Erniok Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Witam Mój styl jazdy to, częste trasy Katowice Wrocław, w łikendy traski po 300-400 km,Raz w roku zdarza się przynajmniej jedna wyprawa wakacyjna powyżej 5 tyś km w jedną stronę. Jazda przeważnie z plecaczkiem i bagażami. Rzadko latam tak sobie pomieście, żeby tylko pojeździć.Czyli 70% turystyka 30% miasto i jazda głównie z pasażerką. Mam do wyboru: 1) Yamaha FJR 1300 z 2001 roku. Z przebiegiem rzekomo 58 tyś. Bez kufrów. Możliwe że sprzedający doda mi do niej Wingrack, to zależy jak się dogadamy. Cena wstępna 12500 zł, do negocjacji. 2) Yamaha Fazer 1000 z 2003 roku. Z kompletem 3’ech kufrów i stelażem, z przebiegiem 57 tyś. Cena 12500 zł do negocjacji. Stan techniczny obu motocykli pozwala na zakup. Co byście polecili ?Czy ten fazer z tego rocznika, jest może na wtrysku, i czy ma ABS lub kontrolę trakcji, bo FJR’a chyba ma ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TMK Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 fjr chyba ten rocznik niema Dopiero RP08 czyli po lifcie 2003. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erniok Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 fjr chyba ten rocznik niema Dopiero RP08 czyli po lifcie 2003.A Fazer ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Fazerka też nie ma wtrysku, pojawił się dopiero w FZ1 w 2006 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flavius Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Miałem kiedyś identyczny dylemat FZ1 GT czy FJR i wybrałem FJR z 2001r. Przysiadłem się do FZ1 - przy moim wzroście i mojej wadze wyglądam na tym moto "śmiesznie" i wydawał mi się mały jak dla mnie.Przysiadłem się do FJR - wiedziałem, że to moto dla mnie , wygodna pozycja , duża maszyna i w ogóle mmmrrrrrrr FJR mogę ze spokojnym sumieniem polecić na takie długie trasy + plecak będzie zadowolony z wygodnej pozycji i dużej kanapy Jeżeli Twoje możliwości finansowe na to pozwolą poszukaj modelu z 2 kuframi bocznymi w oryginale Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikolajmoto Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Ja bym polecił FJR oczywiście decyzja końcowa należy do ciebie twoja kasa twój wybór pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erniok Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Ja bym polecił FJR oczywiście decyzja końcowa należy do ciebie twoja kasa twój wybór pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Jedna istotna rzecz , FJR lata na kardanie. Zaje.....y + Ja wzialbym FJR , no ale tu nie o mnie chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anasazi Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Bierz FJR - kufry zawsze dokupisz. Do Fazera wygody z FJR nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikolajmoto Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Powiem szczerze że ciągnie mnie bardziej włśnie w tą stronę Tzn w stronę FJR, tylko wadą w tej opcji jest to że FJR jest goła bez kufrów, a ponieważ ja głównie jeźdzę turystycznie. To kupując fazera (w cenie gołej FJR'y) mam już pełen zestaw, tzn moto z kuframi, mogę się pakowac i jechać, co też jest kuszące. W fazie mimo że sprzedający nie ma nic do ukrycia, i nie stwarza problemu by podjechać z Fazerem na serwis, to jest jedna dziwna rzecz. Ponoć błotnik pod siedzeniem był spawany. Sprzedawca mówi ze tak kupił i nie zna przyczyny pęknięcia. W XJ'cie pod siedzeniem mam też błotnik, i jest to kawał grubego plastiku, tak łatwo to raczej nie pęka. Druga rzecz to sprawa ekonomiczna, o ile FJRy trzymają jakoś cenę, o tyle nie wiem jak jest z Fazerem. Ja np kupiłem swoją XJ'tę 4 lata temu, i od tego czasu cena Xj't mocno spadła , prawie 3 tyśCzy z Fazerem może byćpodobnie ?Ja też śmigam z żoną i kupiłem golasa bez kufrów w celach turystycznych.Kufry dobra rzecz na pewno ładnie wyglądają na fjr ale są mało pojemne ciężko się dobrze spakować na wakacje jak bym latał sam to może bym wszystkie potrzebne rzeczy zapakował,więc dokupiłem sakwy boczne duże może ładnie nie wyglądają ale pakujemy wszystko co nam potrzebne i nie ma problemu.Fazer to ładna maszyna chyba nie jest wygodniejsza od fjry.Co do pękniętego błotnika ciekawa rzecz że był robiony może ktoś mu z tyłu wjechał z tego te pęknięcie gość nie wymienił tylko połatał plastik jest dość twardy i ciężko go uszkodzić przez jakąś pomyłkowy demontaż..Fjra mało nie pali FRr trzyma się w cenie a fazer raczej oszczędniejszy twoja kasa twój wybór ty będziesz na tym śmigał udanego zakupu pozdro MIKOŁAJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikolajmoto Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Nie ważne co kupisz byle będziesz zadowolony i niech ci służy pochwal się jak kupisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maly203 Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 ja opinia jako uzytkownika FJR bedzie dosyc subiektywna ale naprawde z czystym sumieniem polecam "FuJaRe"motocykl jest genialnym turystykiem, nie zgodze sie ze orginalne kufry sa zbyt male, ja na tygodniowe wakacje z plecaczkiem bez problemu sie mieszcze tzn ona zajmuje jeden boczny i centralny kufer mi zostaje jeden boczny hehenaped walem kardana suuuper sprawa nie pieprzysz sie z smarownia lancucha i wogoleregulowana szyba regulowana wysokosc siedzenia nie wiem jak jest w poprzednich modelach ja mam 2007 rok to jest mozliwosc regulacji kierownicy nie tylko wysokosci ale takze rozchylenia raczek moto bardzo wygodne plecak bedzie zadowolony i Ty takzemoto turystyczne ale dysponuje swietnymi osiagami i niejeden sport mu nie daje rady hehejedyny minus to apetyt na paliwo tzn jak sie jedzie normalnie to pali normalnie ale jak zaczniesz latac z 2 z przodu na blacie to spalanie tez bedziesz mial dwucyfrowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erniok Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Kurcze skoro wszyscy mówią że lepiej i FJR'e kupić, musi coś w tym być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flavius Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Kurcze skoro wszyscy mówią że lepiej i FJR'e kupić, musi coś w tym być Tu nie chodzi o to, że coś musi być Wsiądź z Żoną na kilofaze i sprawdź czy będzie Wam wygodnie A później zrób to samo z FJRką i porównaj sobie sam. Kto wie... może lepiej będzie Wam na FZ1 ( ale jakoś śmiem wątpić ) W razie czego pisz PW i postaram się jakoś pomóc z przymiarką do FJR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erniok Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 W razie czego pisz PW i postaram się jakoś pomóc z przymiarką do FJR.Dzięki Jak tak sobie czytam o FJR z 2001 roku:http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_fjr_1300_2001.php to tam jest napisane fuel system: injection - czyli wtrysk. Więc ile to może spalić na setkę, przy jeździe 120-130 km/h na trasie z dziwczyną i z bagażami, a ile jak śmigam sam po mieście bez kuferków też bez szaleństw normalny ruch miejski 80-90 na godzinę? Na pewno model z tego roku nie ma jeszcze ABS'u ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TMK Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 napewno niema absu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Od rocznika 2003 FJR 1300 ma ABS.Na temat FJR nie slyszalem negatywnych opinji.Znajomek lata modelem 2001 do dzisiaj nie narzeka.Przy okolo 160.000km wymienil zawory i profilaktycznie lancuch rozrzadu.Skrzynia,sprzeglo,tylna przekladnia (kardan) itd. nie ruszane.Acha,W lutym na budziku mial ponad 220.000km. a z pewnoscia do dzisiaj pare tysiecy doszlo.Sprzet godny polecenia,no ale Twoj wybor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maly203 Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 tam jest napisane fuel system: injection - czyli wtrysk.tam tez jest napisane max predksc to 260 km/h a w mojej ksiazeczce obslugi widnieje wartosc 250no chyba producent wie lepiej ile to jedzietez bym sie sklanial ku wartosci 250 bo wydaje mi sie ze tam jest jakis elektroniczny ogrnicznik predkosci czy cus ale to ttrzeba by madrzejszego zapytacja jak jade z taka predoscia to koncentruje uwage na drodze a nie na licznikunie wiem ile biegow ma fazer ale fjr ma skrzynie 5 biegowa co uwazam za mankamentczuc brak 6 biegu kiedy sie leci autostradowymi predkosciamigdyby byla "szostka " to bylyby nizsze obroty i spalanie nizsze i troche ciszej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erniok Opublikowano 15 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Ja aukrat jestem niski i fazer wydaje misię ciut wiekszy od FJRy tzn nie chodzi mi o masę tylko o wysokośćWg opisu wysokość siedzenia w Fazie to 825mmhttp://www.mbike.com/yamaha/fzs1000/2003 FJR jest o 2 cm niższa wysokość siedzenia to 805 mmhttp://www.mbike.com/yamaha/fjr1300/2005 No i fazer 1000 ma właśnie ten 6'y bieg, a FJR tylko 5'ć, nie wiem na ile to będzie przeszkadzać w trasie bo to motocykl turystyczny, i dziwi mnie że tak to skośnoocy zaprojektowali. Ja zamierzam jeździć max do 150-170 km/h czy brak 6'ki będzie mi przeszkadzał ? I w Fazerze kusi mnie to że w cenie mam już zestaw z kuframi,a po zakupie FJR'y będe musiałał dopiero szukać kufrów na allegro No i ten wygląd fazera jest taki bardziej agresywny, co też mi się podoba. Nie wiem jak będzie fazer się spisywał na trasie, bo ta jego przednia szybka jest troszkę mizerna i może być tak że powyżej 120km/h wiatr będzie mnie zdmuchiwał z motocykla co na dłuższej trasie było by dosyć uciążliwe. Z drugiej strony FJRA'a na pewno daje wiekszy komfort jazdy, już sama rególowana przednia szyba jest dużym plusem, no i to jest wtrysk, a fazer ma gaźniki. Który z tych motocykli będzie lepiej zbierał się od dołu ?Jakiego spalania spodziewać sie w Fazie a jakiego w FJR, chyba powinny palić podobnie ? Ciężko się zdecydować oba motocykle są fajne , może jeszcze by wypowiedział sie ktoś kto śmiga bądź smigał na Fazerze 1000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczi137 Opublikowano 15 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Erniok... Miałem podobny dylemta Fazer w litrze czy Fujara 1300 O parametrach technicznych poczytasz sobie w necie wiec nie bede wszystkich przytaczał. Pytasz ktore moto lepiej ciagnie z doły FJR zdecydowanie, roznica 30 Nm daje o sobie znac.Osłona przed wiatrem też duzo lepsza w FJR niz w litrowej fazie. Gazniki w FZS1000 nie sprawiaja zadnych problemow - zwykle czyszczenie i synchro. Osłona przed wiatrem w fazie przy standardowej szybie jest słaba.... turystyczna szyba troszeczke to poprawia. Elastycznosc motocykli jest podobna czy 6 czy 5 skrzynia nie ma jakiejs specjalnej roznicy nie umiem znależć przełozen skrzyn biegow zeby stwierdzic czy 6 w fazerze ma inne przełozenie niz 5 w fjr - wydaje mi sie ze przełozenia głowne sa podobne. Fjr chodzi na nizszych predkosciach obrotowych na 5 biegu przy 100km/h niz fazer na 6 przy tej samej predkosci wiec spalanie podobne. Fazer potrafi przy bardzo dynamicznej jezdzie spalic ilosci dwucyfrowe fjr pewnie też jakiś drastycznych roznic nie bedzie w spalaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikolajmoto Opublikowano 15 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Erniok... Miałem podobny dylemta Fazer w litrze czy Fujara 1300 O parametrach technicznych poczytasz sobie w necie wiec nie bede wszystkich przytaczał. Pytasz ktore moto lepiej ciagnie z doły FJR zdecydowanie, roznica 30 Nm daje o sobie znac.Osłona przed wiatrem też duzo lepsza w FJR niz w litrowej fazie. Gazniki w FZS1000 nie sprawiaja zadnych problemow - zwykle czyszczenie i synchro. Osłona przed wiatrem w fazie przy standardowej szybie jest słaba.... turystyczna szyba troszeczke to poprawia. Elastycznosc motocykli jest podobna czy 6 czy 5 skrzynia nie ma jakiejs specjalnej roznicy nie umiem znależć przełozen skrzyn biegow zeby stwierdzic czy 6 w fazerze ma inne przełozenie niz 5 w fjr - wydaje mi sie ze przełozenia głowne sa podobne. Fjr chodzi na nizszych predkosciach obrotowych na 5 biegu przy 100km/h niz fazer na 6 przy tej samej predkosci wiec spalanie podobne. Fazer potrafi przy bardzo dynamicznej jezdzie spalic ilosci dwucyfrowe fjr pewnie też jakiś drastycznych roznic nie bedzie w spalaniu.Popieram twoją wypowiedź zgadzam się z tobą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erniok Opublikowano 15 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Fajnie dzięki za konkrety , więc jednak wybieram FJR, w sobotę jadę obejżeć pierwszą sztukę i się przymierzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikolajmoto Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Powodząka w zakupie pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arthurr Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Maiłem FJR przez 1,5 roku, miałem też krótko FazeraNajpierw fakty:- przy tych rocznikach - FJR to wtrysk (od pierwszej wyprodukowanej sztuki), fazer - gaźnik- ABS - jak już ktoś pisał - w FJR opcjonalnie od 2003- FJR kardan, fazer - łańcuch- masa na korzyść fazera- ochrona przed wiatrem na korzyść FJR (plus bardzo praktyczna elektrycznie podnoszona szyba)Przy 70 - 30 trasa - miasto zdecydowanie wybrałbym FJR. Zresztą przy odwrotnym stosunku - też W zasadzie tylko większa masa (odczuwalne tylko przy... przetaczaniu motocykla) i brak szóstki to jakieś tam wady w stosunku do FZ1Spalanie - nie udało mi się w FJR spalić więcej niż 6,5 ale ja spokojny jestem. Na trasie z prędkościami do 140 (średnio ok. 120) (6 tys km autostradami praktycznie samymi) spaliła... 5 litrów. Załadowana! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maly203 Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 arthurr nie wiem jakie Ty tabletki uspakajace bierzesz ale bierz polowe hehenigdy fjr nie spalila Ci wiecej niz 6,5 litra kurcze wez czasem wrzuc dwojke i wyprzez tira i rowerzystewracajac do tematu ilosci biegow to a fachowcem nie jestem ale spece z yamahy napewno maja jakies uzasadnienie dlaczego fjr ma skrzynie 5 i nawet wypuszczona nowa generacja fjr nadal nie ma 6wspominales ze siedzenie w fazerze jest wyzsze od 2 cmpamietaj ze fjr ma regulacje wysokosci siedzeniai jeszcze jedna rzecz fjr jest obszerniejszym motocyklem wiec siedzisz na niej bardziej ze tak powiem okraczajaca zatem masz jakby krotsza nogekurcze ciezko mi to opisac ale napewno rozumiecie o co chodzija mam troche ponad 190 cm wzrostu i bez problemu jestem wstane zajac odpowiednia pozycje i wygodna pozycje za sterami fjr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.