Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Akmulator


LBG

Rekomendowane odpowiedzi

Pisze to jako ciekawostkę (i nieplanowany wydatek).

Chciałem po długim okresie odpalić moto, aku naładowany, kręcę rozrusznikiem raz i nic - normalka. Drugi raz tylko pół kręcenia i brak pądu. Myślałem, że bezpiecznik, a tu aku padło do zera. Coś się w środku upaliło i jest echo. Kurde :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy długi okres ????

A próbowałeś naładować ?????

Jak ja kupywałem aku usłyszałem taką ciekawostkę.

 

Nowe aku są tak zbudowane  aby służyły , jak przyjdzie ich czas to  po paru ładowaniach maja  umierać.   Usłyszałem to od mechanika. Nie wiem ile w tym prawdy i czy to prawda. Ale kiedyś aku trzymały się dłużej. Bynajmniej w autach. Teraz 3 lata i po nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojej R1 stuknęło 5 latek i cały czas lata na tym samym akumulatorze. Na ogół latam na krótkich odcinkach więc muszę go co jakiś czas podładować podobnie jeśli moto dłużej postoi co jest powodowane poborem prądu przez immobilizer i alarm. Wynika z tego że inne akumulatory idą do producentów motocykli a inne do handlu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy długi okres ????

A próbowałeś naładować ?????

Jak ja kupywałem aku usłyszałem taką ciekawostkę.

 

Nowe aku są tak zbudowane  aby służyły , jak przyjdzie ich czas to  po paru ładowaniach maja  umierać.   Usłyszałem to od mechanika. Nie wiem ile w tym prawdy i czy to prawda. Ale kiedyś aku trzymały się dłużej. Bynajmniej w autach. Teraz 3 lata i po nowy.

Od maja/czerwca gdzieś tak.

Podładowywany, teraz tez przed odpaleniem, prostownik z mikroprocesorem. 1 dzień stał naładowany, ładował się ok 2 h, aż pokazał voll

To coś nieprawdopodobne od ego mechanika, bo akumulator cały czas się ładuje i rozładowuje. i to wcale nie mniejszymi prądami iż  przy ładowaniu prostownikiem.

3 lata, bo samochody biorą teraz niesamowite ilości prądu. BMW 7 model z ok 2003 roku po wyłączeniu stacyjki pobierał 70A!!! Potem o spadało, ale po 2 tygodniach nie miał szans na odpalenie. Na dłuższy okres należało w bagażniku za taka wajchę pociągnąć i wtedy wszystkie systemy się usypiały. W serwisie pierwszą czynnością było podłączenie zasilacza. :).

 

2. Owiewki mi zaczęły pękać jak szkło - H CBR 1000 F z 1988 rok.

3. Aku pokazuje teraz 100% naładowania, juro może go zabuduję - ale możliwe, że mi jakiś łącznik wewnątrz "poszedł", a taki był ładny, żelowy :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.