Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

zeglarz28

Użytkownicy
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd:
    Ustroń

Osiągnięcia zeglarz28

Newbie

Newbie (1/14)

1

Reputacja

  1. Na szybko wracajac do tematu. Dzis jezdzilismy z kolega , on na Burgman 650( nowy model ) ja Voyagrem 1700. Sprawdzilismy sprint spod swiatel do 150 i predkosc maksymalna. Wynik 1:1 i ani centymetra mniej lub wiecej. Ten sam star i ten sam Vmax . Waga Burgmana 280kg , Voyagera 410kg. Burgman 55KM 60Nm , Voyager 72KM ( jesli faktycznie? ) 136Nm. Czyli wracajac do poczatku tematu - z pojemnosci 1700 osiagi dobrego maxi skutera . Przy czym jedno "ale". Voyager przy 150km/h ma 3200obr.!! Burgman kilka tysiecy. Skuter przy czestym odkrecaniu pali max 6,5l a 1700 ta wartosc uzyskuje w trasie przy 100km/h. W innym przypadku pelny wir w baku .
  2. Silnik GoldW jest genialny. Czesto sie zastanawiam skad taki kult V2? Dobrze wiemy ,ze jest wiele innych ,bardzo wydajnych konstrukcji. To ,ze Harley od dawna to wiemy ,ale Harley to nie caly swiat motocyklowy. Wpadlbys na to kolego ,ze na takim koniu jak GoldWing moze byc ciasno:)))???
  3. Duzo racji w tym co piszesz. Tez rozumiem geometrie cylindra. Ale chcac zwojowac europe beda musieli zmienic filozofie. Taki silnik z KTM ma 100Nm przy 2500obr. Maks moment 144 a moc 160KM z V2. Tyle ,ze chyba nikomu w tym segmencie nie zalezy na europie. Jestesmy zbyt wymagajacym klientem. Najbardziej rozumie to BMW Nie robiac cruiserow
  4. Cruiser albo wiekszy chopper prowadzi sie dobrze przy duzych predkosciach ,podczas jazdy na wprost. Gorzej jak idziesz w zakrecie i mocnym zlozeniu. Wtedy daje o sobie znac rama, tylny zawias. Przestaje byc precyzyjnie i pewnie . Jak jedziesz cruiserem bez szyby to powyzej 120 dlugo nie pociagniesz. Siedzisz praktycznie w pionie i przyjmujesz wszystko na klate. Na dluga trase koszmar . Wiem bo jechalem z Mazur do Wisly noca w jednym ciagu na Hondzie Fury. Nie chcialbym do tego wracac . W aktualnym sprzecie przy 150km/h slucham muzyki z glosnikow i mam wrazenie ,ze moglbym zapalic fajke. Przy tej predkosci jade w otwartym Jetcie,przy temperaturze 5 stopni. No ,ale to odpowiednik Electra Glide. Do tego owiewka jest przymocowana do ramy ,takze nie czuje wiatru na kierownicy. Zauwazylem tez ,ze motory w wadze 400kg sa mega odporne na wiatr boczny. Jak jade skuterem przy silnym wietrze to jest walka. Na ciezkim klocu jedziesz normalnie, lekko czasami zakolysze. Sporo jezdzilem GTL 1600. Tam rowniez jest zero wiatru. Do tego stopnia ,ze trzymasz 200km/h w strone Wiednia bez odpuszczania ,sluchajac muzyki. Reasumujac im wieksza szafa tym mniej wiatru . FJR laczy cechy sporta z turystykiem ,stad te kaprysy . Ale jak trzymasz 150 w komforcie to znaczy ,ze to motor do dalekiej turystyki. Mickey - miales okazje na GoldWing? Pytam bo dlugo byl dla mnie krolem do momentu krotkiej wycieczki. Mam 194cm wzrotu. Na tej Hondzie siedzisz jak na skuterze. Extremalnie dziwna pozycja do jazdy jak na taki sprzet. Siedzac mialem wrazenie ,ze to maly motorek.
  5. Luzno rozmawiamy . Intruder tez mi sie kiedys podobal. Ma dobra cene nawet jako nowy. Poprostu mnie rozczarowal w istotnych kwestiach. Mieszkam w okolicy gdzie sa praktycznie wszyscy dealerzy marek motocyklowych ,wlacznie z Indianem. Czesto sa do dyspozycji motocykle testowe,stad mialem okazje jezdzic wszystkim co jest na rynku. Dziwi mnie to co w temacie ,ze wszytskie maszyny typu cruiser sa w duzych pojemnsciach i wyjatkowo malych mocach. Nie wiem skad taka polityka, moze poprostu amerykanie tak lubia. W europie ,gdzie trzeba sporo wyprzedzac to sie nie sprawdza. Moze ptoducenci cruiserow / chopperow olewaja temat europy z racji slabej sprzedazy. Aktualny moj sprzet ,VN1700 Voyager sprzedaje sie w 1 sztuce rocznie w Warszawie!! Honda Fury ,salon Sikora to sprzedaz jednej sztuki w calej produkcji. Aktualny Indian Classic od momentu sprowadzenia ,dalej stoi w salonie. Moze ,duzo osob nie docenia walorow turystycznych tych sprzetow. Wycieczka takim Voyagerem do Chorwacji to pelny odlot . Ale malo kto o tym wie. Wiekszosc wskaze GoldWinga jako flagowy sprzet do dalekiej turystyki w wydaniu full comfort
  6. VTX 1800 juz nie ma w produkcji. Interesuja mnie aktualne sprzety.
  7. A jezdziles tym Intruderem? Bo ja mialem okazje. Silnik moze ma moc maksymalna ,ale krecic go musisz jak 600tke...Wlosi,Anglicy i Austria robia dobry moment z dobra moca . Do tego wykonanie i prowadzenie Intrudera mocno odbiega od standardow cruiserowych. Dochodzi problem z ocena pozionu stanu oleju w silniku kompletnie dyskfalifikuje ten sprzet
  8. Japonczykow i Amerykanow . potrafi ktos sformulowac zapytanie po japonsku : " dlaczego moj silnik o pojemnosci 1800cm ,owiany 100 letnia legenda , ma moc duzego maxi skutera? "
  9. Wytrzymalosc jest jakims argumentem , tylko przy dobrze zrobionym silniku roznica miedzy 75KM a 105KM nie robi roznicy w mozliwym przebiegu. Mialem kiedys Fazer 600. Zrobilem nim 70.000km. Moto 98KM z pojemnosci 0.6 . Bez awarii z prognoza na kolejne 50tys. Cruisery z pojemnosci 1700-1800 maja miedzy 70-80KM. Wcale nie sa to tanie sprzety. Nowe zaczynaja sie od 70tys w gore. Jaka filozofia temu przyswieca??? Bo umowmy sie ,ze duzy cruiser sluzy do dalekich wyjazdow a nie tylko podziwiania okolicy wokol domu. Wokol domu kazdy zna krajobrazy. Wrazenia zaczynaja sie 1000km od domu
  10. Witam koleżanki i kolegów , Zacznę ,że jeżdżę na motocyklach wiele lat. Wiele sprzętów już "przerobiłem". Aktualnie dosiadam dużego VN1700 Voyager. Lubie jechać daleko i jeszcze dalej... Trapi mnie temat mocy w wszelakiej maści Cruiserach Chopperach. Są to duże V-ki o mocach w przedziale 50 - 85 KM. Oczywiście z odpowiednim momentem obrotowym. Dziwi mnie fakt ,że te moce są stosunkowo niskie do osiągania prędkości przelotowych na autostradach. W przypadku Voyagera to skromne 72 KM. Skutkuje to tym ,że motocykl maksymalnie wyciąga 160km/h( 170 trzeba się męczyć ) . Dojście do tej prędkości, pomimo wysokiego momentu zajmuje trochę czasu, utrzymanie tej prędkości na ostatnim biegu , na wzniesieniach jest również trudne. Wcześniej jeździłem Hondą Fury ,gdzie moc to 58KM z pojemności 1300cm. BIorąc pod uwagę masę ,to moc byłą wyjątkowo skromna. Silniki producentów z Austrii lub Włoch wyciągają w przypadku ukłądu V i dwóch cylindrów grubo ponad 100 KM z dużo mniejszych pojemności. Przykładem jest najnowszy KTM Adventure. Z pojemności około 1200cm2 , dwóch cylinrów i układu V wyciska 160KM i 140Nm momentu!!! To przepaść w stosunku do wszystkich Harleyów , Cruiserów itp. Ktoś mi powie ,że moc w crusierze nie jest potrzebna. Ja odpowiem ,że jeśli crusier ma do przejechania 3000 km w trasie to moc jest wskazana, mi jej zdecydowanie brakuje. Mam komfort, wygląd, fajne prowadzenie , ale brakuje dobrej prędkości przelotowej. Skąd bierze się taka polityka?
  11. Bezpieczny jest, z zadaszeniem trochę gorzej ,ale do zrobienia. Motorminator , tak , fantastyka.
  12. Witam Wszystkich , Będąc zapalonym motocyklistą i równie zapalony maxi skuterzystą , pracując w branży turystycznej postanowiłem ,wydaje mi się innowacyjnie wydzielić miejsce w hotelu który prowadzę właśnie dla grona użytkowników jednośladów . Proszę moderatora o to ,że nie próbuję spamować, promować obiektu. Szukam pomysłów. Tutaj link, powstały w ostatnim czasie z "zajawką" http://www.villarubinstein.pl/dla-motocyklistow.html Pytanie do wszystkich . Czego oczekiwalibyście od miejsca przyjaznego bikerom? Moje propozycje są takie jak na stronie plus : - wyposażyłem obiekt w akcesoria niezbędne przy obsłudze moto - personel jest wdrożony - planuje zmodernizować ceny dla motocyklistów , powiedzmy kupując nocleg dostajesz obiad w cenie , parking - wytyczne co do ciekawych tras pod moto w mojej okolicy Chciałbym również zaprosić do współpracy dealerów. Organizować cyklicznie ,szczególnie zimą prezentacje produktów takich jak motocykle ,skutery ,akcesoria. Paradoksalnie chciałbym by pojawili się mechanicy danej marki opowiadając o ekspolatacji. Interesuje mnie co macie do dodania? Pozdrawiam Radek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.