borzodg Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Witam. Posiadam Yamahe fzr 1000 z 1988roku i w dowodzie mam wpisane jedynie 100KM, a seryjnie wypuszczane były z tego rocznika o mocy 135KM. Moje pytanie brzmi czy jest to po prostu wersja zdławiona, czy jakis błąd, jak to rozpoznać. Moto ciągnie jak szalone, sam nie wiem nie mam porównania do wersji 135konnej. Jeśli ktoś się orientuje to proszę jakieś konkrety, czy jest możliwość oddławienia i jak to wygląda, czytalem coś o zmianie gaźnikow itd. Dziekuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Mam taką Honde CBR1000F własnie z 1988 roku i mocy 100 KM. Była z rynku niemieckiego - zdławienie było wynikiem obowiazujacych wtedy przepisów ubezpieczenieowych (a właściwiue wysokosci opłat). Później, ok. 1990 dławiono je do 98 KM. (z tego samego powodu). Dławiony moze byc różnie - do mojego modelu nie było danych, co "wysmarzyli". Na pewno miałem w łącznikach gumowych gaźników z głowicą poprzeczne "łapki - wypustki". Znalazłem już ślady po ich wycieciu . Natomiast czytałem wypowiedź kogoś, kto powrócił do pełnej mocy i twierdził, ze nie za bardzo odczuwa przyrost - może na torze wyscigowym prędzej, ale na pewno zaczęła wiecej palic . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maru Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Bo KM to prędkość a jeździ się na NM (i przyspiesza) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jetboy Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Może to zbyt banalne,ale w dowozie rejestracyjnym moc zapisana jest w kW, a 100 kW= 135,96 KM 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Moc to obroty razy moment [Nm]. W układzie SI to proste mnozenie. W innych trzeba stosowac przeliczniki, co nie zmienia faktu, że w DE były do niedawna dławione. Np. stare BMW K1200RS miały albo 98 KM, albo 136 KM w otwartej wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borzodg Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 W dowodzie mam podane dokładnie 72kW. jest to jakies 96 KM. mysle, że to jednak jest wersja zdławiona, pytanie przez co trzeba przejsc by ją oddławić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Szczerze? Nie wiem .Ale metody zdławienia są przeróżne: od dławienia gardzieli (jak u mnie) do zastosowania innych dysz w gaźniku, gaźników, wałków rozrzadu, po komputer silnika. Poszukaj na forach, najlepiej zagranicznych, chociaz w 1988 jeszcze internet był w powijakach. Ewentualnie zapytaj w zaprzyjaźnionym salonie Yamahy - może po numerze VIN dojda do tego. U mnie była tylko notatka, ze zdławiony, ale gdzie to juz nie napisali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 W dowodzie mam podane dokładnie 72kW. jest to jakies 96 KM. mysle, że to jednak jest wersja zdławiona, pytanie przez co trzeba przejsc by ją oddławić Najprościej sprawdzić jaka masz V max i już wiesz czy zdławiona czy nie.Przynajmniej my tak wśród znajomych sprawdzaliśmy jak były przypuszczenia że jest blokada.Jak leci tyle le powinna to jest ok.Przy 100KM moim zdaniem powinna mieć problemy z przekroczeniem 200-210.Daniel(Czarna Owca) już kilku osobom z forum odblokował sprzęta t690993099To jest raczej prosty temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Kolega swego czasu miała takie toto: http://www.motocykle.domeczek.pl/prezentacje_moto/suzuki/vx800/vx800.htm I wyciął ograniczenia w gaźnikach, ale predkośc miał pomiedzy zdławiona, a otwarta wersją. Cos tam jeszcze tkwiło. No moja Honda załadowana z kuframi tez ma te Vmax ~210 km/h, chociaż wg danych technicznych powinno byc chyba 232/245 km/h. No, ale to już babcia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maru Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Najprościej sprawdzić jaka masz V max i już wiesz czy zdławiona czy nie.Przynajmniej my tak wśród znajomych sprawdzaliśmy jak były przypuszczenia że jest blokada.Jak leci tyle le powinna to jest ok.Przy 100KM moim zdaniem powinna mieć problemy z przekroczeniem 200-210.Daniel(Czarna Owca) już kilku osobom z forum odblokował sprzęta t690993099To jest raczej prosty temat.Coś ta teoria z czapki wzięta. Mój motong ma katalogowo 98 km a 200 paki ma na pstrykniecie. Fabryka podaje v-max 230 a jedzie 250. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Eno ale gdzie to porównywać sprzęt z 80 lat do bandziora 1250.Fz1000 25 lat i popierdala czapki z głów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczi137 Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Witam. Posiadam Yamahe fzr 1000 z 1988roku i w dowodzie mam wpisane jedynie 100KM, a seryjnie wypuszczane były z tego rocznika o mocy 135KM. Moje pytanie brzmi czy jest to po prostu wersja zdławiona, czy jakis błąd, jak to rozpoznać. Moto ciągnie jak szalone, sam nie wiem nie mam porównania do wersji 135konnej. Jeśli ktoś się orientuje to proszę jakieś konkrety, czy jest możliwość oddławienia i jak to wygląda, czytalem coś o zmianie gaźnikow itd. Dziekuję Kolego u nich jest hamownia nie masz daleko http://www.ratka.com.pl/ Bedzie pewność co do mocy:) robia tez akcje ze hamuja za frii wszystkim - osobiscie tez z ciekawości byłem na bezpłatnej hamowni z czystej ciekawości ile KM ubyło po latach uzytkowania maszyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borzodg Opublikowano 29 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi xD jak bedzie akcja z darmową hamownia to z pewnością się przejadę, bądź bedzie to tania sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 Mój brat kupił moto z DE, niby wg dokumentów zablokowane, robił rozeznanie w jaki sposób i sie okazało, że ... brak blokady . Już se facet w DE cichcem-chyłkiem zdemontował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 Nie musisz jechac do Ratki, ustal z jakiego kraju pochodzi Twój motocykl a ja napisze Ci jak go odblokować:Dla krajów Skandynawskich i UK:-Blokada w układzie wydechowym-Katalizatory w łaczkach międzyprzewodowych lub centralnie-Mniejsze średnice na kolektorach dolotowych(krócce ssace) Szwajcaria-blokada w module zapłonowym, inne sterowanie EXUP-inne wałki rozrządu, inne spręzyny zaworowe-inna średnica gniazd zaworowych i zaworów.-Katalizator Niemcy , Austria ew Francja-Blokada w króccu ssacym pomiedzy gaźnikami a głowicą.-Dysze paliwowe i powietrzne maja inny wymiar - 105,102,5 102,5 105 (powinny być 125;122,5;122,5;125)-Iglice i sprężyny nad membraną innej twardości i kształtu,-membrany z twardym kołnierzem, przepony z sztuczna odmąNa allegro bez problemu znajdziesz całe "portki" czy sprawny modul zapłonowy, ew głowice, przerabiałem juz 3 FZR 1000 na "OPEN":) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borzodg Opublikowano 29 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 dzieki wielkie, nie wiem skad pochodzi moja maszyna, jedynie w dowodzie pisze kiedy była pierwsza rejestracja w kraju. Chciałem sprawdzic po numerze VIN, tzn nr ramy motocykla ale coś nie moge tego uczynić bo niby za krótki nr vin, nie mam innego nr jak nr ramy.2LE... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.