Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

mocne walenie sie w zakret przy malych predkosciach


Adamv

Rekomendowane odpowiedzi

moto to cbr f4i. pierwszy raz spotkalem sie z takim czyms. przy zawracaniu lub przy pokonywaniu zakretu z mala predkoscia (do 20 km/h) kierownica maksymalnie chce skrecic. trzeba dosc mocno kontrowac. luz na lozysku jest, nie wiem jak z cisnieniem w oponie, wydaje mi sie, ze to bedzie to, jest taka mozliwosc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na prostej jedzie ok, lozysko nie ma luzow, chodzi jak powinno, kiera ucieka w dwie strony. wyglada to tak, jakby przednie kolo bylo mocno wyciagniete do przodu i przy minimalnej predkosci i lekkim musnieciu kierownicy, moto chce maksymalnie skrecic- wiecie o czym mowie? z zewnatrz odleglosc opony od plugu jest ok, przynajmniej na "oko"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamv domyslam sie ze z tym waleniem w zakrętach to cos jak w Jawach z lat 60 widelec mocno pochylony do przodu i właśnie łatwo o glebe było przy zakrecaniu na wolnych predkosciach. a to moze coś z tym przednim widelcem nie teges jakiś "inny" a moze rama strzelona na wysokosci głowki i coś sie przesuneło przy spawaniu. bo co by to innego jeszcze moglo być krzywy amor ?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojecia nie mam. nie wiem jak to bylo w tych Jawach, ale pewnie masz racje. troche dziwne, bo kupiony od chlopakow, ktorzy na taka wpadke raczej nie moga sobie pozwolic, zbieraja dobre opinie, ale jednak to handlarze. jest mozliwosc, ze glowka ramy jest zbyt lekko dokrecona? nic nie przeskakuje przy poruszaniu przod i tyl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojecia nie mam. nie wiem jak to bylo w tych Jawach, ale pewnie masz racje. troche dziwne, bo kupiony od chlopakow, ktorzy na taka wpadke raczej nie moga sobie pozwolic, zbieraja dobre opinie, ale jednak to handlarze. jest mozliwosc, ze glowka ramy jest zbyt lekko dokrecona? nic nie przeskakuje przy poruszaniu przod i tyl.

Jeśli masz wątpliwości odnośnie geometrii ramy to jedynym wyjsciem bedzie jej pomiar w wyspecializowanym zakladzie. Bedziesz mial 100% pewnosc no i kwit, ktory bedzie podstawa do dochodzenia swoich rozszczen wobec nieuczciwego sprzedawcy.

Sprawdz jeszcze czy przednie kolo nie ma oporow przy obracaniu, bo moze padniete sa lozyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną sytuację w obecnym motocyklu. Przy małej prędkości, przy nawrocie kierownica gwałtownie "szła" w stronę skrętu. Natomiast przy hamowaniu od prędkości 40km/h do 0km/h "biła" lewo-prawo. Winę za to ponosiła wyząbkowana przednia opona.

Wydaje mi się, że większość przyczyn które mogą być winne temu zjawisku koledzy już podali.

W pierwszym poście pisałeś że łożysko w główce ramy ma luz, później już go nie było(czyli pewnie dociągnąłeś).

Ja bym zaczął od kontroli-wymiany tego łożyska, a później sprawdził pozostałe możliwe opcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym luzem chodzilo mi o to, ze jest odpowiedni, czyli kiera chodzi lekko, ale nie ma luzow, ktore swiadczylyby o tym, ze lozysko jest do wymiany. to nie moje moto, ja mam f4. przejechalem sie nim i zauwazylem, ze cos jest nie tak, dlatego pisze. sprawdze lozysko w kole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.