Foltyn Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 witam. mam pytanie jak wygląda sprawa sprowadzenia motocykla z rajchu na ta chwile, jakie dokumenty dostane od właściciela lub handlarza i co muszę zrobić w Polsce, no i trzecie pytanie jak sprawa wygląda gdybym chciał go sprzedać w nie długim czasie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anita Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 jest troche zachodu... dostaniesz dokumenty po niemieckiu, musisz placic za tlumaczenie. Potem do urzedu skarbowego z dowodem zakupu, tlumaczonymi dokumentami i jakims tam wypelnionym pisemkiem, gosciu w urzedzie powinien Ci daci i w tym momenci cos tez sie placi ale nie pamietam ile. W urzedzie komunikacji placisz za karte pojazdu, bo trzeba wyrobic. Ja mialam sprowadzany z Holandii. Cala rejestracja do momentu w ktorym moglam jezdzic wyniosla kupe kasy, wiec jesli to jakas mega okazja to bierz moto ale jesli nie to lepiej kupic w kraju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jetboy Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 ja sprowadziłem moto 3 lata temu z Austrii i rejestrując w Rudzie Śl. nie było potrzeby tłumaczenia dowodu rejestracyjnego,a umowę miałem dwujęzyczną.Ile zapłaciłem w US nie pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotRR Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 http://flm.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=581:motocykl-z-zagranicy-czy-proces-rejestracji-jest-tak-trudny-&catid=21:prawo&Itemid=14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jetboy Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 koszt przeglądu w punkcie 3 w artykule też nie jest prawdziwy.Płaciłem ok.60 zł jak za zwykły coroczny przegląd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotRR Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 koszt przeglądu w punkcie 3 w artykule też nie jest prawdziwy.Płaciłem ok.60 zł jak za zwykły coroczny przeglądDrobny, niewiele znaczący szczególik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jetboy Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 Hehe,Piotrek zawsze 10 litrów wachy na pierwsze kilometry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotRR Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 Albo jakiś napój za zdrowie nowego członka rodziny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Foltyn Opublikowano 5 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 a kto wymeldowuje sprzęt w Niemczech, właściciel czy ja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jetboy Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 ja już dostałem dowód z wymeldowaniem (po ichniemu pieczątka "abmeldung" chyba na dowodzie) i moto już nie miało tablicy jak kupiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masey Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 po przywiezieniu robisz przegląd, jak jest ważny niemiecki to i tak trzeba zrobić i wtedy może kosztować mniej. Z tym idziesz do skarbówki po VAT 25 - zaświadczenie że nie musisz płacić VATu. Koszt zaświadczenia 160 pln. Trwa to około tygodnia. Z przeglądem, zaświadczeniem i tłumaczonymi dokumentami (teraz chyba tylko umowę trzeba tłumaczyć, reszty chyba już nie) idziesz do Wydziału Komunikacji i nasz polskie blachy. Łączny koszt - 220 - 300 pln z tłumaczeniem dokumentów + koszty w Wydziale komunikacji. Z tego co pamiętam poniżej 100 pln. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jetboy Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 umowę sobie wydrukuj dwujęzyczną,żeby nie tłumaczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Foltyn Opublikowano 6 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 no ale i tak nie odpowiedzieliście mi na moje pytanie... kupując motor u gościa on ściąga tablice i sam gdzie go wymeldować? sam muszę się jeszcze gdzieś u nich pofatygować po coś czy jak kupie to się niczym nie martwię ino wale do domu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jetboy Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Ty nic nie wymeldowujesz,tylko skarbówka,miejski i przegląd + OC.Jeśli masz fakturę od handlarza,to nawet skarbówki nie odwiedzasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brojler Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Ty nic nie wymeldowujesz,tylko skarbówka,miejski i przegląd + OC.Jeśli masz fakturę od handlarza,to nawet skarbówki nie odwiedzaszKoledze chodzi o to, jak postępować kupując z prywatnego ogłoszenia, nie od handlarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jetboy Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 ja też nie kupowałem od handlarza tylko byłem po moto w Austrii i kupowałem prosto od Adolfa.Moto było już wymeldowane,a w przypadku rejestracji postępowałem zgodnie z powyższymi instrukcjami.Nie wiem jak jest w momencie kupna moto z ważnymi blachami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masey Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Jak gość go nie wymelduje to ty go nie zarejestrujesz. Ale musisz pamiętać o transporcie moto. Możesz go przywieść na niemieckich blachach i odesłać papiery i tablicę jak mot już będziesz miał w PL, ale to przejdzie tylko jeśli sprzedającym jest bliski znajomy lub rodzina. Możesz kupić blachy celne (i już do tego moto musi być wyrejestrowane w DE) albo moto przywozisz na przyczepie bez tablic, tylko z umowa kupna i innymi papierami po wyrejestrowaniu moto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Foltyn Opublikowano 10 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 aha rozumiem... a nawet jak mam faktore to muszę iść do skarbowli po pit25? zwolnienie z jakiegoś podatku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brojler Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 aha rozumiem... a nawet jak mam faktore to muszę iść do skarbowli po pit25? zwolnienie z jakiegoś podatku?Posiadając fakturę nie płacisz PCC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Foltyn Opublikowano 10 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 teraz jeszcze mam pytanie w sprawie jeśli chciałbym ściągać motocykle w celu zarobkowym czy ją mogę je odrazu sprzedać osobie 3 to bez problemu umowy mogę pisać na siebie czy muszę mieć działalność cos w stylu komisu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Koledze chodzi o to, jak postępować kupując z prywatnego ogłoszenia, nie od handlarza.Kazdy Niemiec od razu wymeldowuje, zeby dostać zwrot podatku drogowego i ubezpieczenia. Nawet jak Niemiec jedzie coś do Niemca kupic, to z własnymi tablicam. Obojętnie - auo czy moto. Dostaje sie dowód in blanco + Doppeltkarte (ubezpieczenie OC), tak, ze z wymeldowaniem nie ma kłopotu. Jak chcesz na kołach to wyrabiasz żółte tablice i sru do PL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Z tym robieniem jest niuans, ale sie robi, z tym, ze nastepny przegląd mi dali wg niemieckiego przegladui polskiego prawa, tzn na ponad 1,5 roku . po przywiezieniu robisz przegląd, jak jest ważny niemiecki to i tak trzeba zrobić i wtedy może kosztować mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Jak gość go nie wymelduje to ty go nie zarejestrujesz. Ale musisz pamiętać o transporcie moto. Możesz go przywieść na niemieckich blachach i odesłać papiery i tablicę jak mot już będziesz miał w PL, ale to przejdzie tylko jeśli sprzedającym jest bliski znajomy lub rodzina. Możesz kupić blachy celne (i już do tego moto musi być wyrejestrowane w DE) albo moto przywozisz na przyczepie bez tablic, tylko z umowa kupna i innymi papierami po wyrejestrowaniu moto. Nie jestem pewn, ale moto mozna wyrejestrowac w polskim wydziale komnikacji, tylo wtedy wysyłają i tablice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Foltyn Opublikowano 11 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 rozumiem teraz wszystko ale wracam do pytania co do szybkiej sorzedazy. mogę sobie na takie cos pozwolić? bez jakiś dodatkowych opłat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siofer Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 mozesz sprzedac piszac umowe na siebie ale jak zrobisz to kilka razy (nie pamietam ile razy mozna) to sie dowala ze powinienes miec dzialalnosc. jesli chodzi o pojazdy z niemiec to sprawa wyglada tak- musisz miec dowody rejestracyjne "czesc 1 i czesc2" jesli sa to nowe wersje czyli pisze na nich "dowod rejestracyjny" w kilku jezykach min. po polsku to nietrzeba ich tlumaczyc, umowa badz faktura jesli nie jest po polsku lub dwujezyczna- trzeba tlumaczyc. obojetnie czy masz fakture czy umowe idziesz do skarbowego i skladasz deklaracje vat24, po okolo tygodniu dostajesz potwierdzenie ze pojazd jest zwolniony z podatku, koszt 160pln. .dodatkowo samochody z UE trzeba zaplacic akcyze pojemnosc do2000ccm 3,1% od wartosci powyzej 2000ccm 18%, jak auto jest bite warto porobic foty wtedy zaplacisz mniejsza akcyze. jesli nie wartosc biora z eurotax-u. no i za auto pincet zlociszy oplaty recyklingowej. a kwestia przegladu wyglada tak ze niemcy maja przeglady na 2lata jesli auto jest starsze niz 5lat to u nas przeglad jest wazny tylko rok. ja teraz rejestrowalem auto i przeglad niemiecki mialem do 09.2014r. auto z 2002r. wiec pani uznala mi niemiecki przeglad ale tylko do 09.2013r. tablic zaden niemiec ci nieda chyba ze to twoja rodzina. tablice exportowe mozna kupic bez wiekszego problemu koszt 135eur. na 5dni.jak bedziesz kupowal od chandlaza warto go spytac czy nie zalatwi tablic wtedy masz z jakimis znizkami ja tak zalatwilem i dalem mu 115eur i swoj dowod nie musialem nigdzie jechac poczekalem tylko pol godz.i mialem wszystko na miejscu.to chyba wszystko co trzeba wiedziec w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.