Maciej Godziek Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 Witam, Ostatnią końcóweczką sezonu 2013 stałem się posiadaczem pierwszego w moim życiu motocykla Zdjęcie z pierwszego dnia w którym ją przywiozłem:(końcówka października 2013) Ramę rozebrałem do ostatniej śrubeczki wyczyściłem i pomalowałem na nowo. Silnik dalej leży na warsztacie.Bak machnięty na czarno leży i czeka na jakąś wenę - nie wiem jaki mu dać kolor... Na dzisiaj (wiosenny styczeń 2014) mam gotową ramę, prawie gotową elektrykę i prawie zdemontowany silnik (na zdjęciu nie ma jeszcze zmontowanego rolgazu - jak skończyłem było za ciemno robić fotę) Tyle co już zdjąłem z silnika - biegi sie nie zmieniają (ukopana dzwignia ? ) Kopnik uszkodzony (kopany na siłę), silnik zatarty na panewkach. Ewidentnie ktoś go remontował i zaraz po remoncie chwyciło mu panewki po czym poskakał po dzwigniach i sprzedał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 W MZ panewki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej Godziek Opublikowano 15 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 Hmpfff w sumie to nie wiem, nie rozebrałem na tyle żeby zobaczyć co oni tam wymyślili. Ale jakby to był inny silnik to by to były panewki ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ETZ Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 W mz panewek nie znajdziesz:D co do biegów to po otwarciu silnika zobacz czy widelec wałka zmiany biegów sięga do wałka krzywkowego,byc może cos jest żle poskładane.Mowiłeś że zatarty,tłok chodzi w cylku?Może był źle spasowany i go złapało.Z ciekawości ile dałeś za ete?Mogłeś moją kupić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotRR Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 Też tak kiedyś zaczynałem, też była żółta (później przemalowana na niebiesko), też rozebrana w pył w celu ogólnego dopieszczenia. To była moc! Była też zjawa i 251, na tych sprzętach chyba wyczerpała się moja cierpliwość do grzebania i dopieszczania. Twoje panewki http://www.bikepics.com/members/valterter2/88etz250/default.asp?i=2611159&s=0http://www.bikepics.com/members/valterter2/88etz250/default.asp?i=2621579&s=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 Całośc łacznie ze skrzynia poskładana jest na łozyskach tocznych.jak bedziesz składał na siłe to może Ci chwycic łozyska i wał/skryznia nie bedzie sie obracał.Także przy składaniu połowic wszyskto ma równomiernie sie schodzici dobrze co jakis czas sprawdzić czy sie obraca..Ahh pamietam czasy kiedy składłao ise wszystko na hermetik może Ci sie przydaćhttp://hoth.amu.edu.pl/~intr/pliki/serwis/serwis.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej Godziek Opublikowano 23 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Silnik w kawałeczkach, co ciekawe moje przypuszczenia nie były do końca poprawne- złapało korbowód na wale, nówka komplet właśnie jedzie kurierem. A za motopuzzle dałem minimalnie poniżej 1k, i już jakieś drugie tyle na części (wymieniłem wszystko co się dało okręcić), jak sam poskładam i pojedzie to się chyba opłacało ;P Ze skrzynią nie wiem co jest, muszę zmontować do kupy "na sucho" bez wału i poruszać, coś nie śmiga. Na pewno jeden wodzik zheblowany do wymiany.A hoth.amu.edu.pl to prawie jak Biblia dla ETZki ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ETZ Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 powodzenia w składaniu i przywracaniu Etki do życia,dużo potrzebnych inf znajdziesz na forum.mz-klub.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luckyluke28 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 jak to juz taki "hebel" to ci może tego sezonu braknac zeby to jako tako jezdzilo ale powodzenia ci zycze jakbys potrzebowal części to pisz na forum mz, w dziale kupię ..każdy w garazu ma jakies graty " po taniu" .. mnie już nie raz poratowali czesciami do mojego zabytka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej Godziek Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Dużo dużo duuuużo pracy i pieniędzy później... Silnik był totalnym złomem - nowy wał z korbowodem, tłok + szlif cylindra, wszystkie łożyska, prawie nowa skrzynia biegów (DDR ) nowy napęd, wirnik po regeneracji, nowa elektryka, część nowych kabli Rama nie lepsza, rozebrana do zera odmalowana i poskładana, 90% nowych części, właściwie wszystko co się dało wymienić wymieniłem. Tłumik oryginalny (podobno) DDR, na razie zostaje ewentualnie trochę go doszlifuje i zamaskuje kolanko taśmą termiczną Zostało jeszcze trochę roboty żeby dociągnać estetykę wykonania do odpowiedniego poziomu ale mechanicznie śmiga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ETZ Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Działa u Cb ładowanie bo w mojej za cholerę nie mogę dojść co jest,jak zapale swiatła to silnik gasnie.Pobiera prąd tylko z akusia,ladowanie zero.Juz mi ta etla spać nie daje,dobrze ze w niedziele jade po suke bo jezdzic ni ma czym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej Godziek Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Mam wirnik po regeneracji nowe szczotki kondensator diody sprawne i nowy regulator więc tak w skrócie - nowe ładowanie śmiga idealnie. Dzisiaj walnąłem pierwsze 50km, jedzie się cudownie a odgłos jak z bajki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemar89 Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 ładny moto. gratuluję cierpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoLi1990 Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 jeszcze troche pracy przed tobą sam kiedyś dużo robiłem przy MZ 150 i 251 wiec troche ogarniam motorek czy okazji pochwale sie swoim, nie jeżdze na nim, stoi i czeka na drugie życie jedyny problem ze bez dokumentów http://www.bikepics.com/members/poli1990/90etz251/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aro85 Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Kilka dni temu sprzedałem swoją CZ 350, bardzo wdzięczny sprzęt, nigdy nie zawiódł a zrobiłem na nim prawie 10 tyś km objechawszy pół polski i po kawałku Czech i Słowacji. W tym roku były plany jechać nią do Chorwacji ale nie wypaliło i kasa poszła na inne moto a czesia jeździ dalej niedaleko mnie.Dobrze jest założyć zapłon bezstykowy ze zmiennym kątem, koszt nieduży a efekt piorunujący w porównaniu do platynek czy oryginalnego elektronika w przypadku MZ, niższe spalanie, lepsze osiągi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej Godziek Opublikowano 31 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 Pyknęło 2000 km na motorze, myślę że to dość podzielić się moimi wrażeniamiŻre z 4-6 litrów zależy od kaprysów, części tanie, ale niektóre coraz trudniej dostać. Negatywne aspekty (czyt: ciekawsze rzeczy które się popsuły, nie koniecznie same z siebie):- rozkręcił się tylny hamulec, na szczęście i tak nie był mi potrzebny- świeca się odkręciła- zatkał się kranik paliwa jakimiś liśćmi- lampa próbowała uciec z motocykla, zatrzymały ją kable- wykręciła się śrubka tylnego błotnika, wpadła na sztorc w diody prostownicze i zwarła instalacje. 8km od domu, w burzy.- przez przypadek zatankowałem ON (śmiesznie było) - czasami odpala na wstecznym - telepie nim tak że dzwonią zęby Pozytywne cechy motocykla- grzmoci 130 km/h z górki - jest szybszy niż VW polo w dieselu- rano na zimno dymi tak jak samoloty red-bulla jak odpalą świece pod skrzydłami- zawsze odpala, jak nie z kopki to na pych (chyba że zatankuje ON)- każdy się za nim ogląda- zaczepiają mnie losowi ludzie z hasłami "jak byłem młody to takim latałem" "zawsze takiego chciałem" "to one jeszcze jeżdzą?" "dziadek pamiętam po wojnie takim jeździł na wieś z kurami"- po glebie parkingowej nie widać różnicy w wyglądzie- dziewczęta uwielbiają facetów na motorach Generalnie gorąco polecam każdemu kto lub podłubać, tylko nie skuście się niską ceną, 1500 czy 2000 za motor oznacza że musicie mieć przed następnym sezonem co najmniej drugie tyle na remonty. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ETZ Opublikowano 31 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 Z tą ceną to zależy,trzeba się naszukać ale idzie dobrze kupić.Ja np. swoja etle kupiłem za 2000 zl,niewiele włożyłem przez 2 sezony i za tyle samo sprzedałem:PS-moja to 130 grzmociła ale na prostej,z gorki to licznik zamykałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 31 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 W końcu jakieś porządne sprzęty.Parę dni temu leciałem na Bielsko przez zadupia patrzę a gość pomyka jawą 175 jak z salonu,piękny widok.Ta niebieska MZ też super.Już przychodzą czasy że mieć taki sprzęt to jest coś.Też bym chciał mieć jakiegoś fajnego klasyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.