrobić nam dobrze.

najwięcej na jednym oleju przejezdziłem starą nexią 1.5 - prawie 30 tys, ale przy wymianie olej w zasadzie wyleciał a nie wyciekł, po wymianie auto jezdziło bez problemu dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo  sporo niewysilonych silników nie wykazuje 'problemów" natomiast widac to juz na manometrze i mikrometrze;)

Ostatniko sie zdziwiłem że silniki nowe szmelcvagena po 200 tys km, padają oba tryba napedzające za pośrednictwem łancucha pompe oleju.
naprawa to wymiana wału korbowego i pompy.. koszt ponad 12 tys zł SIC! Podobnie z silnikami 2.0tfsi z audi.. pierścienie sa na smietnik a rzeczoznawca z PZM stwierdził że materiały sa bardzo kiepskiej jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździłem na tym bo najpierw chciałem sprawdzić czy łyka.Dopiero teraz myślę że powinienem przejść.

Co do tego 5100 chodziło mi tylko o to że konkurencyjny castrol chyba jednak słabiej myje bo widać to przy wymianie.

A co powiesz o olejach do aut ,czy jest tu jakaś czołówka i zdecydowany ogon?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, DANVIELD napisał:

Ostatniko sie zdziwiłem że silniki nowe szmelcvagena po 200 tys km, padają oba tryba napedzające za pośrednictwem łancucha pompe oleju.
naprawa to wymiana wału korbowego i pompy.. koszt ponad 12 tys zł SIC! Podobnie z silnikami 2.0tfsi z audi.. pierścienie sa na smietnik a rzeczoznawca z PZM stwierdził że materiały sa bardzo kiepskiej jakości.  Nie rzadko walki rozrzadu,rozrzad nie wytrzymal 40tys.No ale tak to juz jest.Kto kupuje te puszki  sam sobie jest winny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O motocykle staram się dbać ale w puszkach interesuję się olejem w momencie gdy zaświeci się kontrolka i uda mi się ją zidentyfikować więc nie chcę się wymądrzać. Wydaje mi się jednak że rodzaj oleju o ile go wymieniać co jakiś przebieg czy czas niema większego znaczenia, o wiele większym problemem jest coraz gorsza jakość i rodzaj silników stosowanych w pojazdach. Mamy coraz częściej do czynienia z wysilonymi silnikami o małej pojemności do których dokłada się turbiny czy kompresory ale sam silnik  posiada konstrukcję jednostki wolnossącej. Efekt jest taki że drastycznie spada jego żywotność bez względu jakim olejem go zalejemy. Producenci nastawieni na zysk z napraw pojazdów i sprzedażą nowych nie są już zainteresowani ich trwałością, teraz liczy się tylko zarobek. Należy się więc zastanowić czy warto kupować drogi olej by przedłóżyć życie naszego pojazdu o kilka tys km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, nfs napisał:

A co powiesz o olejach do aut ,czy jest tu jakaś czołówka i zdecydowany ogon?

Jesli mozna :)Do puszki z wlasnego doswiadczenia powiedzialbym 
 Castrol,ATR Car Technic,Liqui  Moly,Elf,Helix,

Ps.Ja leje castrola do motka a do puchy ATR Car Technic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz w fordzie dałem się namówić na zmianę oleju na rzadszy. Żałowałem. Spalało go tyle, że przeszedłem zaś na 10W40, ale nie wiele pomogło. Lałem shell i zmieniłem na motula. Motula o tej samej gęstości spalał mniej niż shella. Nie pamiętam ile, ale było to mierzalne.

A co myślicie o laniu olejów zalecanych przez producenta? Ford zaleca motocrafta (wcześniej to był Ford), honda ma swoje oleje. Nie wiem jak z oplem i innymi, ale akurat te dwie marki mam przećwiczone i opinie są różne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Taurus napisał:

Jesli mozna :)Do puszki z wlasnego doswiadczenia powiedzialbym 
 Castrol,ATR Car Technic,Liqui  Moly,Elf,Helix,

Ps.Ja leje castrola do motka a do puchy ATR Car Technic

Takie samo mam odczucie co do castrola do auta że jest w pizdu lepszy niż mobil.Ale człowiek się uczy na błędach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, nfs napisał:

Takie samo mam odczucie co do castrola do auta że jest w pizdu lepszy niż mobil.Ale człowiek się uczy na błędach.

Dokladnie!

 

11 godzin temu, luki85 napisał:

Raz w fordzie dałem się namówić na zmianę oleju na rzadszy. Żałowałem. Spalało go tyle, że przeszedłem zaś na 10W40, ale nie wiele pomogło. Lałem shell i zmieniłem na motula. Motula o tej samej gęstości spalał mniej niż shella. Nie pamiętam ile, ale było to mierzalne.

Z rzadszego oleju mozna przejsc na gestszy ale odwrotnie nie jest wskazane.

 

A co myślicie o laniu olejów zalecanych przez producenta? Ford zaleca motocrafta (wcześniej to był Ford), honda ma swoje oleje Ja zawsze leje taki jaki zaleca fabryka tzn.w obecnej zalecany jest 0W30 albo 5W30. Nie wiem jak z oplem i innymi, ale akurat te dwie marki mam przećwiczone i opinie są różne.

 

10 godzin temu, Wicher napisał:

A ja co 10 tys.km, a co stać mnie :P

No tak jest,kto bogatemu zabroni:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taurus bardziej chodzi mi o firmę. W manualu forda kiedyś pisali, że zaleca się lać olej forda, teraz to jest motorcraft. Zaś honda ma swoje oleje i silnikowe i do przekładni. Ja nie leję tego hondowskiego tylko motul, ale zastanawiam się nad przejściem na olej hondowski.

Co do przejścia na rzadszy olej to podobno można jak silnik zdrowy. W sumie to kilku mechaników namawiało mnie do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja lalem do wszystkich puszek Castrol i nigdy nie mialem z tego to powodu problemow.Obecnie  latam mazda 6  i tez lalem  Castrol 5W30 ale przy ostatniej wymianie przeszedlem na rownierz bardzo dobra olej  o tych samych parametrach ale tanszy wczesniej wspomniany ATR CarTechnic 5W30.Mazda ma tez swoj olej ale byl talko lany jak byla na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

test był jednakowy - czyli przyspieszone termiczne starzenie oleju - 300 stopni C.
mówiąc szczerze ten test jest "delikatny" bo nie bierze pod uwage reakcji chemicznych, 
które zachodza w kontakcie z "resztkami" po spaleniu paliwa.
nastepna porcja testów:
castrol-edge-5w30-bmwll01.jpg
castrol-edge-0w40.jpg
kixx-pao-0w40.jpg
kixx-neo-0w30.jpg
original-bmw-0w40.jpg
original-bmw-0w30.jpg
eni-agip-5w40.jpg
eneos-5w40.jpg
havoline-5w40.jpg
visco-0w40.jpg


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.