DANVIELD Opublikowano 18 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2015 Zapewne wraz z zakonczeniem sezonu wielu z nas przesiada sie do puszek. Ciekawy artykuł, mysle ze zasady w wiekszości obowiązujące w silnikach motocyklowych. Zapraszam do lektury i komentowania.http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/oleje-long-life-nie-ma-olejow-wytrzymujacych-30-tys-km/e6q0k1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
becker Opublikowano 18 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2015 nowy olej co 15 tys km bez znaczenia jakim autem jeżdżę, nie wierzę producentom samochodów, bo wiemy ze chcą sprzedać towar a nie zrobić nam dobrze. najwięcej na jednym oleju przejezdziłem starą nexią 1.5 - prawie 30 tys, ale przy wymianie olej w zasadzie wyleciał a nie wyciekł, po wymianie auto jezdziło bez problemu dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 18 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2015 bo sporo niewysilonych silników nie wykazuje 'problemów" natomiast widac to juz na manometrze i mikrometrze;) Ostatniko sie zdziwiłem że silniki nowe szmelcvagena po 200 tys km, padają oba tryba napedzające za pośrednictwem łancucha pompe oleju. naprawa to wymiana wału korbowego i pompy.. koszt ponad 12 tys zł SIC! Podobnie z silnikami 2.0tfsi z audi.. pierścienie sa na smietnik a rzeczoznawca z PZM stwierdził że materiały sa bardzo kiepskiej jakości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 18 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2015 Mi podpadł 10w40 mobil diesel.100 tys km na nim przejechałem ale już do niego nie wrócę.Z kolei 10W40 motul 5100 chyba jest jednym z najlepszych i właściwości myjące ma bardzo dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 18 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2015 to wlej chocby na 500 km do mocno zasyfionego silnika motul 7100 lub 300 V Oczywiście, bardzo zaszlamiony silnik nalezy obserwowac zeby rozpuszczony syf nie zatkał magistrali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 18 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2015 Nie jeździłem na tym bo najpierw chciałem sprawdzić czy łyka.Dopiero teraz myślę że powinienem przejść. Co do tego 5100 chodziło mi tylko o to że konkurencyjny castrol chyba jednak słabiej myje bo widać to przy wymianie. A co powiesz o olejach do aut ,czy jest tu jakaś czołówka i zdecydowany ogon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 16 godzin temu, DANVIELD napisał: Ostatniko sie zdziwiłem że silniki nowe szmelcvagena po 200 tys km, padają oba tryba napedzające za pośrednictwem łancucha pompe oleju.naprawa to wymiana wału korbowego i pompy.. koszt ponad 12 tys zł SIC! Podobnie z silnikami 2.0tfsi z audi.. pierścienie sa na smietnik a rzeczoznawca z PZM stwierdził że materiały sa bardzo kiepskiej jakości. Nie rzadko walki rozrzadu,rozrzad nie wytrzymal 40tys.No ale tak to juz jest.Kto kupuje te puszki sam sobie jest winny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 O motocykle staram się dbać ale w puszkach interesuję się olejem w momencie gdy zaświeci się kontrolka i uda mi się ją zidentyfikować więc nie chcę się wymądrzać. Wydaje mi się jednak że rodzaj oleju o ile go wymieniać co jakiś przebieg czy czas niema większego znaczenia, o wiele większym problemem jest coraz gorsza jakość i rodzaj silników stosowanych w pojazdach. Mamy coraz częściej do czynienia z wysilonymi silnikami o małej pojemności do których dokłada się turbiny czy kompresory ale sam silnik posiada konstrukcję jednostki wolnossącej. Efekt jest taki że drastycznie spada jego żywotność bez względu jakim olejem go zalejemy. Producenci nastawieni na zysk z napraw pojazdów i sprzedażą nowych nie są już zainteresowani ich trwałością, teraz liczy się tylko zarobek. Należy się więc zastanowić czy warto kupować drogi olej by przedłóżyć życie naszego pojazdu o kilka tys km... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 21 godzin temu, nfs napisał: A co powiesz o olejach do aut ,czy jest tu jakaś czołówka i zdecydowany ogon? Jesli mozna Do puszki z wlasnego doswiadczenia powiedzialbym Castrol,ATR Car Technic,Liqui Moly,Elf,Helix, Ps.Ja leje castrola do motka a do puchy ATR Car Technic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Raz w fordzie dałem się namówić na zmianę oleju na rzadszy. Żałowałem. Spalało go tyle, że przeszedłem zaś na 10W40, ale nie wiele pomogło. Lałem shell i zmieniłem na motula. Motula o tej samej gęstości spalał mniej niż shella. Nie pamiętam ile, ale było to mierzalne. A co myślicie o laniu olejów zalecanych przez producenta? Ford zaleca motocrafta (wcześniej to był Ford), honda ma swoje oleje. Nie wiem jak z oplem i innymi, ale akurat te dwie marki mam przećwiczone i opinie są różne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 21 minut temu, Taurus napisał: Jesli mozna Do puszki z wlasnego doswiadczenia powiedzialbym Castrol,ATR Car Technic,Liqui Moly,Elf,Helix, Ps.Ja leje castrola do motka a do puchy ATR Car Technic Takie samo mam odczucie co do castrola do auta że jest w pizdu lepszy niż mobil.Ale człowiek się uczy na błędach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Castrol chyba jest nawet rekomendowany do fordów. Więc pewnie stąd jego jakość jest lepsza. Codo mobila to chyba w hornetach widziałem w książce, że zalecają go. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 O 18.12.2015 at 21:36, becker napisał: nowy olej co 15 tys km bez znaczenia jakim autem jeżdżę A ja co 10 tys.km, a co stać mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 11 godzin temu, nfs napisał: Takie samo mam odczucie co do castrola do auta że jest w pizdu lepszy niż mobil.Ale człowiek się uczy na błędach. Dokladnie! 11 godzin temu, luki85 napisał: Raz w fordzie dałem się namówić na zmianę oleju na rzadszy. Żałowałem. Spalało go tyle, że przeszedłem zaś na 10W40, ale nie wiele pomogło. Lałem shell i zmieniłem na motula. Motula o tej samej gęstości spalał mniej niż shella. Nie pamiętam ile, ale było to mierzalne. Z rzadszego oleju mozna przejsc na gestszy ale odwrotnie nie jest wskazane. A co myślicie o laniu olejów zalecanych przez producenta? Ford zaleca motocrafta (wcześniej to był Ford), honda ma swoje oleje Ja zawsze leje taki jaki zaleca fabryka tzn.w obecnej zalecany jest 0W30 albo 5W30. Nie wiem jak z oplem i innymi, ale akurat te dwie marki mam przećwiczone i opinie są różne. 10 godzin temu, Wicher napisał: A ja co 10 tys.km, a co stać mnie No tak jest,kto bogatemu zabroni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Taurus bardziej chodzi mi o firmę. W manualu forda kiedyś pisali, że zaleca się lać olej forda, teraz to jest motorcraft. Zaś honda ma swoje oleje i silnikowe i do przekładni. Ja nie leję tego hondowskiego tylko motul, ale zastanawiam się nad przejściem na olej hondowski. Co do przejścia na rzadszy olej to podobno można jak silnik zdrowy. W sumie to kilku mechaników namawiało mnie do tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 20 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2015 Ja lalem do wszystkich puszek Castrol i nigdy nie mialem z tego to powodu problemow.Obecnie latam mazda 6 i tez lalem Castrol 5W30 ale przy ostatniej wymianie przeszedlem na rownierz bardzo dobra olej o tych samych parametrach ale tanszy wczesniej wspomniany ATR CarTechnic 5W30.Mazda ma tez swoj olej ale byl talko lany jak byla na gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 8 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 Postanowiłem dorzucic troche "eksperymentów" olejowych. Niebawem także uzupełnię o oleje motocyklowe - enjoy! Czy oleje ASO są naprawde takie do kitu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bebok. Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 Wiesz może na czym polegały te "ekskrementy" olejowe? Tylko na szelontaniu tym naczyniem? Czy może najpierw je ogrzewali, albo są to smary po jakimś przebiegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 8 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 test był jednakowy - czyli przyspieszone termiczne starzenie oleju - 300 stopni C. mówiąc szczerze ten test jest "delikatny" bo nie bierze pod uwage reakcji chemicznych, które zachodza w kontakcie z "resztkami" po spaleniu paliwa. nastepna porcja testów: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 11 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 11 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 Nic nie czaje co te zdjęcia pokazują.Możesz trochę wyjaśnić co to za test,na czym polegał i jak zdjęcia interpretować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 11 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 Test ma na celu pokazac jaka jest odpornośc temperaturowa oleju i jak duzo nagarów tworzy sie z samego oleju. Dobry olej to taki, który wszelkie zanieczyszczenia trzyma w formie zawiesiny - nie zanieczyszczając silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aligatoros Opublikowano 12 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 dlatego ja wymieniam olej z zielonego na zielony i z żółtego na żółty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 12 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.