Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

moge pomoc:)


gixxu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich oferuje sie pomoca w nraprawach motocykli po slizgach (malowanie wymiana elementow itd) mozliwe takze naprawy skrzyn biegow oraz synchronizacje gaznikow.Inne rzeczy tez. nie kasuje jak warsztaty prosze sie nie bac zawsze sie da dogadac bo widze ze duzo osob szuka a ceny bola jak mowia warsztaty:) jesli bedzie potrzeba prosze pisac:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fuel Injection. a kod błedu masz?

Jezeli nie to masz wtyczkę 6pin wraz z innymi kablami, umieszczoną pod siedzeniem kierowcy

Zwierasz w niej przewód czarno-biały i biało czerwony, przełączasz stacyjkę i odczytujesz kod

Jak odczytasz bład to bedziesz wiedział co nawaliło. ale stawiam na TPS STPS

Uwaga pomylenie przewodów moze skutkowac spaleniem kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jednym z for znalazłem takie cuś:

Chciałbym choć trochę pomóc użytkownikom GSXR'ów, którym wywala FI.

Ze wsystkich mi znanych modeli od 01 jest wtyk serwisowy. Biały, pod siedzeniem, koło bezpieczników, czasami zabezpieczony gumową zatyczką.

Aby odczytać kod błędu należy zewrzeć biało czarny i biało czerwony przewod (foto). Przy wyłączonej stacyjce i wyłączniku silnika na OFF. Przekręcamy stacyjkę na start i wyłącznik na ON. W miejscu temperatuy pojawi się kod błędu (C00 - brak błędów).

Lista błędów poniżej.

C14 - THROTTLE POSITION SENSOR

C15 - ENGINE COOLANT TEMPERATURE SENSOR

C21 - INTAKE AIR TEMPERATURE SENSOR

C22 - ATMOSPHERIC PRESSURE SENSOR

C23 - TIPOVER SENSOR

C24 - IGNITION SIGNAL #1

C25 - IGNITION SIGNAL #2

C26 - IGNITION SIGNAL #3

C27 - IGNITION SIGNAL #4

C28 - SECONDARY THROTTLE VALVE ACTUATOR

C29 - SECONDARY THROTTLE POSITION SENSOR

C30 - SECONDARY THROTTLE CONTROL UNIT

C31 - GEAR POSITION SENSOR

C32 - INJECTOR SIGNAL #1

C33 - INJECTOR SIGNAL #2

C34 - INJECTOR SIGNAL #3

C35 - INJECTOR SIGNAL #4

C41 - FUEL PUMP CONTROL SYSTEM

C42 - IGNITION SWITCH SIGNAL

C46 - EXHAUST CONTROL VALVE ACTUATOR (1000 ONLY)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robilem kiedys 954 rr i wlasnie po zalozeniu komina microna wyskakiwal blad i ustawialem ciegna (linki ) zaworu wydechowego exupa powiem tak ustawilem go ale cholernie trudno jest cos takiego ustawic zeby motocykl zgrac z innym wydechem. tam masz 2 pozycje ustawien jedna jest ze ciagnie od dolu i normalnie wyrywa na kolo od strzala a druga gardziel jest od tego by na wyzszych obtorach nie zamulał. w servisowkach masz wszystko do ustawienia . jesli masz orginalny komin do tego motocykla zaloz go i zobacz czy bedzie sie palil blad. Teraz napewno masz przelot i inaczej reaguje na to egzap. Powiedz mi jeszcze jedno masz sonde lambda w nim?? Bo robilem 954 z 2002 roku i jedna miala druga nie miala sondy i w tej z sonda takie cyrki byly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak musialbys podjechac gdzies na kompa i podlaczyc . To nie jest cbr 600 ze tanie czesci sa czy cos . Dla swietego spokoju podjedz gdzies i podlacz go bedziesz bynajmniej spokojny i bedziesz wiedzial co jest zeby potem nie bylo zapozno z reakcja naprawy czy jakiegos ustawienia np tego exupa. wydasz 50-100zl ale bedziesz pewny ze nic powaznego nie grozi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, mam pytanie. Mam kawasaki 250, w trakcie jazdy notorycznie przy większych obrotach silnika luzuje mi się fajka na lewej świecy. Czy jest to efekt drgań? myślę, że nie ponieważ dzieje się tak tylko na lewej świecy, czy jest uszkodzona i należy ja wymienić???, a może da się ją jakoś naprawić bez wymiany??? Dzięki za odpowiedź pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartekER6N

a ja mam w sumie tez jedno pytanko, swieci mi sie FI, po kodach doszedlem do tego że jest to grzałka sondy lambda, ogolnie kontrolka caly czas sie swieci, troche mnie denerwuje ale poza tym nic. z tego co wiem to jak sonda sie nagrzeje od wydechu to dziala prawidlowo, warto wymienic taka sonde czy mozna smigac? i szczerze mowiac troche szukalem nowej sondy i niebardzo wiem gdzie kupic, szukalem po sklepach internetowych itp, aso raczej odpada z uwagi na kosmiczne ceny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko: wiesz moze co to jest? Mam Suzuki GSXr 1000 K5 i caly czas wyskakuje mi FI na wyswietlaczu do tego pali sie czerwona kontrolka. Motor chodzi normalnie.

A jak reaguje exup? Nastawia się przy włączeniu zapłonu ? Jest w ogóle jakikolwiek ruch przepustnicy ? Być może przepustnica jest zablokowana (kwestia np silnika). Jeżeli moto chodzi normalnie, to przepustnica jest otwarta. Najprostszy sposób, to wypięcia pina odpowiedzialnego za exupa z kompa. Tylko zwróć uwagę, żeby przepustnica się nie zamknęła. Akurat gixer to taki motocykl, który "lubi" jeździć bez exupa. Nie ma to negatywnych skutków, jedynie obroty mogą lekko przyfalować na luzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartekER6N

witam nie zauwazyles wiekszego spalania lub braku mocy?? najlepiej wymienic ,skasowac blad i po sprawie. podaj wszystkie parametry motocykla rok poj. itd moze uda mi sie pomoc" :) pozdrowka

jezeli chodzi o spalanie to nie ma jakichś większych skoków, wszystko trzyma sie w miarę w normie, obroty nie falują, nie dławi się, w zasadzie nic poza świeceniem kontrolki, dodam tylko ze wydech jest przelot (taki kupilem, ale solidna robota, wszystko zrobione pro) moto -> ER6 2008 rocznik, standart silnik 649cm, 72KM, nie wiem jakich wiecej informacji potrzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze z tym błedem gixera.. sciagnij zbiornik i zobacz jak zachowuje sie silnik krokowy zaworu wydechowego przy odkrecaniu,

potem ew przesmaruj-wyczysc linki zobacz czy chodza jak nalezy i czy nie sa za sztywno naciagniete,

lub gdzies sie nie złamują, Druga kwestia to sam zawor exup czy jest drożny jak należy.

W ostateczności mozesz miec walniety silniczek krokowy.

Generalnie mozesz jeździc bez exup bo gixy 1000 lubia jeźdizc bez, jedyne co to moga troche falowac obroty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym tutaj jeszcze dodac ze nie mam orginalnego wydechu. Moto kupilem od goscia juz po przerobce. Nie wiem jak jest rozwiazana wlasnie sprawa z tym exupem, jeszcze tam nie zagladalem. Obecnie mam zalozony wydech Micron. Micron zaleca by linki zwinac i przymocowac w jakims miejscu gdzie nie beda przeszkadzaly. Zeby "skasowac" blad FI na wyswietlaczu pisza by z duzej, szarej wtyczki ECU ktora znajduje sie pod siedzeniem kierowcy odciac albo wymontowac czarno brazowy kabel ktory znajduje sie w gornym rzedzie na 8 klemie z lewej strony od kierunku jazdy. Wtedy blad powinien zniknac. Nie jestem pewien czy to jest dobre rozwiazanie zeby odcinac kable. Co wy o tym sadzicie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartekER6N

jezeli masz wydech bez exupa zainstalowany to na 100% z niego jest ten blad, kiedy czytalem ze silniczek nie ma oporów czy cos takiego i wywala blad, sa specjalne emulatory exupa, albo jakies wynalazki w postaci blaszek, ktore blokują czujnik z silniczka itp itd, troche o tym poczytac i powinienes sobie poradzic, co do ucinania kabli moze spróbuj wyciągnąć tego pina ktory jest we wtyczce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.