Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Honda cb 750 czy yamaha xjr 1200/1300


Krzysio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Kolegów.

Zależy mi na opinii osób doświadczonych. 

Mam 31 lat, 196 cm wzrostu i 105 kg wagi. 

 

Zaznaczam, że nie szukam sponsora:-)

 

Z racji wzrostu jestem mocno ograniczony w wyborze motocykla. Przymierzałem się do wielu maszyn i na palcach jednej ręki mógłbym zliczyć te, które rzeczywiście mi się spodobały, na których siedziało mi się wygodnie i na których nie wyglądałem śmiesznie. By nie zanudzać, od razu wskazuję, że wyjątkowo przypadły mi do gustu:

1. Honda CB 750

2. Yamaha XJR 1200/1300. 

Sporo czytałem ta temat tych motocykli i wiem, że od strony technicznej niewiele można im zarzucić. Problemem jest dla mnie jednak to - powinienem napisać o tym na samym początku - że motocykl, który zamierzam kupić, będzie tak naprawdę moim pierwszym motocyklem. Oczywiście zdarzało mi się w przeszłości jeździć na motocyklach, jednak zapewne każdy z Was w sezonie przejeżdża więcej kilometrów w ciągu tygodnia, niż ja przejechałem w ciągu całego życia.

 

W tym stanie rzeczy moje pytanie brzmi: czy mój wybór nie padł na motocykle ze zbyt dużą pojemnością i zbyt wymagające dla tak naprawdę początkującego motocyklisty? 

 

Z jednej strony nie jestem już młodzikiem z ułańską fantazją i wydaje mi się, że będę w stanie jeździć spokojnie i nie odkręcać manetki do końca. Wydaje mi się, że przy odrobinie zdrowego rozsądku, nawet z xjr 1300 można sobie poradzić i jeździć tym motocyklem bezpiecznie. Z drugiej jednak strony nie mając wystarczającego doświadczenia wiem, że mogę się mylić, dlatego pytam Was, osób doświadczonych, co sądzicie o moim wyborze. Bardzo proszę o poważne odpowiedzi, bowiem to właśnie od Waszego zdania zależy, czy pozostanę przy swoim wyborze, czy też zdecyduję się na kupno innego motocykla. Jeżeli mój wybór wydaje Wam się idiotyczny:-), bardzo proszę o wskazanie motocykla, który byłby odpowiedni do nauki jazdy dla osoby z moim wzrostem. 

 

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. 

 

Pozdrowienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jako ze posiadam Ciuchcie  to czuje się wywołany do odpowiedzi. :) Pewnie wiele osób ci odradzi ale nie ja, sprawa wygląda tak, piszesz ze jeździłeś na moto a skoro bierzesz pod uwagę takie sprzęty to poniekąd musisz czuć się na siłach :) (choć zrozumiałe jest ze się wahasz )  masz już swoje lata to tez przemawia na
twoja korzyść,  3 sprawa masz słuszyny wzrost i wagę jak na taki sprzęt wiec nie powinno być problemów w kwestii manewrowania itp. O CB 750 ci nic nie powiem, nie miałem styczności, Yamahą można
się bardzo spokojnie i dostojnie przemieszczać :)  jak na takiego ciężkiego kloca jest zadziwiająco poręczna i przyjazna,wiele wybacza jeśli masz czucie w prawej ręce to nie widzę poważniejszego zagrożenia. ;) Moja opinia jest taka jeśli masz trochę oleju w głowie, pohamujesz fantazje i szczerze poświęcisz "sporo" czasu na spokojna jazdę i zdobywanie doświadczenia to jestem jak najbardziej za, tylko że w przypadku YAMAHY XJR  problemem może być  znalezienie sensownego egzemplarza z góry cie uprzdze bo nie wiem czy zauważyłeś ale nie ma zbyt wiele do wyboru, ale to już dalsza kwestia  To by było na tyle, moja opinie znasz, jak będziesz miał jakieś pytania to wal śmiało. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dziękuję za tak szybkie odpowiedzi. Pomimo tego, że znam siebie i wiem, że będę w stanie pohamować ułańską fantazję, miałem poważne obawy związane z kupnem pierwszego motocykla z pojemnością 1200/1300. W tej chwili mnie uspokoiliście i już ich nie mam, a perspektywa zostania w najbliższym czasie szczęśliwym posiadaczem xjr - do którego kupna najbardziej się skłaniam, jest naprawdę pociągająca. Masz rację R.o.c.k.M.a.N, że w ogłoszeniach naprawdę ciężko trafić na jakieś sensowne egzemplarze i nie mówię tu tylko o stanie technicznym, ale nawet o rozsądnym malowaniu:-) Dlatego mam do Was prośbę, gdyby rzuciła Wam się w oczy jakaś perełka, wklejcie link, będę niezmiernie wdzięczny. 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Miałem okazję polatać i na CB i na XJR 1200/1300.

Poszedłbym w stronę XJR 1300. 1200 też zacna. Wydaje mi się, że z racji nieco innego rozmiaru ogumienia prowadzi się nieco bardziej topornie i hamulce trochę bardziej oporne niż w 1300, ale mogła to być wina tego akurat egzemplarza.

Takie rozrachunki to już są sprawy marginalne. Musiałbyś wziąć to co w lepszym stanie.

CB 750 jest do bólu klasyczna i jednocześnie dopracowana.Świetny motocykl, ale na dłuższą metę doskwierałby mi brak mocy i momentu obrotowego.

 

CB 1300 jak dla mnie to już nie jest typowe nawiązanie do UJM. Pojedynczy tłumik, zadziorny zadupek itp. Rzecz gustu.

 

Z tych wszystkich wybrałbym jednak GSX 1400 :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem tak o przeznaczeniu kwoty około 12.000 złotych, wiadomo, jeżeli znajdzie się coś naprawdę fajnego, będzie się też musiało znaleźć dodatkowo parę groszy więcej, chociaż wolałbym, żeby raczej parę groszy zostało na odzież. A odnośnie rocznika, raczej się nad tym nie zastanawiałem. Szukając CB 750 zauważyłem, że wiele starszych roczników, jest w lepszym stanie i są o wiele droższe, niż ich nawet o 8 lat młodsze odpowiedniki. Dlatego w pierwszej kolejności będę zwracał uwagę na stan motocykla oraz jego przebieg i niespecjalnie będę przejmował się rocznikiem. Oczywiście motocykle sprowadzane również wchodzą w rachubę.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta pierwsza prezentuje się okazale. Jeżeli rzeczywiście stan taki jak na zdjęciach i zgodny z opisem, to może to być ciekawy egzemplarz.

Prawdziwy klasyk, a srebrne malowanie silnika w pierwszych rocznikach produkcji trochę rozwesela ten motocykl ;)

No i jeszcze zostanie ci trochę grosiwa na niezbędne gadżety ;)

 

Przejrzyj jeszcze forumową giełdę. Ostatnio pojawiła się jakaś CB 750 należąca do forumowicza i chyba nawet dobrze zaopiniowana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sugeruj się przebiegiem, baaardzo często jest zaniżony. Liczbę lat motocykla przemnóż przez 4000 i plus minus tyle powinien mieć. Jeżeli ma więcej - sporo jeździł i bardzo dobrze, to nic złego. Jeżeli ma mniej to albo ma cofnięty licznik, albo stał kilka lat (pytanie czemu?) albo miał dzwona i licznik jest nieoryginalny. Oceniaj  tylko stan techniczny a z tej liczby km co wyliczysz powinno wynikać adekwatne zużycie. Zwróć uwagę na kołnierz na tarczach hamulcowych, cieknące lagi, ewentualnie stopień porysowania ich powierzchni, stacyjkę i zamek wlewu paliwa (kluczyk zawsze trochę tam poharata), stopień wytarcia gum na podnóżkach, na manetkach i ogólnie wszystkiego czego się dotyka i co się rusza podczas jazdy.

Obydwa motocykle wyglądają na pierwszy rzut oka bardzo przyzwoicie. Osobiście bardziej mi się podoba ten niebieski bo ma niemalowany, ładny silnik. Wypicowany jest na maksa co trochę utrudnia szybkie wykrycie ewentualnych wycieków. Ma wręcz (wg moich kryteriów) modelowy przebieg.

Czerwona honda ma za to już gmole i mocowania kufrów; ładnych parę groszy masz przyoszczędzone. Jak na 10-letni sprzęt ma trochę mały przebieg zważywszy, że kufry wskazują na turystyczne latanie.

Oba wartałoby oczywiście obadać i objechać żeby cośkolwiek więcej konkretnego powiedzieć. Oba są wystawione przez handlarzy zatem nie należy zbytnio wierzyć w ich opowieści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha! Twój wzrost i gabaryty mogą powodować kłopoty z ergonomią na niektórych motocyklach; musisz obowiązkowo usiąść na danej sztuce i najlepiej się przejechać żeby to stwierdzić. Tylko za pierona nie kieruj się kryterium pt. "co ludzie powiedzą" lub "czy dobrze na nim wyglądam". Możesz czasem nie dać szansy bardzo dobremu motocyklowi z błahego powodu. Miej swoje zdanie  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to widziałem motocyklistę poważnego jak dla mnie wzrostu 195 (około), jeżdżącego na sevenfifty i nie podobało mi się to zestawienie. Moto jak na mój gust było ciut za małe, a gość wyglądał trochę jak na psie :)

Przy większych pojemnościach właściwie nie ma co patrzeć na przebieg silnik nie do zajechania jeśli to olejak, ale wiadomo to co się zużywa trzeba będzie wymienić, opony to gruby wydatek, oleje, klocki, tarcze wszystko kosztuje.

Duża pojemność daje Ci pewien pogląd na trwałość silnika z dwóch powodów, ten kto otwiera do końca pojemność1200-1400 cholera właściwie to po co to robić :D, szybko skonsumuje napęd i opony, drugi powód to to, że młodzi jakoś nie lubią tych motorów i średnia wieku nie zejdzie nigdy poniżej 25.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i handlarze często zdjęcia obrabiają jakimś dobrym programem.Niektórzy to prawie jak artyści :D .Więc przy oględzinach szczęka może opaść.Ja kiedyś ogladałem taka piękną TL-ę i cbr1000.Cbrę aż kilka sekund a TL najpierw trzeba było odkryć dętkami szmatami przewodami ze spawarki ,a na zdjęciach jak nowa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Prostuję. Na cb siedziałem i było mi w miarę wygodnie, ale się na nim nie widziałem. Skoro piszesz Peri, że widziałeś motocyklistę mojego wzrostu wyglądającego nieciekawie na cb, domyślam się, że ja też nie wyglądałem zbyt poważnie. Jak myślicie, na xjr będzie lepiej? Od początku byłem napalony na ten motocykl i ile razy bym go nie oglądał, zawsze sprawiał na mnie wrażenie maszyny słusznych gabarytów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ze wzrostem spasuje się taki typ jak do xjr 1200/1300. Będzie lepiej niż na cb 750? Nigdy nie siedziałem ani na jednym, ani na drugim i muszę się przymierzyć, ale może ktoś o podobnym wzroście ujeżdża lub ujeżdżał ten motocykl? 

 

Ja mam 190 wzrostu i 90 kg wagi i tez zawsze miałem problem z dopasowaniem moto :)  XJR'ka jest jak na wymiar :) nie mam żadnych zastrzeżeń co do wygody i jej wielkości, a ze ty jesteś niewiele wyższy będzie ci pasować tak wiec " nie lękaj się"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki R.o.c.k.M.a.N. Od dzisiaj przestaję żyć w strachu :-) i poważnie zaczynam się rozglądać za XJR. Czas wyzwolić się z okowów strachu przed silnikiem zacnym i potężnym:-) Dziękuję Wam wszystkim za zaangażowanie w sprawę wyboru mojego pierwszego moto i nie ukrywam, że bardzo mi pomogliście. Szczerze mówiąc zawsze wydawało mi się, że lepiej kupić motocykl z większą pojemnością silnika, ale tyle się naczytałem na temat wyboru pierwszego motocykla i od tylu osób usłyszałem, jak to powinno się zaczynać od motorynki, że myśląc o większych pojemnościach zaczynałem już widzieć siebie w trumnie:-) Jako że mam jednak 196 cm wzrostu, zadałem sobie dwa zasadnicze pytania: 1) gdzie to niby tak długą trumnę wystrugali i 2) czy aby na pewno większa pojemność silnika w pierwszym moto jest tak poronionym pomysłem, jak powszechnie się uważa. Widzę, że wielu z Was zaczynało od dużych pojemności, dlatego ja również zdecyduję się na większy silnik. Posłucham w tej kwestii m.in. Gienka ST, zaoszczędzę czas, pieniądze i oszczędzę sobie frustracji związanej z jazdą motocyklem napędzanym nie silnikiem, lecz silniczkiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki R.o.c.k.M.a.N. Od dzisiaj przestaję żyć w strachu :-) i poważnie zaczynam się rozglądać za XJR. Czas wyzwolić się z okowów strachu przed silnikiem zacnym i potężnym:-)

 

No i bardzo dobry wybór, zobaczysz ze nie będziesz żałować, druga sprawa ze zawsze milej będzie jak przybędzie kolejna XJR'a,bo w okolicy nie ma za wiele :) powodzenia w poszukiwaniach,i daj znać jak już coś namierzysz czy kupisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.