zibolek Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Witam wszystkich. Panowie i Panie mam taki problem, jeździłem sobie dzisia troszeczke moim moto i nagle znikły światał - brak kierunków, mijania, wszystkiego, a jak wyjeżdzałem to były, do tego przy 3000 4000 obrotów zaczyna szarpać, nie ma kompletnie mocy, gaśnie. Kompletnie rozładował się akumulator, podpiąłem drugi aku i moto odpalił, ale trzeba go trzymać na gazie bo jak się tylko go puści od razu gaśnie. Nie chce wogóle wejśc na wyższe obroty, trzęsie się ogólnie... możecie coś poradzić gdzie szukać przyczyny ? Czytałem coś o regulatorze napięcia, owszem być gorący, ale to podobno normalne, a jakstrzela regulator to światła podobno świecą normalnie... bezpieczniki sprawdziłem, wyglądają ok... z góry bardzo dziękuję za pomoc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczi137 Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Podmień aku:) moze miec zwarcie - pozniej mozna szukac dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibolek Opublikowano 7 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Podmień aku:) moze miec zwarcie - pozniej mozna szukac dalej. no właśnie włożyłem druki aku, i na tym drugim kręci i odpala, ale trzeba trzymać na gazie, żeby chodził - inaczej od razu gaśnie... świteł dalej brak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Regulator napięcia. Plus sprawdź mase z akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Doradzam sprawdzenie styków, oraz czy wychodzi napięcie z alternatora. Najprawdopodobniej gdzieś zaśniedziały styki od wilgoci i wszystko bajzluje.Jak alternator nie będzie ładował to światła bardzo szybko osłabią akumulator i cewki nie będą dostawać wystarczającego napięcia i moto nawet jeśli będzie chodzić na wolnych obrotach to będzie przerywać, aż do momentu gdy w ogóle nie odpali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibolek Opublikowano 7 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Regulator napięcia. Plus sprawdź mase z akumulatora.Dzięki kolego, właśnie im więcej czytam, tym bardziej się utweirdzam w tej przyczynie...Dysponujesz jeszcze może wiedzą jak sprawdzić ten regulator ?, tzn. prostą instrukcją jak i co dokłądnie zmierzyć miernikiem, aby być pewnym na 100% - na różnych forach różnie piszą co mierzyć stad prośba do Ciebie.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibolek Opublikowano 7 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Doradzam sprawdzenie styków, oraz czy wychodzi napięcie z alternatora. Najprawdopodobniej gdzieś zaśniedziały styki od wilgoci i wszystko bajzluje.Jak alternator nie będzie ładował to światła bardzo szybko osłabią akumulator i cewki nie będą dostawać wystarczającego napięcia i moto nawet jeśli będzie chodzić na wolnych obrotach to będzie przerywać, aż do momentu gdy w ogóle nie odpali.Styki jak najbardziej sprawdzę, kupię jeszcze jakiś spray a ala kontakt aby poprawidź przewodzenie prądu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 odpal na Dobrym akumulatorze z miernikiem podłaczonym do klem akumulatorai popatrz czy w momencie rozruchu jak spadnie napiecie(to normalne)zacznie wzrastac do wartości wiekszej jak 12,8V ale nie przekraczajacej ~14,4VJezeli napięcie na aku nie wzrasta to znaczy ze nie masz ładowania,wtedy odepnij kostke idaca do reglera i zmierz kazda z faz wychodzacą z alternatora ustawiając miernik na prąd zmienny(istotne!)prąd miedzyfazowy i faza-masaJeżeli wartosci dla każdej fazy sa takie same i wraz ze wzrostem silnika wzrastaja to alternator jest ok, a padł regler.Uwazaj bo prad może miec nawet wartośc 140V;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibolek Opublikowano 7 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 odpal na Dobrym akumulatorze z miernikiem podłaczonym do klem akumulatorai popatrz czy w momencie rozruchu jak spadnie napiecie(to normalne)zacznie wzrastac do wartości wiekszej jak 12,8V ale nie przekraczajacej ~14,4VJezeli napięcie na aku nie wzrasta to znaczy ze nie masz ładowania,wtedy odepnij kostke idaca do reglera i zmierz kazda z faz wychodzacą z alternatora ustawiając miernik na prąd zmienny(istotne!)prąd miedzyfazowy i faza-masaJeżeli wartosci dla każdej fazy sa takie same i wraz ze wzrostem silnika wzrastaja to alternator jest ok, a padł regler.Uwazaj bo prad może miec nawet wartośc 140V;)Serdeczne dzięki,jak mi się uda to może jeszcze dziś sprawdzę o ile moto odpali... bo jak już wspominałem nie bardzo mu to wychodzi... zobaczymy i dam znac. jeszcze raz dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibolek Opublikowano 8 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 własnie wróciłem z garażu, przeczyściłem masę z aku, przeczyściłem także inna złacza elektryczne, ale nic z tego, moto dalej nie łapie, zatem nie jestem w stanie prawidłowo sprawdzić napięć na aku ani regulatora. zwuważyłem jednak, a raczej wyczułem, że taka czarna skrzynka mieszcząca się również po siedzenem śmierdzi trochę spalenizną, a jak ją wypnę to moto kompletnie nie odpali, nawet go gazując. Zdjęcie skrzynki poniżej - ktoś wie za co odpowiada i jak się można do niej dobrać ?Skrzynka: http://imageshack.us/photo/my-images/547/img20130608143401.jpg/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Kolego ściągnąłem z neta schematy do Dywersji, jeśli mogą Ci być pomocne to mogę podesłać...chciałem to nawet zrobić na PW ale nie bardzo wiem jak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibolek Opublikowano 8 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Dzięki pomocy mariana65 ustaliłem, że ta skrzynka to aparat/moduł zapłanowy. dory za lamerskie pytanie, ale czy on również odpowiada za pracę silnika podczas jazdy i pracę na wolnych obrotach czy tylko za rozruch ? Dodam, że jest bardzo gorący i to właśnie on śmierdzi spalenizną, a nie regulator napięcia jak napisałem w pierwszym poście... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Kolego, o ile mi wiadomo to moduł ciągle odpowiada za pracę silnika.Jeśli umarł całkowicie to moto w ogóle nie odpali, jeśli tylko uległ częściowemu uszkodzeniu to silnik może nierówno chodzić lub nie na wszystkie cylindry. Niestety ale musisz poszperać w necie jak sprawdzić ustrojstwo bo ja nie wiem. Najlepiej przełożyć z innego moto i sprawdzić czy odpali... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibolek Opublikowano 9 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 Nowe spotrzeżenia:1. jest podświetlenie zegarów i długie światło - tylko tyle2. aparat zapłonowy się bardzo grzeje i trochę śmierdzi spalonym - zabieram się za niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 Nowe spotrzeżenia:1. jest podświetlenie zegarów i długie światło - tylko tyle2. aparat zapłonowy się bardzo grzeje i trochę śmierdzi spalonym - zabieram się za niego.Kolego, nie wiem jak to jest zrobione w Dywersji, ale aparat zapłonowy jest sterowany zazwyczaj przez impulsator który działa jak przerywacz. spróbuj jeszcze go dołączyć i zobacz czy aparat dalej będzie się grzał. Całkiem możliwe że to właśnie impulsator jest powodem kłopotów, i może doprowadzić do uszkodzenia aparatu zapłonowego. Strubój go przemierzyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 jak smierdzi i grzeje sie to po ptokach, musisz nabyc inny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibolek Opublikowano 9 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 jednak mnie nos nie zawiódł, rozkopałem moduł zapłonowy i coś w nim popalone jest(to czarne coś przepuszcza na nóżkach napięcie w każdą stronę), zdjęcie: http://imageshack.us/photo/my-images/560/img20130609174256.jpg/Jutro wędruje do elektronika - może go uratuje, a jak nie to kupie inny. W każdym razie gdyby ktoś chciał rozkopać to ustrojstwo, to cięzko jest, bo płytka wpuszczona jest w "szyny" w obidowie dodatkowo wypełnione klejem... trzeba się naszarpać... ciekawi mnie jednak, czy to spowodało też brak oświetlenia ?! czary... bo w schemacie elektrycznym się nie dopatrzyłem związku...pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 Padł Ci tranzystor, jak najbardziej do naprawy. Nawet zrobisz to sam. D2141 jest tani ale cięzko go dostać.bardzo mozliwe że gdzies mam w złomie jakies moduły to poszukam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 Kolego światła zasilane są przez przekaźniki, jeśli więc w obwodzie będzie gdzieś zwarcie i nastąpi spadek napięcia to cewki przekaźników mogą nie mieć siły przyciągnąć zworek ze stykami zamykającymi obwód świateł. Więc wszystko jest możliwe.Czy sprawdzałeś po odłączeniu uszkodzonego modułu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibolek Opublikowano 10 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Tak, sprawdzałem z odpiętmy modułem - żadnej zmiany.Naprawię moduł, a jak to nie pomoże, to będziemy dalej szukać, ważne, że jest od czego zacząć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibolek Opublikowano 11 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 D2141 jest tani ale cięzko go dostać. no właśnie... nigdzie nie ma... ktoś ma dojście do tego cuda 2SD2141 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
syku Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Może jakiś zamiennik ci podejdziekonieczni chcesz 2SD2141? Na alledrogo jest BU806 (niższe napięcie ale z większym prądem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibolek Opublikowano 11 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 widziałem to, ale znalazłem dokładnie taki potrzebny i zakupilem 4 sztuki na zapas, taniej niż na allegro, zatem jakby ktoś potrzebował to zapraszam. Ale dzięki za zainteresowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibolek Opublikowano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 OK Panowie, w koncu moto odpalił aparat zapłonowy naprawiony. Jakby kto potrzebował tych kondensatorów to niech pisze... mam jeszcze 2 na zapasie.Co do braku świateł, to przyznam się, że nie wpaśłem na to, że wszystkie żarówki się spaliły... bije się w pierś... mam nadzieję, że jutro poskładam platiki o w drogę Winą wszystkiego według mnie był stary aku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibolek Opublikowano 1 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Cześć Panowie, chciałem odświeżyć temat.Teraz mam taki problem z XJotą - zauważyłem, że jak postoi w garażu przez max 2 dni, czasami nawet krócej, to rozładowuje się akumulator. Poczytałem trochę w necie na ten temat i ustaliłem, że przy wyłączonym moto pobór prądu wynosi 0,05 ampera ( chyba tak się mówi, bo elektryk ze mnie żaden ). Idąc tym tropem poodpinałem wszelkie kostki (odbiorniki prądu) i doszedłem do tego, że regulator napięcia generuje właśnie ten pobór. Jak go odłączę to wskaźnik miernika wynosi 0,00. W związku z tym moje pytanie, czy na wyłączonym moto regulator napięcia ma prawo pobierać jakikolwiek prąd ? Według mnie nie i należy go wymienić, ale proszę o upewnienie mnie w tym, bo koszt nie mały.Z góry dzięki za w miarę szybką odpowiedź, bo chciałbym coś pośmigać w Majówkę jeszcze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.