zeglarz28 Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Witam koleżanki i kolegów , Zacznę ,że jeżdżę na motocyklach wiele lat. Wiele sprzętów już "przerobiłem". Aktualnie dosiadam dużego VN1700 Voyager. Lubie jechać daleko i jeszcze dalej... Trapi mnie temat mocy w wszelakiej maści Cruiserach Chopperach. Są to duże V-ki o mocach w przedziale 50 - 85 KM. Oczywiście z odpowiednim momentem obrotowym. Dziwi mnie fakt ,że te moce są stosunkowo niskie do osiągania prędkości przelotowych na autostradach. W przypadku Voyagera to skromne 72 KM. Skutkuje to tym ,że motocykl maksymalnie wyciąga 160km/h( 170 trzeba się męczyć ) . Dojście do tej prędkości, pomimo wysokiego momentu zajmuje trochę czasu, utrzymanie tej prędkości na ostatnim biegu , na wzniesieniach jest również trudne. Wcześniej jeździłem Hondą Fury ,gdzie moc to 58KM z pojemności 1300cm. BIorąc pod uwagę masę ,to moc byłą wyjątkowo skromna. Silniki producentów z Austrii lub Włoch wyciągają w przypadku ukłądu V i dwóch cylindrów grubo ponad 100 KM z dużo mniejszych pojemności. Przykładem jest najnowszy KTM Adventure. Z pojemności około 1200cm2 , dwóch cylinrów i układu V wyciska 160KM i 140Nm momentu!!! To przepaść w stosunku do wszystkich Harleyów , Cruiserów itp. Ktoś mi powie ,że moc w crusierze nie jest potrzebna. Ja odpowiem ,że jeśli crusier ma do przejechania 3000 km w trasie to moc jest wskazana, mi jej zdecydowanie brakuje. Mam komfort, wygląd, fajne prowadzenie , ale brakuje dobrej prędkości przelotowej. Skąd bierze się taka polityka? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Tez sie kiedys nad tym zastanawiałem.. przestałem gdy kupiłem H-DNa serii mozna zamknąć budzik, także predkośc 200km/h bez problemu do osiagnięcia.Silnik TC96 ok 72KM 124.75 Nm, przy 3000 obr./minZawsze gdy jest mało - mozna dokupic kilka róznych zestawów modyfikujących.bez problemu mozna podkręcić moc nawet do 120KMZgodze sie z Toba ze konkurencja Ma bardziej wysilone jednostki jednak sadze że w tej chopperowej polityce głównie stawiajana trwałośc silnika, stąd duża pojemnośc i małe wysilenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeglarz28 Opublikowano 14 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Wytrzymalosc jest jakims argumentem , tylko przy dobrze zrobionym silniku roznica miedzy 75KM a 105KM nie robi roznicy w mozliwym przebiegu. Mialem kiedys Fazer 600. Zrobilem nim 70.000km. Moto 98KM z pojemnosci 0.6 . Bez awarii z prognoza na kolejne 50tys. Cruisery z pojemnosci 1700-1800 maja miedzy 70-80KM. Wcale nie sa to tanie sprzety. Nowe zaczynaja sie od 70tys w gore. Jaka filozofia temu przyswieca??? Bo umowmy sie ,ze duzy cruiser sluzy do dalekich wyjazdow a nie tylko podziwiania okolicy wokol domu. Wokol domu kazdy zna krajobrazy. Wrazenia zaczynaja sie 1000km od domu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Nalezałoby spytać "japończyków" co w tym widzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeglarz28 Opublikowano 14 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Japonczykow i Amerykanow . potrafi ktos sformulowac zapytanie po japonsku : " dlaczego moj silnik o pojemnosci 1800cm ,owiany 100 letnia legenda , ma moc duzego maxi skutera? " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekSHL Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 dla potrzebujących mocy Suzuki produkuje Intrudera M1800R.Kiedyś zawita do mojego garażu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeglarz28 Opublikowano 14 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 A jezdziles tym Intruderem? Bo ja mialem okazje. Silnik moze ma moc maksymalna ,ale krecic go musisz jak 600tke...Wlosi,Anglicy i Austria robia dobry moment z dobra moca . Do tego wykonanie i prowadzenie Intrudera mocno odbiega od standardow cruiserowych. Dochodzi problem z ocena pozionu stanu oleju w silniku kompletnie dyskfalifikuje ten sprzet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vieto Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Japonczykow i Amerykanow . potrafi ktos sformulowac zapytanie po japonsku : " dlaczego moj silnik o pojemnosci 1800cm ,owiany 100 letnia legenda , ma moc duzego maxi skutera? " googletrans 1800センチメートルの容量を持つ私のエンジンは、100年の伝説に包まれた理由、マキシスクーターパイントの力を持っている? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkieS Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Polecem przejech sie VTX-em 1800 Powyższe rozważania co do mocy w cruiser'ach same sie rozwiążą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeglarz28 Opublikowano 14 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 VTX 1800 juz nie ma w produkcji. Interesuja mnie aktualne sprzety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekSHL Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 A jezdziles tym Intruderem? Bo ja mialem okazje.... kompletnie dyskfalifikuje ten sprzet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeglarz28 Opublikowano 14 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Luzno rozmawiamy . Intruder tez mi sie kiedys podobal. Ma dobra cene nawet jako nowy. Poprostu mnie rozczarowal w istotnych kwestiach. Mieszkam w okolicy gdzie sa praktycznie wszyscy dealerzy marek motocyklowych ,wlacznie z Indianem. Czesto sa do dyspozycji motocykle testowe,stad mialem okazje jezdzic wszystkim co jest na rynku. Dziwi mnie to co w temacie ,ze wszytskie maszyny typu cruiser sa w duzych pojemnsciach i wyjatkowo malych mocach. Nie wiem skad taka polityka, moze poprostu amerykanie tak lubia. W europie ,gdzie trzeba sporo wyprzedzac to sie nie sprawdza. Moze ptoducenci cruiserow / chopperow olewaja temat europy z racji slabej sprzedazy. Aktualny moj sprzet ,VN1700 Voyager sprzedaje sie w 1 sztuce rocznie w Warszawie!! Honda Fury ,salon Sikora to sprzedaz jednej sztuki w calej produkcji. Aktualny Indian Classic od momentu sprowadzenia ,dalej stoi w salonie. Moze ,duzo osob nie docenia walorow turystycznych tych sprzetow. Wycieczka takim Voyagerem do Chorwacji to pelny odlot . Ale malo kto o tym wie. Wiekszosc wskaze GoldWinga jako flagowy sprzet do dalekiej turystyki w wydaniu full comfort Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
@Mickey Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Mam podobne odczucia, na cruisera przesiadłem się w zeszłym roku - XV1700, 84KM, 135Nm, jak na cruisera to i tak nieźle, ale w prędkościach autostradowych nie czuję się komfortowo. Masz rację wśród ciężkich turystów wskazałbym GoldWing'a to zupełnie inna charakterystyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekSHL Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Chłopaki, a jak Wy dajecie radę na cruiserach te 160-170km/h z naporem powietrza na dłuższą metę? Rozumiem szyby (te cruiserowe to wielkości autobusowej), Ja na FJR przy podniesionej szybie dam radę 180-200, ale tylko przy bezwietrznej pogodzie. Przy bardziej niespokojnej aurze to od razu motocykl domaga się opuszczenia szyby lub prędkości, w przeciwnym razie zaczyna jechać tropem węża i komfortowo się też nie czuję... i tak najlepiej mi się kula 120-150.W USA, skąd cruisery się wywodzą też chyba mało kto chce ganiać 160+ autostradami... Czyście się za bardzo nie rozbuchali z wymaganiami? ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeglarz28 Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Cruiser albo wiekszy chopper prowadzi sie dobrze przy duzych predkosciach ,podczas jazdy na wprost. Gorzej jak idziesz w zakrecie i mocnym zlozeniu. Wtedy daje o sobie znac rama, tylny zawias. Przestaje byc precyzyjnie i pewnie . Jak jedziesz cruiserem bez szyby to powyzej 120 dlugo nie pociagniesz. Siedzisz praktycznie w pionie i przyjmujesz wszystko na klate. Na dluga trase koszmar . Wiem bo jechalem z Mazur do Wisly noca w jednym ciagu na Hondzie Fury. Nie chcialbym do tego wracac . W aktualnym sprzecie przy 150km/h slucham muzyki z glosnikow i mam wrazenie ,ze moglbym zapalic fajke. Przy tej predkosci jade w otwartym Jetcie,przy temperaturze 5 stopni. No ,ale to odpowiednik Electra Glide. Do tego owiewka jest przymocowana do ramy ,takze nie czuje wiatru na kierownicy. Zauwazylem tez ,ze motory w wadze 400kg sa mega odporne na wiatr boczny. Jak jade skuterem przy silnym wietrze to jest walka. Na ciezkim klocu jedziesz normalnie, lekko czasami zakolysze. Sporo jezdzilem GTL 1600. Tam rowniez jest zero wiatru. Do tego stopnia ,ze trzymasz 200km/h w strone Wiednia bez odpuszczania ,sluchajac muzyki. Reasumujac im wieksza szafa tym mniej wiatru . FJR laczy cechy sporta z turystykiem ,stad te kaprysy . Ale jak trzymasz 150 w komforcie to znaczy ,ze to motor do dalekiej turystyki. Mickey - miales okazje na GoldWing? Pytam bo dlugo byl dla mnie krolem do momentu krotkiej wycieczki. Mam 194cm wzrotu. Na tej Hondzie siedzisz jak na skuterze. Extremalnie dziwna pozycja do jazdy jak na taki sprzet. Siedzac mialem wrazenie ,ze to maly motorek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekSHL Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Dopiero po Twoim opisie wygooglałem co dodaje słówko "Voyager" u Ciebie (sorry, myślałem, że to zwykły Vulcan), do podróży skrojony jak nic. Za tą płachtą z przodu to rzeczywiście idzie cygaro sobie pykać.Wracając do polityki niskich mocy w widlakach.... to cruisery mają silniki wolnoobrotowe i zarazem z długim skokiem tłoka. Rozpędzanie silnika o takiej geometrii do wysokich obrotów byłoby ryzykowne, jak również niekoniecznie przyjemne (good vibrations? ;-))Mocne widlaki KTM, Suzuki, czy Yamahy (V-Max) osiągają swoje moce przy 9000 obr/min, a robią to przy o połowę krótszym skoku tłoka. Jak im utniesz obroty na poziomie twoich max, to moc pewnie będzie podobna do Twojej, a moment zapewne jeszcze gorszy niż u Ciebie.Władowanie takiego silnika do typowego cruisera mogłoby się nie sprzedawać dobrze, gdyż wszelakie hybrydy (naked + V-ka z czoppera, czopper + rzędówka) raczej cienko przędły, tym bardziej patrząc na nawiązanie do H-D... tam musi być klasyczny widlak ;-).Choć patrząc na dzisiejsze kombinacje (Multistrada / Diavel / inne wszystkomające), może właśnie czas na eksperymenty nadszedł?.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeglarz28 Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Duzo racji w tym co piszesz. Tez rozumiem geometrie cylindra. Ale chcac zwojowac europe beda musieli zmienic filozofie. Taki silnik z KTM ma 100Nm przy 2500obr. Maks moment 144 a moc 160KM z V2. Tyle ,ze chyba nikomu w tym segmencie nie zalezy na europie. Jestesmy zbyt wymagajacym klientem. Najbardziej rozumie to BMW Nie robiac cruiserow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekSHL Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Patrząc z drugiej strony, to motocykli turystycznych jest od groma - turystyki szosowe, adventure, sportowe, duże, średnie małe.... wszystkie wysoce wyspecjalizowane w swoich dziedzinachTy chcesz mieć cruisera, ale jak sam pisałeś nie prowadzą się najlepiej w zakrętach. Ale może cruiser z nie najbardziej zaawansowanym silnikiem i zawieszeniem jest maszyną przyjemną, ale nie wyspecjalizowaną i przez to nie idą dalej w tym kierunku. Jesteś klientem specyficznym - a zatem specjalnym Ja też np. chciałbym mieć Bulldoga, ale mocy tam nie za wiele. I pomimo prób typu MT-01 z jeszcze większym silnikiem, wciąż to maszyny z niedostatkiem mocy (wg testów - nie jechałem). Nikt nie oferuje mojego wymarzonego motocykla - wizualnie Bulldoga z dużym czopperowym silnikiem, ale ze 150 KM W sumie to chyba coś za coś.. a my powinniśmy mieć w garażach po 3-4 różne motocykle, żeby się spełniać . Przynajmniej ja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
@Mickey Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Mickey - miales okazje na GoldWing? Pytam bo dlugo byl dla mnie krolem do momentu krotkiej wycieczki. Mam 194cm wzrotu. Na tej Hondzie siedzisz jak na skuterze. Extremalnie dziwna pozycja do jazdy jak na taki sprzet. Siedzac mialem wrazenie ,ze to maly motorek. Jeździłem i urzekła mnie charakterystyka silnika i elastyczność, naprzeciw V2 to bez porównania. Faktycznie przy Twoim wzroście to goldzia przy swoim poziomiem siedziska robi się trochę jak skuter: http://cycle-ergo.com/Riding/04wi0029JcRjJUyUyUyUyUy0n.png Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeglarz28 Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Silnik GoldW jest genialny. Czesto sie zastanawiam skad taki kult V2? Dobrze wiemy ,ze jest wiele innych ,bardzo wydajnych konstrukcji. To ,ze Harley od dawna to wiemy ,ale Harley to nie caly swiat motocyklowy. Wpadlbys na to kolego ,ze na takim koniu jak GoldWing moze byc ciasno:)))??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeglarz28 Opublikowano 17 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Na szybko wracajac do tematu. Dzis jezdzilismy z kolega , on na Burgman 650( nowy model ) ja Voyagrem 1700. Sprawdzilismy sprint spod swiatel do 150 i predkosc maksymalna. Wynik 1:1 i ani centymetra mniej lub wiecej. Ten sam star i ten sam Vmax . Waga Burgmana 280kg , Voyagera 410kg. Burgman 55KM 60Nm , Voyager 72KM ( jesli faktycznie? ) 136Nm. Czyli wracajac do poczatku tematu - z pojemnosci 1700 osiagi dobrego maxi skutera . Przy czym jedno "ale". Voyager przy 150km/h ma 3200obr.!! Burgman kilka tysiecy. Skuter przy czestym odkrecaniu pali max 6,5l a 1700 ta wartosc uzyskuje w trasie przy 100km/h. W innym przypadku pelny wir w baku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pajda Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Rozwiązaniem wszystkich twoich problemów związanych z mocą kiedy trzeba wyprzedzić kilka samochodów naraz jest zakup Yamahy R6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zet4 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Rozwiązaniem wszystkich twoich problemów związanych z mocą kiedy trzeba wyprzedzić kilka samochodów naraz jest zakup Yamahy R6. W drodze na Chudów tak, ale nie na jakiejkolwiek dłuższej wycieczce, a o wakacjach nie wspominając. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miśor Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 A jezdziles tym Intruderem? Bo ja mialem okazje. Silnik moze ma moc maksymalna ,ale krecic go musisz jak 600tke... No chyba żart! Tego bydlaka?! Sam nie prowadziłem, ale jak kumpel odwija, to widzę jak z najniższych obrotów jest taki odpał, że szok! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.