Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

zatarł się? na rozruszniku trze?


ryzzownick

Rekomendowane odpowiedzi

MOTOR: Keeway supershadow 250ccm

Ma ktoś pomysł co to może być?

Jechałem na stację, wyłączyłem motor, zatankowałem, włączyłem zapłon i się zaczęło. dokładnie tak brzmiał jak na filmie.

Po holowaniu, w garażu zdjąłem rozrusznik i zapalił na popych, ale cały czas takie metaliczne tarcie. Wyłączyłem go i zastanawiam się co może być przyczyną. Rozrusznik wyeliminowałem. Poniżej filmy.

FILM1 (problem)

http://youtu.be/HgU_IZXTF4w

FILM2 (problem)

http://youtu.be/MHuU1XYRZZA

Jeśli ktoś miał taki przypadek, co może być lekarstwem.?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos nieźle trze. Sprzegiełko rozrusznika obejzyj

A gdzie się ono znajduje?

Poniżej zdjęcie z rozebranej klapy lewej silnika:

post-183245-0-94670900-1342740107_thumb.

A jaki masz poziom oleju? Kiedy był wymieniany?

Poziom oleju poniżej dolnej kreski, jednak widać w szkiełku poniżej minimum kreski. Trzeba będzie dolać. Ale obawiam się że dźwięk taki jakby coś się kotłowało w silniku.

post-183245-0-94670900-1342740107_thumb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie się ono znajduje?

Poniżej zdjęcie z rozebranej klapy lewej silnika:

post-183245-0-94670900-1342740107_thumb.

Poziom oleju poniżej dolnej kreski, jednak widać w szkiełku poniżej minimum kreski. Trzeba będzie dolać. Ale obawiam się że dźwięk taki jakby coś się kotłowało w silniku.

Sprzęgło jest z prawej strony silnika.

Co do zdjęcia, które wrzuciłeś to dobrze widzę że masz olej w środku magneta? skąd on się tam wziął?

A jeśli miałeś zbyt niski poziom oleju to mogłeś coś przytrzeć. Nie odpisałeś kiedy ten olej był wymieniany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło jest z prawej strony silnika.

zwykłe sprzęgło biegów jest tutaj na zdjęciu, czyli mówisz o drugiej stronie silnika niewidocznym na zdjęciu.

Co do zdjęcia, które wrzuciłeś to dobrze widzę że masz olej w środku magneta? skąd on się tam wziął?

właśnie nie wiem, w każdym razie jest ciemny i jak zapaliłem go bez rozrusznika, to chlapał tym olejem właśnie z tego otworu po rozruszniku. Tak nie powinno być?

A jeśli miałeś zbyt niski poziom oleju to mogłeś coś przytrzeć. Nie odpisałeś kiedy ten olej był wymieniany?

Przebieg 4,6 tys km. Olej wymieniany był na początku sezonu przez wcześniejszego właściciela przy przeglądzie w serwisie firmowym Keeway'a. Jednak nie mam pewności czy poprzedni właściciel fatygował sie z wymianą oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykłe sprzęgło biegów jest tutaj na zdjęciu, czyli mówisz o drugiej stronie silnika niewidocznym na zdjęciu.

właśnie nie wiem, w każdym razie jest ciemny i jak zapaliłem go bez rozrusznika, to chlapał tym olejem właśnie z tego otworu po rozruszniku. Tak nie powinno być?

Przebieg 4,6 tys km. Olej wymieniany był na początku sezonu przez wcześniejszego właściciela przy przeglądzie w serwisie firmowym Keeway'a. Jednak nie mam pewności czy poprzedni właściciel fatygował sie z wymianą oleju.

"zwykle jest tutaj na zdjęciu"? skąd masz takie wiadomośći?

Co do oleju to jak jest ciemny i tłusty tzn że to olej, a napewno nie powinno go tam być, bo to aparat zapłonowy który nie potrzebuje oleju, więc masz prawdopodobnie przeciek przez uszczelniacz na wale.

Skąd masz pewność że przebieg nie jest kręcony? A sprzecyzuj, bo nie rozumiem, bo piszesz że był wymieniany na przeglądzie, ale nie masz pewności czy właściciel się fatygował z wymianą oleju. To był ba przeglądzie czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"zwykle jest tutaj na zdjęciu"? skąd masz takie wiadomośći?

Co do oleju to jak jest ciemny i tłusty tzn że to olej, a napewno nie powinno go tam być, bo to aparat zapłonowy który nie potrzebuje oleju, więc masz prawdopodobnie przeciek przez uszczelniacz na wale.

Skąd masz pewność że przebieg nie jest kręcony? A sprzecyzuj, bo nie rozumiem, bo piszesz że był wymieniany na przeglądzie, ale nie masz pewności czy właściciel się fatygował z wymianą oleju. To był ba przeglądzie czy nie?

na zdjęciu widać na górze po prawej uchwyt na linkę sprzęgła skrzyni biegów. Dobra, ale nie o te sprzęgło chodzi, tylko o bendix -sprzęgło rozrusznika.

Jest ciemny i tłusty. Czyli musze zrobic tez uszczelki. Zobaczymy czy przy tej okazji wyjdzie coś jeszcze.

raczej nie jest krecony, bo wszystkie podobne roczniki mają zblizony przebieg, poza tym wszystko udokumentowane pieczatką keeway serwisu.

był robiony przeglad przez gościa z serwisu keeway w wa-wie. Jednak jeśli oleju ubyło w czasie 3 miesiecy od przegladu, to różne mogą być tego powody. Albo nie był faktycznie wymieniany, albo bierze olej. Czy tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do uszczelnienia to nie wiem jak wygląda ono w tym silniku, ale z reguły jak padło na wale to trzeba rozpoławiać silnik... Poza tym jeśli tam padło to musi być jakaś przyczyna (brak oleju, stary olej, wybite łożysko, wada konstrukcyjna).

A jeśli chodzi o przebieg to jeśli wszystkie mają takie przebiegi to zastanów się nad przyczyną:

-jeśli sprzęt się non stop psuje to nie jeździ i nie robi przebiegu

-w polsce 90% sprzętów ma kręcone liczniki i ktoś kupuje sprzęt niby nówka bo mały przebieg i występują usterki pojawiające się przy przebiegu 10 razy większym...

Bo sam się zastanów jak to jest możliwe że moto które ma średnio 5 lat ma średni przebieg 5 tys, gdy ja jak mam sezon z ładną pogodą i odpowiednim funduszem na paliwo robię 15 tys, jak brakuje jednego i drugiego to robię ok 5tys ROCZNIE!!! A ty piszesz że wszystkie sprzęty które mają po kilka lat mają przebiegi które ja robię niekiedy w miesiąc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do uszczelnienia to nie wiem jak wygląda ono w tym silniku, ale z reguły jak padło na wale to trzeba rozpoławiać silnik... Poza tym jeśli tam padło to musi być jakaś przyczyna (brak oleju, stary olej, wybite łożysko, wada konstrukcyjna).

A jeśli chodzi o przebieg to jeśli wszystkie mają takie przebiegi to zastanów się nad przyczyną:

-jeśli sprzęt się non stop psuje to nie jeździ i nie robi przebiegu

-w polsce 90% sprzętów ma kręcone liczniki i ktoś kupuje sprzęt niby nówka bo mały przebieg i występują usterki pojawiające się przy przebiegu 10 razy większym...

Bo sam się zastanów jak to jest możliwe że moto które ma średnio 5 lat ma średni przebieg 5 tys, gdy ja jak mam sezon z ładną pogodą i odpowiednim funduszem na paliwo robię 15 tys, jak brakuje jednego i drugiego to robię ok 5tys ROCZNIE!!! A ty piszesz że wszystkie sprzęty które mają po kilka lat mają przebiegi które ja robię niekiedy w miesiąc...

Faktycznie,,, eh. No nic, zrobie mu kapitalny remont i przynajmniej bede wiedział czym jeżdzę.

Muszę zdobyć do niego uszczelki no i grzebania na dwa wieczory.

Mam nadzieję, że to tylko bendix rozrusznika. A z tłokami wszystko ok. Uszczelki powymieniam i będzie ok. Założe olej półsyntetyk 10w40. wymienię filtry i mam nadzieję że koniec niespodzianek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zgadza się. ale jeśli odpalisz silnik i dźwięk jest taki sam to rozrusznik z tym nie ma nic wspólnego. Poza tym nie wiem jak w tym silniku jest to rozwiązane bo na zdjęciu nie ma rozrusznika, ale dużo chińskich silników zamiast bendixa ma rozrusznik połączony łańcuszkiem z zębatką na wale za magnetem i ta zębatka to takie sprzęgiełko jednokierunkowe zastępujące bendix.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci że patrząc z tej perspektywy jednak olej powinien być w tej komorze (co dla mnie jest paranoją, no ale widać że konstruktorzy mieli własną wizję...). Żeby mnie utwierdzić to potwierdź czy dobrze widzę że w dolnej części jest kanał który łączy środkową część silnika z tą komorą? Co do ściągania pierścienia i dalszych operacji to nie ściągnąłeś sobie serwisówki żeby mieć łatwiej? Bo niestety widzę że ta konstrukcja znacząco różni się od tych w których grzebałem i nie chcę Ci podpowiadać w ślepo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaden kapitalny remont i smierdy pierdy.. To nie jest magneto tylko alternator i to normalne że tam jest olej.

p.s. sprzegiełko rozrusznika jak sie rozleci to potrafi 'chrobotać"

Jedyne co jeszcze przychodzi mi do głowy to układ korbowo tłokowy,

podobny dwięk wydaje silnik jak urwie zawór i trze o cylinder.

zacznij od zmierzenia kompresji, sprawdx jak wyglada świeca czy nie ma sladów "metalu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już poza tematem DANVIELD wyjaśnij mi różnicę pomiędzy alternatorem, a magnetem, u mnie w silniku 110 ccm chińskim miałem podobnie, magneto na nim sprzęgiełko które widać, a za sprzęgiełkiem koło zębate połączone z rozrusznikiem łańcuszkiem. U mnie olej w magnecie oznaczał wlanięty uszczelniacz na wale korbowym, jak dla mnie u ciebie jest ten sam problem, ale nie jest on związany z chrobotaniem w silniku tylko ubytkiem oleju. Jeżeli w tej komoże co jest magneto miałbyć olej to pomiędzy karterem, a deklem była by uszczelka ( u mnie była nawet jak być nie miał więc to nie jest oczywista prawda) niemniej jednak na zdjęciu jej nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.