ryzzownick Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 MOTOR: Keeway supershadow 250ccmMa ktoś pomysł co to może być?Jechałem na stację, wyłączyłem motor, zatankowałem, włączyłem zapłon i się zaczęło. dokładnie tak brzmiał jak na filmie. Po holowaniu, w garażu zdjąłem rozrusznik i zapalił na popych, ale cały czas takie metaliczne tarcie. Wyłączyłem go i zastanawiam się co może być przyczyną. Rozrusznik wyeliminowałem. Poniżej filmy. FILM1 (problem)http://youtu.be/HgU_IZXTF4wFILM2 (problem)http://youtu.be/MHuU1XYRZZAJeśli ktoś miał taki przypadek, co może być lekarstwem.?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADAMS86MCE Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 A jaki masz poziom oleju? Kiedy był wymieniany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 cos nieźle trze. Sprzegiełko rozrusznika obejzyj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADAMS86MCE Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Najprostszy sposób na dotarcie do usterki to jeździć aż STANIE. Wtedy łatwo dojdzie czy silnik, skrzynia, czy sprzęgło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryzzownick Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 cos nieźle trze. Sprzegiełko rozrusznika obejzyjA gdzie się ono znajduje?Poniżej zdjęcie z rozebranej klapy lewej silnika:A jaki masz poziom oleju? Kiedy był wymieniany?Poziom oleju poniżej dolnej kreski, jednak widać w szkiełku poniżej minimum kreski. Trzeba będzie dolać. Ale obawiam się że dźwięk taki jakby coś się kotłowało w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADAMS86MCE Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 A gdzie się ono znajduje?Poniżej zdjęcie z rozebranej klapy lewej silnika:Poziom oleju poniżej dolnej kreski, jednak widać w szkiełku poniżej minimum kreski. Trzeba będzie dolać. Ale obawiam się że dźwięk taki jakby coś się kotłowało w silniku.Sprzęgło jest z prawej strony silnika. Co do zdjęcia, które wrzuciłeś to dobrze widzę że masz olej w środku magneta? skąd on się tam wziął?A jeśli miałeś zbyt niski poziom oleju to mogłeś coś przytrzeć. Nie odpisałeś kiedy ten olej był wymieniany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryzzownick Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Sprzęgło jest z prawej strony silnika.zwykłe sprzęgło biegów jest tutaj na zdjęciu, czyli mówisz o drugiej stronie silnika niewidocznym na zdjęciu.Co do zdjęcia, które wrzuciłeś to dobrze widzę że masz olej w środku magneta? skąd on się tam wziął?właśnie nie wiem, w każdym razie jest ciemny i jak zapaliłem go bez rozrusznika, to chlapał tym olejem właśnie z tego otworu po rozruszniku. Tak nie powinno być?A jeśli miałeś zbyt niski poziom oleju to mogłeś coś przytrzeć. Nie odpisałeś kiedy ten olej był wymieniany?Przebieg 4,6 tys km. Olej wymieniany był na początku sezonu przez wcześniejszego właściciela przy przeglądzie w serwisie firmowym Keeway'a. Jednak nie mam pewności czy poprzedni właściciel fatygował sie z wymianą oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADAMS86MCE Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 zwykłe sprzęgło biegów jest tutaj na zdjęciu, czyli mówisz o drugiej stronie silnika niewidocznym na zdjęciu.właśnie nie wiem, w każdym razie jest ciemny i jak zapaliłem go bez rozrusznika, to chlapał tym olejem właśnie z tego otworu po rozruszniku. Tak nie powinno być?Przebieg 4,6 tys km. Olej wymieniany był na początku sezonu przez wcześniejszego właściciela przy przeglądzie w serwisie firmowym Keeway'a. Jednak nie mam pewności czy poprzedni właściciel fatygował sie z wymianą oleju."zwykle jest tutaj na zdjęciu"? skąd masz takie wiadomośći?Co do oleju to jak jest ciemny i tłusty tzn że to olej, a napewno nie powinno go tam być, bo to aparat zapłonowy który nie potrzebuje oleju, więc masz prawdopodobnie przeciek przez uszczelniacz na wale.Skąd masz pewność że przebieg nie jest kręcony? A sprzecyzuj, bo nie rozumiem, bo piszesz że był wymieniany na przeglądzie, ale nie masz pewności czy właściciel się fatygował z wymianą oleju. To był ba przeglądzie czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryzzownick Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 "zwykle jest tutaj na zdjęciu"? skąd masz takie wiadomośći?Co do oleju to jak jest ciemny i tłusty tzn że to olej, a napewno nie powinno go tam być, bo to aparat zapłonowy który nie potrzebuje oleju, więc masz prawdopodobnie przeciek przez uszczelniacz na wale.Skąd masz pewność że przebieg nie jest kręcony? A sprzecyzuj, bo nie rozumiem, bo piszesz że był wymieniany na przeglądzie, ale nie masz pewności czy właściciel się fatygował z wymianą oleju. To był ba przeglądzie czy nie?na zdjęciu widać na górze po prawej uchwyt na linkę sprzęgła skrzyni biegów. Dobra, ale nie o te sprzęgło chodzi, tylko o bendix -sprzęgło rozrusznika.Jest ciemny i tłusty. Czyli musze zrobic tez uszczelki. Zobaczymy czy przy tej okazji wyjdzie coś jeszcze.raczej nie jest krecony, bo wszystkie podobne roczniki mają zblizony przebieg, poza tym wszystko udokumentowane pieczatką keeway serwisu.był robiony przeglad przez gościa z serwisu keeway w wa-wie. Jednak jeśli oleju ubyło w czasie 3 miesiecy od przegladu, to różne mogą być tego powody. Albo nie był faktycznie wymieniany, albo bierze olej. Czy tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADAMS86MCE Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Co do uszczelnienia to nie wiem jak wygląda ono w tym silniku, ale z reguły jak padło na wale to trzeba rozpoławiać silnik... Poza tym jeśli tam padło to musi być jakaś przyczyna (brak oleju, stary olej, wybite łożysko, wada konstrukcyjna).A jeśli chodzi o przebieg to jeśli wszystkie mają takie przebiegi to zastanów się nad przyczyną:-jeśli sprzęt się non stop psuje to nie jeździ i nie robi przebiegu -w polsce 90% sprzętów ma kręcone liczniki i ktoś kupuje sprzęt niby nówka bo mały przebieg i występują usterki pojawiające się przy przebiegu 10 razy większym...Bo sam się zastanów jak to jest możliwe że moto które ma średnio 5 lat ma średni przebieg 5 tys, gdy ja jak mam sezon z ładną pogodą i odpowiednim funduszem na paliwo robię 15 tys, jak brakuje jednego i drugiego to robię ok 5tys ROCZNIE!!! A ty piszesz że wszystkie sprzęty które mają po kilka lat mają przebiegi które ja robię niekiedy w miesiąc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryzzownick Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Co do uszczelnienia to nie wiem jak wygląda ono w tym silniku, ale z reguły jak padło na wale to trzeba rozpoławiać silnik... Poza tym jeśli tam padło to musi być jakaś przyczyna (brak oleju, stary olej, wybite łożysko, wada konstrukcyjna).A jeśli chodzi o przebieg to jeśli wszystkie mają takie przebiegi to zastanów się nad przyczyną:-jeśli sprzęt się non stop psuje to nie jeździ i nie robi przebiegu-w polsce 90% sprzętów ma kręcone liczniki i ktoś kupuje sprzęt niby nówka bo mały przebieg i występują usterki pojawiające się przy przebiegu 10 razy większym...Bo sam się zastanów jak to jest możliwe że moto które ma średnio 5 lat ma średni przebieg 5 tys, gdy ja jak mam sezon z ładną pogodą i odpowiednim funduszem na paliwo robię 15 tys, jak brakuje jednego i drugiego to robię ok 5tys ROCZNIE!!! A ty piszesz że wszystkie sprzęty które mają po kilka lat mają przebiegi które ja robię niekiedy w miesiąc...Faktycznie,,, eh. No nic, zrobie mu kapitalny remont i przynajmniej bede wiedział czym jeżdzę.Muszę zdobyć do niego uszczelki no i grzebania na dwa wieczory.Mam nadzieję, że to tylko bendix rozrusznika. A z tłokami wszystko ok. Uszczelki powymieniam i będzie ok. Założe olej półsyntetyk 10w40. wymienię filtry i mam nadzieję że koniec niespodzianek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADAMS86MCE Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Jak zrobisz ten remont to daj znać jak ci poszło.A co do bendixa to jeśli wyeliminowałeś rozrusznik to czemu uważasz że to on? skoro odpaliłeś moto na popych i dźwięk był dalej taki sam to nie będzie rozrusznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryzzownick Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 bendix - czyli sprzęgło rozrusznika.Nie rozrusznik.Zgadza się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADAMS86MCE Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 tak zgadza się. ale jeśli odpalisz silnik i dźwięk jest taki sam to rozrusznik z tym nie ma nic wspólnego. Poza tym nie wiem jak w tym silniku jest to rozwiązane bo na zdjęciu nie ma rozrusznika, ale dużo chińskich silników zamiast bendixa ma rozrusznik połączony łańcuszkiem z zębatką na wale za magnetem i ta zębatka to takie sprzęgiełko jednokierunkowe zastępujące bendix. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryzzownick Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Aha, ok zdejmę magnet i porobię fotki, wtedy będzie widać co do czego.Dzięki za wyjaśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryzzownick Opublikowano 21 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 Krok dalej,Udało mi się dorobić sciągacz i udało mi sie zdjąć magneto.Tylko nie wiem jak sciągnąć ten pierścień.Jakieś rady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADAMS86MCE Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Powiem Ci że patrząc z tej perspektywy jednak olej powinien być w tej komorze (co dla mnie jest paranoją, no ale widać że konstruktorzy mieli własną wizję...). Żeby mnie utwierdzić to potwierdź czy dobrze widzę że w dolnej części jest kanał który łączy środkową część silnika z tą komorą? Co do ściągania pierścienia i dalszych operacji to nie ściągnąłeś sobie serwisówki żeby mieć łatwiej? Bo niestety widzę że ta konstrukcja znacząco różni się od tych w których grzebałem i nie chcę Ci podpowiadać w ślepo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 zaden kapitalny remont i smierdy pierdy.. To nie jest magneto tylko alternator i to normalne że tam jest olej.p.s. sprzegiełko rozrusznika jak sie rozleci to potrafi 'chrobotać" Jedyne co jeszcze przychodzi mi do głowy to układ korbowo tłokowy, podobny dwięk wydaje silnik jak urwie zawór i trze o cylinder.zacznij od zmierzenia kompresji, sprawdx jak wyglada świeca czy nie ma sladów "metalu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldi87 Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 Już poza tematem DANVIELD wyjaśnij mi różnicę pomiędzy alternatorem, a magnetem, u mnie w silniku 110 ccm chińskim miałem podobnie, magneto na nim sprzęgiełko które widać, a za sprzęgiełkiem koło zębate połączone z rozrusznikiem łańcuszkiem. U mnie olej w magnecie oznaczał wlanięty uszczelniacz na wale korbowym, jak dla mnie u ciebie jest ten sam problem, ale nie jest on związany z chrobotaniem w silniku tylko ubytkiem oleju. Jeżeli w tej komoże co jest magneto miałbyć olej to pomiędzy karterem, a deklem była by uszczelka ( u mnie była nawet jak być nie miał więc to nie jest oczywista prawda) niemniej jednak na zdjęciu jej nie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 Róznica jest prosta magneto to tzw iskrownik(pradnica). Wytwarza prad stały a alternator prąd zmienny. Obecnie pradnice zostały wyparte akonto alternatorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.